Pitkäaikaistyötön Lieksassa.

Näin on

Kyllä on kiva asua Lieksassa saa ihan rauhassa olla työtön. Ei ole työvoimaviranomaiset kiusanneet turhilla kursseilla. Tyhmä se on joka tekee työtä vapaa ehtoisesti :)

18

548

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aurinkoinen

Nautippa olostas..............työeläke kertymä jäänee pieneksi

• Taskuton kuolinpaita

Tavan duunarilla se jää pieneksi muuutenkin, ei ole ylimääräisiä eläkkeitä niinkuin johtajilla! Toisaalta jos kuka pystyy elämään sillätavalla ettei tarvitse isoa omaisuutta ja hienompaa autoa kuin naapurilla on, niin mikäs siinä, sehän on valintakysymys mitä elämällään tekee!

• tyytyä pitää

Olen kohta 60 vuotta, eläkettä ei ole kertynyt oikeastaan mitään olen ollut ilmaistöissä 8 vuotta josta ei eläke kerry. eikä ole muutakaan omaisuutta kertynyt vuokra-asunnossa on pelkät jätteet asuinirtaimistona ei työmarkkinatuki riitä huonekaluihin, pyykinpesukoneisiin vaatteet paikkaat, hampaita eikä terveyttä ole ollut millä hoitaa, elää aikansa kurjasti minullakin on kotona tekemistä pesen pyykit käsin. eli on jalka ja käsi moottorit jotka pitäisi kestää hautaa, ei ole kuin vanha epäkuntoinen polkupyörän romu ja tyytyä pitää kun viranomaiset syö kaiken.

• aaapuva,,,,,,,,,,
        tyytyä pitää kirjoitti:

Olen kohta 60 vuotta, eläkettä ei ole kertynyt oikeastaan mitään olen ollut ilmaistöissä 8 vuotta josta ei eläke kerry. eikä ole muutakaan omaisuutta kertynyt vuokra-asunnossa on pelkät jätteet asuinirtaimistona ei työmarkkinatuki riitä huonekaluihin, pyykinpesukoneisiin vaatteet paikkaat, hampaita eikä terveyttä ole ollut millä hoitaa, elää aikansa kurjasti minullakin on kotona tekemistä pesen pyykit käsin. eli on jalka ja käsi moottorit jotka pitäisi kestää hautaa, ei ole kuin vanha epäkuntoinen polkupyörän romu ja tyytyä pitää kun viranomaiset syö kaiken.

Teeppä sellainen jippo että lankkaat naamasi mustaksi ja menet sossuun huonoa Suomea puhuen? Sanot että sinä olet viittävaille tohtori, lettutieteessä mutta paperit jäi kiireessä lähtömaahan? Josko ne sitten heltyisi antamaan, jos ei rahaa niin poliisien mukana ilmaisen putkayön ja vähän pampulla hartiahierontaa!

• Just Joo

sosiaaliportti.fi

Käyppä tuolta ohjeita lisätienestin saamiseksi.

• näkemys mielinen

kurssit pitäs olla järkevämpiä, ei mitään halaa puuta juttuja

• nähty on

Joo mutta kun ne konsulti ei tiedä mitä oikea työ on miten ne voi opastaa
      samoja pöllöjä vain maisterin koulu pahvit taskussa

• paskapröö

50 VUOTTA vittuu työttömyyskortistoista saatana

On saatanan vanhaa apinaa nämä Pankakoskentyökaaret pelkkiä pönttöuunien lämmittäjiä, kaikkein parhaiten työllistää siivous mitä enempi työtön paskantaa, kun työtön on kuntouttavalla työtoiminalla niin paskapottu perseen alle ei ole soveliasta istua paska pöntöllä vakituissa olevien kanssa, saattaa pöpöjä tarttua perseeseen

• Mamut V*****n

Niin pahanhan sitä on töihin mennä, jos ei ole töitä tarjolla. Odotellaan vielä 8 vuotta niin sitten jää paljon työssä käyviä eläkkeelle. Näinhän meille uskotellaan.

• elämä tässä ja nyt

Varsinkin nuorilla taitaa eläkeiät venyä satavuotiaaksi tätä menoa, jos silloinkaan pääsevät eläkkeelle. Siispä nauttikaa nuoruudesta ja elämästä yleensä kun se vielä on mahdollista. Vanhana ei sitten tarvitse katkeroitua, kun piti eö',' tehdä töitä ja maksaa velkoja milloin minnekkin.

