Kun katsoo valokuvia vl-perheistä

kuin äiti ja poika

On nainen paljon vanhemman ja rasittuneemman näköinen kuin mies. Esimerkkinä esim.30-vuotiaat niin mies vielä hyvän ja menevän näköinen, mutta vaimo usein jo rupsahtanut ja näyttää 45-vuotiaalta.

17

896

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Brita Kajsa

No minun tätini näytti 12 lasta synnytettyään aina vaan tyttömäiseltä ja sievältä. Ihan aikuisen oikeasti.

BK

• Utsakka

Hei, vl-naisten pitää hoksata ottaa itseään kymmenen vuotta vanhempi mies, silloin ei ikäero näy...:)

• Brita Kajsa

No juu;).

Katselin häntä lapsen silmin. Hän oli silloin lähemempänä viittäkymmentä ja kaunis kuin kuva mielestäni.

BK

jk. varmaan terveet elämäntavat osaltansa vaikuttivat, osaltaan kaiketi geenit

-sama-

• ,lljlb

Olen tehnyt avaajan kanssa saman havainnon. Kerran opiston kurssilla mietin samaa, kun katselin kursseilla olevia aviopareja. Erityisesti ero näkyy usein noin 30-40 vuotiaissa. Naisilla tietysti korostuu vielä kun ei voi harmaita värjätä ja moni nainen harmaantuu ennenaikojaan. Monesti naistenillassa huomaa, kuinka väsyneen ja rasittuneen näköisiä naiset on.

• kii-ra

Mun sisko häthätää kolmekymppinen ja 9 lasta, silmänaluset harmaat ja alistunut katse, ja uskovainen, siionin rakkaudessa, oleva mies vaan sanoo että menee nykyään jo vartti ennekuin tulee kun on sen verran paikat venynny, hyi kun inhoan tällaista, toisen mokoman ehtii vielä tehdä kun haluaa olla kuuliainen "seurakunnalle".

• Tosi tapaus

Kaksi aviomiestä katseli valokuvia.
        Toinen: "onko tämä sinun vaimosi ?".
        Toinen: "on hän vaimoni".
        Toinen: "onko hän on noin vanhan näköinen ?"
        Toinen: "ei ole mutta kuva vain on yli 20 vuotta vanha".

• ei alistuva

kii-ra, sun siskon pitäis jättää sellainen ukko hoivaamaan itse siittämiään penskoja ja alkaa ajatella itseäänkin. Vaihtais nuorempaan, vaikka kreikkalaiseen mieheen niin elämä alkaisi kukoistaa ja nuortuisi kummasti kun olisi komea, rakastava mies rinnalla.

• Jukkanen.

Jos laitetaan VL-äiti ja "normi-äiti" vierekkäin, niin onhan se kylmä tosiasia, että se ei-vl nainen on todellakin kuluneemman näköinen. Kun on meikillä korjattu vuosikausia naamaa niin sekin jättää jälkensä. Minusta vl-äidit näyttää oikein näpsäköiltä. Tämäkin aloittaja ei sanoisi noin jos ei tietäisi, että kyseessä vl-äiti. Sen näkee hieman erilailla kun tietää että on vl, joita pitää vihata

• Jee!

Yleensä jos alkaa ulkonäön perusteella mollaamaan joitakuita, kadehtii heitä. Mitään muuta syytä en keksi. Jos olet nainen, kadehdit jostain syystä mollaamaasi ihmisryhmää. Jos taas mies, sinulla on jäänyt kauna, et kenties ole saanut vl-naista ja nyt itsellesi harmitusta lievität sillä, että katsot kuvia, että ompas hirveän näköisiä "hyvä, minä kun en moiseen mennyt, Jee!".

• Buuuaaaahhhhhhhiiihh

Happamia sanoihan kettukin pihlajanmarjoista. Aikansa yritti suuhunsa niitä saada ja kun ei onnistunut sanoi ettei ois ottanutkaan.

• Yksi kokemus

Kun poikani oli pieni, oli hänellä päiväkerhossa yksi kaveri, joka kutsuttiin muutamia kertoja meille leikkimään. Oikein kiva poika, joskin vähän laihan oloinen, mutta leikit sujuivat ja kivaa oli. Kerran sitten pojat katsoivat telkkarista piirrettyjä ja tarjoilin niille limua ja keksejä, kivaa oli pojilla. Sen jälkeen ei kaveria ei enää saatu meille leikkimään sitten millään, vanhemmilla oli milloin mitäkin syitä.

Kun pojat kumminkin olivat kavereita, sain sovituksi että oma poikani menee vastavuoroisesti kaverin kotiin käymään. Kun vein poikaani ensimmäistä (ja valitettavasti viimeistä) kertaa vierailulle ja soitin ovikelloa, oven avasi laiha rasittuneen näköinen nainen joka tuntui olevan jollakin lailla peloissaan. Eteisestä muihin huoneisiin johtavista oviaukoista kurkisteli arviolta kymmenkunta pientä päätä, kaikki katsoivat minua kuin jotakin ufomiestä. Sain siinä jotenkin äidin kanssa sovituksi vierailuajasta ja sen semmoisista mutta tähän yhteen kertaan se sitten jäi. Ei enää tullut kutsua eikä omiin kutsuihin vastattu.

• Brita Kajsa

Harmi, että sulla on tuollaisia kokemuksia.

Mun oma perhe oli epäuskoisia. Siis isä ja äiti. Kävimme useasti isän sukulaisissa(vl-uskovaisia) ja että siellä oli kivaa. Oli paljon lapsia, leikittiin, yhdessä syötiin ja nyt jälkeenpäin ihmettelen sitä, miten se ruokailu kattamisineen ja astioiden poispanemisineen sujuikin niin hyvin.

Muistot, jotka jäivät tästä sukulaisperheestä, ovat iloisia. Siinä kodissa oli todella iloinen meininki. Ja kaikki vieraat olivat tervetulleita. Ja tämä tätinikin oli kuin herhiläinen, eloisa, vilkas ja niin hyväntuulinen.

Voi olla toisilla erilaisia kokemuksia. Minulla on päällimmäisenä suloinen lapsuus näiden sukulaisten kanssa.

Ulkonäöstä: tämä tätini oli hoikka, luonnonvaalea tukka komeasti lettikruununa pään päällä ja hoikka. Siis nykymittapuunkin mukaan kaunotar. Vaan tahdon kysyä kuitenkin: ulkoinenko se on tärkeintä? Nainen ja mies voivat sairastua. Menee rinta, tulee eturauhassyöpä. Ulkoisetko ovat niitä tärkeimpiä asioita. Minä näen nämä jutut melko pinnallisten ihmisten huolenaiheina. Sitä en sano, etteivätkö ne esim. sairastuneen mielessä ole isoja asioita. Huoli siitä, olenko riittävän kaunis ja kelpaanko.

BK

• Brita Kajsa
        Brita Kajsa kirjoitti:

Harmi, että sulla on tuollaisia kokemuksia.

Mun oma perhe oli epäuskoisia. Siis isä ja äiti. Kävimme useasti isän sukulaisissa(vl-uskovaisia) ja että siellä oli kivaa. Oli paljon lapsia, leikittiin, yhdessä syötiin ja nyt jälkeenpäin ihmettelen sitä, miten se ruokailu kattamisineen ja astioiden poispanemisineen sujuikin niin hyvin.

Muistot, jotka jäivät tästä sukulaisperheestä, ovat iloisia. Siinä kodissa oli todella iloinen meininki. Ja kaikki vieraat olivat tervetulleita. Ja tämä tätinikin oli kuin herhiläinen, eloisa, vilkas ja niin hyväntuulinen.

Voi olla toisilla erilaisia kokemuksia. Minulla on päällimmäisenä suloinen lapsuus näiden sukulaisten kanssa.

Ulkonäöstä: tämä tätini oli hoikka, luonnonvaalea tukka komeasti lettikruununa pään päällä ja hoikka. Siis nykymittapuunkin mukaan kaunotar. Vaan tahdon kysyä kuitenkin: ulkoinenko se on tärkeintä? Nainen ja mies voivat sairastua. Menee rinta, tulee eturauhassyöpä. Ulkoisetko ovat niitä tärkeimpiä asioita. Minä näen nämä jutut melko pinnallisten ihmisten huolenaiheina. Sitä en sano, etteivätkö ne esim. sairastuneen mielessä ole isoja asioita. Huoli siitä, olenko riittävän kaunis ja kelpaanko.

BK

Vaan vielä: että olivatkin ratkiriemukkaita hetkiä, kun koko poppoo kokoontui Livolle. Siellä olimme yhdessä ja oli mukavaa.

Vanha uskomassa oleva mummo kävi kalassa aamuvarhaisella ja syötiin kalaa ja talkkunaa, siis puuroa, joka oli valmistettu kaiketi ohrasta ja savustettu.. ei tietoa mutta kiitollisena otan linkit vastaan. Siis mistä voisi tilata.

Eikä meidän perheessä kukaan tiennyt mistään pf-asioista. Tavallinen normi uskovainen ei tee tuollaista. Minulla on hyvät muistot noista ajoista. Se hyvä muisto kai se aiheuttaa haikeuden, että pitäisi muuttaa sinne "pohoseen".

Että kun toivon sinunkin ystäväni pääsevän siitä, mikä valitettavasti on ehkä sattunut kohdallasi. Löytäisitpä kuitenkin evankeliumin ytimen ja ymmärtäisit, että suurin osa uskovaisista on ihan tavallisia. Ei pedofiilejä.

Siunaten

BK

• Thäh?
        Brita Kajsa kirjoitti:

Vaan vielä: että olivatkin ratkiriemukkaita hetkiä, kun koko poppoo kokoontui Livolle. Siellä olimme yhdessä ja oli mukavaa.

Vanha uskomassa oleva mummo kävi kalassa aamuvarhaisella ja syötiin kalaa ja talkkunaa, siis puuroa, joka oli valmistettu kaiketi ohrasta ja savustettu.. ei tietoa mutta kiitollisena otan linkit vastaan. Siis mistä voisi tilata.

Eikä meidän perheessä kukaan tiennyt mistään pf-asioista. Tavallinen normi uskovainen ei tee tuollaista. Minulla on hyvät muistot noista ajoista. Se hyvä muisto kai se aiheuttaa haikeuden, että pitäisi muuttaa sinne "pohoseen".

Että kun toivon sinunkin ystäväni pääsevän siitä, mikä valitettavasti on ehkä sattunut kohdallasi. Löytäisitpä kuitenkin evankeliumin ytimen ja ymmärtäisit, että suurin osa uskovaisista on ihan tavallisia. Ei pedofiilejä.

Siunaten

BK

Mistä ne pedofiilit nyt tähän nappasit? Vai vastasitko ollenkaan tuolle nimimerkille "Yksi kokemus"? Siinähän oli kerrottu lasten kaveruudesta, joka sitten ei pitkään kestänyt tai ainakaan syventynyt, kun olivat niin erilaisista perheistä.

• Ettei oppi tartu!
        Thäh? kirjoitti:

Mistä ne pedofiilit nyt tähän nappasit? Vai vastasitko ollenkaan tuolle nimimerkille "Yksi kokemus"? Siinähän oli kerrottu lasten kaveruudesta, joka sitten ei pitkään kestänyt tai ainakaan syventynyt, kun olivat niin erilaisista perheistä.

VL-uskovaisen perheen arvot ovat sen verran "erilaisia" varsinkin suhtautuminen lapsiin ja naisiin, ettei kannata kovin paljoa antaa lasten heillä leikkiä.

• Brita Kajsa
        Thäh? kirjoitti:

Sorry,

jäin muistelemaan sitä omaa kaukaista lapsuuttani.

Ikävää on, jos kaveruussuhteet katkeavat jo alkuunsa vanhempien angstien tähden. Uskomisella tuskin on asiassa mitään osuutta. Erilaisia persoonallisuuksia mahtuu uskovaisiin ja ei -uskovaisiin. Kaikkien kanssa ei synkkaa.

Mun omat lapseni saivat kasvaa ja seurustella vapaasti kaikkien kanssa. Meillä oli koti avoinna, samoin ruokapöytä. Olihan se oikeastaan kunnia-asia: mistäpä sitä tiesi, jos vaikka enkelit olivat vierailulla. Ja se oli hauskaa, lapsilla riitti juttua ja iloa. Sitä oli kiva katsella ja kuunnella. Kesäisin kärräsin koko porukan autoon ja mentiin uimarannalle. Eväät mukaan ja siellä oltiin välillä pitkiäkin aikoja. Mukulat olivat sen verran isoja, että saatoin keskittyä lukemaankin. Olikin niin lämmintä.

Tässä kylmässä pakkasessa odottelen kesäpäiviä ja sitä, että saisin vielä tulla mummuksi.

Älä sinäkään anna kylmän talven jäädyttää sydäntäsi. Vielä se aurinko lämmittää.

Siunaten

BK

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1240
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      571
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe