http://www.iltalehti.fi/raskausjalapset/2011032513434174_rb.shtml
Kyllähän se niin on, ettei sen kokoinen elämänkappale pystykään jättämään kaikkia aina rauhaan.
Palstalaiset peukuttajat asialla?
19
102
Vastaukset
- .=)
Miksiköhän koko lakia ei säädetty suoran kansanäänestyksen pohjalta?
- lueskeleva~
Tiedä nyt aina näistä valtiovallan aivoituksista...
- Niinpä...
eipä ois tällästä holtitionta mukavuushurvittelumeininkiä nyt jos kansan todellinen tahto ois toteutunu.. mutta kai tää riistolaki tuli sit halvemmaks valtiolle.
- pupu tupuna
Niinpä... kirjoitti:
eipä ois tällästä holtitionta mukavuushurvittelumeininkiä nyt jos kansan todellinen tahto ois toteutunu.. mutta kai tää riistolaki tuli sit halvemmaks valtiolle.
eikös kansa itse ole äänestänyt eduskunnan? joten mitä kansa sitten valittaa kun on kuitenkin äänensä antanut siihen että kuka asioita siellä hoitaa. jos valinta ei miellytä niin ei muuta kuin adressiin nimiä keräilemään ja kun ehdot täyttyy niin adressia vaan sinne omalle kansanedustajalle lakiehdotuksen läpi käymiseksi. eipä niitä asioita tätä kautta hoidella. tehkää siis jotain konkreettista jos haluatte abortti lakia tiukennettavan.
- Tuota...
Niinpä... kirjoitti:
eipä ois tällästä holtitionta mukavuushurvittelumeininkiä nyt jos kansan todellinen tahto ois toteutunu.. mutta kai tää riistolaki tuli sit halvemmaks valtiolle.
Miten minä nyt muistaisin että ihan taviskansalaisilla nyt on mahdollisuus ihan oikeasti vaikuttaa?
Eikö ollut niin että 50 000 allekirjoitusta niin luvattiin ottaa harkintaan? - Joo,..
pupu tupuna kirjoitti:
eikös kansa itse ole äänestänyt eduskunnan? joten mitä kansa sitten valittaa kun on kuitenkin äänensä antanut siihen että kuka asioita siellä hoitaa. jos valinta ei miellytä niin ei muuta kuin adressiin nimiä keräilemään ja kun ehdot täyttyy niin adressia vaan sinne omalle kansanedustajalle lakiehdotuksen läpi käymiseksi. eipä niitä asioita tätä kautta hoidella. tehkää siis jotain konkreettista jos haluatte abortti lakia tiukennettavan.
mutta kato siinä on ehkä jouduttu aatteleen aika monia muitakin juttuja kun pelkkää aborttilakia...Allekirjotan tietenkin heti adressin jos sellasen joku on jo tehny.
- Tuota...
Joo,.. kirjoitti:
mutta kato siinä on ehkä jouduttu aatteleen aika monia muitakin juttuja kun pelkkää aborttilakia...Allekirjotan tietenkin heti adressin jos sellasen joku on jo tehny.
"Allekirjotan tietenkin heti adressin jos sellasen joku on jo tehny. "
Miksi et tee itse?
Ei se voi olla niin vaikeaa.
Vai eikö asia kiinnosta sinua tarpeeksi paljon jotta näkisit vähän vaivaa?
Onko vain hauskempaa räyhätä netissä mutuilemassa? - Kai sinäkin
Tuota... kirjoitti:
"Allekirjotan tietenkin heti adressin jos sellasen joku on jo tehny. "
Miksi et tee itse?
Ei se voi olla niin vaikeaa.
Vai eikö asia kiinnosta sinua tarpeeksi paljon jotta näkisit vähän vaivaa?
Onko vain hauskempaa räyhätä netissä mutuilemassa?oot tehny jo adressin sen pelkän halun riittämisestä rv12 saakka?
Vai eikö asia kiinnosta sinua tarpeeksi paljon jotta näkisit vähän vaivaa?
Onko vain hauskempaa räyhätä netissä mutuilemassa?
No, sinäkin oot tainnu useat kerrat moittia mua kirjotustaidoista (eli taitamattomuudesta) joten miksen antas jonkun osaavamman tehdä sitä? - Pentti-Anneli Pöhö
Kai sinäkin kirjoitti:
oot tehny jo adressin sen pelkän halun riittämisestä rv12 saakka?
Vai eikö asia kiinnosta sinua tarpeeksi paljon jotta näkisit vähän vaivaa?
Onko vain hauskempaa räyhätä netissä mutuilemassa?
No, sinäkin oot tainnu useat kerrat moittia mua kirjotustaidoista (eli taitamattomuudesta) joten miksen antas jonkun osaavamman tehdä sitä?Ei tartte tehdä adressia tosta 12rv:sta. Nais- ja opiskelijajärjestöt ja puolueet hoitaa asian ilman mitään adressejakin. Adressit on vaan semmosta näennäisvaikuttamista. Kun kirjottaa nimen niin tuntee että nyt asiat muuttuu, muttei se kyllä niiin mene. Yhtä abortinvastustajan nimeä kohti on 1000 aborttioikeuden puolustajan nimeä. Todelliset päätökset tehdään aivan muilla keinoin, ei mökinmuijien huutamisella.
- Moninkokertasesti
Pentti-Anneli Pöhö kirjoitti:
Ei tartte tehdä adressia tosta 12rv:sta. Nais- ja opiskelijajärjestöt ja puolueet hoitaa asian ilman mitään adressejakin. Adressit on vaan semmosta näennäisvaikuttamista. Kun kirjottaa nimen niin tuntee että nyt asiat muuttuu, muttei se kyllä niiin mene. Yhtä abortinvastustajan nimeä kohti on 1000 aborttioikeuden puolustajan nimeä. Todelliset päätökset tehdään aivan muilla keinoin, ei mökinmuijien huutamisella.
oot löytäny jo niitä mällien puolustajia?
Ei kai sua nyt alkanu pelottaa että joku kohta oikeesti tekee sen vaatimuksen lain kiristämisestä? Tosin eipä sitäkään tarvi kiirehtiä, kun oikee suuntaus näkyy jo muutenkin olevan hyvällä alulla.
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2011/06/1347658/hallitus-selvittaa-aborttilain-tiukentamista - Kyselyikäinen
Moninkokertasesti kirjoitti:
oot löytäny jo niitä mällien puolustajia?
Ei kai sua nyt alkanu pelottaa että joku kohta oikeesti tekee sen vaatimuksen lain kiristämisestä? Tosin eipä sitäkään tarvi kiirehtiä, kun oikee suuntaus näkyy jo muutenkin olevan hyvällä alulla.
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2011/06/1347658/hallitus-selvittaa-aborttilain-tiukentamistaMutta miksi ei eduskunta ole saanut käsiteltäväksi mitään tämän asian tiimoilta?
Räsänen panee joka vuosi kaksi kertaa niitä aloitteitaan ja joka kerta ne tulevat bumerangina takas ministerin kommentin kera. Nyt tosin ei ole enää vaivautunut. Ei kukaan lähde Räsäskän aloitteita tukemaan.
Sinä et taida tajuta nyt tätä politiikkaa riittävästi? "joku kohta oikeesti tekee sen vaatimuksen" Miten kukaan voi vaatia jotain lakia kiristettävän, koska siihen vaaditaan eduskunnan enemmistön tuki. Voithan sinäkin mennä eduskuntatalon rappusille huutamaan ja vaatimaan, mutta ainoa seuraus on että saat äänesi käheäksi ja sut heitetään sieltä pois häiriköimästä - Tuskin,..
Kyselyikäinen kirjoitti:
Mutta miksi ei eduskunta ole saanut käsiteltäväksi mitään tämän asian tiimoilta?
Räsänen panee joka vuosi kaksi kertaa niitä aloitteitaan ja joka kerta ne tulevat bumerangina takas ministerin kommentin kera. Nyt tosin ei ole enää vaivautunut. Ei kukaan lähde Räsäskän aloitteita tukemaan.
Sinä et taida tajuta nyt tätä politiikkaa riittävästi? "joku kohta oikeesti tekee sen vaatimuksen" Miten kukaan voi vaatia jotain lakia kiristettävän, koska siihen vaaditaan eduskunnan enemmistön tuki. Voithan sinäkin mennä eduskuntatalon rappusille huutamaan ja vaatimaan, mutta ainoa seuraus on että saat äänesi käheäksi ja sut heitetään sieltä pois häiriköimästäSuomessa kun on edelleen sellanen kun sanan- ja mielipiteenvapaus, jos et tienny.
- Painostajat?
"Lääkäri painosti pitämään lapsen"
Raskaaksi tullut nainen voi kokea voimakasta painostusta paitsi lähipiiristä myös ammattilaisilta.
Minulle tehtiin abortti 18-vuotiaana. Tähän tilanteeseen oli johtanut vahinko, eli kondomin rikkoutuminen. Lääkäri, jonka kanssa keskustelin asiasta, painosti minua useasti pitämään lapsen ja moitti minua mm. huonoksi ihmiseksi. Hän yritti myös vedota siihen, että omatuntoni saattaa joskus alkaa kolkuttaa, kun en saattanut lasta maailmaan. Olin järkyttynyt kaikesta mitä hän sanoi, sillä olin sillä hetkellä työtön, samoin poikaystäväni, meillä ei ollut asuntoa ja tilanne oli kaikinpäin huono. Tämä lääkäri taisi siis olla väärässä ammatissa, jos ei kestänyt tälläisiä tapauksia. Olisin kaivannut hieman erilaista kohtelua. Minusta niinkin nuorta ei saa painostaa hankkimaan lapsia, koska siinä iässä ollaan vielä itsekin melkein lapsia.
En silti kadu- OIkein teki.
Lääkärikin yritti sitä mihin sinä et kyenny ja mihin on koulutettu; suojelmaan lapsesi elämää!! Jokaiselle lapsensa mukavuustappamista hautovalle pitäs pitää kunnon puhuttelut, näyttää vaikka väkisin ultrakuvat, antaa kuunnella sydämen sykkeet jne! Eipä sen pitäskään olla koskaan mikään läpihuutojuttu.. niinkun nykysin liian usein varmaan on.
- Harhaanjohtavaa
No katos jos lainaat koko jutun jostain niin sillon on selvyyden vuoks tapana laittaa ihan KOKO lainattu teksti noihin heittomerkkeihin tai jotenkin muuten selkeesti ilmaista mikä on sitä omaa tarinaas, mikä ei.. nythän toi johtaa pelkästään harhaan, mikä tosin saatto ollakin se perimmäinen tarkotus... Että kellä se polla nyt on pehmenny jos et osaa alkeellisimpia keskustelun sääntöjä :D
Tottakai on oikein painostaa joku säilyttämään toisetkin hengissä jos ei muutenkaan älyä. - ????????
Kyllä mä aina oon käyttäny jotain lainausmerkkejä, hakasulkeita tms. siltä osin mikä ei oo alunperin mun tekstiä... että enköhän voi ihan pätevästi sanoo :)
- Apostoli Peeveli
OIkein teki. kirjoitti:
Lääkärikin yritti sitä mihin sinä et kyenny ja mihin on koulutettu; suojelmaan lapsesi elämää!! Jokaiselle lapsensa mukavuustappamista hautovalle pitäs pitää kunnon puhuttelut, näyttää vaikka väkisin ultrakuvat, antaa kuunnella sydämen sykkeet jne! Eipä sen pitäskään olla koskaan mikään läpihuutojuttu.. niinkun nykysin liian usein varmaan on.
Eli sinä siis kannatat painostamista synnyttämään, mutta aborttiin ei saisi painostaa?
Miksi muka synnyttämään painostaminenon ookoo mutta muu painostaminen ei? - Jyvät akanoista
Apostoli Peeveli kirjoitti:
Eli sinä siis kannatat painostamista synnyttämään, mutta aborttiin ei saisi painostaa?
Miksi muka synnyttämään painostaminenon ookoo mutta muu painostaminen ei?No katsos synnytyksestä seuraa lapsenKIN elämä, kun taas abortista kuolema. Jos pidämme elämää hyvänä ja kuolemaa pahana ja etenkin turhaa tappamista vääränä, ei tietenkään elämän säilyttämiseen vastuullistamisessa ja tappamisen estämisessä (tarkoitus hyvä) ole mitään mikä ei ois ookoo.
- Jes!
Adressia kehiin. Mukavuusaborttien lakkautuksen puolesta!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2352028- 841228
- 891044
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1141041J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847- 123840
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa98794- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124706- 23701