miksi?
Jeesus oli suvaitsevainen, sitä ei täällä ole.
53
92
Vastaukset
- Kilu Kitinen
Pieni ihminen kirjoittaa suuria nimimerkin suojassa. Onko silloin on helppo olla oikeassa ja muut väärässä?
- korsetit hyppii
havaittu SU;;
- korsetit hyppii.
korsetit hyppii kirjoitti:
havaittu SU;;
siis naurattaa kun korsetit hyppii.
- su
Mitäs siitä tuumaat. Kilu Kitinen?
- Jeesus on tie
Ethän sinä tiedä Jeesuksesta mitään, miksi tuollaisia kirjoittelet?
Jeesus ei totisesti suvainnut yhtäkään syntiä. Täällä ei myöskään suvaita yhtäkään syntiä. Juuri Jumalan tahdon mukaan siis mennään koko ajan, siksi se ei saata)nalle ja hänen julmalle joukolleen kelpaakaan.
Kunhan ateistit ja epäjumalan palvelijat, sekä hegelliset äpärät ovat jättäneet palstamme rääkkymisiltään ikuisesti, niin täällä vallitsee ilo rauha ja rakkaus sisarusten keskuudessa. Hallelujaa!
Ei JUmala sellaisia ihmisiä ole tullut pelastamaan, jotka eivät halua synneistään luopua, se on päivänselvä asia. Jumala ei ole synnin palvelija, joka tuollaisia puhuu on valehtelija ja valhe on saat)anasta.
Me täällä yritämme parhaamme mukaan opastaa syntisiä Jeesuksen luosiksi, että he pääsisivät synneistään vapaiksi.
Taat)anan orjat mankuvat täällä päivittäin taivaaseen, ja haukkuvat Jeesuksen omia, vaikka eivät he usko taivasta olevankaan.
Mitä se tällainen on, selittäkääpäs!!??- kitinen kilu
Jeesus on tie:::::::: kirjoitti..
Ethän sinä tiedä Jeesuksesta mitään, miksi tuollaisia kirjoittelet?
Vastaus, ihan piruuttani, sunlaisille pöljille. - Exhellari86
"Täällä ei myöskään suvaita yhtäkään syntiä."
Tarkoitat, että sinä et suvaitse sellaista, minkä itse katsot olevan syntiä.
"Kunhan ateistit ja epäjumalan palvelijat, sekä hegelliset äpärät ovat jättäneet palstamme rääkkymisiltään ikuisesti, niin täällä vallitsee ilo rauha ja rakkaus sisarusten keskuudessa. Hallelujaa! "
Eikös ole kummallista, että erilaiset uskovien perustamat maanpäälliset onnelat eivät ole kestäneet kovinkaan kauan. Muistat varmaan mikä oli Sointula?
"Me täällä yritämme parhaamme mukaan opastaa syntisiä Jeesuksen luosiksi, että he pääsisivät synneistään vapaiksi."
Kun niitä pieksää tarpeeksi pitkään raamatulla päähän, ne joko kuolevat, katoavat tai tulevat itsesi kaltaisiksi, sitä kai tarkoitat.
"...haukkuvat Jeesuksen omia..." Kenenkähän omia sellaiset, jotka korottavat itseään painamalla toisia ihmisiä olkapäistä alaspäin ja haukkuvat ja nimittelevät heitä äärimmäisen törkeästi?
Ei sen väliä, minä olen tottunut olemaan eräänlaisten uskovien vainon ja ahdistelun maalitauluna silloinkin kun olen yrittänyt viritellä asiallista keskustelua. - anna pyhä
jeesus on tie, kyllä Jeesus salli syntiä, koska tiesi että ihmiset oli viallisia ja heikkoja, armo, rakkaus ym hyveet kului jeesuksen toimintaan,, suvaitsevaisuus
- su
Sain tongittua tällaista tietoa....onko perää?
Jeesus oli juutalainen ja hänen kansaansa Luther vihasi. Yritti heitä käännyttää kristityiksi, mutta sai vesiperän.
Luther kirjoitti mm.juutalaisista heidän valheistaan ja käski ottaa heiltä kaiken omaisuuden ja tappaa kaikki kuin koirat. Natsit sitten kyllä jelppasi Lutherin ajatuksia myöhemmin.
Voiko olla Jumalan asialla, joka vihaa juutalaisia, Jeesushan oli juutalainen.
Miksi ei ev.lut kirkko ole kertonut totuuksia.- su
...jatkan. Sain myös tietoa lahkolaisuuden ominaisuuksista. Täytyy vain katsoa millaisiin piireihin ne sopivat, että täyttävä lahkolaisuuden tarpeet.
-johtajat ovat oikeassa. Arvostelun yläpuolella.
-liikkeen oppeja ei saa arvostella ja tulkita.
- ota tai jätä, mitä liike tarjoaa
-syyllistäminen ja ajattelun kontrolli
-ulkomaailman eristäminen, vanhat ystävät arvottomia
-käännytystyö velvollisuus
-omaisuutta luovutettava yteisen hyväksi
-pelottelu liikkeen jättäneille heille käy huonosti.
-vain liikkeen sisällä voi pelastua.
Toivottavasti ei lestadiolaisuudesta löydy tällaisia ominaisuuksia.
Kirjoitin tämän vain siksi, että keskustelen lestadiolaisuudesta, kute sivun otsikossa mainitaan. - jälta kuppinen
su kirjoitti:
...jatkan. Sain myös tietoa lahkolaisuuden ominaisuuksista. Täytyy vain katsoa millaisiin piireihin ne sopivat, että täyttävä lahkolaisuuden tarpeet.
-johtajat ovat oikeassa. Arvostelun yläpuolella.
Toivottavasti ei lestadiolaisuudesta löydy tällaisia ominaisuuksia.
Kirjoitin tämän vain siksi, että keskustelen lestadiolaisuudesta, kute sivun otsikossa mainitaan.mist noi tiedot. lähde?
- matti.
Matt. 2:1 Kun Jeesus oli syntynyt Juudean Bethelemissä , Kunigas Herodeksen
aikana , niin katso , tietäjät tuli Itäiseltä mailta Jerusalemiin .. .
Tämän perusteella Jeesus oli Juudealainen Ja Herodes oli Juudean kunikas
JEESUS KRISTUS ,, JEESUS NASARETILÄINEN , Kristinuskon perustaja .
Nimiyhtymaan sisältyy ,alkukristillinen uskon tunnustus , mailman vapahtajasta
sillä siinä liittyy juut. Henkilönimeen Jeesus , Hebrea. =Joosua, lisänimi Kristus
on kreik. = voideltu = messiaaniskuninkas . .
Historiallinen , Tutkimusten lähteet rajoittuvat UT:n kirjoihin lähinnä Jeesu-
kesesta kertovaan evankeliumiin , joskin myös apostoli Paavali on tärkeä
tovistaja . Antiikin kirjallisuuden haja tiedot (Josefus , Tacitus, Suetonius, )
Tdistavat vain kristinuskon alkaneesta leviämisestä , Perimätiedon käymä
polemiikki edellyttää taustakseen kristillisen julistuksen . Tosin kaaniniset
evankeliumitkin ovat julistusta .
Johannes jopa teol. tutkielma , väitelykuvaukset , Ihmekertomukset , mahdillistaa juut. Rabbiinitradition tapaan kosketuksen saamiseen
kuvatun hist. henkilön elämään ja opetukseen . Jeesuksen elämän
vaiheista lähteet eivät paljon kerro , Jeesuksen kotimaakunnan Galilean ja kaupunkin Nasaretin nimet tunnetaan , samoin lähimmät omaiset
ilmoittavat Jeesuksen syntyneen Herodeksen hallitus aikana 37-4 eKr.
Tämä Herodes on ollut vanhempaa sorttia , Joku Kepler oletti että Jeesus
olisi syntynyt 7 eKr. . Mikä toden näköisesti puolitettuna on tarpeeksi oikein
eli meidän almakan maukaan aleksis kiven päivän tietämissä 4eKr. .
- matti.
Kuinka sinusta , sinun mielestä , vain kummallisuudet on totta , vaikka
kaivaisit enemmänkin tuommoisia asioita esiin , minusta ne ei kuitenkaan
missään tapauksessa ole totta , niinkuin jo aluksisanoin , sinun kielestä
vain , koska sinä palvelet sita joka vesittää oikeita tietoja .
Vain sitä että paha ääni kaus kuuluu ,,hyvä vielä kauemmas , mutta ei sen
etä asiasi on joku häirikköjen pahennus opas , se ei lainkaan paranna
tilannetta , jossa olet paha on saanut veto apua teiltä ,
Jumala on sanonut että Israel on .
Hänen Oma kansansa , muttei anna
minkään laista oikeutta tehdä heidänkään syntiä , eli kaikki jotka ovat
syntiä tehneet eivät ole Jumalan kansaa , siitä johtuu monien vähäinen
ymmärrys asioiden oikeellisuuteen , olkoon Vaikka niin kuin Lutherkin
sanoo . Mutta minä en usko noihin sanoihin kun sinäkin kirjit , .
Että tappaisi kaikki koirat , Ne ei ole Lutherin sanoja , ne on jonkun muun ,
ehkä joku örvelö ,1500 luvulta .. Vaikka Luther kirjoittikin n. 700 teosta elin
aikanaan kuinka 699 on hillittyä Uskovaisen kirjaa , ja sitten väitetään että 1 kirja on täysin perse estä muita selityksiä ei kai tarvitä , on havaittu tälläkin palstalla , että joku hyvan ja kauniin kirjoituksen, tekijä saa kyllä huomata
että ei aikaakaan kun , pahalla maksetaan palkaa . Savon ukolle kommentteja esikoislestadiolaisuudesta:
- johtajat ovat oikeassa. Arvostelun yläpuolella.
-->johtajia arvostellaan koko ajan, eivät ole todellakaan sen yläpuolella.
--> tietenkin saa arvostella. Ja pitääkin arvostella Raamatun jälkeen. Jos arvostelu loppuu niin liike kuolee pystyyn.
--> ei koske es.lessuja
--> tätä oli ennen, ei nykyään paljoa. On tunnustettava että jotkut paukapäät vielä harrastaa syyllistämistä. Ajattelun kontrollia ei ole.
--> ei pidä paikkaansa, mutta muistan kyllä ennen oli tätä jonkin verran
--> no jaa. mieluummin päinvastoin, valitettavasti.
--ei pidä paikkaansa. ei pakkoa eikä velvollisuutta
--> tämäkin on höpöhöpöä es.lessujen kohdalla. Päinvastoin ongelma on, ettei liikkeen jättäneille ei paljonkaan perään huudella.
-->luterilaisina noudatamme Lutherin alkuperäistä opetusta. Kristuksen kirkko on näkymätön ja samalla näkyvä. Es.Lest. liikkeen rajat eivät ole samat kuin Kristuksen kirkko, eikä niin (enää yleisesti) opeteta.
PS. Luther ei muuten käskenyt tappaa juutalaisia kuin koirat. Todista SU väitteesi, eli anna Lutherin kirjan nimi niin tarkistetaanpa asia. Voin esittää päinvastaisia lainauksia tarvittaessa.- pois pahentaja
Hävä, veli eleutheros kun kerroit totuuden tuolle sivullamme häiriköivälle savon (piip). Mies ei tiedä lestradiolaisista mitään mutta esiintyy siitä huolimatta asiantuntijana. Mahdollisesti hän on häirikkömme Matti Simonaho, hieman eri moodissa.
Hän tyydyttää itseään, häiriköimällä Jeesuksen seuraajien palstalla.
Jatkuvaa valehtelua, panettelua, mustamaalaamista, kristittyjen nimittelyä, kiroilua. Mitä hän siitä saa?
En ole aikoihin lukenut hänen vistejään, hän nimittäin kertoi jo ensimmäisissä viesteissään selkeästi mihin hän uskoo, lisätodisteita ei enää tarvita.
Joidenkin ystävien viesteistä näen missä tämän ukon kohdalla mennään. Toistuvasti hän todistaa kirjoituksillaan olevansa ulkopuolella Jeesuksen verellä puhdistetusta lammaslaumasta.
Ulkopuolella JUmalan valtakunnasta, ja näin ollen ulkopuolella pelastuksesta. - Kahtokaapa vain
pois pahentaja kirjoitti:
Hävä, veli eleutheros kun kerroit totuuden tuolle sivullamme häiriköivälle savon (piip). Mies ei tiedä lestradiolaisista mitään mutta esiintyy siitä huolimatta asiantuntijana. Mahdollisesti hän on häirikkömme Matti Simonaho, hieman eri moodissa.
Jatkuvaa valehtelua, panettelua, mustamaalaamista, kristittyjen nimittelyä, kiroilua. Mitä hän siitä saa?
En ole aikoihin lukenut hänen vistejään, hän nimittäin kertoi jo ensimmäisissä viesteissään selkeästi mihin hän uskoo, lisätodisteita ei enää tarvita.
Joidenkin ystävien viesteistä näen missä tämän ukon kohdalla mennään. Toistuvasti hän todistaa kirjoituksillaan olevansa ulkopuolella Jeesuksen verellä puhdistetusta lammaslaumasta.
Ulkopuolella JUmalan valtakunnasta, ja näin ollen ulkopuolella pelastuksesta.Sydänviha Herran apostoli Paavalia ja uskonpuhdistajaa Martti Lutheria kohtaan, todistavat hänen olevan Matti Simonaho. Vaikka ukko yrittää teeskennellä tällä nimimerkillään jotakin toista henkilöä.
Kahtokaapa vain kirjoitti:
Sydänviha Herran apostoli Paavalia ja uskonpuhdistajaa Martti Lutheria kohtaan, todistavat hänen olevan Matti Simonaho. Vaikka ukko yrittää teeskennellä tällä nimimerkillään jotakin toista henkilöä.
Ei Savonukko ole Simonaho, sen näkee tekstin tyylistä. Simonaho on kotoisin Rovaniemeltä ja asunut nuoruutensa Ruotsissa, eikä siis osaa savoa pätkääkään eikä savonmurteen tapaisia monimutkaisia adjektiivinmuodostuksia.
- su
Juu, kiitti asiallisesta vastauksesta.
Tuolta minä kopsasin, nuo Lutherin jutut ja lahkolaisten ominaisuudet.
Ehei, ei ne ole minun päästäni. Siksi käväsin kyselemään, kun en oikein niihin kaikkiin uskonut. En minä syyttele, en toki. En, olen perin sopuisa vanha ukko, juu....vääriä tietoja pah... kaikkea sitä!
Mutta sen tiedän, että Jeesus oli juutalainen, koska juutalaisten "kuninkaana" hänet ristiin naulittiin.
.... mutta jäi se kaivelemaan minua, että olisiko sittenkin Luther ollut sitä mieltä. Ja Paavali oli kanssa aluksi juutalaisvihan vallassa. Miksikö hän sitten otti Jeesuksen pelastajakseen yks kaks?
Mutta huonosti kävi kummallekin. - matti.
su kirjoitti:
Ehei, ei ne ole minun päästäni. Siksi käväsin kyselemään, kun en oikein niihin kaikkiin uskonut. En minä syyttele, en toki. En, olen perin sopuisa vanha ukko, juu....vääriä tietoja pah... kaikkea sitä!
Mutta sen tiedän, että Jeesus oli juutalainen, koska juutalaisten "kuninkaana" hänet ristiin naulittiin.
.... mutta jäi se kaivelemaan minua, että olisiko sittenkin Luther ollut sitä mieltä. Ja Paavali oli kanssa aluksi juutalaisvihan vallassa. Miksikö hän sitten otti Jeesuksen pelastajakseen yks kaks?
Mutta huonosti kävi kummallekin.Sin edelleen poljet heitä , millainen ihminen sinä olet suu
puhuu lämpimikseen , asiaa ei vain tahdo tulla .nimeksikään. - matti.
eleutheros kirjoitti:
Ei Savonukko ole Simonaho, sen näkee tekstin tyylistä. Simonaho on kotoisin Rovaniemeltä ja asunut nuoruutensa Ruotsissa, eikä siis osaa savoa pätkääkään eikä savonmurteen tapaisia monimutkaisia adjektiivinmuodostuksia.
Ei muuten ole kuin haukiputtaalta ,
siitä on 350 km vielä rovaniemeen . su kirjoitti:
Mutta huonosti kävi kummallekin.Joo SU, uskon että olet pohjimmaltasi sopuisa ukko, kunhan vaan provosoit tyhminä pitämiäsi ihmisiä. Nyt vain saattaa tosin olla niin, että tässä tapauksessa tyhmyydessä ja hulluudessa piilee totinen viisaus. Ehkä senkin olet havainnut vaikka et myönnä, koska niin kauan olet täällä jaksanut kirjoitella. Järjellähän ei ole kovinkaan paljoa tekemistä uskon kanssa.
Jeesus syntyi juutalaiseksi, koska se kuuluu Jumalan suureen pelastussuunnitelmaan. Juutalaisille oli satoja vuosia etukäteen ennustettu voidellun Messiaan eli Kristuksen tuloa. Ennustukset ovat historiallinen tosiasia, jonka hyväksyvät kaikki tiedemiehet. Vanha Testamentti on oikeastaan kirjoitettu sitä varten, että se perustaa ennustuksillaan uskottavan pohjan Jumalan Pojan saapumiselle ihmisten maailmaan. Juutalaiset oli valittu kirjoittamaan nämä asiat muistiin ja pitämään muistissa niin sanatarkasti kuin mahdollista. Juutalaisten päätehtävä onkin siis ollut säilyttää Sanaa.
Luther oli montaa mieltä juutalaisista. Hän oli luonteeltaan äkkipikainen, ja kirjoitteli välillä mitä sattuu. Olen lukenut häneltä paljon juutalaisia ja muita eriuskolaisia suvaitseviakin tekstejä. Yleensä hän tuomitsi väkivallan, mitä taas muut hänen innoittamansa uskonpuhdistajat Zwingli ja Calvin eivät tehneet. Mutta tuo "Juutalaisista ja heidän valheistaan" kirja on tietenkin ala-arvoinen, ja voi hyvinkin olla että Luther katui myöhemmin että sen kirjoitti.
Ei Luther mikään täydellinen pyhimys ollut, vaan aikansa lapsi. On muistettava että hän eli 1500-luvulla. Eikä kenenkään sokeasti hänen opetuksiaan pidä noudattaa, vaan ainoastaan niitä opetuksia jotka ovat Raamatun mukaisia. Niin hän itsekin sanoi, ja pyysi myös että kaikki hänen omat kirjansa poltettaisiin koska se vie aikaa Raamatun tutkimiselta.
Sanot että huonosti kävi kummallekin, Lutherille ja Paavalille. En olisi samaa mieltä, kummatkin olivat totisessa elävässä uskossa ja viimeisenä päivänä herätetään Taivaan iloon. Kuolemaahan ei ole elävälle kristitylle olemassa. Se on iloinen asia.matti. kirjoitti:
Ei muuten ole kuin haukiputtaalta ,
siitä on 350 km vielä rovaniemeen .Matti Simonaho sanoo itse näin:
"Olen Matti Eevert Simonaho, syntynyt 28.6.1960 Rovaniemellä. 1970 muutimme Ruotsiin jonka jälkeen opiskelu pysähtyi täysin. Koulutuspohjani on 5 vuotta Suomalaista peruskoulua. "
katso linkki:
http://www.arviointipalvelu.fi/taustatietoa.html- matti.
eleutheros kirjoitti:
Joo SU, uskon että olet pohjimmaltasi sopuisa ukko, kunhan vaan provosoit tyhminä pitämiäsi ihmisiä. Nyt vain saattaa tosin olla niin, että tässä tapauksessa tyhmyydessä ja hulluudessa piilee totinen viisaus. Ehkä senkin olet havainnut vaikka et myönnä, koska niin kauan olet täällä jaksanut kirjoitella. Järjellähän ei ole kovinkaan paljoa tekemistä uskon kanssa.
Jeesus syntyi juutalaiseksi, koska se kuuluu Jumalan suureen pelastussuunnitelmaan. Juutalaisille oli satoja vuosia etukäteen ennustettu voidellun Messiaan eli Kristuksen tuloa. Ennustukset ovat historiallinen tosiasia, jonka hyväksyvät kaikki tiedemiehet. Vanha Testamentti on oikeastaan kirjoitettu sitä varten, että se perustaa ennustuksillaan uskottavan pohjan Jumalan Pojan saapumiselle ihmisten maailmaan. Juutalaiset oli valittu kirjoittamaan nämä asiat muistiin ja pitämään muistissa niin sanatarkasti kuin mahdollista. Juutalaisten päätehtävä onkin siis ollut säilyttää Sanaa.
Luther oli montaa mieltä juutalaisista. Hän oli luonteeltaan äkkipikainen, ja kirjoitteli välillä mitä sattuu. Olen lukenut häneltä paljon juutalaisia ja muita eriuskolaisia suvaitseviakin tekstejä. Yleensä hän tuomitsi väkivallan, mitä taas muut hänen innoittamansa uskonpuhdistajat Zwingli ja Calvin eivät tehneet. Mutta tuo "Juutalaisista ja heidän valheistaan" kirja on tietenkin ala-arvoinen, ja voi hyvinkin olla että Luther katui myöhemmin että sen kirjoitti.
Ei Luther mikään täydellinen pyhimys ollut, vaan aikansa lapsi. On muistettava että hän eli 1500-luvulla. Eikä kenenkään sokeasti hänen opetuksiaan pidä noudattaa, vaan ainoastaan niitä opetuksia jotka ovat Raamatun mukaisia. Niin hän itsekin sanoi, ja pyysi myös että kaikki hänen omat kirjansa poltettaisiin koska se vie aikaa Raamatun tutkimiselta.
Sanot että huonosti kävi kummallekin, Lutherille ja Paavalille. En olisi samaa mieltä, kummatkin olivat totisessa elävässä uskossa ja viimeisenä päivänä herätetään Taivaan iloon. Kuolemaahan ei ole elävälle kristitylle olemassa. Se on iloinen asia.Joo Olen kanssasi samaamieltä , Ensin oli Paavalin marttyyri kuolema
joka joka on todistetty , ainakin Luukkaan ja Timoteuksen kautta , että
Paavali kuoli , kuin kristitty kuolee , Hän sanoi sanat Isä anna heille
anteeksi , sillä he ei tiedä mitä tekevät ,ja muutenkin käyttäytyi hillitysti .
tapahtui 68 keväällä .. sen jälkeen 8,kesäkuutä senaatti erotti Neron
ja hän teki 9 pv kesäkuuta itsemurhan ..
Lähes 1500 vuotta myöhemmin ( 1478) Luther Kuoli autuaallisena
Hän oli Perustanut EVLseurakunnan ja Kirkon , Ja hän saattoi uskonsa
turvin sanoa edelleen , Minä olen Kastettu , minä elän .
Kuinka luulet , Jumalan vanhurskaus ei Lutherille enää merkinnyt vaatimusta
vaan Lahjaa että tänäpäiväkin vielä hänen merkitys Teltokialle on
jatkuvasti kasvanut , ei vain protestanttisissa maissa vaan muullakin
kuten myös katolisissa maissa ;Ilmestyy Hänen teolokiaansa koskevia tutkimuksia .. Ei minkään omansa varassa , vaan uskosta so . nöyrästi ja
luottavasti turvautumalla Jumalan Kristuksessa osittamaan käsittämättömään
laupeuteen ,,armoon ..
Ei mitään sellaista kuin häiriköt on puhuneet , että olisi katoliseen
kirkkoon pitänyt turvata eikä häiriköt muutenkaan tiedä totuuksia - Exhellari86
matti. kirjoitti:
Joo Olen kanssasi samaamieltä , Ensin oli Paavalin marttyyri kuolema
joka joka on todistetty , ainakin Luukkaan ja Timoteuksen kautta , että
Paavali kuoli , kuin kristitty kuolee , Hän sanoi sanat Isä anna heille
anteeksi , sillä he ei tiedä mitä tekevät ,ja muutenkin käyttäytyi hillitysti .
tapahtui 68 keväällä .. sen jälkeen 8,kesäkuutä senaatti erotti Neron
ja hän teki 9 pv kesäkuuta itsemurhan ..
Lähes 1500 vuotta myöhemmin ( 1478) Luther Kuoli autuaallisena
turvin sanoa edelleen , Minä olen Kastettu , minä elän .
Kuinka luulet , Jumalan vanhurskaus ei Lutherille enää merkinnyt vaatimusta
vaan Lahjaa että tänäpäiväkin vielä hänen merkitys Teltokialle on
jatkuvasti kasvanut , ei vain protestanttisissa maissa vaan muullakin
kuten myös katolisissa maissa ;Ilmestyy Hänen teolokiaansa koskevia tutkimuksia .. Ei minkään omansa varassa , vaan uskosta so . nöyrästi ja
luottavasti turvautumalla Jumalan Kristuksessa osittamaan käsittämättömään
laupeuteen ,,armoon ..
Ei mitään sellaista kuin häiriköt on puhuneet , että olisi katoliseen
kirkkoon pitänyt turvata eikä häiriköt muutenkaan tiedä totuuksia"Lähes 1500 vuotta myöhemmin ( 1478) Luther Kuoli autuaallisena
turvin sanoa edelleen"
Kuules teuta, vaikken ole luterilainen, sen verran olen minäkin lukenut kirkkohistoriaa että tiedän Lutherin kuolinvuoden. Se ei ole 1478. Yritäpä uudelleen. - su
pois pahentaja kirjoitti:
Ulkopuolella JUmalan valtakunnasta, ja näin ollen ulkopuolella pelastuksesta.Kuule, helvetin hevosmies. Minä en koskaan ole teitä lestadiolaiset kironnut, mutta sinä kaikessa pyhyydessäsi olet kironnut, noitunut ja pilkannut. Minulla ei ole "kunnollisiis"estadiolaisiin muuta kuin hyvää sanottavaa.
Mutta te, suuret sen piirin vaikuttajat ja sarnamiehet olette pilanneet koko uskonpiirin. Sinä etunenässä ole näyttänyt lahkolaisuuttasi, jota en muilta lestadiolaisilta toivoisi.
Siksi minä "Evert" heh. sinua kusetan. Ja sinä reppana otat syötin jonka viskaan eteesi. Se on noloa, ja siksi sinä olet saanut sitä mitä olet viesteilläsi pyytänyt.
Voitele välillä ne helvetin rattaasi, ettei ne kitise liikaa.
Vai olen oikein Matti Evert Simonaho Rovaniemeltä. Hän on nuori mies pojaksi minulle sopisi. Nii, en tiedä vaikka poikani olisikin heh heh...mistä sen tietää....Hyvvee jatkoo vua!