• *Työtön

up

• Ei mitään hätää

Päiväraha juoksee, asumistuki on ok ja kun oikeen "tiukalle" menee niin käyn "luukulla".
        Lisäks teen satunnaisesti tutuille pikkuhommia.
        Välillä kuskailen kavereita kaljalle ja takasin. Tietysti niitten omilla autoilla kun ei mulla oo autoo. Siitä ne pojat ja tytöt heittää aina vähän fyffee.
        Muutama viikko sitten ne innostu ryyppäämään kolme päivää melko lailla putkeen ja minä tienasin siittä 800 euroa.
        Kuukausitulot vaihtelee 1200-2500 euron välillä.
        Kyllä tällä tulotasolla pärjää ihan mukavasti.
        Vuos sitten kävin Lissabonissa ja viime syksynä Prahassa.
        Sellanen paha juttu tässä on, et kotona on rahaa aika paljon kun ei niitä voi pitää tilillä.
        Tilillä ei näet saa olla kovin suuria summia. muuten ei saa tukee.

• Vieno H.
        Ei mitään hätää kirjoitti:

Päiväraha juoksee, asumistuki on ok ja kun oikeen "tiukalle" menee niin käyn "luukulla".
        Lisäks teen satunnaisesti tutuille pikkuhommia.
        Välillä kuskailen kavereita kaljalle ja takasin. Tietysti niitten omilla autoilla kun ei mulla oo autoo. Siitä ne pojat ja tytöt heittää aina vähän fyffee.
        Muutama viikko sitten ne innostu ryyppäämään kolme päivää melko lailla putkeen ja minä tienasin siittä 800 euroa.
        Kuukausitulot vaihtelee 1200-2500 euron välillä.
        Kyllä tällä tulotasolla pärjää ihan mukavasti.
        Vuos sitten kävin Lissabonissa ja viime syksynä Prahassa.
        Sellanen paha juttu tässä on, et kotona on rahaa aika paljon kun ei niitä voi pitää tilillä.
        Tilillä ei näet saa olla kovin suuria summia. muuten ei saa tukee.

Anna mun kaikki kärsiä! Kun tämmösiä vapaamatkustajia on tarpeeksi, niin hyvin menee Suomenmaalla ja Lieksalla varsinkin. Ei ole työnteosta haittaa, jää aikaa olla rahasta kaljakuskina ja maailmaakin tulee nähtyä. Ainoa huoli on se, että kotona on rahaa aika paljon. Jos on tilillä rahaa, ei saa tukia! Eläke tulee sitten aikanaan onneksi olemaan näillä elämäntaiteilijoilla hyvin pieni eikä kuntokaan kestä olla enää juoppokuskina. Pistää miettimään- toivottavasti.

• kokrkpsos

Työtön ei tuollaisia kirjoittelisi. Kuka on tyytyväinen 400 euron bruttotuloihin kuukaudessa...mikä onkaan se raha jonka voit ns. säästää tai ostaa vaikka pesukoneen a`450 euroa? Meneekö vuoden ansiot? Shit, aika huonolta näyttää.

• Liitosta

Totta on, että tuolla summalla on tosi tiukkaa, mutta kaikki työttömät eivät saa noin vähän. Monet saavat enemmän kuin me pienipalkkaset työssäolijat.

• Liittolainen
        Liitosta kirjoitti:

Totta on, että tuolla summalla on tosi tiukkaa, mutta kaikki työttömät eivät saa noin vähän. Monet saavat enemmän kuin me pienipalkkaset työssäolijat.

mutta vain 500 päivää.
        sen jälkeen...?
        No nähtäväksi jää.

• kfjddfp
        Liittolainen kirjoitti:

mutta vain 500 päivää.
        sen jälkeen...?
        No nähtäväksi jää.

Aika sama lopputulos oli liitossa tai ei. Vuokra vie 65% liiton rahoista ja loppu vastaa alinta tasoa.

• Liittolainen
        kfjddfp kirjoitti:

Aika sama lopputulos oli liitossa tai ei. Vuokra vie 65% liiton rahoista ja loppu vastaa alinta tasoa.

joo ...ymmärrän!
        Kyllähän sitä töissä ollessa tuli hommattua sitä ja tätä,
        kun oli säännölliset palkka tulot.
        No...velkoja /ym.maksut maksellaan liiton rahoilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe