Oletko muka hyvä?

Pummipois kukkarolta

Heh, vai ei työtä löydy? Onnkesi saamme myös porvari-presidentin, Kokoomus pistää asiat ojennukseen vuodesta 2013 eteenpäin, että
- työttömyyspäivärahaa saa vain 300 päivältä. Sen jälkeen ei mitään sosiaaliturvaa, sossu maksaa jos haluaa. Tukea saa vain, jos opiskelee uuden ammatin tai alkaa yrittäjäksi.
- Päiväraha katkaistaan 60 päivän jälkeen, jos työtä ei löydy, eikä henkilöllä ole muuttohalukkuutta työn perässä toiselle paikkakunnalle.

Eli tulevaisuudessa työttömyys ei ole vaihtoehto, eläköityvä suomi tarvitsee jokaisen. Vaihtoehdot ovat:
- uuteen ammattiin kouluttautuminen
- Oma yritys
- Muutto toiselle paikkakunnalle

Mitään muuta ei sallita. Jo nyt työkkärit menevät kiinni, vain maanantaisin ovat ovet kansalaisille auki. Muuten pääsee sisään vain sopimuksesta!

6

102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin se on...

Eipäs kuin näin. Kaikenlainen TEV yms harjoittelu lopetetaan ja yrittäjät joutuvat maksamaan työntekijöille palkkaa. Myös harjoitteluaikana olevalle opiskelijoille tulee yrittäjien maksaa harjoittelijan palkka.

Eli tulevaisuudessa ”harjoittelijoiden” ottaminen tekemään töitä ilmaiseksi ei ole vaihtoehto.

• vuokratuottoa

kaaos ja katasrooffi, kun kiinteistomokulit ei saa säännöllistä

• .........jkhhjn

Muista että työttömyys voi koskea myös sinua. Pahin on tilanne 40 henkilöilllä jotka ovat olleet kymmeniä vuosia samassa työpaikassa. Kehäraakki harvoin kelpaa työnantajalle vaikka kokemusta olisikin kyseisestä hommasta paljon

• Työvoimapula tulee..

Kyllä pahin tilanne on nuorilla. Työpaikkoja ei haluta antaa sellaisille, joilla on vähän tai ei ollenkaan kokemusta kyseisestä työstä, ei vaikka olisi sata kertaa parempi työntekijä kuin joku kokeneempi. Kun eihän sitä voi mitenkään todistaa. Tämä tulee vielä kaatumaan Suomen nilkkaan tämä tilanne, kun nuoret ovat vuosikausia työttöminä, syrjäytyvät, turhautuvat, masentuvat. Ei niitä enää sitten työnteko kiinnosta, kun niitä ehkä joskus olisi tarjolla, sitten kun Suomeen "tulee" se paljon puhuttu "työvoimapula". Eivät todennäköisesti ole enää työkykyisiäkään sitten. Tulee piiitkä lasku niille, joilla vielä työpaikka on, toimeentulo ja sairauksien hoito kun kuitenkin työttömillekin maksetaan. Meillä taitaa olla aika tomppelia väkeä sekä valtion että yritysten johdossa.

• KIJKUI

Katos vaan. Kaaleppi pääsi kotilomalle. Onhan se lääkedosetti mukana ettei tarvita poliisia aamuyöstä rauhoittamaan ?

• Nimekäs merkki

No ei mua tuettomuus auttanut työnsaannissa ja silloin ei huvittanut hakeakaan, tuumain vain miten päättäsin päiväni. Mutta sain asiallisen tukityön, en varmaan tuettomana olisi muuten saanut, mutta siihen olki ammattitaitovaatimuksia ja olin kuitenkin onneksi ilmoittautunut työnhakijaksi, niin sain homman. Sitten kun olin töissä ja pidin visusti kiinni suuni että olen tukityössä, niin se johti useampaankin tarjoukseen ja sain lopulta oikean työn. Mitä tästä opimme, että työpaikat on tarkoitettu työssä oleville.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1930
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe