4. sunnuntai loppiaisesta

Gapriel.

Evankeliumi: Joh. 6:16-21. Kun tuli ilta , opetuslapset menivät alas rantaan , 17.nousivat venheeseen , ja lähtivät menemään järven toiselle puolelle , Kabernaumiin . ja oli tullut pimeä , eikä eikä Jeesus ollut vielä saapunut heidän
luokseen: 18:.ja Järvi aaltoili ankarasti kovan tuulen puhaltaessa
19. Kun he olivat soutaneet n. 30 vako mittaa , näkivät he Jeesuksen kävelevän järven päällä ja kulkevan lähelle venhettä ; ja he peljätyivät .
20. Mutta kun hän sanoi heille : "Minä se olen ; älkää pelätkö ".
21. Niin he tahtoivat ottaa hänet venheeseen , ja kohta venhe saapui sen maan rantaan , jonne he olivat matkall..

Viite Mat,14: -27. sel. Nämä tapaukset ovat "kuva", siitä miten Jeesuksen opetuslasten elämässä on "myrskyjen ", so. vaikeuksien ja pelon aikojen , Jolloin Jeesus tuntuu olevan poissa heidän luotaan Hän pitää heistä kuitenkin kuitenkin huolta Ja oikeaan aikaan ilmoittaa heille itsensä/armonsa ja apunsa , sanoen ; "Olkaa turvallisella mielellä ..Älkää peljätkö "..

14

79

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeesus pelastaa

Tässä on myös toinen erittäin terkeä pointti.

Nimittäin Pietari lähti kävelemään Jeesusta kohti, veden päällä hänkin.
      Kun Pietari alkoi epäillä, hän alkoi vajota.

Matt. 14:24-33

Mutta venhe oli jo monen vakomitan päässä maasta, aaltojen ahdistamana, sillä tuuli oli vastainen. Ja neljännellä yövartiolla Jeesus tuli heidän tykönsä kävellen järven päällä.

Kun opetuslapset näkivät hänen kävelevän järven päällä, peljästyivät he ja sanoivat: "Se on aave", ja huusivat pelosta. Mutta Jeesus puhutteli heitä kohta ja sanoi: "Olkaa turvallisella mielellä, minä se olen; älkää peljätkö."

Pietari vastasi hänelle ja sanoi: "Jos se olet sinä, Herra, niin käske minun tulla tykösi vettä myöten." Hän sanoi: "Tule." Ja Pietari astui ulos venheestä ja käveli vetten päällä mennäkseen Jeesuksen tykö.
      Mutta nähdessään, kuinka tuuli, hän peljästyi ja rupesi vajoamaan ja huusi sanoen: "Herra, auta minua." Niin Jeesus kohta ojensi kätensä, tarttui häneen ja sanoi hänelle: "Sinä vähäuskoinen, miksi epäilit?"

Ja kun he olivat astuneet venheeseen, asettui tuuli. Niin venheessä-olijat kumarsivat häntä ja sanoivat: "Totisesti sinä olet Jumalan Poika."

• su

Oletko kuullut koskaa Kuikka Koposesta hän ei ollut uskovainen, mutta harhautti ihmisiä "silmänkääntötempuillaan"

Kerran eräs mies tuli heinäkuomallaan vastaan Kuikka Koposta. Mies pilkkasi jotenkin Koposta. Koponen sanoi, että pidä omista asioistasi ensin huoli, koska heinäkuormasikin on tulessa. Mies hyppäsi heinäkuorman päältä ja meni hevosensa luo ja katkaisi rahkeet ( tiedättekö mitkä ne ovat?) ja päästi hevosen pois kuorman läheltä. Koponen häipyi nurkantaakse, ja silloin mies huomasi, ettei kuorma ollutkaan tulessa.

teuta näitä juttuja tietää...

• Gapriel.

Niin oli sen olisinkin sitten laittanut jatoksi , nyt ei tarvinnut kun laitoit
      sillä hetkellä venhe oli jo tulossa rantaan eikä enää ollut kaukanakaan
      koska näiden mellskeiden kestäessä se oli jo rannassa ..Pietarista
      sen verran että hän katsoi hetken myllertävää aaltoa ja usko herpaantui
      ja hän oli pian polveenasti vedessä ,, Hän sai kuitenkin avun , kun hädäs-
      sään kääntyi Jeesuksen puoleen ja pyysi sitä . "Avuksesi huuda minua hädän
      päivänä , niin minä tahdon auttaa sinua , ja sinun pitää kunnioittaman minua .."
      Ps. 50:15..

• Fered.

Ps. 50:1 MITÄ HERRA LIITOSSAAN VAATII .
        ON ASAFIN PSALMI , Jumala, Herra Jumala , on puhunut ja kutsunut
        koolle koko maanpiirin , idän ääriltä kaukaiseen länteen saakka ..

50:15 .Huuda minua avuksi hädän päivänä! Minä pelastansinut , ja
        sinä kunnioitat minua ..

16. Jumalattomalle Jumala sanoo, "miten sinä voit kertoa käskyistäni ,
        kuinka uskallat puhua minun liitostani ..

.....tämä ja nämä lauseet ei ole ,Jeesus pelastaa, nikille . Ja kaikki
        .....loput jakeet on häiriköille . 22 saakka ..

17. sinä ,joka et ota vastaan ojennusta vaan heität käskyni selkäsi taakse ..

18. - 22. .

• Jeesus pelastaa

Ei yhtään lähemoänä rantaa! Tässä on sama tilanne kysymyksessä kun sinun avauksessasi. Nyt kertojana on vain Matteus. Sinun tapauksessasi kertojana oli Johannes. Matteus kertoi tilanteesta yksityiskohtaisemmin.

Kertomuksesta näkyy kuinka Jeesuksessa sivulle päin vilkuilu saa aikaan epäilykset ja sitä seuraa uppoaminen.

On vaarallista puhua koko ajan kaikesta muusta (uskovienkin) kuin Jeesuksesta joka yksin pelastaa.

Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa, ...

... silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle.

Ajatelkaa häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta itseänsä kohtaan, ettette väsyisi ja menettäisi toivoanne.

Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan, ja te olette unhottaneet kehoituksen, joka puhuu teille niinkuin lapsille: "Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee; sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa."

Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?

• Jumala kurittaa
        Jeesus pelastaa kirjoitti:

Ei yhtään lähemoänä rantaa! Tässä on sama tilanne kysymyksessä kun sinun avauksessasi. Nyt kertojana on vain Matteus. Sinun tapauksessasi kertojana oli Johannes. Matteus kertoi tilanteesta yksityiskohtaisemmin.

Kertomuksesta näkyy kuinka Jeesuksessa sivulle päin vilkuilu saa aikaan epäilykset ja sitä seuraa uppoaminen.

On vaarallista puhua koko ajan kaikesta muusta (uskovienkin) kuin Jeesuksesta joka yksin pelastaa.

Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa, ...

... silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle.

Ajatelkaa häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta itseänsä kohtaan, ettette väsyisi ja menettäisi toivoanne.

Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan, ja te olette unhottaneet kehoituksen, joka puhuu teille niinkuin lapsille: "Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee; sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa."

Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?

Niinpä ...kuka on se lapsi jota isä ei kurita?

Paavali kertoo meille että lapsi jota isä ei kurita on äpärä (aiottonama syntynyt), eikä niin muodoin ole Jumalan lapsi ollenakaan, joku muu on siittänyt hänet.

Huvittaa esimerkiksi savon ukko, kun häntä kuritetaan Jumalan sanalla, hän huutaa perkel)että ja saat)anaa avukseen ja haukkuu Jumalan profeettaa joka häntä nuhtelee, saat)anan hevosmieheksi.

Äpärä siis päästelee ihan erilaisia ääniä Jumalan kurittaessa kun Jumalan siittämä lapsi, joka ottaa kurituksen kärsivällisenä vastaan, tietäen Jumalan ohjauksen parhaakseen.

• Matti.

Joh. 6:23 . Kuitenkin oli muita venheitä tullut Tiberiaasta lähelle sitä paikkaa , jossa he olivat syöneet leipää , , sitten kun Herra oli lausunut kiitoksen ..

Tämä on ainoa paikka UT:ssä missä mainitaan Tiberia . Se on ainoa edelleen
      olemassa oleva Genesaretin järven rannikko kaupunki ..

24. Kun siis kansa näki, ettei Jeesus ollut siellä eivätkä hänen opetulapsensa , astuivat hekin venheisiinsä ja menivät Kapernaumiin ja etsivät Jeesusta ..
      25. Ja kun he löysivät Hänet , he kysyivät " Rappi koskasinä tulit tänne..
      26. Jeesus vastasi heille : Totisesti, totisesti minä snon teille : ette te minua sen tähden etsi , että olette nähneet ihme/ennustekoja/tunnustekoja ,vaan sen tähden ,
      että saitte syödä niitä leipiä ja tulitte ravituksi ..

27, Älkää hankkiko sitä ruokaa , joka katoaa, vaan sitä ruokaa , joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka ihmisen Poika on teille antava; sillä
      Hänen on Isä , Jumala itse , sinettinä painanut. .
      28. Niin he sanoivat Hänelle:Mita meidän pitää tekemän , että me Jumalan tekoja tekisimme?..
      29. Jeesus vastasi : "Se on Jumalan teko , että te uskotte Häneen , jonka
      Jumala on lähettänyt "..
      30. He sanoivat Hänelle: " Minkä tunnusteon sinä sitten teet meille , että me sitten näkisimme sen ja uskoisimme Sinua,? ..

• su

Meinaatko Matti kopsata koko raamatun.

• Gapriel.

Noihin jakeisiin , on annettu Luuk.19:41-44..

31. Meidän Isämme soivät mannaa erämaassa , kuin kirjoitettu on : "Hän
        antoi leipää taivaasta heille syötäväksi ."
        32.Niin Jeesus sanoi heille :"Totisesti,totisesti minä sanon teille; ei Mooses antanut teille sitä leipää taivaasta , vaan minun Isäni antaa teille totisen leivän ..

sel. 2 Moos. 16:14-36. Herra alkoi tässä vaiheessa ruokkia erämaa vaelluksella olevaa Israelia ,MANNALLA . jatkaen sitä jordanin länsipuolelle asti,Gilkaliin
        Joos. 5:12, ilman tätä he eivät olisi tulleet toimeen niissä karuissa enimmäkseen asumatomissa ja viljelemättömissä erämaissa , .Joiden läpi he valsivat , tätä
        saattoi kerätä , vain joka aamu Goomer mitta /pääluku , ja sabatin aattona 2 go-
        meria se siten säilyi , muuten se ei säilynyt aurinkossa ja se ikään kuin suli ja
        siihen tuli matoja , meni pilalle , .

Mutta Jeesus tarkoitti sanoissaan ;sitä leipää joka, joka tulee alas taivaasta , että se ,joka sitä syö ,EI KOSKAAN KUOLISI ..

• Jeesu ruoka syntoist
        Gapriel. kirjoitti:

Noihin jakeisiin , on annettu Luuk.19:41-44..

31. Meidän Isämme soivät mannaa erämaassa , kuin kirjoitettu on : "Hän
        antoi leipää taivaasta heille syötäväksi ."
        32.Niin Jeesus sanoi heille :"Totisesti,totisesti minä sanon teille; ei Mooses antanut teille sitä leipää taivaasta , vaan minun Isäni antaa teille totisen leivän ..

sel. 2 Moos. 16:14-36. Herra alkoi tässä vaiheessa ruokkia erämaa vaelluksella olevaa Israelia ,MANNALLA . jatkaen sitä jordanin länsipuolelle asti,Gilkaliin
        Joos. 5:12, ilman tätä he eivät olisi tulleet toimeen niissä karuissa enimmäkseen asumatomissa ja viljelemättömissä erämaissa , .Joiden läpi he valsivat , tätä
        saattoi kerätä , vain joka aamu Goomer mitta /pääluku , ja sabatin aattona 2 go-
        meria se siten säilyi , muuten se ei säilynyt aurinkossa ja se ikään kuin suli ja
        siihen tuli matoja , meni pilalle , .

Mutta Jeesus tarkoitti sanoissaan ;sitä leipää joka, joka tulee alas taivaasta , että se ,joka sitä syö ,EI KOSKAAN KUOLISI ..

Oi Jeesus leipä elämän sä tässä läsnä olet ...

Gapriel hyvin tietää (oletan) mitä me Jeesuksen omat veisaamme, käydessämme Herran pöytään nauttimaan USKOSSA Jeesuksen ruumiin ja veren iankaikkiseksi elämäksemme.

Joh. 6:56-57 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä. Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.

Huomaamme tälläkin palstalla varsin usein, kuinka hengelliset äpärät alkavat rääkkymään, kun heille tarjotaan Jeesuksen veri juotavaksi ja Jeesuksen ruumis syötäväksi. He alkavat oksentamaan vihreätä haisevaa limaa Jeesuksen omien päälle ja kiroilu alkaa heti.

• MATTI.
        su kirjoitti:

En meinaa ,Raamatussahan on miljoonia jakeita YMMÄRRÄKSÄÄ.

• matti.
        su kirjoitti:

sikstoiseks tuossa oli vasta 7 jaetta .. Ja siksi toiseksi hän sanoi että
        te ette ansaitse edes Joonaan merkkiä. , eikö ole aika törppöö. Sinun
        esityksesi , minä tuon sentään oikeaa asiaa esiin ja sinä vaan kiukuttelet
        en paremmin sano ..

• Redil takasi
        matti. kirjoitti:

sikstoiseks tuossa oli vasta 7 jaetta .. Ja siksi toiseksi hän sanoi että
        te ette ansaitse edes Joonaan merkkiä. , eikö ole aika törppöö. Sinun
        esityksesi , minä tuon sentään oikeaa asiaa esiin ja sinä vaan kiukuttelet
        en paremmin sano ..

Eihän kukaan Joonaan merkkiä ansaitse, tässä on tullut nyt väärinkäsitys.

Sen sijaan Jeesus totesi aikansa merkkien etsijöille, että Joonaan merkki on ainoa merkki joka heille annetaan.

Matt. 12:39 Mutta hän vastasi heille ja sanoi: "Tämä paha ja avionrikkoja sukupolvi tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin profeetta Joonaan merkki.

• Aloittaja .
        Jeesu ruoka syntoist kirjoitti:

Oi Jeesus leipä elämän sä tässä läsnä olet ...

Gapriel hyvin tietää (oletan) mitä me Jeesuksen omat veisaamme, käydessämme Herran pöytään nauttimaan USKOSSA Jeesuksen ruumiin ja veren iankaikkiseksi elämäksemme.

Joh. 6:56-57 Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä. Niinkuin Isä, joka elää, on minut lähettänyt, ja minä elän Isän kautta, niin myös se, joka minua syö, elää minun kauttani.

Huomaamme tälläkin palstalla varsin usein, kuinka hengelliset äpärät alkavat rääkkymään, kun heille tarjotaan Jeesuksen veri juotavaksi ja Jeesuksen ruumis syötäväksi. He alkavat oksentamaan vihreätä haisevaa limaa Jeesuksen omien päälle ja kiroilu alkaa heti.

Kyllä tuollainen käytös on mahdollinen ..mutta minä en ole sellaista asiaa
        tuonut esille tähän mennessä , ja siksi ihm,ettelenkin miksi se nyt pulpahti
        noin kin voimakkaasti esiin . Tarkoitan tässä sitä , että eikö puida ensin se
        puoli asiasta jonka aloittaja toi esiin , mennään sitten usiin asioihin mukaan .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      88
      2088
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1756
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1316
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      237
      766
    5. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      711
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      708
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      699
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      556
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      492
    Aihe