LASKUT ULOSOTTOON

nyt pärjää

Jos sinulla on paljon laskuja joista ei tahdo jäädä elämiseen tarpeeksi rahaa, tee kuten minä. Toimeentulotukea en saanut eikä niitä mun laskuja otettu huomioon. Päästin kaiken ulosottoon ja nyt palkasta vouti vie osansa ja sossu maksaa tt-tukea ja nyt riittää rahat elämiseen. Eli meillä jää nyt enempi rahaa kuukaudessa käyttöön ja saadaan vielä sähköt ja lääkkeetkin. Hulluja noi kaikki pykälät mut eletään sit niiden mukaan.

27

439

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lsdhfudskud

      Näin se menee.Ja se mitä vouti vie palkasta/eläkkeestä niin sos.huolto korvaa jokaista penniä myöten tilille.Eli veronmaksajat maksaa velat.Ei kannata edes mennä töihin.Törkeetä?Ei,vaan täysin laillista.

      • comsi comsa

        Ai, sossusta saa yhtä paljon rahaa, kuin on vouti on pidättänyt?

        Luulenpa, että aloittaja saa satasen verran enemmän kuussa samalla, kun menetti luottotietonsa ja se summa saattaa pitkän kituuttamisen jälkeen tuntuakin ruhtinaaliselta.


      • nyt pärjää
        comsi comsa kirjoitti:

        Ai, sossusta saa yhtä paljon rahaa, kuin on vouti on pidättänyt?

        Luulenpa, että aloittaja saa satasen verran enemmän kuussa samalla, kun menetti luottotietonsa ja se summa saattaa pitkän kituuttamisen jälkeen tuntuakin ruhtinaaliselta.

        Kyllä nyt puhutaan useammasta satasesta kuussa. Meillä ei jäänyt kuin nelisen sataa kuukaudessa laskujen jälkeen elämiseen ja se oli todella liian vähän. Nyt saamme palkkani lisäksi tukea sossusta ja elämiseen jää noin kolme kertaa tuo määrä.
        Luottotiedot tosin meni mutta eihän niitä välttämättä tarvitse ollakkaan.


      • comsi comsa
        nyt pärjää kirjoitti:

        Kyllä nyt puhutaan useammasta satasesta kuussa. Meillä ei jäänyt kuin nelisen sataa kuukaudessa laskujen jälkeen elämiseen ja se oli todella liian vähän. Nyt saamme palkkani lisäksi tukea sossusta ja elämiseen jää noin kolme kertaa tuo määrä.
        Luottotiedot tosin meni mutta eihän niitä välttämättä tarvitse ollakkaan.

        Sossu jättää palkkatulosta huomioimatta max 150 €. Sinulla on turvaosuus, jota vouti ei vie.


      • nyt pärjää
        comsi comsa kirjoitti:

        Sossu jättää palkkatulosta huomioimatta max 150 €. Sinulla on turvaosuus, jota vouti ei vie.

        Juu, kyllä tiedän tilanteeni. Mutta jäikö asia ymmärtämättä kokonaisuutena? Ennen ulosottoon päästämistäni veloista ei meille jäänyt elämiseen kuin toi vaivaiset 400 euroa. Nyt kun palkasta ulosmitataan osa, saamme tt-tukea ja kun ei ole enään velkoja maksettavana muita kuin mitä vouti vie suoraan, jää hirmusesti enemmän rahaa elämiseen.


      • comsi comsa
        nyt pärjää kirjoitti:

        Juu, kyllä tiedän tilanteeni. Mutta jäikö asia ymmärtämättä kokonaisuutena? Ennen ulosottoon päästämistäni veloista ei meille jäänyt elämiseen kuin toi vaivaiset 400 euroa. Nyt kun palkasta ulosmitataan osa, saamme tt-tukea ja kun ei ole enään velkoja maksettavana muita kuin mitä vouti vie suoraan, jää hirmusesti enemmän rahaa elämiseen.

        Kellä meillä? Onko puolisosi työtön vai oletko lasten kanssa, koska kaksi normityöllistä tuskin saa ttt:a.


      • löperäälitalous

        Ulosoton suojaosuudet ovat ihan liian matalat, suojaosuuksien pitäisi olla sen suuruiset, että vähintään toimeentulotuen perusosan verran jäisi velalliselle omista tuloistaan käyttöönsä. Silloin velallista ei olisi tarvetta luukuttaa sossun asiakkaaksi ja velkojat saattaisivat kärsiä osittain omissa nahoissaan liian löperön luotottamisen seuraukset, niin kuin ilmeisesti markkinataloudessa pitäisi tapahtua. Nyt yhteiskunta tekee suoran tulonsiirron verovaroista velkojan taskuun.


      • Turha velkaantuminen
        nyt pärjää kirjoitti:

        Juu, kyllä tiedän tilanteeni. Mutta jäikö asia ymmärtämättä kokonaisuutena? Ennen ulosottoon päästämistäni veloista ei meille jäänyt elämiseen kuin toi vaivaiset 400 euroa. Nyt kun palkasta ulosmitataan osa, saamme tt-tukea ja kun ei ole enään velkoja maksettavana muita kuin mitä vouti vie suoraan, jää hirmusesti enemmän rahaa elämiseen.

        Minkälaisista veloista on kyse?
        Hobbyhall, pikavipit ym. joutava paska?


    • Vapaaehtoisesti velkojaan maksava ei todellakaan saa toimeentulotukea, jos tuen tarve aiheutuu nimenomaan velkojen maksusta.
      Todella ihhottavaksi tilanne sukeutuu silloin, jos pienituloinen velkaantunut on suhteellisen pitkään kyennyt joten kuten suoriutumaan niin velkainhoidosta kuin elatuksestaan mutta hänen taloudellinen tilanteensa heikkenee yllättäen niin, että hän joutuu hakemaan toimeentulotukea. Velanmaksu jää siihen, ja varjellut luottotiedot kenties menevät saman tien...

    • 500e/kk+++++++++

      Juurikin näin eli vapaaehtoista suunnitelmaa velkojen maksuksi ei saa tehdä jos halajaa selviytyä.

    • lomautettu111+1111+1

      KELA laskee tuloiksi palkan ennen ulosmittausta ja veroja.Huonolla onnella asumistuki jää saamatta ja tosiasiassa tuloja voi olla satoja euroja kuukaudessa KELAn laskuja vähemmän.Tässä tilanteessa ainut vaihtoehto on joutua sos.huollon asiakkaaksi.KELA ei maksa asumistukea,mutta sos.huolto joutuu maksamaan vuokrasta senkin osuuden.Pahimmillaan sos.huolto joutuu maksamaan koko vuokran.Ja tämä tilanne esimpienipalkkaisessa osa-aikatyössä.Tai huonopalkkaisessa kokoaikaisessa työssä yksinäisellä ihmisellä.

    • terveisii terolle

      haittaakse?

    • terv..tero

      ei haittaa mutta toisinaan voi harmittaa

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      235
      2028
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      89
      1044
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      1041
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      840
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      98
      794
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      706
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe