Niinkuin otsikkokin kertoo: Olisi kiva tietää onko kukaan näistä 293 737 viestin jättäjästä oikeasti löytänyt etsimänsä henkilön tämän suomi24-etsintäkuulutuksen avulla?
Onhan se tosiasiassa aika epätodennäköistä löytää tämän avulla ja lisäksi täällä on aika paljon feikki-henkilöitä. Mutta kyllähän sitä lähes viikottainkin joku lotossa päävoiton voittaa vaikka se jos mikä on epätodennäköistä.
Oma ilmoitukseni tänne ei ole toistaiseksi tuottanut tulosta, mutta eihän sitä koskaan tiedä...:)
Olisi vielä kiva, jos joku kertoisi tarkemmin, miten ja missä tapasi alunperin kohteensa ja kuin asia siitä eteni tämän etsintäkuulutuksen kautta?
Oma ilmoitukseni (http://keskustelu.suomi24.fi/node/5422238) tosiaan lähes neljän vuoden takaa ja todennäköisyydet aika pienet, mutta silti sitä vain asiaa aina joskus ajattelee.
Eikös joku muuten tässä lähivuosina laittanut Helsingin sanomiin 20 000€ koko sivun ilmoituksen jostain ihastuksestaan tms? Tämä palsta lienee "hieman" edullisempi ratkaisu:)
Hyvää alkanutta vuotta & Helmikuuta kaikille ja etukäteisonnittelut uudelle presidentille!
Onko etsintäkuulutus auttanut ketään?
19
890
Vastaukset
- zdfrsgdfdsasdfg
nooh ainakin noihin ilmoituksien otsikoihin vois kirjottaa jo suoraan kaupungin nimen sillä eihä noita kaikkia oo ylipäätää mitää järkee aukasta. tavattii eile, olis
l bussis, vittuilit, huusit, katsoit silmiin, siis tämmösissä oo mitää mieltä.- Halvalla pääsee
Olen löytänyt, mutta en silti pääse asiassa eteenpäin. Siihen on sitten monia syitä.
- 18+13
Suurin osa noista ilmoituksista on niin randomeita, että niiden perusteella löytymisen todennäköisyys on aika pieni. Mikäli henkilö olisi tosissaan, viestistä tulisi löytyä aika, paikka, molempien tuntomerkkejä ja jos on vaikka vaihdettu lauseita, niin keskustelun aihe. Sillä ainakin itseni tunnistaisin.
Luen näitä tosin vain siksi, että jonkun ohimennen tekemä vaikutus on kamalan romanttista. - kyynel10
löysin vanhan kaverini ja yhteydessä ollaan
- Niinpä...
Millä tavalla? Mitä kaikkea laitoit viestiin? Ainakin aloittajan viestissä on aika tarkka tilannekuva.
- kyynel10
Niinpä... kirjoitti:
Millä tavalla? Mitä kaikkea laitoit viestiin? Ainakin aloittajan viestissä on aika tarkka tilannekuva.
laitoin nimen ja tietoja hänestä ja Facebookissa voi käydä myös yrittämässä
- a6
Miten kahden omalaatuisen persoonan sattumanvarainen löytö ja onnistumien täältä palstalta voi antaa mitään tietoa siitä miten tämä palsta toimii ja miten se tulee joidenkin kohdalla toimimaan?
Tää on niin kahden yksilön törmäyspaikka( niin usein vielä toispuolista ), jota ei voi yleistää mitenkään toisiin sattumiin.
Joka muidien kokemusten ja onnen perusteella tekee valintoja siitä että kannattaako tehdä kyselyjä tai tutkimustyötä on mielestäni vähän hukassa. Ei tässä voi nojata mihinkään todennäköisyys laskelmiin siitä onko ihastuksen kohde aktiivinen seuranhakija, ja käykö ylipäätään internetissä missään sivustoilla katsomassa kaipaako häntä kukaan.
Aina kannattaa yrittää, ja jopa omaperäisillä tavoilla jos innostusta ja kiinnostusta riittää.. - Otan kantaa
Voihan asia olla näinkin, mutta ehkä se antaa lisävirtaa ja motivaatiota etsimiseen, jos kuulee, että jollakin toisella on onnistunut ja että tämä palsta ei ole täyttä humpuukia?
- Vakikäyttäjä
Joo minä "löysin" ja haukuttu on kyllä ihan kiitettävästi.
- Kiinnostunut!!!
Vakikäyttäjä kirjoitti:
Joo minä "löysin" ja haukuttu on kyllä ihan kiitettävästi.
Kiva tietää, että jollakin on tärpännyt. Kyllähän täällä haukutaan, teki mitä hyvänsä. Siitä ei vain kannata välittää. Haukkuja itse paljastaa vain omat korttinsa siitä kuinka onneton hän on ja ei saa muualta lohdutusta kuin toisten sättimisestä.
- a6
Se on itselle valehtelemista, jos kuvittelee että jonkun toisen onni merkitsee myös sitä että isellekin kävisi niin.
Miksi palsta voi olla humpuukia, kun sitä vain hyväksikäytetään kirjoittamalla sinne etsintäkuulutuksia? se että lukeeko asianomainen ilmoituksen ja lähteekö koskaan siihen vastaamaan on siitä henkilöstä itsestään kiinni. Ei tämä palsta itsessään ketään tuo tai vie, vaan se yksi henkilö.
Asenteet, yleistäminenj ja ennakkoluulot vie aina niin harhaan melkein joka asiassa. - tietenkin sinnuu
a6 kirjoitti:
Se on itselle valehtelemista, jos kuvittelee että jonkun toisen onni merkitsee myös sitä että isellekin kävisi niin.
Miksi palsta voi olla humpuukia, kun sitä vain hyväksikäytetään kirjoittamalla sinne etsintäkuulutuksia? se että lukeeko asianomainen ilmoituksen ja lähteekö koskaan siihen vastaamaan on siitä henkilöstä itsestään kiinni. Ei tämä palsta itsessään ketään tuo tai vie, vaan se yksi henkilö.
Asenteet, yleistäminenj ja ennakkoluulot vie aina niin harhaan melkein joka asiassa.Juu niin, sitähän sä kysyit...minnuu
- nainen183
Luulenpa, että aika vaikea on ketään löytää tätä kautta. Itse en ainakaan ole löytänyt, kun tiedossa on ainoastaan etunimi, ikä ja paikkakunta.
Otan vastaan vinkkejä mistä muualta voisin kysellä....- Tässä vinkkejä!
Onko kysymyksessä miten iso paikkakunta? Siis asukasluvussa mitattuna? Jos ei paikkakunta ole kovin suuri, niin matka maistraattiin ja pengot väestörekisterikeskuksesta kaikki sen pitäjän sen nimiset henkilöt ja haarukoit vielä iän mukaan.
Tosin jos hän asuu Helsingissä, niin etsiminen huomattavasti vaikeampaa.
Onnea etsintöihin.
- Ei auttanut
En onnistunut löytämään etsimääni henkilöä tätä kautta. Tosin tilanne oli sellainen, että en tiennyt ks. miehen nimeä tai juuri mitään muitakaan yksityiskohtia. Mutta! Kävi kuitenkin niin että vuosi ensimmäisen tapaamisen ja tämän palstan viestin jälkeen tapasimme samassa paikassa kuin ensimmäisellä kerralla. Nimet tuli vaihdettua ja etsimme toisemme facebookista ja deittailemme tällä hetkellä! Ei mielestäni ole väärin jos koittaa kaikin mahdollisin tavoin etsiä ihmistä joka on tehnyt suuren vaikutuksen, joskus saattaa vaikka onnistua.
- Asiaa_isolla_A:lla
Juuri näin:)
- Ei saa luovuttaa
Jos todella haluaa löytää etsimänsä!
- Kyllä kai
Tämä jotakin on auttanut. Tiedä sitten millä tavalla.
- j
Mä oon ainakin löytäny ilmoituksen, jossa mua etsitään. Löysin sen vaan 3 vuotta myöhässä, eli viestin jättäjä ei koskaan etsimäänsä löytänyt. Nyt selailen näitä sivuja jos joku vielä tahtois mut löytää :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731920Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462