Terve, haluaisin kovasti lisätietoja hotelli- ja matkailualan restonomitutkintojen eroavaisuuksista. Toivottavasti täältä löytyy henkilöitä, joilla olisi vastauksia...
Esim. Haaga-Heliassahan on seuraavat koulutusohjelmat:
- Hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdon koulutusohjelma, Haaga, nuorten ja aikuisten koulutus
- Matkailun koulutusohjelma, Porvoo, nuorten koulutus
- Matkailun liikkeenjohdon koulutusohjelma, Haaga, nuorten ja aikuisten koulutus
- DP in Hotel, Restaurant and Tourism Management, Haaga campus, Bachelor education
- DP in Tourism, Porvoo campus, Bachelor education
Olen erityisen kiinnostunut kansainvälistämään itseäni ja haluaisinkin tulevaisuudessa työskennellä ulkomailla(kin). Minua kiinnostaa nimenomaan hotelli- ja matkailuala, ei niinkään ravintola-ala. Olen nyt ajatellut hakevani ensisijaisesti matkailun liikkeenjohdon koulutusohjelmaan, mutta toisaalta... onko se sitten liian suppea ja painottuu nimenomaan pelkästään matkailuun? Minkä verran siihen tulee mm. hotellipuolta mukaan? Ja sitten taas hotelli- ja ravintola-alan liikkeenjohdossa jäänee matkailu vähemmälle kun taasen ravintolaa painotetaan...
Haagassahan on myös englanninkielinen "DP in Hotel, Restaurant and Tourism Management" ja haluaisinkin selkoa siihen, että mitä suomenkielistä koulutusohjelmaa se vastaa parhaiten? Onko se hieman kuin yhdistelmä noista kahdesta _liikkeenjohdon_ koulutusohjelmasta? Tarjoaako se parhaat mahdollisuudet ja eväät työelämään? Englanninkielinen koulutus olisi hyvä myös kansainvälisyyttä ja kielitaitoa ajatellen...
Millaiset mahdollisuudet muuten Haaga-Heliassa on opiskella kieliä? Nettisivuja tutkaillessani löysin vain mahdollisuuden opiskella esim. ranskan tai espanjan alkeita, mutta mitä jos olen jo lukiossa opiskellut espanjaa 3 vuotta ja haluaisin jatkaa siitä enkä aloittaa alkeista? Minua kiinnostaisi myös lähteä vaihtoon opiskelujen aikana sekä tehdä työharjoittelua ulkomailla.
Mitkä ovat näiden restonomikoulutusten erot?
3
631
Vastaukset
- lopettanut restonomi
Älä hyvä ihminen hae restonomiks....!!! Tässä esimakua:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9767143#comment-51087200
http://keskustelu.suomi24.fi/node/8749524#comment-52390464
http://keskustelu.suomi24.fi/node/455193#comment-51928351 - ex-restonomiopisk.
Opiskelin restonomiopintoja yhdessä suomen parhaimmista ja vetovoimaisimmista amk:ista, eikä olisi kannattanut. Siinä on koulutus pskaan työhon, älyttömän huonoon palkkaan ja etenemismahdollisuudet olemattomat. Opetuksen taso surkeaa ja oppilaat päämäärättömiä sukkuloijia joilla intressit opiskeluun tasan nolla. Lopetin kesken, mikä oli elämäni parhaimpia päätöksiä ja kouluttaudun järkevämpään ammattiin. Tosin mainittakoon, että palvelujen tuottamisen ja johtamisen ko on ainoa restonomilinja jossa on järkeä, muut lähinnä täyttä shaibaa jota myös mahdollista opiskella amiksessa, joten miksi tuhlata aikaa hölynpöly-amk tutkintoon..
- -.-
Älä opiskele restonomiksi ! Se koulutus on aivan turhaa p*skan jauhamista. Sen pääsee läpi vaikka olisi luovuttanut aivonsa elimenluovuttajana ennen kuolemaansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh922205Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1541820- 1731343
- 233826
- 65764
- 62749
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10741Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212623- 49597
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349591