Lapsilisät

halleluujaa

Mitä mieltä olette ehdotuksesta? Miehen tytär on kirjoilla äitinsä luona, jonne lapsilisät menee. Tytär asuu kuitenkin meillä (hyvä).

Emme itse tarvitse tyttären lapsilisiä mihinkään, vaan ajattelimme, että kun tytär on 16, niin saisi itse huolehtia omista rahoistaan ja ostaa tarvitsemansa esim. vaatteet, meikit ja tykötarpeet tai säästää tuleviin opintoihin.

Ätinsä vastustaa ajatusta (tietenkin kun haluaa lapsilisät itselleen) ja meistä se olisi hyvä opintie rahan käyttöön. Asiallisia vastauksia odottaen...

39

352

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etä ja lähi

Miksi lapsilisät menevät äidille jos lapsi asuu isänsä luona? Eikös sen etän pitäisi maksaa elatusta lähille sukupuolesta riippumatta?

Idea lapsen itsensä hallinnoimasta lapsilisästä on hyvä, jos osaa rahankäytön...

• Teineille vastuuta

Tuota, lapsilisä katkeaa heti 17-vuotispäivänä, eli ei tuo nuori ehdi kovin paljon siitä hyötyä. Ja osaako teillä muilla tosiaan tuon ikäiset hoitaa talouttaan ;)? Hakekaa ihmeessä koulutustukea siltä lusmu-mamalta ennen lapsen 18-vuotispäivää. Muuten te kustannatte yksin sen teinin lukiot, 3. asteen opinnot, omilleenmuutot, pääsykokeet, häät, ristiäiset yms ;). Tai tietysti teinillä on uravaihtoehtoina myös nuorisotyöttömyys, tavallinen työttömyys, äp-raha, kotihoidon tuki, toimeentulotuki ja asumistuki

• näinkösitä

Tyttären isä ja minä olemme samaa mieltä, äiti ei. Ja on vastuullinen nuori, osaa rahan käytön. Ja oli kenen hyvänsä lapset meillä, me yhdessä kasvatamme. Hyvä vinkki toi koulutustukihomma, jos pitää paikkansa (ottaa selvää).

• --KK--

Mutta jos on äidin luona kirjoilla,ei kai silloin voi vaatia koulutustukeakaan? Tytön pitäisi siirtyä isänsä luo kirjoille,saisi lapsilisänsä/elatusmaksunsa ja myöhemmin koulutustukensa..

• yxmuzi

Eivätköhän lapset vanhemmat sovi lapsensa lapsilisistä ja kasvatuksesta keskenään. Ei sinun tarvitse niistä huolta kantaa.

• Kokemus

Sori vaan miehet, mutta miehet antavat asioiden valua sormien välistä kuin hiekan, ja harvemmin miettivät käytännön asioita ja seurauksia tätä päivää pidemmälle, eli kyllä sen ap:n kannattaa näistä asioista miestä muistuttaa ja kysyä, onko tullut mieleen...

• Kokemus jatkaa

Eiköhän sekin, miten kirjoilla olot yhä vielä ovat, kerro miten asioista on huolehdittu...

• No can do
        Kokemus jatkaa kirjoitti:

Eiköhän sekin, miten kirjoilla olot yhä vielä ovat, kerro miten asioista on huolehdittu...

Ei, se kertoo vain sen että äiti haluaa lapsestaan rahat, mutta ei halua kantaa hänestä vastuuta.

• opintielle

Muutaman kk:n on tytär asunut meillä, mikä sopii meille, sen takia tarvitse kirjoja muuttaa, vain se, että lapsilisät menisivät tyttären omalle tilille.

Koska mikä järki siinä on, että lapsilisät menee äidille, vaikka tytär ei siellä asukaan? Meidän molempien mielestä lapsilisät voisivat mennä tyttärelle. Ja niinkuin olen kirjoittanut, me emme tarvitse niitä lapsilisiä. Ja jos pelkoa on, että rahat menevät heti kun tulevat, niin nostoraja kortille...

Kiitos hyvistä vinkeistä ja asiallisista sellaisista!

• Totuus ei eule osoit

Totuus on usein hyvin toisenlainen,kuin se missä lapsen kirjat ovat. Se ei kerro oikeastaan yhtään mitään.

Meidän tilanne on se että, mieheni lapset ovat "jaettu" niin että, toinen on kirjoilla äidillään ja toinen isällään. Äidillä kirjoilla oleva lapsi kuitenkin käytännössä asuu meillä. Äiti ei suostu muuttamaan hänen osoitettaan virallisesti meille.

Käytännössä lapsi on kaikki viikonloput meillä, syö meillä, isänsä antaa käyttö rahaa, kuskaa ja ostaa herkut.
        Ja kuinka ollakkaan, aina kun lääkeet ovat loppu, tyttö tulee yöksi meille ja "iskä mulla ei ole yhtään astma lääkkeitä". Ja aina kun tarvitsee vaatteita, tyttö tulee meille "iskä mä tarviin farkut" Tätä samaa rumbaa jatkuvasti. Äiti luistaa näin omista velvoitteistaan lastaan kohtaan.

Kerran kävi niin että, meiltä oli kodinkone hajonnut ja jouduimme sen uusimaan, mikä sekoitti kodin taloutta jonkun verran, tytär tuli meille ja alkoi kärttää isältään puhelimeem uutta saldoa, me emme suostuneet sitä siinä tilanteessa ostamaan, niin mitä teki äiti? Hänkään ei maksanut ja tytär oli yli kaksi viikkoa ilman saldoa, kunnes isä saattoi hänelle sitä (taas) ostaa.

Eikä puhuta varakkaasta isästä, vaan ihan keskituloisesta. Isällään asuvan lapsen kustannukset maksaa mieheni kokonaan, ei vaadi äidiltä mitään. Elatuksia ei kulje mihinkään suuntaan, koska lapset ovat molemmilla vanhemmillaan. Minusta tämä ei ole äidiltä reilua, mutta äidin mielivallalle ei voi mitään. Äiti on pyhä lehmä.

Onneksi lapset ovat kohta isoja, ja äitinsä ei voi putsata tyttärellää miestäni enään.(äiti on luvannut maksaa ajokortin työlle, saas nähdä miten käy) Mieheni kuitenkin yrittää kaikkensa, vaikka tietää että lasten äiti on itsekäs ja omaan napaansa tuijottava ämmä.

Minun ja ex-mieheni toimimme reilusti toisamme kohtaan ja lapsemme asuu meillä, isä maksaa elatuksen joka riittää hyvin, yhdessä minun osuuteni kanssa hänen tarpeisiin. Ei tarvitse kikkailla, enkä ole luonteeltani lusmuilija jenkä vastuustani luistava äiti.

• huomasin minäkin
        Totuus ei eule osoit kirjoitti:

Totuus on usein hyvin toisenlainen,kuin se missä lapsen kirjat ovat. Se ei kerro oikeastaan yhtään mitään.

Meidän tilanne on se että, mieheni lapset ovat "jaettu" niin että, toinen on kirjoilla äidillään ja toinen isällään. Äidillä kirjoilla oleva lapsi kuitenkin käytännössä asuu meillä. Äiti ei suostu muuttamaan hänen osoitettaan virallisesti meille.

Käytännössä lapsi on kaikki viikonloput meillä, syö meillä, isänsä antaa käyttö rahaa, kuskaa ja ostaa herkut.
        Ja kuinka ollakkaan, aina kun lääkeet ovat loppu, tyttö tulee yöksi meille ja "iskä mulla ei ole yhtään astma lääkkeitä". Ja aina kun tarvitsee vaatteita, tyttö tulee meille "iskä mä tarviin farkut" Tätä samaa rumbaa jatkuvasti. Äiti luistaa näin omista velvoitteistaan lastaan kohtaan.

Kerran kävi niin että, meiltä oli kodinkone hajonnut ja jouduimme sen uusimaan, mikä sekoitti kodin taloutta jonkun verran, tytär tuli meille ja alkoi kärttää isältään puhelimeem uutta saldoa, me emme suostuneet sitä siinä tilanteessa ostamaan, niin mitä teki äiti? Hänkään ei maksanut ja tytär oli yli kaksi viikkoa ilman saldoa, kunnes isä saattoi hänelle sitä (taas) ostaa.

Eikä puhuta varakkaasta isästä, vaan ihan keskituloisesta. Isällään asuvan lapsen kustannukset maksaa mieheni kokonaan, ei vaadi äidiltä mitään. Elatuksia ei kulje mihinkään suuntaan, koska lapset ovat molemmilla vanhemmillaan. Minusta tämä ei ole äidiltä reilua, mutta äidin mielivallalle ei voi mitään. Äiti on pyhä lehmä.

Onneksi lapset ovat kohta isoja, ja äitinsä ei voi putsata tyttärellää miestäni enään.(äiti on luvannut maksaa ajokortin työlle, saas nähdä miten käy) Mieheni kuitenkin yrittää kaikkensa, vaikka tietää että lasten äiti on itsekäs ja omaan napaansa tuijottava ämmä.

Minun ja ex-mieheni toimimme reilusti toisamme kohtaan ja lapsemme asuu meillä, isä maksaa elatuksen joka riittää hyvin, yhdessä minun osuuteni kanssa hänen tarpeisiin. Ei tarvitse kikkailla, enkä ole luonteeltani lusmuilija jenkä vastuustani luistava äiti.

Mä olen omassa elämässäni törmännyt samantapaisiin äiteihin kuin sinäkin.
        Omassa perheessäni on samanlainen tilanne, jossa äiti on jollain kummallisella tavalla saanut itsensä luikuroitua omien lastensa elättämisestä. Samalla hän on onnistunut iskostamaan lastensa mieliin ajatuksen, jossa isä on rikas ja itsekäs, jos ei lastensa jokaista menoa maksa. Äiti on sen sijaan oman elämänsä viaton uhri, joka kyllä soisi lapsilleen kaiken maailmassa, mutta kun ei ole varaa... Lasten isällä on kuitenkin samansuuruiset vuositulot kuin lasten äidillä.

Eikä tämä ole ainoa tapaus: tiedän äidin, joka on sanojensa mukaan niin heikoilla taloudessaan, että ostatti omilla vanhemmillaan itselleen auton ja nyt sen auton käyttökuluista huolehtii äidin aikuinen tytär osaksi. Tämäkin äiti on työssäkäyvä normaalituloinen ihminen.

Ja kaikenlaista muuta. Olen pohtinut, että onkohan tällaista ollut aina, vai onko kyseessä uusi ilmiö johon olen vasta herännyt. Puutuuko yhä useammalta äidiltä kyky olla aikuinen?

• joopasjoos
        huomasin minäkin kirjoitti:

Mä olen omassa elämässäni törmännyt samantapaisiin äiteihin kuin sinäkin.
        Omassa perheessäni on samanlainen tilanne, jossa äiti on jollain kummallisella tavalla saanut itsensä luikuroitua omien lastensa elättämisestä. Samalla hän on onnistunut iskostamaan lastensa mieliin ajatuksen, jossa isä on rikas ja itsekäs, jos ei lastensa jokaista menoa maksa. Äiti on sen sijaan oman elämänsä viaton uhri, joka kyllä soisi lapsilleen kaiken maailmassa, mutta kun ei ole varaa... Lasten isällä on kuitenkin samansuuruiset vuositulot kuin lasten äidillä.

Eikä tämä ole ainoa tapaus: tiedän äidin, joka on sanojensa mukaan niin heikoilla taloudessaan, että ostatti omilla vanhemmillaan itselleen auton ja nyt sen auton käyttökuluista huolehtii äidin aikuinen tytär osaksi. Tämäkin äiti on työssäkäyvä normaalituloinen ihminen.

Ja kaikenlaista muuta. Olen pohtinut, että onkohan tällaista ollut aina, vai onko kyseessä uusi ilmiö johon olen vasta herännyt. Puutuuko yhä useammalta äidiltä kyky olla aikuinen?

Meillä miehen eksä maksattaa lapsilisillään omia opintolainojaan... Ois maksanut ajallaan ja nyt sitten lapset eivät saa mitään. Äiti ostaa itselleen kaikkea, vaan lapsilta puuttuu perustavarat, vaatteista lähtien ja eksä maksattaa minun miehelläni kaiken, vetoen siihen kun on työssäkäyvä. Äiti itse käy myös töissä, mutta ei puhettakaan, että ostaisi lapsilisillä vaatteita lapsille. Me periaatteessa maksamme kaiken. Jonka taakse jättää, sen edestä löytää. Minä maksan omien lasteni kulut lapsilisillä, sekä pienellä elatustuella, jonka eksäni maksaa.

Itse ajattelen, että nykyäidit/isät eivät ota vastuuta lasten elämästä tarpeeksi. Opetetaan vaan yhteiskunnan tuilla elämään, mitä itse en hyväksy. Aina on pitänyt töitä tehdä, ja ansaita viikkoraha työnteolla (kotityöt yms.). Vasta kuulin, että eräs uusperheen isä tekee aamu-iltapalat 14 ja 16 vuotiaille tyttärilleen... Jestas, eihän lapset opi mitään, kun puolesta tehdään. Kuri ja säännöt puuttuvat ja aikuisten kunnioitus. Jos jotain haluaa, pitää sen eteen tehdä töitä.

• Kelaörkki
        opintielle kirjoitti:

Muutaman kk:n on tytär asunut meillä, mikä sopii meille, sen takia tarvitse kirjoja muuttaa, vain se, että lapsilisät menisivät tyttären omalle tilille.

Koska mikä järki siinä on, että lapsilisät menee äidille, vaikka tytär ei siellä asukaan? Meidän molempien mielestä lapsilisät voisivat mennä tyttärelle. Ja niinkuin olen kirjoittanut, me emme tarvitse niitä lapsilisiä. Ja jos pelkoa on, että rahat menevät heti kun tulevat, niin nostoraja kortille...

Kiitos hyvistä vinkeistä ja asiallisista sellaisista!

Järki voi olla se,että kun yksinhuoltaja äidin tilille menee lapsilisät,saa yksinhuoltajakorotuksen.Lapsen tilille jos menee,ei saa sitä.

• kelahuijaus
        Kelaörkki kirjoitti:

Järki voi olla se,että kun yksinhuoltaja äidin tilille menee lapsilisät,saa yksinhuoltajakorotuksen.Lapsen tilille jos menee,ei saa sitä.

Sen lapsen äidin pitäis säästää kaikki lapsilisät yksinhuoltokorotuksineen lapselle, koska on epäoikeudenmukaista ja yhteiskunnalta huijaamista ottaa rahat ,kun lapsi asuu isällään.

• tyttären äiti

Entäpä, jos äiti onkin vastuullinen, tyttärestään huolta ja vastutua kantava, äiti ja on tallettanut lapsilisät kasvamaan korkoa. Aikeissaan lahjoitttaa tuon potin lapselle hänen tullessa aikuisikään. Tuolloin puolikkaat aikuiset eivät pääse vaikuttamaan tähän mitenkään eikä asiaa heille edes kerrota. Asia on vain ja ainoastaan äidin ja tyttären välinen asia! Äidillä ja tyttärellä on suhde, jonka asioista ei avauduta ulkopuolisille, olkoonkin kyseessä isä ja isän seuraava naissuhde.

• lissunpuoli

Ei ole puolikkaita ihmisiä Lissu hyvä ;))

• ei kuulu sulle

Mitä se sulle kuuluu toissten lasten lapsilisät? Mene töihin ja hommaa kalja ja tupakkarahat ihan itse. Miksi sun pitää lapsen rahoija moisiin juttuihin käyttää?

Otaq mien lasten lapsilisät kaljanostoon ja tupakan ostoon!!
      Toivon mukaan isä pitää lasten puolta, ettet sää vie niiden rahjoja.

• wouwouwouwou

Uuuuuuuuuu Lisssuuuuuuu.....keksi uusia tarinoita.......

• päihderiippuvuus lis

taas lissu puhuu ittestäs kun hänenkin kaikki rahat menee viinaan ja röökiin lapsilisii ja ruokkoja myöten.........

• ääliö,

ei kaikki ole niinkö sinä, et rahat menee päihteisiin, nytkin taidat olla pöllyissä tai pöhnässä kirjoitusvirheistä päätelen.

• Uuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

Jos otaq, et kirjoita......

• rauhaa

Tuntuu ensin tosi oudolta että isän uutena kumppanina olet edes kiinnostunut lapsen lapsilisistä jotka eivät kuulu mitenkään sulle. Ei ole sun tehtävä miettiä kun ei ole sun lapsi.
      Kirjoitat ettet tarvitse rahoja mihinkään mut kuitenkin maksattaisit vaatteet ja meikit lapsella. Nyt joudut osaltasi näitä luultavasti maksamaan ja se ottaa päähän.
      Viisaat ajatukset tytön isän kanssa ei vaikuta äitiin kuin tilannetta tulehduttaen. SInuna oottaisin et lapsilisät lakkaa ja jatkat niin kuin nytkin. Harmia vaan saat eikä kyse oot edes isosta summasta. Opintie rahasta olis vaan et raha tuo mukanaan pelkkää riitaa ja välit tulehtuu koko porukalla.
      17 ikävuoden jälkeen, kun lapsilisät lakkaa, alkaa suuret opiskelukulut ja niissä on teille riidansiementä pitkälle tulevaisuuteen. Ei kannata aloittaa riitoja rahasta liian aikasin.

• ...

Lapsilisät kuuluvat ensisijaisesti lapseen liittyviin menoihin. Kirjoittaja on ihan oikeassa, idea rahojen säästämisestä on hyvä.
        Isän uusi puoliso on velvollinen osallistumaan perheen kuluihin, olisihan väärin jollei hänellä olisi sananvaltaa lapsen hyväksi.
        Varmaan lapsikin allekirjoittaa.

• elatusvelvollinen
        ... kirjoitti:

Lapsilisät kuuluvat ensisijaisesti lapseen liittyviin menoihin. Kirjoittaja on ihan oikeassa, idea rahojen säästämisestä on hyvä.
        Isän uusi puoliso on velvollinen osallistumaan perheen kuluihin, olisihan väärin jollei hänellä olisi sananvaltaa lapsen hyväksi.
        Varmaan lapsikin allekirjoittaa.

Samaa mieltä, lapsilisä on tarkoitettu just lapselle elatukseen ja siihen perheeseen missä lasta elätetään, ei tässä tapauksessa äidille joka ei lasta elätä.
        Isän uus puoliso asuu myös tässä perheessä ja varmasti omistaa puolet huushollista,ja maksaa lainoja ja asumiskuluja, jota myös lapsi käyttää.
        Lapsen äidin kuuluis myös maksaa elarit lapsen isälle, kun lapsi kerran asuu heillä.
        Ap kantsii tilata aika lastensuojeluun ja hoitaa asiat kuntoon.

• Eläkää yksin

Justussa haisee, onkohan ap se kuuluisa "äitipuoli", joita ei oikeasti voi olla. joka nyt huutelee rahojen perään. Eli puuttuu asiaan, joka ei todellakaan hänelle kuulu ja kukaan meistä ei edes tiedä puhuuko totta kirjoituksessaan, vai onko vain katkeruutta, kun mitään ei enää lapselle antaisi.

Voihan ne äiditkin piruaja on olla, mutta suurrmmalla todennäköisyydellä tämä uusikko nainen on se suurin piru kaikessa, samoin uusikkomiehet, eivät he näille lapsiparoille antaisi yhtään mitään, ei edes omaa äitiään tai isäänsä, niistäkin ovat mustasukkaisia. Tämä kertoo uusikoista aika paljon, ovat todellakin keskenkavuisia, ikuisia lapsia, siksi ovat eronneita tai karanneita ja pyrkivät saamaan vain uusia kohteita, joissa saisivat asunnon, ruuat ja paijailun jopa kilpaillen pienten lasten kanssa.

Kerran näin kirjoituksen, jossa tämä kakkonen kirjoitti, että että kakksoen tulee olla aina kaikessa numero yksi uusioperheessä, eli viis lapsista, aika ilkeää kirjoittamista.

Kenenkään ei koskaan pitäisi huolia ketään kakkoseksi ja varsinkaan eronnutta ihmistä, jos ei ole pysynyt liitossaan eläköön yksin, ei tarvitse haastaa riitaa, ei syyttää, moittia toista, eikä varsinkaan aiheuttaa sitä suunnatonta surua ja tuskaa omille lapsilleen , kaikille läheisille.

• Totuus "!!!!

KAKKONEN ON YKKÖNEN !

• FAKTAAA

Mikä helvetin kakkonen. Kakkonen on salarakas, joka on siis liitossa olevan salasuhteessa. Uusi puoliso on ykkönen, ja ex ei ole mitään enään!

• näin tulee aina olem
        FAKTAAA kirjoitti:

Mikä helvetin kakkonen. Kakkonen on salarakas, joka on siis liitossa olevan salasuhteessa. Uusi puoliso on ykkönen, ja ex ei ole mitään enään!

..tai niin se uusio kuvittelee. Yleensä exät on aina miehen sydämessä, onhan hänlastensa äiti ja hyvin täkreä lapsille. Ja se mikä on lapsille tärkeää onm yös heidän isälleen!

Mutta uusiokoiden on niin hyvin vaikea ymmärtää ja hyväksyä kakkostilaa, ja siitä pitää taistella keinolla millä hyvänsä.
        Exien ei niin tarvi tehdä, se on itsestään selvyys, että he ovat ykkösiä.

• Lissu pois netistä
        näin tulee aina olem kirjoitti:

..tai niin se uusio kuvittelee. Yleensä exät on aina miehen sydämessä, onhan hänlastensa äiti ja hyvin täkreä lapsille. Ja se mikä on lapsille tärkeää onm yös heidän isälleen!

Mutta uusiokoiden on niin hyvin vaikea ymmärtää ja hyväksyä kakkostilaa, ja siitä pitää taistella keinolla millä hyvänsä.

Kyllä me nauretaan noille sun kirjoituksille. Mun mies esim. vihaa niin lujaa exnsä ettei ole missään tekemisissä, ei missään ! Lapsellekin järjestetään juhlat erikseen ettei tarvitse edes nähdä. Samainen mies sanoi, että oli exnsä kanssa vsin tottumuksesta ja ymmärtää vasta nyt mitä on rakastaa ja se kun saa rakkautta takaisin.

Ja tähän perään totean että tiedostan kyllä ettet kirjoita noitä juttujas tosissasi,sillä EDES sinä ET voi olla niin tyhmä että uskoisit moista sontaa!

• onnenperheen äiti
        Lissu pois netistä kirjoitti:

Kyllä me nauretaan noille sun kirjoituksille. Mun mies esim. vihaa niin lujaa exnsä ettei ole missään tekemisissä, ei missään ! Lapsellekin järjestetään juhlat erikseen ettei tarvitse edes nähdä. Samainen mies sanoi, että oli exnsä kanssa vsin tottumuksesta ja ymmärtää vasta nyt mitä on rakastaa ja se kun saa rakkautta takaisin.

Ja tähän perään totean että tiedostan kyllä ettet kirjoita noitä juttujas tosissasi,sillä EDES sinä ET voi olla niin tyhmä että uskoisit moista sontaa!

Ei nauraminen ole kielletty. Jokainen saa ymmärtää kirjotukset sillälailla kun haluaa, myös sinä. Ihan hyvä jos sua naurattaa, luet kuitenkin ne, koska kommentoit aina, se on mukava asia, sanomani ei jää epäselväksi.

Ihan sama miten SINÄ järjestät kenenkäkin lapsen juhlat, kunhan minun lapseni ei ole tekemisissä oman isän naisten kanssa. Ei ole ollutkaan, sillä mieskin on sen verran fiksu, ettei ole tuonut naisiaan meille, eikä meidän lähelle. Ymmärtää omien lasten parhaan.

Mitään ei tarvi kenenkään uskoa, en minäkään kaikkea usko. Pääasia on kuitenkin se miten itse toimii ja minkä näkee itse omaksi toiminnaksi ja kokee oikeaksi.

Meillä toimittiin niin, ettei mies tuo naisiaan meille, eikä lähelle lapsia koskaan. Se oli meistä oikein, ja me toimittiin niin. Me emme tarvi miehen naisia elämäämme sotkemaan, nyt eikä koskaan ennenkään. Se on pitänyt.

• Voi lapsiraukat!
        onnenperheen äiti kirjoitti:

Ei nauraminen ole kielletty. Jokainen saa ymmärtää kirjotukset sillälailla kun haluaa, myös sinä. Ihan hyvä jos sua naurattaa, luet kuitenkin ne, koska kommentoit aina, se on mukava asia, sanomani ei jää epäselväksi.

Ihan sama miten SINÄ järjestät kenenkäkin lapsen juhlat, kunhan minun lapseni ei ole tekemisissä oman isän naisten kanssa. Ei ole ollutkaan, sillä mieskin on sen verran fiksu, ettei ole tuonut naisiaan meille, eikä meidän lähelle. Ymmärtää omien lasten parhaan.

Mitään ei tarvi kenenkään uskoa, en minäkään kaikkea usko. Pääasia on kuitenkin se miten itse toimii ja minkä näkee itse omaksi toiminnaksi ja kokee oikeaksi.

Meillä toimittiin niin, ettei mies tuo naisiaan meille, eikä lähelle lapsia koskaan. Se oli meistä oikein, ja me toimittiin niin. Me emme tarvi miehen naisia elämäämme sotkemaan, nyt eikä koskaan ennenkään. Se on pitänyt.

OOT SÄ LISSU TYHMÄ !!!!!!!!!!!!!

• I´ll be back!

Minä en oikein ymmärrä tätä sinun vänkäämistä eksän ykköstilasta? Kun kerran olet eksä niin kuinka olisit ykkönen, jos olisit ykkönen, niin miehesi olisi juuri sinun kanssa, ei sen uusikon.? Ykkönen on se kenen kanssa eletään, asutaan, kuka otetaan illalla kainaloon ja se ei kyllä ole muualla asuva eksä.

Ja ylipäätään nuo sinun puolustelusi siitä, että miksi eksä on parempi kuin uusi, niin outoja ovat.

A) Eksä miehen sydämessä = ei ole koska muuten ei olisi eksiä
        B) lastensa äiti = uusikkokin on lastensa (miehensä lasten) äiti, eli yhtä tärkeä miehelle (suurimmalla osalla uusperheellisistä on yhteisiä lapsia)
        C) Mikä on lapsille tärkeää on myös heidän isälleen tärkeää = uusikko on lapsilleen tärkeä, eli on heidän isälleen tärkeä myöskin
        D) Hyväksyä kakkostilaa = uusikko elää arkeaan ja juhlaansa sen eksän (oman miehensä) kanssa, joten ei ole kakkostilassa, vaan tärkein.
        E) pitää taistella = kaikista eniten tunnut sinä eksänä taistelevan ja vakuuttelevan tilaasi, joten ei tuo ole sinulle itsestäänselvyys, vaan hyvin hataralla pohjalla.

• voi lapsiparat.

Olet lissu huono häviäjä, et todellakaan ole mikään ykkönen sun exän sydämmessä vaan hopealle olet jäänyt, kyllä se on se uusinainen sun exäsi ykkönen, joka jakaa huushollin ja vuoteen sun exäsi kanssa.
        Sinä olet hävinnyt sen pelin ja olet eronnut ja yksinäinen katkera ämmä.

• oletko sairas???

Tottakai sua kiinnostaa ilmainen raha! Vieraalta lapselta onhelppo ottaa kun ei ole tunteita häntä kohtaan. Pois pois vaan lasten rahat niin sä pääset kaljalle ja shoppaileen.

Sulle ie kuulu pätkääkään toisten lasten lapsilisät.
      Mene töihin ja hommaa vaikka kolme duunia ettei tarvi pienen lapsen ruokarahoja kaljaan käyttää.

Jo on aikoihin eletty, että uusiot pöllii toisten lasten rahakin jo!

• Uuuuuuuuuuuuuuuuuu

Lissulla se vaan kalja on mielessä......

• lissun paska pois ne

ETKÖ RAUKKA OSAA EDES LUKEA ???? LAPSEN ÄITI KÄYTTÄÄ LAPSELLE TARKOITETUTY RAHAT ITSEENSÄ KUN LAPSI ASUU ISÄLLÄÄN JA ISÄN UUDEN PUOLISON EHDOTUS ON ETTÄ RAHAT MENEE LAPSEN TILILLE!!!!

OOT SÄ TYHMÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• lissu on alkkis

älä kaikkia iteksesi luule, jos sul kalja ja rööki maistuu, niin ei tarvi olla kaikilla.
        sinä olet alkoholisoituva katkera ämmä, jonka mies petti ja jätti ,ja siitä et ulos pääse ikinä olet menneisyyden vanki.

• pööööööööö lissu

sinä olet mielisairas, yksinäinen alkoholisti.

• näinhän se menee...

Tälläistahan se yleisenä ilmiönä tuntuu olevan.... Jos asuisimme kaksin , emme tarvitse tämän kokoista asuntoa. Lasten puoliksi asumisen johdosta (2 viikkoa kuukaudessa) kuitenkin pakko olla lisähuoneita. Tämä tarkoittaa siis suurempia ylläpitokustannuksia, viis huonetta ja keittiö maksaa enemmän kuin kolmio.... Ja puolet kuukaudessa on siis useampia suita ruokittavana.
      Täällä päässä ostettuna myös omat vaatteet ja kaikki muut tarvikkeet.
      Lasten äiti saa elatusmaksut , lapsilisät ja sun muut tuet kokonaan. Itse ei viitsi käydä töissä. Ei ole koskaan käynyt kuin vähän näyttäytymässä. Että ketä tässä nyt kukakin sitten "elättää", aikuiset lapsia vai ex&uusikko&lapset yhtä aikuista .... ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      154
      4015
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      41
      2450
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2417
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2322
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      51
      2092
    6. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      22
      1816
    7. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      80
      1643
    8. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      79
      1576
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      72
      1142
    10. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      58
      1101
    Aihe