Onko noi minun valloxin arvot oikein:
Ulko -20 Sisä 23
Tulo 20 Jäte 18
Pyyntinä mulla 16 astetta. Pitääkö lämmöntalteenotto laittaa erikseen päälle, vai toimiiko se automaattisesti? Tulolämpö seilaa 8-24 astetta, kun se välillä näyttää laittavan jonkun vastuksen päälle.
Neuvoista olisin kiitollinen.
Vallox digit2 se VKL
14
1278
Vastaukset
- Vallox rules
Tosi hyvät, anna vaan kojeen jauhaa euroja kukkaroon.
- digit2 VKL
Nyt:
Tulo 23 Jäte 17 - 10
Jos jäteilma on 17 pistä kone vaihtoon, jäteilma pitää mennä pakkaselle.
- Vallox rules
Älä vaihda, se on parempi kuin moni muu levysiirrinkone
- 6+12
no ei mikään ihme et on parempi kuin muut:) 17c jäteilman lämmöllä ei ole kyllä mitään pelkoa kennon jäätymisestä lol
- °O°
Joku tuossa mättää! Jäteilman pitäisi olla 5C°- 10C°. Voi olla, että olet asettanut jäätymissuoja arvoksi paljon korkeamman. Euroja lentää taivaalle jäteilmaputkesta noilla arvoilla. Tosin Valloxin omistajana olen huomannut, että koneen lämpötila-arvot heittää useita asteita.
- digit2 VKL
Veikkaankin että lämpötila ei voi pitää paikkansa, koska jäätymisuoja hälytyksiäkin tulee >15 asteen pakkasilla
Et kai ole kiertoilmaputkea Y-haaralla laittanut? :)
Noh, vitsi vitsinä.
Vaikuttaisi siltä, että lto ei ole ollenkaan päällä ja tuloilma lämmitetään miehekkäästi vastuksilla vedellä. Tosin ihmettelen, että lämmityksessä riittää puhti nostamaan -20:stä 20:een tuo lämpötila, ainakaan normaalisti käytettävillä ilmamäärillä...
Tuossa mallissa on tietääkseni esiintynyt valmistusvika, jossa LTO-kennolle ilmaa ohjaava alumiinilevy hajoaa, eikä sen jälkeen enää liiku... Jos näin on käynyt (itselläni kävi), niin pitäisi saada ilmaiseksi vaihdettua ei-alumiininen levy tilalle.
Tuossa kuva oikeakätisestä mallista: http://kauppa.taloon.com/kuvat/k/vallox/vallox_ilmanvaihtokone_digit2.jpg
Kuvassa lto -ohjauslevy on auki (kennon yläpuolella oikealla) ja sisäilman pitäisi siis lämmittää ulkoilmaa. Varmista, että on tuon näköinen (ja suodatin oikealla paikallaan, eikä estä levyn liikettä).- asiasta ja vierestä
Siis onko tuo jäteilman lämpötila vai poistoilman lämpötila?
Jos se on jäteilman lämpötila niin sinulla hörisee ilmat ohi kennon.
Jos se on poistoilman lämpötila niin sinulla on huonosti eristetyt kanavat kylmässä tilassa.
Jompsi kumpsi, vikaa silti löytyy....... - arpoja-ana
Eikös tuo jäteilman korkea lämpötila voi kertoa myös siitä että tuloilmaa tulee merkittävästi vähemmän kuin poistetaan? Esimerkiksi ottoputken ritilä tukossa. Tällöin talo on kovasti alipaineinen.
- digit2 VKL
Käänsin tuon pellin yläasentoon, johan putosi jäteilman lämpötila 5-7 asteeseen. Ymmärsin ettei tuossa koneessa pitänyt käännellämitään peltejä, mutta kai siinä tarviikin?
- digit2 VKL
Itselleni vastaten, eli rikki niin kuin The_Rat kertoi:
"Tuossa mallissa on tietääkseni esiintynyt valmistusvika, jossa LTO-kennolle ilmaa ohjaava alumiinilevy hajoaa, eikä sen jälkeen enää liiku... Jos näin on käynyt (itselläni kävi), niin pitäisi saada ilmaiseksi vaihdettua ei-alumiininen levy tilalle."
Pistävät postissa tulemaan uuden pellin ja asentaa voi itse tai heidän yhteistyökumppaninsa.
Kiitoksia kaikille hyvistä vastauksista, kyllä täältä apua saa.- Jfhbbbcx
Pitäisikö se pelti siis normaalisti liikkua automaattisesti? Eli ei tarvi käydä itse kääntään?
- digit2 VKL
Jfhbbbcx kirjoitti:
Pitäisikö se pelti siis normaalisti liikkua automaattisesti? Eli ei tarvi käydä itse kääntään?
Joo ei pysty edes käsin kääntämään, jos ei ole rikki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731930Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471217
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462