Äsken tuolla taivaalla liisi laite, jossa oli neljässä kulmassa punainen, pyöreä valo ja näistä punaisista valoista kolme vilkautti noin kahden sekunnin välein kirkkaan valkoisen valon välähdyksen, muttei yhtaikaisesti vaan ketjussa. Laite liisi yötaivaalla melko matalalla ja äänettömästi , mutta kiire sillä oli.
Lentävä, vilkkuva, äänetön
13
172
Vastaukset
- ..........
Missäpäin Suomea?
- KuhanKatselen
Länsi-Suomessa päin, meren rannalla. Suuntana laitteella oli etelästä pohjoiseen.
- hmm....
KuhanKatselen kirjoitti:
Länsi-Suomessa päin, meren rannalla. Suuntana laitteella oli etelästä pohjoiseen.
Turussa? Näinkö saman...
- tämä on ironiaa
Onpas hieno ja yksityiskohtainen havaintokertomus. Kaikki tarpeelliset yksityiskohdat vekottimen tunnistamiseen.
Kiitoksia oikein paljon.- KuhanKatselen
Laite liisi yötaivaalla, noin 10 metriä havaintopaikastani itään päin eli oli hieman viistossa yläpuolellani.
Laiteella oli punaiset valot neljässä kulmassa siten, että jokainen valo oli yhtä etäällä toisestaan. Arvioisin laitteen sivupituudeksi noin 5m.
Yötaivaalla näkyi hyvin himmeästi laitteen ääriviivat, koska ne sulautuivat yötaivaan väreihin, mutta olin erottavani, että laitteen keskikohta oli kohollaan oleva kolmiomuoto (pyramidimuoto).
- mulla kun...
on tuo Pirkkalan lentoasema aika lähellä niin noita punasilla välkyttelijöitä menee aika usein.Ne välkyttää kai punasta eteenpäin ja valkosta taaksepäin
- KuhanKatselen
Mulla on lentoasema myös tässä lähellä. Eteläsuuntaan, kun talsii tasan kolme kilometriä on lentokentällä. Lentokentän suunnalta laite tuli, muttei liikerata ollut sen suuntanen, että olisi nousuun siltä kentältä lähtenyt.
- lentokoneet
Täältä löytyy reaaliajassa, mutta vain osa:
http://www.flightradar24.com/- KuhanKatselen
Viime yönä, tuolta meidän kentältä, ei ole lähtenyt yhtään lentoa.
- hmmm.....
KuhanKatselen kirjoitti:
Viime yönä, tuolta meidän kentältä, ei ole lähtenyt yhtään lentoa.
Teitkö havainnon Turussa? Olen ehkä nähnyt saman tuona yönä.
- KuhanKatselen
hmmm..... kirjoitti:
Teitkö havainnon Turussa? Olen ehkä nähnyt saman tuona yönä.
En Turussa, enempi pohjoiseen päin.
Mikä se laite on?
- swampgasman
Laite on lentävä kauko-ohjattava suokaasutunnistin, sillä erotellaan aidot ufoilmiöt suokaasuista.
Voit olla rauhallisin mielin, laite ei ole vaarallinen.
http://www.youtube.com/watch?v=iJyC6eYggO4- KuhanKatselen
Mulle tuli mieleen enempi, että se olis nyt sitten ollut se häivekone, joka sulautuu ympäristöönsä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 88983
- 55712
Huonoja uutisia-nyt lähtee höyrylaivat
https://www.ita-savo.fi/ Konkurssiin meni tämäkin yritys. Raja kiinni ja venäläiset turistit puuttuvat. Täällä menee pe35604Ei näytä hyvältä
Kyllä nyt Ähtäriä viedään vesikelkalla. Neuvotteliat untuvikkoja kaikki. Mikko tietty tapansa mukaan loikki puheenjohtaj39536- 31459
Älä itke rakas.
Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...48438- 34437
Jos vielä toivot...mies...
Saisinpa jonkun merkin sinulta, jos vielä odotat 📝➡️📱 Rohkeus on mennyt jos seurustelet vaikka nykyisin. En halua häi41419Dina on valittu virkaan Rovaniemelle
Kemijärven kaupunginjohtaja on pyrkinyt pois Kemijärveltä ja näyttää että näin tulee käymään.25418Olet hurmaava
Olet paras mies, joka on tullut vastaan. Sinussa on jotakin, mitä muissa ei ole. En vaan tiedä, mikä on oikein sinun su14411