Turha minun on sinulle kyllä viestittää, kun et kerran niitä lue...heh Exhellari86 kirjoitti:
"Lähes 1500 vuotta myöhemmin ( 1478) Luther Kuoli autuaallisena
turvin sanoa edelleen"
Kuules teuta, vaikken ole luterilainen, sen verran olen minäkin lukenut kirkkohistoriaa että tiedän Lutherin kuolinvuoden. Se ei ole 1478. Yritäpä uudelleen.Hei exhellari, jospa teu laittoikin väärän vuoden vaan teutatakseen meitä ?
- su
eleutheros kirjoitti:
Joo SU, uskon että olet pohjimmaltasi sopuisa ukko, kunhan vaan provosoit tyhminä pitämiäsi ihmisiä. Nyt vain saattaa tosin olla niin, että tässä tapauksessa tyhmyydessä ja hulluudessa piilee totinen viisaus. Ehkä senkin olet havainnut vaikka et myönnä, koska niin kauan olet täällä jaksanut kirjoitella. Järjellähän ei ole kovinkaan paljoa tekemistä uskon kanssa.
Sanot että huonosti kävi kummallekin, Lutherille ja Paavalille. En olisi samaa mieltä, kummatkin olivat totisessa elävässä uskossa ja viimeisenä päivänä herätetään Taivaan iloon. Kuolemaahan ei ole elävälle kristitylle olemassa. Se on iloinen asia.Ensiksi vastaisin tuonhon minun lauseeseeni, jonka hieman väärin käsitit. Tarkoitin heille kummallekkin kävi huonosti, toinen mestattiin ja toinen naulittiin ristiin. Tarkoitin näillä Paavalia ja Jeesusta.
Mutta ei Lutherillekkaan loppu ollut kovin auvoisa. Hän kuoli piilopaikassaan toisten sitä huomaamatta.
Siitä kirjasta mikä Luther kirjoitti juutalaisvastaisuudesta ja sitten jonkun mukaan sanoi katuvansa kirjoittamaansa. Mutta jos hän sanoi ne kuuluisat sanat: Tässä seison, enkä mitään voi. Niin sen kirjan kirjoittamisesta myös, Sen kirjoitin minkä kirjoitin. Turha sitä on sanojansa syödä.
Heille jotka kyselevät tietoja Martin Lutheri elämästä ja elämän työstä. kehoitan tältä koneelta katsomaan. Martin Luther, kun painat koneeseesi, niin jo tulee muutakin tietoa hänestä kuin, että hän oli helve/tin hyvä uskon mies.
Rikkoi munkkien naimattomuuslupauksen, naimalla luostari nunnaKatariinan ja tekaisi hänelle vielä viisi pikku Marttinia.
Muutti leivän ruumiiksi ja viinin vereksi. En minä olisi muuttanut, mutta en olekkaan Martin Luther, enkä edes Matti Evert Simonaho Rovaniemeltä. - su
Exhellari86 kirjoitti:
turvin sanoa edelleen"
Kuules teuta, vaikken ole luterilainen, sen verran olen minäkin lukenut kirkkohistoriaa että tiedän Lutherin kuolinvuoden. Se ei ole 1478. Yritäpä uudelleen.Juu. Martti kuoli salaisessa paikassa toisten tietämättä 1546
- Exhellari86
eleutheros kirjoitti:
Hei exhellari, jospa teu laittoikin väärän vuoden vaan teutatakseen meitä ?
"Hei exhellari, jospa teu laittoikin väärän vuoden vaan teutatakseen meitä ?"
Hyväntahtoinen ajatus, mutta epäilenpä ettei teutalla riitä älli toisten teutaamiseen eikä testaamiseen. - kalle.
eleutheros kirjoitti:
Matti Simonaho sanoo itse näin:
"Olen Matti Eevert Simonaho, syntynyt 28.6.1960 Rovaniemellä. 1970 muutimme Ruotsiin jonka jälkeen opiskelu pysähtyi täysin. Koulutuspohjani on 5 vuotta Suomalaista peruskoulua. "
katso linkki:
http://www.arviointipalvelu.fi/taustatietoa.htmlNiin sinä olet tekniikan miehiä , hän on hyvin voinut syntyä
Rovanielellä , siihen aikaan monet muutti leivän perässä
Ruotsiin , mutta hän on tullut takaisin sieltä ja asuu nyt
haukiputaalla , usko vain kun n. 3 vko sitten veti kaikki
osoittensa tänne leväleen , vaikka olis ambulanssin tilannut. - kommentei noihi isol
Savon ukolle kommentteja esikoislestadiolaisuudesta:
-->johtajia arvostellaan koko ajan, eivät ole todellakaan sen yläpuolella. EI LESTAPOMOJA JUURI ARVOSTELLA, SUUNTA YLH ALAS..
--> tietenkin saa arvostella. Ja pitääkin arvostella Raamatun jälkeen. Jos arvostelu loppuu niin liike kuolee pystyyn. EI ARVOSTELLA SAMAT PERINNELOITSUT SÄILYY, VAIKKA EI LÖYDY PERUSTEITA RAAMATUSTA.
--> ei koske es.lessuja KOSKEE, KOSKA LIIKE EI MUUTU.
--> tätä oli ennen, ei nykyään paljoa. On tunnustettava että jotkut paukapäät vielä harrastaa syyllistämistä. Ajattelun kontrollia ei ole. PALJON HAUKUTAAN POISSAOLIJAA JA KERROTAAN TOISENKÄDENTIETOJA FAKTANA.
--> ei pidä paikkaansa, mutta muistan kyllä ennen oli tätä jonkin verran KYLLÄ, MEIKÄLÄISET JA USKOTTOMAT... EI SAAOLLA TEKEMISISSÄ
--ei pidä paikkaansa. ei pakkoa eikä velvollisuutta,, MIELELLÄÄN,,,
--> tämäkin on höpöhöpöä es.lessujen kohdalla. Päinvastoin ongelma on, ettei liikkeen jättäneille ei paljonkaan perään huudella YKSITTÄISTAPUKSIA. ON.
-->luterilaisina noudatamme Lutherin alkuperäistä opetusta. Kristuksen kirkko on näkymätön ja samalla näkyvä. Es.Lest. liikkeen rajat eivät ole samat kuin Kristuksen kirkko, eikä niin (enää yleisesti) opeteta. TÄMÄ ON AINUT OIKEA USKO......))
PS. Luther ei muuten käskenyt tappaa juutalaisia kuin koirat. Todista SU väitteesi, eli anna Lutherin kirjan nimi niin tarkistetaanpa asia. Voin esittää päinvastaisia lainauksia tarvittaessa.
SU, ON KOPSANNU LÄHTEITÄ?? - Teutatess
Exhellari86 kirjoitti:
turvin sanoa edelleen"
Kuules teuta, vaikken ole luterilainen, sen verran olen minäkin lukenut kirkkohistoriaa että tiedän Lutherin kuolinvuoden. Se ei ole 1478. Yritäpä uudelleen.Jos et osaa lukea en minä täältä sitä korjata .
kysymys oli Paavalin ja Lutherin kuolemien vlisetä erosta kommentei noihi isol kirjoitti:
Savon ukolle kommentteja esikoislestadiolaisuudesta:
-->johtajia arvostellaan koko ajan, eivät ole todellakaan sen yläpuolella. EI LESTAPOMOJA JUURI ARVOSTELLA, SUUNTA YLH ALAS..
--> tietenkin saa arvostella. Ja pitääkin arvostella Raamatun jälkeen. Jos arvostelu loppuu niin liike kuolee pystyyn. EI ARVOSTELLA SAMAT PERINNELOITSUT SÄILYY, VAIKKA EI LÖYDY PERUSTEITA RAAMATUSTA.
--> ei koske es.lessuja KOSKEE, KOSKA LIIKE EI MUUTU.
--> tätä oli ennen, ei nykyään paljoa. On tunnustettava että jotkut paukapäät vielä harrastaa syyllistämistä. Ajattelun kontrollia ei ole. PALJON HAUKUTAAN POISSAOLIJAA JA KERROTAAN TOISENKÄDENTIETOJA FAKTANA.
--> ei pidä paikkaansa, mutta muistan kyllä ennen oli tätä jonkin verran KYLLÄ, MEIKÄLÄISET JA USKOTTOMAT... EI SAAOLLA TEKEMISISSÄ
--ei pidä paikkaansa. ei pakkoa eikä velvollisuutta,, MIELELLÄÄN,,,
--> tämäkin on höpöhöpöä es.lessujen kohdalla. Päinvastoin ongelma on, ettei liikkeen jättäneille ei paljonkaan perään huudella YKSITTÄISTAPUKSIA. ON.
-->luterilaisina noudatamme Lutherin alkuperäistä opetusta. Kristuksen kirkko on näkymätön ja samalla näkyvä. Es.Lest. liikkeen rajat eivät ole samat kuin Kristuksen kirkko, eikä niin (enää yleisesti) opeteta. TÄMÄ ON AINUT OIKEA USKO......))
PS. Luther ei muuten käskenyt tappaa juutalaisia kuin koirat. Todista SU väitteesi, eli anna Lutherin kirjan nimi niin tarkistetaanpa asia. Voin esittää päinvastaisia lainauksia tarvittaessa.
