Hei kaikki naiset, joilla on sama unelma kuin minulla!
Olen 23v nuorukainen ja olen pienestä asti halunnut poliisiksi. Olen nyt hakenut muutamaan otteeseen poliisikouluun ja jänyt ekalla kerralla 3 pisteen päästä 2.vaiheesta ja viimeksi jäi 2 pistettä. Kilpailu on tällä hetkellä aika kovaa, koska kouluun otetaan edellisvuosia vähemmän opiskelijoita. Haluaisin kuulla teidän kokemuksia.
Kuntotesteissä kaikki on mennyt läpi ja nyt viime kerralla penkkikin nousi paljon paremmin (ekalla kerralla 2x ja nyt 10x) ja seinän yli mentiin 5 pisteellä (ekalla kerralla 3 pisteellä, eli vain yli tyylillä :D ). Juoksussa parannettavaa (7,24), vatsat 25x, ylätalja 9x , nukke 3p ja uinti 2,24 .Millaisia kokemuksia teillä on pääsykokeista ja treenaamisesta?
Kirjalliset menivät ihan hyvin. Kirjakoe meni mielestäni hyvin 2/3, tiivistelmä 3/4 ja kirjoitelma 1/4 (kirjoitelman tulos ihmetyttää).
Pettymyksestä huolimatta meinasin seuraavaksi hakea vasta kesän haussa. Jatkaa kovaa treeniä ja mennä "kirjoitus"-tunneille, että sais vähän virkistettyä tuota kirjoittamista, joka on lukion jälkeen jäänyt hieman vähemmälle.
Teidän muiden kokemukset ja vinkit auttavat varmasti minua omassa projektissani. Ja vertaistuki auttaa myös aivan varmasti teitä muitakin, jotka aikovat hakea :)
Terveisin,
Nuori nainen, joka haluaa poliisiksi enemmän kuin mitään muuta!
POLAMK:n pääsykokeet 2012 (naiset)
3
434
Vastaukset
- reeniäreeniä
Suosittelisin reenaamaan tulokset huomattavasti paremmiksi ennen seuraavaa hakukertaa. Vaikka voihan sinne tietysti välillä tuurillakin päästä, mutta varsinki tällä hetkellä kilpailu on erittän kovaa ja eivät ne hyvällä katso liian montaa hakukertaa vaikka ns. hakukiintiö onkin (toistaiseksi) poistettu käytöstä.
Esim. kuntotestistä sait noilla tuloksilla todennäköisesti yhden pisteen. Pienellä reenaamisella (noin vuosi) saisit tulokset jopa 4 pisteeseen mikä parantaisi mahdollisuuksiasi huomattavasti. Se etteivät pisteet ole kolmena kertana riittäneet 2. vaiheeseen, on hyvä merkki liian vähäisestä harjoittelusta. Tsemmpiä kuitenkin harjoitteluun! - ja asennetta!
Naiset jyrää kuntokokeen tuloksilla!
Nyt vaan kunnon reeniä alle. Asenne kohilleen reeneissä.
Pitää reenata silleen, että oikeasti ylittää sen oman mukavuusrajansa.
Kuitenkin muistaa jaksottaa treenit sillä tavalla, että on aina reenatessa hyvin palautunut ja valmis reenaamaan kovaa.
Onnea hakuun ja harjoitteluun! - kiova333
Itse sain aikoinaan 1 pisteen kuntokokeista, mutta kaikista muista osa-alueista täydet. Suosittelen toki treenaamista, mutta ennenkaikkea kirjoittamista. Tulevassa työssäsi joudut kirjoittamaan satoja ja taas satoja sivuja tekstiä.
Ja mielellään vieläpä hyvällä Suomen kielellä, koska r-ilmoituksia ja kuulusteluja lukee syyttäjät, asianajajat, tuomarit, jne...
Tsemppiä treenaamiseen, asenne ainenkin näyttäisi olevan kohdillaan :) Älä turhaan käy "testailemassa" tasoasi, vaan hae vasta sitten kun olet ihan varma sisäänpääsystä.
nim. viisi vuotta kenttätammana
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh801965Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971683- 1581270
- 59698
- 225697
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6656- 56600
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472