Onkos muita jotka aikovat osallistua VAKAVA-kokeeseen toukokuussa? :) Mitä haette opiskelemaan, mihin kaupunkiin? Itse haen luokanopettajakoulutukseen Turkuun, Tampereelle ja Jyväskylään. Harkinnassa hakea myös erkkapedan puolelle.
Kahden kuukauden päästä pääseekin jo lueskelemaan :)
VAKAVA 2012
5
976
Vastaukset
- vakava.foorumit.fi
Heippa kaikki VAKAVAn lukijat! Tulkaa piipahtamaan uudella VAKAVA foorumilla ja keskustelemaan pääsykokeista: http://vakava.foorumit.fi/
- Jännittää
Heippa!
Täällä ois yks joka jännittyneenä odottaa 2vkon päästä julkaistavaa pääsykoemateriaalia. Itse haen myös akselille Jkl-Tre luokanopettajaksi :--) - mawwe
Moikka! Mäkin aloitan jo neljättä kertaa lukemaan VAKAVAA! Oon viime vuosien aikana hakenu niin lo- kuin lto-puolellekin ja tehnyt harjoitteluja ala-asteella ja päiväkodeissa. Mutta tänä vuonna olen hakenut vain lastentarhanopeksi, koska sen tuntuu kaikista eniten siltä omalta jutulta! Jos en olisi tuota puolta vuotta päiväkodissa ollut, en ikinä olisi tienny, että se ala sopii mulle! Lisäksi on tullut tehtyä erkan appro ja nyt väsään varhaiskasvatuksen approa Jyväskylän avoimeen. Että hirveesti on tullut tehtyä kaikenlaista, joten toivotaan, et tänä vuonna sit tärppäis tuon koulun suhteen :) Jyväskylä mulla siis ykkösenä :)
- Luokanope
Minä opiskelen tällä hetkellä luokanopettajaksi ensimmäistä vuotta ja haen uudestaan VAKAVA-pääsykokeen kautta. Uskon, että nyt pääsykoemateriaali on edelliskertaa helpompi omaksua, koska opintoja on takana. Tällä kertaa haen luokanopettajaksi muualle, kotitalousopettajaksi ja erityispedagogiikkaan. Minulla on kaiken kaikkiaan yhdeksän vaihtoehtoa.
Pidän kyllä luokanopettajakoulutuksesta, mutta minusta tuntuu, etten halua olla vain ala-asteikäisten parissa lopun elämääni. Sitä paitsi yliopistossa, jossa opiskelen, on huonot mahdollisuudet pätevöityä edes yläasteelle. (Puhun ylä- ja ala-asteesta, vaikka peruskoulu on virallisesti yhtenäinen.) Köksän- tai erityisopettajana työllisyysnäkymät monipuolistuvat tuntuvasti, ja ainahan on mahdollisuus opiskella peruskoulussa opetettavien aineiden monialaiset opinnot (60 op.), jos haluaa luokanopettajan töitä tehdä.
Toivon kaikille tsemppiä opiskeluihin, vaikka kaikki kilpailevat toisiaan vastaan :) Hei kaikki!
Valmennan Vakavan pääsykokeeseen 2012 työkseni, jos tarvitset yksilö ohjausta materiaalin kanssa, voit laittaa minulle viestiä [email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731910Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971653- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54537
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462