SU, ON KOPSANNU LÄHTEITÄ??Näiden ISOJEN kommenttien kirjoittajalle: älä liioittele ja vääristele totuutta.
Kommenttisi eivät ole ihan totuudenmukaisia, ne ovat turhan katkeran väritteisiä.Teutatess kirjoitti:
Jos et osaa lukea en minä täältä sitä korjata .
kysymys oli Paavalin ja Lutherin kuolemien vlisetä erostaTeutates olikin meitä kaikkia fiksumpi ja teutatti meitä kaikkia. Siinä tosiaan lukee: "lähes 1500 vuotta myöhemmin." (..eleutheros häpeää nöyrästi..)
kalle. kirjoitti:
Niin sinä olet tekniikan miehiä , hän on hyvin voinut syntyä
Rovanielellä , siihen aikaan monet muutti leivän perässä
Ruotsiin , mutta hän on tullut takaisin sieltä ja asuu nyt
haukiputaalla , usko vain kun n. 3 vko sitten veti kaikki
osoittensa tänne leväleen , vaikka olis ambulanssin tilannut.Kalle, tekniikan mies korjaa taas. Tuon arviointipalvelu-nettisivun mukaan Matti Eevertti asuu Limingassa, ei siis Haukiputaalla. Nettisivun alalaidassa on osoite.
Voihan tuo osoite tietysti olla vääräkin..mistä sen tietää- Exhellari86
eleutheros kirjoitti:
Teutates olikin meitä kaikkia fiksumpi ja teutatti meitä kaikkia. Siinä tosiaan lukee: "lähes 1500 vuotta myöhemmin." (..eleutheros häpeää nöyrästi..)
Vai fiksumpi. Ei minusta. Vaikutelma oli todellakin väitteestä L:n kuolemasta sanottuna vuonna. Ääliö mikä ääliö. Mihin muuten lienee toinen vielä pahempi ääliö, se S-aho hävinnyt? (En kaipaa sitä)
- feredd
eleutheros kirjoitti:
simonahon ruotsista haettu sivistys, uskon kotimaasta.
- teutatess
Exhellari86 kirjoitti:
Vai fiksumpi. Ei minusta. Vaikutelma oli todellakin väitteestä L:n kuolemasta sanottuna vuonna. Ääliö mikä ääliö. Mihin muuten lienee toinen vielä pahempi ääliö, se S-aho hävinnyt? (En kaipaa sitä)
Niin hellarihan meni vipuun . ei hän tietenkään sitä voi hyväksyä
mutta totuus oli että , selvästi mainittiin mistä > mihin , meikäläiselle
tuo ML: 1546 selvis jo Luomalan aikana . kun historiasta luttiin
ja sitten täällä oli tuo kirja , jota väitettiin Lutherin tekemäksi 1543..
Josta sanoin tiukasti , että se ei ole Lutherin tekstiä . Ja josta
olen edelleen samaa mieltä.
Häirikkö , kyllä mielellään pitää siitä , koska se voisi olla hänelle kuin
Sudenpemtujen käsi kirja , akun veljen pojille , jatkan mollausta vielä,
kuinka luulette että ML: joka kirjiotti 700, teosta olisi kirjoittanut 699 kpl
hyviä ja sitten 1. joka oli si per see stä. Eikö teidän hälyty kello soi .
tämän voisi uskoa jos kysymyksessä olisi m.e .Soinninaho . Muuten
ei , en minä ainakaan , en missään nimessä .
Holmqvistin kirkkohistorian (osa 2, sivu 105) mukaan Luther kuoli 18.2.1546 klo 2:45 aamuyöllä halvauskohtaukseen.
Tässä tietoa Lutherin viimeisistä hetkistä (Kirkkopostillasta); hän oli mennyt sovittelemaan kreivien riitaa Eislebeniin:
"Mutta Luther sanoi jälleen: Nyt minä jätän tämän maailman, ja annan pian henkeni. Sen jälkeen hän toisti kolmasti latinankielellä sanat: Isä, sinun käsiisi, jne. Sen jälkeen hän vaikeni, eikä puhunut enää mitään muuta, paitsi sitä, että hän Tohtori Jonae M. Caelin kysymykseen: jos hän tahtoisi kuolla uskossa Kristukseen, ja siinä Opissa pysyen, mitä hän oli saarnannut, vastasi selvästi: Kyllä. Sen jälkeen hän kääntyi oikealle kyljelleen ja nukkui varttitunnin, jolloin jotkut uskoivat, että hän olisi paranemaan päin. Mutta ennenkuin osattiin aavistaakaan, veti hän syvään henkeä ja nukkui pian Herrassa, hiljaa ja tyynesti ilman kuolemantuskaa 18. päivänä Helmikuuta noin kello kolme, aikaisin aamulla, sen jälkeen kuin hän oli ollut muukalainen tässä maailmassa 63 vuotta, 3 kuukautta ja 10 päivää."
Suunnilleen sama kertomus löytyy kuuluisan ranskalaisen kirkkohistorioitsijan Merle D'Aubignen kirjasta täältä:
http://openlibrary.org/books/OL14014235M/Illustrations_of_the_life_of_Martin_Luther
Luther ei siis kuollut salaisessa paikassa toisten tietämättä. M.O.T.
Muita kommenttejasi en tällä kertaa kommentoi.Korjaus edelliseen, joku on suomentanut väärin nimen Tohtori Jonae M. Cael, oikea nimi on Dr. Justus Jonas, hän oli Lutherin pitkäaikainen työtoveri.
eleutheros kirjoitti:
Korjaus edelliseen, joku on suomentanut väärin nimen Tohtori Jonae M. Cael, oikea nimi on Dr. Justus Jonas, hän oli Lutherin pitkäaikainen työtoveri.
Vielä korjaus. Tarkistin nimen vielä kirjasta "The Life of Luther" kirjoittanut Alexander Bower vuonna 1824: oikea nimi on M. Michael Caelius, hän oli paikalla kuten myös Justus Jonas, pari Lutherin poikaa ja muita henkilöitä.
- Kiitos Jeesus
eleutheros kirjoitti:
Vielä korjaus. Tarkistin nimen vielä kirjasta "The Life of Luther" kirjoittanut Alexander Bower vuonna 1824: oikea nimi on M. Michael Caelius, hän oli paikalla kuten myös Justus Jonas, pari Lutherin poikaa ja muita henkilöitä.
Kiitos veli eleutheros! No siis niin aivan varmasti näin on.
Joka siinä uskossa Kristukseen kuolee mitä Lutherkin julisti, Jeesuksen profeettojen ja apostolien laskeman perustuksen päälle, hän on lähtiessään maailman onnellisin ihminen.
Olisi erittäin tärkeätä myös meidän lestadiolaisten tarkentaa isiltä perittyjä traditioitamme hänen opetustensa mukaisiksi.
Vanhurskauttamisoppi on Lutherilla kirkas ja selkeä. Enkä sitä ihmettele. Luther koko kovia lain alla eläessään, yrittäessään tulla aina vain vanhurskaammaksi tekojensa avulla. Luostarilaitos munkkeineen ja nunnineen on nimenomaan ortodoksien ja katolisen kirkon piirissä syntynyt ja elää sen piirissä. Jokainen meistä joilla on kokemusta lain alla elämisestä, iloitsee suunnattomasti päästessään lain kuormien alta Jumalan lasten iloon ja vapauteen Jeesuksessa Kristuksessa. Hallelujaa kiitos Jeesus!!
Piru ahkerine edustajineen toimii voimakkaasti palstallamme, tämä todistaa meille, että Kristusta vastaan hyökätään tänäänkin. Kristus-kalio ei horju. Joka korkeimman suojassa elää, on maailman onnellisin ihminen.
Maailma ja perkele orjineen hyökkäilee päivittäin kimppuun, me vain ylistämme Jeesusta Kristusta joka teki meidät Jumalan lapsiksi, pesi puhtaiksi synneistämme pyhällä verellään, nimensä kautta. Oma liha on kovin taipumaton armon vastaanottamiseen, jotakin pitäisi olla maksuksi Jeesukselle. Piru on erittäin ovela ja ahkera toimissaan.
Pyhä Henki pitää JUmalan omista hyvän huolen kirkastaen meille Jeesusta Kristusta Jumalan sanan ja Sakramenttien kautta. - su
Kiitos Jeesus kirjoitti:
Kiitos veli eleutheros! No siis niin aivan varmasti näin on.
Joka siinä uskossa Kristukseen kuolee mitä Lutherkin julisti, Jeesuksen profeettojen ja apostolien laskeman perustuksen päälle, hän on lähtiessään maailman onnellisin ihminen.
Olisi erittäin tärkeätä myös meidän lestadiolaisten tarkentaa isiltä perittyjä traditioitamme hänen opetustensa mukaisiksi.
Vanhurskauttamisoppi on Lutherilla kirkas ja selkeä. Enkä sitä ihmettele. Luther koko kovia lain alla eläessään, yrittäessään tulla aina vain vanhurskaammaksi tekojensa avulla. Luostarilaitos munkkeineen ja nunnineen on nimenomaan ortodoksien ja katolisen kirkon piirissä syntynyt ja elää sen piirissä. Jokainen meistä joilla on kokemusta lain alla elämisestä, iloitsee suunnattomasti päästessään lain kuormien alta Jumalan lasten iloon ja vapauteen Jeesuksessa Kristuksessa. Hallelujaa kiitos Jeesus!!
Piru ahkerine edustajineen toimii voimakkaasti palstallamme, tämä todistaa meille, että Kristusta vastaan hyökätään tänäänkin. Kristus-kalio ei horju. Joka korkeimman suojassa elää, on maailman onnellisin ihminen.
Maailma ja perkele orjineen hyökkäilee päivittäin kimppuun, me vain ylistämme Jeesusta Kristusta joka teki meidät Jumalan lapsiksi, pesi puhtaiksi synneistämme pyhällä verellään, nimensä kautta. Oma liha on kovin taipumaton armon vastaanottamiseen, jotakin pitäisi olla maksuksi Jeesukselle. Piru on erittäin ovela ja ahkera toimissaan.
Pyhä Henki pitää JUmalan omista hyvän huolen kirkastaen meille Jeesusta Kristusta Jumalan sanan ja Sakramenttien kautta.Nyt on taas helvetin hevosmies vauhdissa. Lutherin vanhurskausoppi oli sumentunut oluen juonneista.
Luostarielämä teki teposen. Katarina nunna lopetti kynttilän käytön ja unohti nunnalupauksen. Martin teki samoin unohti munkkilupauksen ja kun näki Katariinan, oli valmis syntiin. Onneksi sitten menivät naimisiin ja saivat aivan luvan perästä alkaa himojaan tyydyttämään lapsiensa teoilla.
Juutalaisvastaisuudesta Martti kirjoitti heidät pitäisi tuhota ja eristää. Näitä kirjotuksiaan hän sitten katui. Mutta Aatu otti ne käyttöön tunnetulla menestyksellään.
Näin sitä nykyäänkin Lutherin tapaan kun joku on mennyt niin alas omissa touhuissaan, niin ei näe kuin yhden poispääsyn pirun ympyröistä heittäytyä uskoon. Ja se on hyvä, parempi kuin missä on ollut. Kun se uskokin pysyisi aisoissa, ettei menisi "yli laidan" esimerkiksi lahkolaisuuden orjuuteen.
Kirkolliset kertomukset näistä entisistä "uskonpuhdistajista ja apostoleista" ovat silkkihansikkailla kirjoitettuja. Kerrotaan vain kuinka Jumalamiehiä he ovat olleet. Mutta jätetään varjopuoli salaan. He ovat olleet normaaleita synnin viettelysten ihmisiä.
Sitten nämä uskossa olevat heiluttavat lippuaan vain näiden hyvien vain synnittömien sananjulistajien ja tuojien puolesta. Sama tekopyhyys tartuu sitten heihinkin, insesteineen ja sala juoppoteluineen. Samalla kaunistavat itseää, tuomitsemalla ulkopuolisia heidän synneistään.
Jos ihminen on todella "uskossa" niin että se pysyy hallinnassa. Sen huomaa kyllä hänen käytöksessään. Hän ei tuomitse toisia ja hauku heit pirun kätyreiksi. Ei ota kantaa vaikka savon ukkokin kirjoittelee totuuksia Lutherista tai apostoleista. Ei tuomitse toisten rukouksia. Ei huutele Jeesusta jatkuvasti pahan olonsa avuksi. Ei pidä itseään sen enempää Jumalalle hyvänä hänen lapsenaan kuin ketään muutakaan. Ei puhele verellä pesuaan, koska ei tarvitse tehostaa sillä uskoaan, että sen toist näkisi ja kokisi.
Uskovaisella lahkolaisella on loppujen lopuksi koko ajan paha olo. Pitää vahtia itseään ja toisia, että onko tämä nyt syntiä vai ei. Voi voi nyt olin taas paha kun join yhden oluen, tai söin hampurilaisen. Mutta onneksi hän ei tuomitse kun vetäisin savut päälle Nortista, niin kun tuo Larskin poltti, ei se ole syntiä se. Kyllä tämä jokapäiväinen elämä on vaikeaa.
Onneksi saan taas synnit anteeksi uskonveljeltäni rukoushuoneella,se helpottaa. Miesten illasakin kun aluksi luetaan raamattua ja kehutaa Lestadiusta, sen jälkeen voidaankin puhua vaikka naisista ja heidän pahuudestaan...niin ja homoista. Saunan lauteilla samalla katsellen kaveri paljasta pyllyä aivan viattomasti. Se kyllä helpottaa. Missähän mahtaa Jumala olla?
Hevosmies älä lue tätä, se on sinulle vaaraksi. Menetät taas malttisi.
Tämä on vain lahkolaisille.
Pääskynen, Anteeksi! - Fered.
eleutheros kirjoitti:
Kiitos noista sanoista joita kaivot ties miten kaukaa. Miten me
tulisimmekaan ilman sinua toimeen . ei minun kielitadolla ainakaan ,
vaan kiva on lukea niitä asioita mitä tuot tänne. Ja ne oikeaksi varmaan
havaitaan paitsi tuo su, ei myönnä mitään , nyt hän on saanut päähänsä .
Että Jeesus kuuluisi myös samaan . Kuolleisuus sarjaan . Kerron tässä
jos se ei haitaa sinua , Hän ei ymmärrä näin korkeita asioita lainkaan ei
sitten mitankään. Jeesus Ristiin naulittiin , sen takia , että Jumala oli Häet
asettanut , kaikkien ihmisten puolesta , syntien sovittajaksi , jo ennen mää-
rättynä Vapahtajana , ellei tätä sijais kuolemaa olisi ollut , ei meillä kenellä- kään olisi pelastumis mahdollisuutta ja Taivaaseen pääsemistä .
v. 3o Pääsiäisenä . tapahtui tämä asia uskotko su.
v. 68 mestattiin , Paavali (hullun keisarin Neron toimesta
Rooman Senaatti erotti Neron 8/6.68..9/6. hän teki itse murhan.
Jos su on lukenut nuo asiat tästä ja tuolta ylenmpää en ymmärrä
lainkaan asia yhteyksiä , millä hän koetti tehdä jopa vääriä johto
päätöksiä asiassa , jos hän olisi erillinen su. mutta kun hän onkin
kytkökissä örvelöön , vaan sitä kautta , tämän voi ymmärtää .
Vai oletko eleutheros samaa mieltä. Fered. kirjoitti:
rättynä Vapahtajana , ellei tätä sijais kuolemaa olisi ollut , ei meillä kenellä- kään olisi pelastumis mahdollisuutta ja Taivaaseen pääsemistä .
Vai oletko eleutheros samaa mieltä.Fered, kysyit olenko samaa mieltä siitä että onko su kytköksissä örvelöön.
Vastaan, ettei heillä varmastikaan muuta kautta ole yhteyttä, kuin että heillä on suuri epäusko, tai oikeammin sanottuna uskon puute. Heprean kielessähän ei ole sanaa epäusko (eli miinusmerkinen usko), vaan alkukielessä puhutaan aina uskon puutteesta.
Sisäinen paha olo ja epävarmuus purkautuu toisilla sadistisena haluna kiusata kristittyjä. Se tuottaa hetkellistä mielihyvää kiusaajalle. Koska mielihyvä ei jatku kauaa, kiusaamista pitää jatkaa.
Savon ukko on malliesimerkki ihmisestä, jolla on suuri sisäinen paha olo, ja kuolemanpelko. Tätä pelkoa, jota hän ei meille tietenkään ikinä myönnä, hän hoitaa noilla typerillä alatyylisillä vihakommenteillaan. Hänessä on myös toinen puoli: hieno ja älykäs ihminen, joka välillä pilkahtaa esiin. Toivottavasti hän itse jaksaisi antaa tuolle paremmalle puolelleen mahdollisuuden esiintyä täällä. Uskon, että savon ukolla on paljon kerrottavaa ja positiivista annettavaa meillekin.- su
Fered. kirjoitti:
Vai oletko eleutheros samaa mieltä.No Fered, tuo oli mulle aivan uutta. Hyvä että kerroit.On tainnut mennä kouluaikanakin se minulta sivu suun. Hyvä että kerroit.
Kenekäs puolesta Jumala asetti Paavalin mestauksen?Tais kuolla omien syntiensä puolesta. Olisihan Jumala voinut sen estää, jos Paavali olisi ollut todella hänen apuritaan. - su
eleutheros kirjoitti:
Fered, kysyit olenko samaa mieltä siitä että onko su kytköksissä örvelöön.
Vastaan, ettei heillä varmastikaan muuta kautta ole yhteyttä, kuin että heillä on suuri epäusko, tai oikeammin sanottuna uskon puute. Heprean kielessähän ei ole sanaa epäusko (eli miinusmerkinen usko), vaan alkukielessä puhutaan aina uskon puutteesta.
Sisäinen paha olo ja epävarmuus purkautuu toisilla sadistisena haluna kiusata kristittyjä. Se tuottaa hetkellistä mielihyvää kiusaajalle. Koska mielihyvä ei jatku kauaa, kiusaamista pitää jatkaa.
Savon ukko on malliesimerkki ihmisestä, jolla on suuri sisäinen paha olo, ja kuolemanpelko. Tätä pelkoa, jota hän ei meille tietenkään ikinä myönnä, hän hoitaa noilla typerillä alatyylisillä vihakommenteillaan. Hänessä on myös toinen puoli: hieno ja älykäs ihminen, joka välillä pilkahtaa esiin. Toivottavasti hän itse jaksaisi antaa tuolle paremmalle puolelleen mahdollisuuden esiintyä täällä. Uskon, että savon ukolla on paljon kerrottavaa ja positiivista annettavaa meillekin.eleutheros.
Minulla ei ole kytköksiä muuhun kuin Jumalaan jota joka ilta ja aamu rukoilen. Kiitän pitkästä iästäni. Kiitän perheeni terveydestä ja nykyisestä tilastamme. Olen rukoillut häneltä apua jos on pulmia. Ja hän on todella auttanut. Olen rukoillut myös täällä olevien vihamiesteni puolesta, että ymmärtäisivät myös itseään.Olen rukoillut, että saamme vaimoni kanssa hyvän vanhuuden. Ja sen jälkeen hyvän levon Hänen valkeudessaan, josta olen myös untakin nähnyt. En ole
uskossa niin, että pelkään joka päivä mitä saa tehdä ja mitä ei. Olen vapaa ja tietoinen, että Jumala suojelee minua joka hetki. Eikö se riitä.
Tietenkin sanotte, miten on syntien kanssa viimeisellä hetkellä. Se on aivan sama kuin teilläkin. Te luulette vaan saavanne ne anteeksi heti, ja sitten saatte tehdä lisää. Voi pyhä Pietari, että ihmiset ovat hourupäitä. Kyllä se viimeinen hetki on jokaiselle se, missä todelliset teot ja sanat punnitaan, lestadiolaisillakin. Varsinkin jos joukossa haisee lahkolaisuus. Käryää pahasti sinun kysymyksilläsi ja tuomioillasi.
Se on täällä kaiken alku minuun vihaani teiltä, kun puolustin omaa Jumalasuhdettani jota halveksitte, että minulla ei ole omaa Jumalaa.
Kehoititte parannukseen, muuten helvetin tie aukenee. Jos minun parannukseni jälki on sellaista kuin teillä lestadilaisuudessa on, niin kiitos vaan. Teillä ne helvetin kärryt kolisee.
En halua palloa jalkaani joka seuraa minua joka paikassa. Teillä on pallo pahasti jalassanne, siksi valitatte kun se hiertää. Örvelö on eri maata kuin minä. En hyväksy hänen monotonioitaan, vaikka niissä oli totuuttakin, koska se teitä eniten harmitti.
Se positiivinen anto, pitää olla molempipuolista. Ei tuomioita ja syyttelyitä Tämä täti Jumala ompi linnassaan, on tyypillinen myönteinen uskovainen, joka yrittää edes olla kaveri ulkopuolistensa kanssa, joita te inhoatte, vihaatte siksi, kun täällä ei olekkaan niin paha olla, kuin joskus teillä Pyhän henkenne puristuksessa. Terveisiä!
Olet minulle uusi nimimerkki. toivottavasti kasvat isoksi! su kirjoitti:
No Fered, tuo oli mulle aivan uutta. Hyvä että kerroit.On tainnut mennä kouluaikanakin se minulta sivu suun. Hyvä että kerroit.
Kenekäs puolesta Jumala asetti Paavalin mestauksen?Tais kuolla omien syntiensä puolesta. Olisihan Jumala voinut sen estää, jos Paavali olisi ollut todella hänen apuritaan.Ei Jumala estänyt Jeesuksenkaan ristiinnaulitsemista. Tiedätkö SU miksi?
Jumalalle mestaukset ja kuolema on hiukan eri asia kuin monille ihmisille. Ateistit luulevat että kuolema on loppu ja tyhjiin raukeaminen. Jumalalle ja kristityille kuolemaa ei ole, eikä siksi Jumalan tarvinnut estää Paavalin mestausta.su kirjoitti:
eleutheros.
Minulla ei ole kytköksiä muuhun kuin Jumalaan jota joka ilta ja aamu rukoilen. Kiitän pitkästä iästäni. Kiitän perheeni terveydestä ja nykyisestä tilastamme. Olen rukoillut häneltä apua jos on pulmia. Ja hän on todella auttanut. Olen rukoillut myös täällä olevien vihamiesteni puolesta, että ymmärtäisivät myös itseään.Olen rukoillut, että saamme vaimoni kanssa hyvän vanhuuden. Ja sen jälkeen hyvän levon Hänen valkeudessaan, josta olen myös untakin nähnyt. En ole
uskossa niin, että pelkään joka päivä mitä saa tehdä ja mitä ei. Olen vapaa ja tietoinen, että Jumala suojelee minua joka hetki. Eikö se riitä.
Tietenkin sanotte, miten on syntien kanssa viimeisellä hetkellä. Se on aivan sama kuin teilläkin. Te luulette vaan saavanne ne anteeksi heti, ja sitten saatte tehdä lisää. Voi pyhä Pietari, että ihmiset ovat hourupäitä. Kyllä se viimeinen hetki on jokaiselle se, missä todelliset teot ja sanat punnitaan, lestadiolaisillakin. Varsinkin jos joukossa haisee lahkolaisuus. Käryää pahasti sinun kysymyksilläsi ja tuomioillasi.
Se on täällä kaiken alku minuun vihaani teiltä, kun puolustin omaa Jumalasuhdettani jota halveksitte, että minulla ei ole omaa Jumalaa.
Kehoititte parannukseen, muuten helvetin tie aukenee. Jos minun parannukseni jälki on sellaista kuin teillä lestadilaisuudessa on, niin kiitos vaan. Teillä ne helvetin kärryt kolisee.
En halua palloa jalkaani joka seuraa minua joka paikassa. Teillä on pallo pahasti jalassanne, siksi valitatte kun se hiertää. Örvelö on eri maata kuin minä. En hyväksy hänen monotonioitaan, vaikka niissä oli totuuttakin, koska se teitä eniten harmitti.
Se positiivinen anto, pitää olla molempipuolista. Ei tuomioita ja syyttelyitä Tämä täti Jumala ompi linnassaan, on tyypillinen myönteinen uskovainen, joka yrittää edes olla kaveri ulkopuolistensa kanssa, joita te inhoatte, vihaatte siksi, kun täällä ei olekkaan niin paha olla, kuin joskus teillä Pyhän henkenne puristuksessa. Terveisiä!
Olet minulle uusi nimimerkki. toivottavasti kasvat isoksi!Miksipä sinua inhoaisin tai vihaisin, savon ukko. Ymmärrän hyvin tunteesi. Mutta täälläpä olet kuitenkin "haisunäätien kanssa saunassa". Olet varmaan huomannut että meitä haisunäätiä on monen hajuisia, koita kestää.
Kirjoitin toisessa paikassa hiukan tuosta syntien anteeksisaamisesta. Vielä sanon, että syntien anteeksisaamisessa eli ripissä ei anneta lupaa tehdä lisää syntiä. Älä enää viitsi tuota jankuttaa, etkö usko jo kun sinulle yritetään kertoa. Toistamalla samat höpöjutut ripissä annetusta synnintekoluvasta saat vaan joidenkin vihat päällesi.
En ymmärrä kyllä yhtään mistä jalkapallosta puhut. Ei minulla mitään palloa ole jalassa, hengellisessä mielessä. Päinvastoin, tunnen välillä että selässäni on suuri ilmapallo, joka keventää minun muuten varsin raskasta maallista massaani. Täytyy välillä oikein ottaa maasta kiinni eli ajatella ihan maallisia juttuja ettei lähde leijumaan. Ei seurakunta minua mitenkään kahlitse. Tunnen olevani onnellinen ja varma siitä, että joskus pääsen taivaaseen. Ja toivon todella että sinäkin perheesi kanssa pääsette samaan paikkaan.- Fered.
su kirjoitti:
No Fered, tuo oli mulle aivan uutta. Hyvä että kerroit.On tainnut mennä kouluaikanakin se minulta sivu suun. Hyvä että kerroit.
