Emäntä teki positiivisen testin, onko tulos varma?

Mietteliäs miekkonen

Tuossa toissa perjantaina kuukautisten olessa viikon myöhässä emäntä päätti testata onko raskaana. Iltapuoleen sitten teki testin. Clearbluessa on ne kaksi ikkunaa, niin siihen isompaan tuli plussa niin, että siinä on haalea se pituussuuntainen viiva, sitten on pituussuuntaisesti poikittain todella vahva viiva , kuten myös on siinä tarkistusikkunassa. Selkeä plussa minun mielestäni ja olen todella onnellinen:) Nyt ne kuukautiset ovat kaksi viikkoa myöhässä - eli kai se on raskaana, kun on olussatesti ja kuukautiset myöhässä?

No eilen illalla sitten oltiin tässä kotosalla. Eukko oli oikein hankalan oloisella tuulejja ja minuakin vtutti suoransanottuna. Mietin, että ei hemmetti tämä ole raskaana olevan naisen käytöstä, että onkohan se edes totta koko raskaus.
Itseäni siinä vtutti ihan urakalla ja pää oli kipeä valvotun yön jölkeen niin sanon emännälle: "käyhän ostamassa uusi raskaustesti ja testaa oletko edes raskaana, tuo ei ole raskaana olevan naisen käytöstä". Sanoin myöskin, että vaikka hänen kaverinsa on pasuna ollessaan kiipeillyt suunnilleen seinillä, niin se ei tarkoita että se kuuluu asiaan jokaisella, eli ei kannata omassa päässään tehdä ja hakemalla hakea oireia ja vastaavaa käytöstä.

Eli: onko emäntäni raskaana ja onkouuden raskaustestin tekeminen tarpeen, kun neuvola-aikakin on vasta parin viikon päästä eli joskus oletetulla raskausviikolla 9 tjtn?

14

661

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ASPINA

Ei luoja sentään. Olet typerä provo

• Kyllästynyt lukija

Voi pikkupoikaa kun ei muuta provoilua keksi! Menepäs nyt kouluun ja muista laittaa villahousut jalkaan,kun on kylmä..Ettei pikkuveikka vaan vilustu:)

• joopajooooooo_____

Mua ainakin vituttais jos mun mies kutsuis mua "emännäks"

• mykiäinen

No älkääs nyt, kyllä mää uskon, että tommosiakin miehentuhnuja maa päällään kantaa.

1: Eukkos on paksuna. Jos se testi antaa haaleankin plussan, niin paksuna ollaan - ja se plussa ois seuraavassa testissä vaan paljon vankempi.

2: Sitä hankalaa käytöstä tulee tuolla sun tuurilla jatkumaan sitten sen seuraavat rapiat 38 viikkoa ( /- 2 vkoa). Vakka kantensa valitsee ja tuosta sun viestistä tuli vähän sellainen vaikutelma, että on sillä eukollas varmaan syytäkin kiukutella. Voit vaikuttaa lieventävästi siihen hankalana kokemaasi käytökseen alkamalla suhtautua emäntääsi hyvin suojelevasti ja palvovasti. Siinä neuvolasta tod.näk. saatavassa kierrekantisessa oppaassa on sulle hyviä vinkkejä siinä Isälle-puoliskossa, lue se oikein tarkkaan. Ja on syytä uskoa joka sana. Sää olet nyt harhapoluilla, jos kuvittelet, että "tuo ei ole raskaana olevan naisen käytöstä". Montakos kertaa sitä herra itse olikaan ollut raskaana?

Kertaan: eukkos on paksuna, sinun paksupään tehtävä on olla sillä tukena. Tukea tarvitaan arviolta 128 kertaisesti enemmän kuin ennen tätä.

Lisäksi: viina pahentaa asioita. Aloita täysraittius viimeistään nyt.

• Mietteliäs miekkonen

Heh:) Tämä ei todellakaan ollut provo ja kiitos neuvoista tälle viimeiselle hieman hysteerikolle, joka myöskin käsitti minut väärin. Kyllä sitä tuleva isäkin haluaa asioihin varmistusta, eikä tarvitse olla edes tyhmä. Itse olen kyllä vastuullinen ihminen, että saitte nyt väärän kuvan minusta kun vastuullisesti varmistin asiaa.
        Niin ja se plussa oli siis ihan muuta kuin haalea, eli kontrolliviiva ja positiivinen viiva oli tummempia kuin itse se pituussuuntainen viiva. Niin että ilmeisesti uusintatesti olisi turha ja neuvolaan vain?

• Yualle
        Mietteliäs miekkonen kirjoitti:

Heh:) Tämä ei todellakaan ollut provo ja kiitos neuvoista tälle viimeiselle hieman hysteerikolle, joka myöskin käsitti minut väärin. Kyllä sitä tuleva isäkin haluaa asioihin varmistusta, eikä tarvitse olla edes tyhmä. Itse olen kyllä vastuullinen ihminen, että saitte nyt väärän kuvan minusta kun vastuullisesti varmistin asiaa.
        Niin ja se plussa oli siis ihan muuta kuin haalea, eli kontrolliviiva ja positiivinen viiva oli tummempia kuin itse se pituussuuntainen viiva. Niin että ilmeisesti uusintatesti olisi turha ja neuvolaan vain?

En nyt oikein tajua, että mitä haet ja tarkoitat..., mars neuvolaan vaan! PS. siellä käynti ei edes maksa mitään, joka voisi olla ainut syy, miksi vatvot asiaa täällä...

• mykiäinen

Vitsi kun täällä ei oo hymiöitä, mutta nyt pistäisin sen LOL-hymiön kyllä... Kyllä sää miekkonen harvinaisen paksukalloiselta saat itses ainakin täällä kuulostamaan. Lähipiirissä niin revettiin, kun sanoin, että miut tulkittiin hysteeriseksi! Hysteerisyys on kuule niitä ominaisuuksia, joita saa meikäläisestä hakea kauemmin kuin neulaa heinäsuovasta. Minä oon jalat maassa -sorttia ja koitin vääntää mahdollisimman paksusta rautalangasta, että varmasti ymmärtäisit, mikä tuo sun tilanne nyt on ja mitkä on pelimerkit tästä eteenpäin.

Ja sitä vielä kehdataan kysellä, että "ilmeisesti uusintatesti olisi turha ja neuvolaan vain?"... Taidat olla itse hysteerisenä siellä. Päättelenkö oikein, että ensimmäistä mukulaa siellä nyt varrotaan - pakko kai se niin on olla, et sää muuten tämmösiä tulis tänne kyseleenkään etkä pitäis muijas käytöstä mitenkään outona. Tuliko se nyt kuitenkin vähän järkytyksenä, että eukko on kuin onkin paksuna? Teetä nyt varalta vaikka kymmenen uusintatestiä, mutta paksunahan se on. Ja sinä paksupää et älyä ees jännittää oikeita asioita tällä haavaa: että pysyykö se siellä nyt sitten? Otapas ja jännitä sitä ainakin sinne viikolle 13 asti, niin on jotain järkevämpää miettimistä. Mutta et pelottele sitä akkaas sitten ajattelemalla ääneen liikaa! Sen vaan sanon, että se on pirun vakava paikka sitten, jos se viikolla 12 jo yrittää sieltä pois jostain syystä: ne on siinä vaiheessa jo semmosia 6 sentin pituisia jalat päälle. Kohdunkaula on nuppineulan pään kokoinen korkeintaan. Että sulla on aivan muuta jännitettävää nyt kuin se jo varmistunut plussa.

Kyllä työ miehet ootte niin jälkijunassa noissa asioissa, mutta onhan se ymmärrettävää, kun ei se mitenkään tunnu teidän omassa kropassa ja kun on vielä ne putkiaivot. Nyt jos on testailtu vasta, niin sehän vois olla jossain viikoilla 4 - 6 meneillään vasta? Sepä voi olla eukollas melkoinen vuoristorata luvassa, koko ajan tekkee pahhaa ja mikään ei maistu / maistuu kaikki omituinen. Ramppaa kiltisti kaupassa hakemassa sille semmosta mikä maistuu. Ja sen alamaha saattaa olla helvetin kipeä, kouristella - niin että on vaikea löytää sellaista asentoa, missä saattais olla ees hetken. Panadolia saa ottaa särkylääkkeenä, ei oikeastaan muuta. Hommaa apteekista foolihappo b-vitamiini --valmistetta. Ja niitä Möllerin omega-3 kapseleita, joita myydään siinä valkoisessa purkissa, eivät röyhtäytä niin pahasti (rupee oksettaan se haju herkästi muuten). Noista on hyötyä sikiön kehitykselle.

Ja vielä semmonen juttu, että eukkos saattaa olla aivan tajuttomuuteen saakka väsynyt sitten jossain vaiheessa - että se vaan nukahtaa väkisin. Patistele se nukkumaan ja pidä huolta, että ei rasita itseään liikaa.

Kyl se siitä. Nyt ainakin tiedät, mitä voisit tehdä sen sijaan, että vöyhötät täällä varmistelemassa jotain plussaa vasta. Et ois niin jälkijunassa sit.

• mykiäinen

Semmonen juttu vielä, että A-vitamiinia ei sais nyt syödä sitten. Eli katso se vitamiinivalmiste sellainen, että ei oo A-vitamiinia. Äläkä anna varalta syödä Voileviä, siihen on lisätty A-vitamiinia. Varmaanhan se on Voilevissä sitä kasviperäistä karotenoidia, mikä ei ole vaarallista - mutta esim. maksassa on sitä retinoidia a-vitamiinia, mitä pitäis vältellä. Se voi aiheuttaa epämuodostumia.

• A-vita
        mykiäinen kirjoitti:

Semmonen juttu vielä, että A-vitamiinia ei sais nyt syödä sitten. Eli katso se vitamiinivalmiste sellainen, että ei oo A-vitamiinia. Äläkä anna varalta syödä Voileviä, siihen on lisätty A-vitamiinia. Varmaanhan se on Voilevissä sitä kasviperäistä karotenoidia, mikä ei ole vaarallista - mutta esim. maksassa on sitä retinoidia a-vitamiinia, mitä pitäis vältellä. Se voi aiheuttaa epämuodostumia.

Ja semmonen juttu, että nyt joku ei taas ymmärtäis väärin: kyllä sitä Voileviä saa syödä. A-vitamiinin puoleen siis. A-vitamiini ei ole kielletty raskausaikana, vaan tärkeä vitamiini myös tuolloin. Valtavat A-vitamiiniannokset voivat aiheuttaa haittaa, mutta ne ovat sitten isoja annoksia ne, eikä margariinista sellaisia voi saada. Maksassa on niin isoja annoksia A-vitamiinia, että siinä se yliannostuksen vaara jo piilee. Tosin esim. maksalaatikkoa voi harvoin syödä pieniä määriä, siinä on maksaa sen verran vähän verrattuna palamaksaan.

• mykiäinen edelleen

Minusta ois reilua, että ne ilmoittaisivat siinä Voilevissa vähän tarkemmin siitä A-vitamiininsa laadusta. Onhan sitä karotenoidia kasviksissakin ja ei se haitallista olekaan - mutta mistä tavan kuluttaja tietää, kumpaa sorttia siinä Voilevissä on - karotenoidia vai retinoidia? Lisäksi jos a-vitamiinia kertyy eri lähteistä huomaamatta, niin eihän sekään mukavaa ole itse alkaa ynnäilemään, että mistä kaikkialta sitä nyt on mitenkin paljon tullut. Periaatteesta en tykkää siitä, että elintarvikkeisiin lisäillään aineita, olkoonkin miten luonnollisia hyvänsä. Mutta tää nyt menee jo täysin OT.

• A-vita

Menköön nyt OT, mutta hyvä on selvittää, ettei kukaan saa täältä väärää käsitystä. Ei sillä ole väliä, missä muodossa se siinä on, vaan sillä määrällä. :) Siis toki on totta, että karotenoidi-muodossa olevasta A-vitamiinista ei voi saada yliannostusta, mutta retinoidi-muotoista pitää myös nauttia hirvittävät määrät, että yliannostusta voisi tulla. Margariineissa on mitättömän vähän A-vitamiinia, eikä sillä ole siis mitään merkitystä , missä muodossa se on. Ei tarvitse mitään ynnäilyä harrastaa, koska ne määrät ovat oikeasti valtavan suuria, mitä pitäisi haittavaikutuksia saadakseen syödä.

http://www.evira.fi/portal/52640

Tuolla sivuilla olevista luvuista ehkä huomaat, miksi maksaa ei suositella ja kuinka vähän muissa tuotteissa A-vitamiinia on verrattuna siihen. Ja kuten huomaat, myös muissa eläinkunnan tuotteissa A-vitamiini on retinoidi-muodossa, eli sen saanti ei suinkaan ole kiellettyä, vain liikamäärät ovat. Raskauden aikana kerta-annoksen ylärajana pidetään 7500 mikrogrammaa, joten aikamoisen työn saisi tehdä, että sen margariinista ja muusta normaalista ruuasta saisi kerätyksi päivän aikana. Pitkäaikaisen saannin raskausaikana ei tulisi ylittää 3600 mikrogrammaa päivässä. Tässä vielä linkki noihin lukuihin:

http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,824,2049,2265,2260,3437,26264,28379

• .....

Mikä on sinun mielestäsi raskaanaolevan naisen käytöstä? Tuollainen huonotuulisuus on ilmeisesti sitten miehen käytöstä, kun sinä itsekin käyttäydyt siten, joten saattaahan se yllättää, että raskaanaolevakin, miehet kun harvemmin ovat raskaana. Raskaus nyt kuitenkin selvitetään testein, ei käyttäytymisen perusteella.

Kun kerran olet tietoinen, että hänen kaverinsa on kiipeillyt raskausaikana seinille, niin eikö ole aika epäjohdonmukaista ajatella, että SINUN emäntäsi ei voisi olla raskaana, jos tekee samoin kuin toiset raskaana? Vai silläkö perusteella epäilet testiä, kun se kaverikin teki positiivisen testin ja oli raskaana, niin ei kai sinun emäntäsi enää voi?

Jos nyt ihan totta puhutaan, niin tuo sinun järjenjuoksusi ja logiikkasi kuulostaa aika raskaanaolevalta, joten ehkä sinun kuuluisi tehdä se testi vielä varmuuden vuoksi. (Katsos kun minun mieheni ei ole koskaan ollut raskaana, niin sinun sitten varmasti täytyy olla, kun kyllähän joku mies on.)

• GravidiTar

Tovottavasti Emäntäsi ei ole raskaana -ainakaan kanssasi.

• urpolauma

Mikä einari tää jätkä oikeen on.... voiko nykyaikana olla joku noin TYHMÄ! Kaipa rouva osaa itsekin valita vitamiininsa ja hoitaa asiansa hitto vieköön. Ihminen on yksilö, kaikki naiset ei oo raskaana samanlaisia. Toiset vaan hymyilee, toiset rähisee. Sama pätee ei-raskaisiin naisiin. Sekä miehiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1230
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      561
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe