Missä Varaktori?

Ufon kuvannut

Haluais kertoa omasta havainnosta. Kännykällä otettuja kuviakin olis.

17

401

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä niitä on

      Varaktori löytyy mm. lähimmästä kännykästä, televisiosta tai radiosta. Se on kapasitanssidiodi, jolla säädetään värähtelypiirin taajuutta. Välttämätön kaikessa nykyaikaisessa radiotekniikassa. Tosin varaktoria et enää löydä levyltä erillisenä komponenttina, se on integroitu mikropiirin sisälle.

      • Ei uskovainen

        Kaikkea ne ufouskovaiset haluaisivat tehdä. Puhua komponentille. Mitä kaikkea ne ufouskovaiset vielä keksivätkään?


      • Pata ja Kattila.
        Ei uskovainen kirjoitti:

        Kaikkea ne ufouskovaiset haluaisivat tehdä. Puhua komponentille. Mitä kaikkea ne ufouskovaiset vielä keksivätkään?

        He keksivät aivan mitä tahansa lisätäkseen katu-uskottavuuttaan kaltaistensa parissa.Eräät heistä kuljettelevat mukanaan jopa metalllinilmaisimiakin.


      • Näkäräinen nami nami

        Missä kännykässä kapasitanssidiodeita on? Varaktori tulee kertomansa mukaan takaisin joulukuussa vähän ennen maailmanloppua.


      • kyllä niitä on
        Näkäräinen nami nami kirjoitti:

        Missä kännykässä kapasitanssidiodeita on? Varaktori tulee kertomansa mukaan takaisin joulukuussa vähän ennen maailmanloppua.

        "Missä kännykässä kapasitanssidiodeita on?"

        Ihan kaikissa kännyköissä. Integroituna joko kustomoituun asic piiriin (jos on integroitu VCO) tai sitten VCO modulin sisällä. Ilman varaktoria ei olisi koko kännykkää.


      • Kunhan kysyn???
        kyllä niitä on kirjoitti:

        "Missä kännykässä kapasitanssidiodeita on?"

        Ihan kaikissa kännyköissä. Integroituna joko kustomoituun asic piiriin (jos on integroitu VCO) tai sitten VCO modulin sisällä. Ilman varaktoria ei olisi koko kännykkää.

        Miten helutissa kuvittelet sellasen ison äijän mahtuvan asic piirin sisään?


      • pöto7df
        Kunhan kysyn??? kirjoitti:

        Miten helutissa kuvittelet sellasen ison äijän mahtuvan asic piirin sisään?

        Varaktori on sentään paljon vaatimattomampi kuin Superheterodyne, jossa on yleensä useita Varaktoreja.


      • tänään vedän lärvit

      • Rario Mään
        tänään vedän lärvit kirjoitti:

        No tässä sulle sellanen superheterodyne. Montako varaktoria siitä löydät?

        http://www.radiomuseum.org/forumdata/upload/sputnik_gammatron_1zh37b_lo_and_mixer_if_agc_rf_ppdet_vol.gif

        Ihan sieluni lepäsi linkkiä katsoessani. Ei varaktorin varaktoria. Otan kuvan muistiin ja tulostan.
        Muinoin Luostarisen Pena sanoi olevansa SähkötK:oon historianopettaja opettaessaan putkitekniikkaa. Taisi olla Salora, kun julisti TV mainoksessaan -70 luvulla putkien olevan historiaa. Ja kuvaputki oli kuitenkin. Saloran illuminaatin dissausta sekin.
        Mutta olipa nätti kuva. Palaan sen pariin hekumoimaan.
        Kiitos.


      • Epäkurantti skema
        Rario Mään kirjoitti:

        Ihan sieluni lepäsi linkkiä katsoessani. Ei varaktorin varaktoria. Otan kuvan muistiin ja tulostan.
        Muinoin Luostarisen Pena sanoi olevansa SähkötK:oon historianopettaja opettaessaan putkitekniikkaa. Taisi olla Salora, kun julisti TV mainoksessaan -70 luvulla putkien olevan historiaa. Ja kuvaputki oli kuitenkin. Saloran illuminaatin dissausta sekin.
        Mutta olipa nätti kuva. Palaan sen pariin hekumoimaan.
        Kiitos.

        Joo, mutta onpas ihmeellisen arvoisia kondensaattoreita yms.. 125 pF... 115 pF... 1,34 nF... tuollaisia ei oikeasti edes valmisteta, nykypäivänä ainakaan. Lienevät juuri tuohon radioon kustomina tehtyjä joskus vuonna miekka ja kivi..


      • Ran Mään
        Epäkurantti skema kirjoitti:

        Joo, mutta onpas ihmeellisen arvoisia kondensaattoreita yms.. 125 pF... 115 pF... 1,34 nF... tuollaisia ei oikeasti edes valmisteta, nykypäivänä ainakaan. Lienevät juuri tuohon radioon kustomina tehtyjä joskus vuonna miekka ja kivi..

        Taitaa olla ajalta ennen komponenttien standardisointia. Olen itsekin vuonna tulus ja taula valmistanut muuntajia ja keloja, joskaan en konkkia tai edes vastuksia. Ei niidenkään tarkka mitoitus suuri ongelma olisi, kunhan aineita löytyy.


      • kaamea kapula
        Ran Mään kirjoitti:

        Taitaa olla ajalta ennen komponenttien standardisointia. Olen itsekin vuonna tulus ja taula valmistanut muuntajia ja keloja, joskaan en konkkia tai edes vastuksia. Ei niidenkään tarkka mitoitus suuri ongelma olisi, kunhan aineita löytyy.

        Joo neukkujen konkat on joskus vähän hankalia. Olen itse todennut tämän enemmän kuin hyödylliseksi seikkaillessani heittin elektroniikan parissa:

        http://www.elcod.spb.ru/catalogue.pdf

        Joskus wanhaan aikaan tehtiin konkkia tinapaperista rullaamalla. Ehkä tohon on tehty tosiaankin ihan kustomoidut omat konkat ja ehkä jopa samassa tehtaassa missä radiokin.


    • tä raktori... on masse ja interrinatioonaali


      megaloudina tulee EU:sta tukiaisia pelloista... sama onko sato tai kato - aina laariin kilahtaa/ heahtaari


      ja, munhan pelloilla ei tehä mitään kuvioita maksutta.

    • Missä Varaktori, tai ylipäätään voisi kysyä kuten Fermi paradoksissaan: "Missä kaikki ovat?"

      Kohtalaisesti näyttää olevan kirjoittelua foorumilla, mutta yhtään tuttua nimmaria en nähnyt, enkä kyllä tutun oloista tekstiäkään. Olen kai vieraantunut liikaa jo tästä foorumista.

      • 99,naintinain

        mites se menikää se Niilin ja sen veen hörpyn kaa?

        Ja se sanontaa siit miehest ja virrast, jotai sellast et molemmat muuttunee...mut ois se mies kuitekii voinut mennä uimaa siihe, vaik molemmat olkii muuttunut, ku samall tavall sit vees uidaan ku ennekii :)

        älä suotta tunne ittees alieeniksi, vaa pulahda virtaa, niin huomaat vetee tottues et samoi kaloikii viel siel ui.


    • kyllä löytyy

      Näkyy kirjoittelevan http://www.behindthethrone.net/ foorumilla ja sinne saa kuviakin laitettua. Kirjoittelee myös skepsiksen foorumilla ja kyllä kai sielläkin oltaisiin kiinnostuneita jos jollain on esittää aito kuva ufosta. Ei muuta kuin kuvaa esille.

    • ufotutkija.

      Who Knows? Ehkä teletapit ovat abduktoineet hänet? Tai sitten hän on päässyt liian lähelle Suurta Totuutta ufojen suhteen ja asialla ovatkin MIB:it.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      134
      1373
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      102
      1062
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      963
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      692
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      141
      613
    Aihe