pääsääntöisesti hyvää hurmosta, turvallista vl ja el.
http://ohjelmat.yle.fi/voimala/kommentteja_voimalasta?page=60
hynttyyt yhteen.. oppi lähes sama.
jotain hyvää ja jotain pielessä.
22
132
Vastaukset
- valehtelija kadotuks
Ei sinne päinkään. Miksi tulit tänne valehtelemaan?
- Kalle.
Et varmaan lukenut linkkinä ?
Kyllä minustakin aloittajan asia on virheellistä .
Ei se noin vaan käy sormia napsuttamalla saattaa ketään yhteen ?
Vl : erosta on 111 voutta Eivätkä ole loistaneet yhdessä ololla paljon
sinä aikana , niin tässä aloituksessa on muitakin saamattomuuksia .
Tuossa linkissä oli aivan toisella viisiin tuotu asioita esiin . mutta yhtä
lailla pieniä virheitä oli siinäkin , plus kirjoittajan mies esitää että on niin
viisas ettei voi noudattaa vl. asioita vaan ilmoitti olevansa ateisti , no
minun käsityksen mukaan se ateisti ei vaadi mitään se vasta tyhmä .
voipi olla .
suositteln että let linkin , se on kyllä pitkä , mutta ehkä se kannattaa, .
Luulen että ei kukaan ole suoranaisesti valehdellut , sellaista ei kannata
väittää , vaan edetään asiassa kauniisti , ja kuin uskoville sopii..- teologian tri Riipus
Es-lesta saarnojen toleranssien sisän mahtuu myös v-lestojen saarnat.,
Pinellä yhteisuskonpuhdistuksella tulisi hyvä ja vahva uskonliike, jota kuunneltaisiin, nyt vain on vain sivutoimiharrasteinen lahko,, mm es.lest. Anteeksi,, - valehtelija kadotuks
Kalle, kyllä hän valehteli.
- kalle.
Kumpi aloittaja vai linkinkertoja ,minä tarkoitan sitä linkkiä
siinä oli kyllä muistutus niistä Tornion joen lakson lestoista
niitähän Se henkimaailman SIRKANMAAKIN oli joka halusi
erroon esikoisista olisi metka tietää jonkin verran enemmän
kuin että valhteli hän ,, sen minäkin tiedän että Sirkakanmaa
valehteli , Niin ketä sinä tarkoitit .?.
vaiko aloittajaa . Toussa on niin vähän asiaa että sen perusteella
ei voi sanoa minun mielestä aloittajasta hyvää eikä pahaa , jos
saadaan enemmän sanoja sitten on eriasia .
Ja jos aloittajan tarkoitus on lyöttää Hurmoksen takia meidät yhteen
se ei onnistu noin vain , pitää olla tietoa että pelastuminen edelleen
on mahdollista , hurmosta siinä ei tarvitä , vaan Jeesuksen sanat,
USKO MINUUN JA SINÄ PELASTUT ,
FILIPPUS : yksi niistä 7: mästä pöytä palvelijasta joiksi sanottiin
niitä jotka oli annettu Apostoleille avuksi (Diakonit) hän ei ollut
kauankaan siinä ammattissä , kun tekivät hänestä Evankelsitan
Olette varmaan kuulleet sen tarinan kun Hoviherra oli oli vartavaste
tullut Jerusalemiin rulla Raamattua , Rahaa kun oli, hän oli vastaava
valtionvarain ministeri ja oli jo palaamassa , luki oatamaansa Raamattua
Kun Filippus oli Saarna matkalla Samariassa Jumalan enkeli otti hänet
kainaloonsa ja kuljetti ilmojen halki toista sataa km. , ja toi Filippuksen
erään tien mutkan taakse , ja sanoi tuolta tulee vaunut , pyri hoviherran
juttusille , samassa jo näkyi vanut ja hevoset Filippu kuuli sanoja luettavan
ja kysyi ymmärrätkö mitä sinä luet , Hoviherra sanoi kuinka voisin kun kukaan ei opasta , saanko minä sanoi Filippus , sai luvän ja opasti monia. asioita
Kun yhtäkkiä oli tien vieressa vettä , Hoviherra sanoi estääkö mikään Kastamasta minua ? Minä uskon Jeesukseen ,ja kadun kaikkea väärää mitä olen tehnyt , voinko tulla Jeesuksen seuraajaksi . (tässä vaiheessa sanoi :
Filipus ,,olen varma että tämän tähden Jumala lähetti minut tänne )
Niin Etiopialainen hoviherra Kastetaan . Kun toimitus oli selvä Nostettiin
Filippus ilmakuljetukseen , Ja Hoviherra jatkoi koti matmaa iloissaan .
ja Filippus vietiin saarnaamaan ,Samariian ..- valehtelija kadotuks
Linkkiä en katsonut. Valhe on siinä että esikoislestadiolaiset ja vanhoillisölestadiolaiset voisivat koskaan olla yhtä. EIVÄT VOI!!!
- Kalle.
Näistä tapauksieta on kirjoitettu Atp. 8:25-40. ; ja lisää 9:31-35. ;36-40.
Tämä matkakertomus Apostoliselta ajalta on erikoinen kaikine käänteineen
Se alkoi reippaalla 130 km lennolla Samariaasta -Gatsaan sekä päättyi
lyhyempään paluu lentoon .. Nytkin joku saattaa kysyä Etääkö mikään
Kastamasta minua ? voin sanoa että ei mikään .
Jer. 31:9. Itkien he tulevat , ja minä johdat5an heitä , kun he kulkevat
Rukouillen. Minä vien heidät vesipurolle . Tasaista polkua/tietä , joila he eivät kompastu. Sillä minä olen Isarelin Isä , ja Efraim on minun esuikoinen .
tuosta jakeesta on johdateltu kuniita asioita useammankin kerran , niin
tässäkin Filippin kertomuksessa Esimerkisi Heikki Niemisen Hän on
Petäjäveden kirkon pappi ,,Heikin Mirjamin sormuksissa on lyhyempi
"Minä johdatan heit , kun he kulkevat Rukoillen ".
Se on kaunis tunnustus avioparille . - matti.
Kalle. kirjoitti:
Näistä tapauksieta on kirjoitettu Atp. 8:25-40. ; ja lisää 9:31-35. ;36-40.
Tämä matkakertomus Apostoliselta ajalta on erikoinen kaikine käänteineen
Se alkoi reippaalla 130 km lennolla Samariaasta -Gatsaan sekä päättyi
lyhyempään paluu lentoon .. Nytkin joku saattaa kysyä Etääkö mikään
Kastamasta minua ? voin sanoa että ei mikään .
Jer. 31:9. Itkien he tulevat , ja minä johdat5an heitä , kun he kulkevat
Rukouillen. Minä vien heidät vesipurolle . Tasaista polkua/tietä , joila he eivät kompastu. Sillä minä olen Isarelin Isä , ja Efraim on minun esuikoinen .
tuosta jakeesta on johdateltu kuniita asioita useammankin kerran , niin
tässäkin Filippin kertomuksessa Esimerkisi Heikki Niemisen Hän on
Petäjäveden kirkon pappi ,,Heikin Mirjamin sormuksissa on lyhyempi
"Minä johdatan heit , kun he kulkevat Rukoillen ".
Se on kaunis tunnustus avioparille .Apt. 9:36 . Mutta Joppessa oli NAIS OPETUSLAPSI , nimeltään Tapita..
mikä kreikksi käännettynä dorkas . hän teki aljon hyviä täitä , ja antoi runsaasti almuja . 37 Ja tapahtui ninäpäivinä että hän sairastui ja kuoli . ja he pesivät hänet panivat hänet ylä saliin 38. Ja koska Lydda oli lähellä joppea niin opetus lapset , kun kuulivat Pietarin olevan siellä , lähettivät kaksi miestä hänen luokseen Pyytämään "Tule viipymättä meidän vuoksemme. /tykömme.
39. Niin pietari nousi ja meni heidän kanssaan . Ja hänen sinne saavuttuaan he veivät yläsaliin , ja kaikkilesket tulivat hänen luokseen itkien ja näytellen hänelle , ihokkaita ja vaippoja , joita Dorkas oli tehnyt , ollessaan heidän kanssaan .
40 Mutta Pietari toimitti kaikki ulos ja laskeutui polvilleen ja rukoili ; ja hän kääntyi ruumiin puoleen ja sanoi "Tapita, nouse ylös !"Niin tämä avasi silmä-nsä , ja nähdäkseen Pietarin hän nousi istumaan .
41. Ja Pietari ojensi hänelle kätensä ja nosti hänet seisomaan ja kutsui
pyhät ja lesket ja asetti hänet elävänä heidän eteensä , 42. Ja se tuli tiedoksi
koko Joppessa , ja monet uskoivat Herraan . 43. Ja Pietari viipyi Joppessa jonkun aikaa errän Simonin luona ,Hän oli nahkuri Siimon. .
- fered.
Olen siinä saama mieltä että ei se tule ainakaan kovin äkkiä tapahtumaan
ninittäian se on sillätavalla , että meillä on nuo tarpeelliset asiart sillai
että ne lähentelee vähän tuota Filpuksen asianin hoitoa , me emme valehtele
emmekä tee selläisia syntejä kuin eräät. vaikka joskus olemme joutuneet joh-
kin syntiin , korjaamme ja anomme anteeksi , ja olemme taas pyhät ja puhtaat
Niimpä kyllä eroja on kovasti , ja Ensinnäkin Meillä Es/Lestoilla ei ole koskaan
ollut hoitokokouksia tai en tiedä mitä se on . Kyllä kai muuten ihmisten kanssa
voisi oppia olemaan ja elämään . Tätini mies oli saarnaaja , kun taaskerran tuli puhetta toisen laisista , hän otti vertaamiseen helluntalaiset , Ja sanoi älkää
menkö sinne ..Siellä ne veisaa kauniisti et. Tuuli se purjeita pullistaa ja
kaanaaseen käy matka . ..
Näin meidän kesken VL:n on niinpajon pielessa ettei siitä varmaan koskaan mitään yhteistä voi tulla ,.Paitsi Jos Jeesus määrää sitten voi ,Hänellä on valta
Niin maassa kuin taivaassa . mutta jos kasotaan esimerkiksi pedofiilia .
Se on päässyt ryöstäytymään aika hurjiin lukuihin , ja aika monet miehet
on saarnamiehiä , jotka on tuomittu ja monet juuri lasten käytöstä . - Kalle
Täälä oli perjantaina klo 17:-->>paljon akiaa joten kirjoittelin ainakin
kaksi kohtalaista vastanusta , olen sitä mieltä että kannattaa vainautua
ja kaivaa esille ja lukea .. - matti
Helsingin seurat 4/1 ilta serat, RH. otti saarna tekstin , Luuk. 10. ja
siitä sen osan joka kertoo Niistä 70 kymmenetä opetuslapsesta .
ja lähimmäisestä , lerikon tie matkamies.. - ville.
5/1 päivä RH otti tekstiksi .Kolossalais kirjeen 2 luku .
- Kalle.
Ilta seuroja en kuullut eli HP. Hän puhuu viela
tänän päivällä , ja sitten RH illalla .et sillai . - pj.................
vl, parempi organisaatio
- Kalle.
Kuinka niin , ettei vain omakehu haisis .
Toisekseen se pitäsi nähkyä toiminnoissa .
Mutta alusta asti on näkyvissä ollut pahat teot .
Jotka on loppua kohti vain pahetuneet jatuvasti .
Että jos jossakin kohtaa pitäisi näkyä hyvä, missä kohta ?
- Bwana1
Raamatun kreikankielisissä alkuteksteissä Saa)tanasta käytetään nimitystä Diabolos. Se tarkoittaa "Erilleen-heittäjä". Saat)anan yksi tärkeimmistä tehtävistä yleisen "käänteistämis"-työnsä lisäksi on aiheuttaa eripuraa ja ristiriitoja Kristittyjen välillä, eli erilleen-heittää jo pelastuneitakin pois pyhäin yhteydestä.
En silti ota kantaa es/vl-kysymykseen, sillä saattaahan olla hedelmällisempää Jumalanpalvelusta se, minkä ihminen aidosti kokee sopivan itselleen. Tietenkään ei harhaoppeja pelastus-kysymyksestä, eli Kristuksen asemasta voi pitää hyväksyttävinä. Mutta siitähän ei tässä aloittajan esiin-nostamassa kirjoituksessa sentään ole edes kysymys.- no, jotaki täst
El/ vl/ ja uudestiheränneet. Perimmältään oli ja on kysymys kiistelystä laista.
Jos seurakunnassa kaikkien katse ja kaikkien tarpeiden anomiset on käännettynä Jeesukseen Kristukseen, silloin ollaan yksi ruumis Kristuksessa. Kaikki kristityt ovat toinen toisensa jäseniä palvellen toinen toisiaan Kristuksen pelossa niinkuin Raamattu sanoo.
Seurakunnissa nousee ajan kuluessa vääjäämättä esiin erilaisia käsityksiä, tulkintoja, arvoja ja traditioita. Syntikäsitys alkaa kietoutumaan erilaisten päällepäin näkyvien esineiden, kuten vaatetuksen toimintatapojen ja käyttäytymisen varaan.
Ristiriitojen juuret ovat syvällä. Joukossamme on aina ihmisiä ja tulee olemaan joille ulkoinen muoto ja "nöyryys" ovat merkittäviä asioita uskonelämässään. Todellinen nöyryys ottaa pelastuksen vastaan Jumalalta lahjaksi ja kiittää siitä Jumalaa.
"Nöyryys" sen sijaan käyttäytyy ihmisten edessä kuin korsi kovassa tuulessa, taipuu ja notkuu sinne tänne tullakseen Jumalan ja toisten seurakuntalaisten hyväksymäksi, osittain omilla avuillaan. Kun olen oikein surkea ja säälin itseäni, niin ehkä Jumala sitten huomaa kurjuuteni ja hyväksyy minut.
Ihmisten edessä tämä toimii. Jos olet tarpeeksi kurja ja vähättelet itseäsi itsesäälissä, niin et ole enää uhkana kenellekään "arkamieliselle". Sinua katselevat seurakuntalaiset ihaillen ja sanovat, - siinä on sitten nöyrä kaveri ja ahkera parannuksentekijä. Eräs henkilö kertoi, ettei hänen vanhempansa ole lapsiltaan pyytänyt anteeksi. He vain keikkuivat seurakunnan edessä saarnamiehen kaulalla itkien, silloin kaikki näkivät heidän
"nöyryytensä".
Jumalan edessä tämä konsti ei toimi, Jumalalle kelpaa näet vain täydellinen.
Täydellinen uhri, kaikkien syntiemme edestä uhrattu, on hänen poikansa Jeesus Kristus. Tämän uhrin perusteella me olemme vapaat synneistämme, KUN ME SEN USKOMME!!!
Kristus-usko yhdistää ja synnyttää keskinäisen rakkauden kristittyjen välille. Minään, tai joihinkin muihin ihmisiin uskominen ja luottaminen erottaa kristityt toisistaan. - Kalle.
no, jotaki täst kirjoitti:
El/ vl/ ja uudestiheränneet. Perimmältään oli ja on kysymys kiistelystä laista.
Jos seurakunnassa kaikkien katse ja kaikkien tarpeiden anomiset on käännettynä Jeesukseen Kristukseen, silloin ollaan yksi ruumis Kristuksessa. Kaikki kristityt ovat toinen toisensa jäseniä palvellen toinen toisiaan Kristuksen pelossa niinkuin Raamattu sanoo.
Seurakunnissa nousee ajan kuluessa vääjäämättä esiin erilaisia käsityksiä, tulkintoja, arvoja ja traditioita. Syntikäsitys alkaa kietoutumaan erilaisten päällepäin näkyvien esineiden, kuten vaatetuksen toimintatapojen ja käyttäytymisen varaan.
Ristiriitojen juuret ovat syvällä. Joukossamme on aina ihmisiä ja tulee olemaan joille ulkoinen muoto ja "nöyryys" ovat merkittäviä asioita uskonelämässään. Todellinen nöyryys ottaa pelastuksen vastaan Jumalalta lahjaksi ja kiittää siitä Jumalaa.
"Nöyryys" sen sijaan käyttäytyy ihmisten edessä kuin korsi kovassa tuulessa, taipuu ja notkuu sinne tänne tullakseen Jumalan ja toisten seurakuntalaisten hyväksymäksi, osittain omilla avuillaan. Kun olen oikein surkea ja säälin itseäni, niin ehkä Jumala sitten huomaa kurjuuteni ja hyväksyy minut.
Ihmisten edessä tämä toimii. Jos olet tarpeeksi kurja ja vähättelet itseäsi itsesäälissä, niin et ole enää uhkana kenellekään "arkamieliselle". Sinua katselevat seurakuntalaiset ihaillen ja sanovat, - siinä on sitten nöyrä kaveri ja ahkera parannuksentekijä. Eräs henkilö kertoi, ettei hänen vanhempansa ole lapsiltaan pyytänyt anteeksi. He vain keikkuivat seurakunnan edessä saarnamiehen kaulalla itkien, silloin kaikki näkivät heidän
"nöyryytensä".
Jumalan edessä tämä konsti ei toimi, Jumalalle kelpaa näet vain täydellinen.
Täydellinen uhri, kaikkien syntiemme edestä uhrattu, on hänen poikansa Jeesus Kristus. Tämän uhrin perusteella me olemme vapaat synneistämme, KUN ME SEN USKOMME!!!
Kristus-usko yhdistää ja synnyttää keskinäisen rakkauden kristittyjen välille. Minään, tai joihinkin muihin ihmisiin uskominen ja luottaminen erottaa kristityt toisistaan.Ja mikähän se Laki olisi . Niin JOS. Seurakunnassa Kaikkien katse
ja kaikkien tarpeiden anomiset ,on käännettynä Kristukseen , silloin
ollaan yksi Ruumis Krisetuksessa. Ristiriitojen juuret ovat syvällä.
Todellinen nöyryys otta pelastuksen Jumalalta lahjaksi ..
Kun olen oikein surkea ja säälin itseäni , Niin ehkä Jumala sitten
huomaa kurjuuteni, Imisten edessä tälläinen voi toimia , mutta ei
Jumalan edessä , Jumalan edessä toimii vain täydellinen . Ei mikään
teko peli , teko asia , teko valta, Vaan täydellinen uhri k kaikkien
syntiemme edestä uhrattu Jeesus Kristus .
Tämän uhrin perusteella me olemme vapaat synneistämme , kun me sen uskomme. ! oikein veli niin se on , sen uskon .
Tähän me uskomme , emme mihinkään organisaatrioihin . - no jotaki täst
Kalle. kirjoitti:
Ja mikähän se Laki olisi . Niin JOS. Seurakunnassa Kaikkien katse
ja kaikkien tarpeiden anomiset ,on käännettynä Kristukseen , silloin
ollaan yksi Ruumis Krisetuksessa. Ristiriitojen juuret ovat syvällä.
Todellinen nöyryys otta pelastuksen Jumalalta lahjaksi ..
Kun olen oikein surkea ja säälin itseäni , Niin ehkä Jumala sitten
huomaa kurjuuteni, Imisten edessä tälläinen voi toimia , mutta ei
Jumalan edessä , Jumalan edessä toimii vain täydellinen . Ei mikään
teko peli , teko asia , teko valta, Vaan täydellinen uhri k kaikkien
syntiemme edestä uhrattu Jeesus Kristus .
Tämän uhrin perusteella me olemme vapaat synneistämme , kun me sen uskomme. ! oikein veli niin se on , sen uskon .
Tähän me uskomme , emme mihinkään organisaatrioihin .Juuri näin.
Paavali Herran apostoli kuvaa asian näin:
Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ...
***) ... ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella; ...
... tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta, jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista.
Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin, minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.
xxx
Paavali sanoo: " ... tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta, jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista. ..."
Aivan kuin Paavali olisi jossitellut tässä sen asian kanssa onko kuolleiden yläsnousemus totta. Näinhän asia ei ole, vaan silloin vallitsi suuri toivo Kristuksen toisesta tulemuksesta, KUOLLEIDEN YLÖSNOUSEMUKSESTA ja seurakunnan ylöstempaamisesta ...
... - JO MAHDOLLISESTI HEIDÄN ELINAIKANAAN
- su
Aloittajan aiheeseen vaimon kieltätymisestä yhdynnästä miehensä kanssa.
Tässä muutama aika sitten tällä osastolla, joku kysyi voiko mies pakottaa vaimonsa yhdyntään vasten tahtoaan eli raiskata. Vastaus tuli täällä hyvin arvokkaana esiintyvältä uskon mieheltä: Kyllä voi!
Tämä tuntui minusta, joka kunnioitan vaimoani niissäkin asioissa, se oli tyrmistyttävä. Mutta toisekseen kun ajattelen, että Jumalan sanan varjolla tehdään niin paljon vääryyttä, että jos vaimon raiskaa, mutta kun sitä raiskataan lapsiakin. Ei nyt sitten muuta.
Kai nyt sitten pääskynen räpyttää täälä siipijään suosiollisessti.
Ja rouva, Jumalan linnassa istuu hyväksyvästi hymyillen. - Kalle.
Örvelös ei ollut sellainen ,kun annoit ymmärtää
taisi mennä sormisuhun muissakin asioissa , ei
hyvältä tunnu että hän oli Huumausaineiden dii-
leri , hän käyttäytyi kuin Judaisti tilli ja yrttiveroissa
nyt oli vain eri nimikkeet (pedofiilia / huunmausaineet..- täst lähetää
En usko että täällä ollut kertomus örvelöstä on totta.
Kysymys on taas kerran jonkun viäräleuan sepittämästä tsoukista, sen tähden aiheesta ei kannata keskustella yhtään enempää.
Itse uskon että nimimerkki "savon ukko" on joko örvelö itse, tai hänen läheisensä. Ja nauraa nyt paskaista kuivaa nauruaan!!!!
Viha Jeesuksen ruumista, Jeesuksen sovintoverta ja Herran apostoli Paavalia kohtaan, paljastivat savon ukon todellisen identiteetin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh952318Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1791913- 1791456
- 246900
- 79882
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol11796- 62789
- 55702
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako213643Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349611