Kenekäs puolesta Jumala asetti Paavalin mestauksen?Tais kuolla omien syntiensä puolesta. Olisihan Jumala voinut sen estää, jos Paavali olisi ollut todella hänen apuritaan.Niin , tietenkin käsitellään nyt ensin Paavalin asiat , Jos muistat Damaskon
tien tapahtumat , Apt, 9:3-17. saatat muistaa muutkin asiat , sellainen pikku
seikka , kuin että Hän tuli sokeaksi sen näkynsä johdosta , ja hänet talutettiin
Damaskoon , jossa hänen ystävänsä asettivat hänet tiettyyn taloon se oli
Juudaan talo suoralla kadulla siitä hetkestä ei saul syönyt eikä juonut mitään
vaan oli rukouksessa koko aika .
su ,jos pystyt selittämään kuinka Jeesus antoi hänelle näyn (koskas hän oli sokea)
kuinka Saul pystyi näkekemään Jeesuksen nbäyn vaikka oli sokea , tätä ei voi
käsittää että se oli edes mahdollinen . Vaan kun Ananias oli aikansa kiukutellut
Sanoi Jeesus toisessa näyssä Ananiaalle . MENE HÄN ON SE ASE JUMALAN
SANASSA MINULLE. . tuon Ananiaan näyn on paljon helpompi ymmärtää kun
hän oli näkevä mies .
Tästä kului 38 vuotta . sinä aikana oli paavali kulkenut ristiin rastiin sen
ajan tunnettua osaa pitkin , lähes tulkoon itä ja pohjois osan ja italian
niemimaa Hän sarnasi voimakkaasti Jumalan sanaa ja sai pljon ystäviä
ja paljon vihamiehiä , varsinkin Roomassa , kun siellä oli Paljon asukkaita
ja vähän kristittyjä verraten muualla , .
Sanoit että olisi Jumala voinut pelastaa hänet , aivan varmasti oli voinut
mutta , mitä se olisi hydyttänyt , jos yksi Nero eliminoitui siellä oli 1000
muuta , minusta tuntuu että Herra Jeesus Kristus teki tässä parhaan
pelastuksen , ja otti Paavalin tykönsä , kun jokaisen on kerran täältä kuoltava
hänen aikansa oli nyt , ja hän sanoo sen aika pitkälle 2Timoteu.kirjeessä.
palataan jos tarvis.. - matti.
su kirjoitti:
Nyt on taas helvetin hevosmies vauhdissa. Lutherin vanhurskausoppi oli sumentunut oluen juonneista.
Luostarielämä teki teposen. Katarina nunna lopetti kynttilän käytön ja unohti nunnalupauksen. Martin teki samoin unohti munkkilupauksen ja kun näki Katariinan, oli valmis syntiin. Onneksi sitten menivät naimisiin ja saivat aivan luvan perästä alkaa himojaan tyydyttämään lapsiensa teoilla.
Juutalaisvastaisuudesta Martti kirjoitti heidät pitäisi tuhota ja eristää. Näitä kirjotuksiaan hän sitten katui. Mutta Aatu otti ne käyttöön tunnetulla menestyksellään.
Näin sitä nykyäänkin Lutherin tapaan kun joku on mennyt niin alas omissa touhuissaan, niin ei näe kuin yhden poispääsyn pirun ympyröistä heittäytyä uskoon. Ja se on hyvä, parempi kuin missä on ollut. Kun se uskokin pysyisi aisoissa, ettei menisi "yli laidan" esimerkiksi lahkolaisuuden orjuuteen.
Kirkolliset kertomukset näistä entisistä "uskonpuhdistajista ja apostoleista" ovat silkkihansikkailla kirjoitettuja. Kerrotaan vain kuinka Jumalamiehiä he ovat olleet. Mutta jätetään varjopuoli salaan. He ovat olleet normaaleita synnin viettelysten ihmisiä.
Sitten nämä uskossa olevat heiluttavat lippuaan vain näiden hyvien vain synnittömien sananjulistajien ja tuojien puolesta. Sama tekopyhyys tartuu sitten heihinkin, insesteineen ja sala juoppoteluineen. Samalla kaunistavat itseää, tuomitsemalla ulkopuolisia heidän synneistään.
Jos ihminen on todella "uskossa" niin että se pysyy hallinnassa. Sen huomaa kyllä hänen käytöksessään. Hän ei tuomitse toisia ja hauku heit pirun kätyreiksi. Ei ota kantaa vaikka savon ukkokin kirjoittelee totuuksia Lutherista tai apostoleista. Ei tuomitse toisten rukouksia. Ei huutele Jeesusta jatkuvasti pahan olonsa avuksi. Ei pidä itseään sen enempää Jumalalle hyvänä hänen lapsenaan kuin ketään muutakaan. Ei puhele verellä pesuaan, koska ei tarvitse tehostaa sillä uskoaan, että sen toist näkisi ja kokisi.
Uskovaisella lahkolaisella on loppujen lopuksi koko ajan paha olo. Pitää vahtia itseään ja toisia, että onko tämä nyt syntiä vai ei. Voi voi nyt olin taas paha kun join yhden oluen, tai söin hampurilaisen. Mutta onneksi hän ei tuomitse kun vetäisin savut päälle Nortista, niin kun tuo Larskin poltti, ei se ole syntiä se. Kyllä tämä jokapäiväinen elämä on vaikeaa.
Onneksi saan taas synnit anteeksi uskonveljeltäni rukoushuoneella,se helpottaa. Miesten illasakin kun aluksi luetaan raamattua ja kehutaa Lestadiusta, sen jälkeen voidaankin puhua vaikka naisista ja heidän pahuudestaan...niin ja homoista. Saunan lauteilla samalla katsellen kaveri paljasta pyllyä aivan viattomasti. Se kyllä helpottaa. Missähän mahtaa Jumala olla?
Hevosmies älä lue tätä, se on sinulle vaaraksi. Menetät taas malttisi.
Tämä on vain lahkolaisille.
Pääskynen, Anteeksi!Su. Sinä väität että hän kielsi munkkilupauksen , ,tässä on tapauksessa
sinä unhotat pääasian kuten Paavalin aikana kun hän Näyn jälkeen tekee
selväksi että ei enää ikinä seuraa mitään muuta kuin Kristusta ...ja sen
jälkeen hän oli seuraava Kristusta AINA...
Niin tässäkin tapauksessa kun sinä suomit Martin Lutheria ,,jos hän oli
huomannut että katolilainen munkki juttu ei ollut ollenkaan sitä mitä hän
halusi , ensin on siitä erottava ,että voi uutta rakentaa , ja kun hän Jumalan
toimesta sai Uskon puhdistuksen tehtävän , ensimmäiset asiat oli että
vanhat jätetään koska niista ei apuja ollut , Uutta rakentamaan . joksikin
mitä Jumalan ja Pyhän Hengen toimesta tuli luoda , Ja kun se oli Lute-
rilainen , Evankeelinen eli EvLuterilainen kirkko
Eikö ole sinustakin selvä miksi sinä kaivat maata jalkojesi alta
sinä kaivat sen takia koska , kukaan ei ole tuonut tarpeeksi kauniisti
asioita lähelle . Eikä rakkaudella esiin ,luulen minä ..
- Muika Alkkuu
mikä on jeesus pelastaa nimimerkkien sielun profiili=
vaihtaa nimimerkkiä.
tuomitsee muita
muut väärässä
hän itse ei ole väärässä
itserakas
hyökkäävä
tyydyttää täällä itseään, muut ilmaa?
onko narsisti?
Jeesuksen nimissä...- Jeesus pelastaa
Sananl. 15:28 Vanhurskaan sydän miettii, mitä vastata, mutta jumalattomien suu purkaa pahuutta.
xxxxx
Mikään väitteistäsi ei pidä paikkaansa.
Arvioi siitä oma tilasi, mikä panee sinut valehtelemaan minusta julkisella nettipalstalla.
Sananl. 10:32 Vanhurskaan huulet tietävät, mikä otollista on, mutta jumalattomien suu on sulaa kavaluutta.
1. Jumala tuomitsee, prikulleen sanansa mukaisesti. MInä tunnen Jumalan sanan ja todistan sen mukaisesti. Jumalaton pelaa siitä oman onnettoman tilansa.
2. Minä en kirjoita samalla nimimerkillä ihan käytännön syistä.
Syy on se, etten tuo itseäni lainkaan esiin vaan Herrani Jeesuksen tahtoa.
3. Jumalan sana ei ole väärässä. PItäydyn ehdottomasti Jumalan sanassa, enkä ryhdy vääräksi todistajaksi.
4. Rakastan itseäni sillä rakkaudella, jolla Jeesus rakastaa minua, hallelujaa kiitos Jeesus!!! Jeesus on ihana!
5. Jumalattomasta Jumalan sana jota hän henkeen ja vereensä asti vastustaa, tuntuu tietysti hyökkäävältä, siksi he päivittäin eri nimimerkkejä hyökkäilevat valheineen minun kimppuuni. Edellinen viesti on hyvä esimerkki heidän toiminnastaan.
6. Pidän huolen siitä, niin paljon kun Jumala voimia antaa, ettei yksikään jumalaton tule tänne itseään tyydyttämään hyökkäilemällä valheineen kristittyjen kimppuun.
7. Olet narsistinen persoona selvästi.
Jeesus on Herra hallelujaa! Kiitos Jeesus.
Sananl. 10:11 Vanhurskaan suu on elämän lähde, mutta jumalattomien suu kätkee väkivaltaa.
Sananl. 10:12 Viha virittää riitoja, mutta rakkaus peittää rikkomukset kaikki.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh821985Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1131708- 1801296
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6676- 56610
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472