Hei, vaihdoin televisiota ja kytkin siihen tallentavan digiboxini. Se nauhoittaa normaalisti KUN tv on päällä, mutta jos laitan ajastimella nauhoituksen ja suljen tv:n virtapainikkeesta, niin näyttää archivessa 0 mb, mutta näyttää tallennetun ohjelman nimen ja keston. Ja mitään tallennusta ei ole siis tullut koneelle. Johtuuko siitä, että otan tv:stä virran pois (pakkohan se on yöksikin ottaa tai reissun ajaksi)? Otan sen siis vain pois kaukosäätimellä, minulla on laitteet yhteisroikassa, johon kyllä jätän virran päälle. Hermo menee.. kiitos jos joku osaisi vastata. p.s. vanhan töllön kanssa ongelmaa ei ollut.
Tallennusongelma
11
149
Vastaukset
- Adam Ant
Onkohan antennipiuha(t) kytketty oikein? Seinästä ensin boxiin ja sitten siitä telkkariin. Näin boxi saa antennisignaalin telkkarin päälläolosta riippumatta.
- kaffe
Kiitos Adam, mutta on. Nauhoittaa ihan normaalisti, jos vaikka samaan aikaan katson toista kanavaa. Muuten boxin archivessa on kaikki tiedot ohjlemasta, mutta tuo maininta 0mb...
- noin ei voi käydä
No niin, noin ei voi tapahtua, jos tosiaan ainoa ero on että tv on päällä tai pois päältä.
Teetkö jotain muutakin, kuten irrotatko antennijohdon seinästä tai digiboksista, tai sammutat antennivahvistimen tai jonkun muun laitteen, joka on seinän ja digiboksin välillä? Oletko kytkenyt digiboksin ja televiesion kaapelit oikein?? Mitä eroa on vanhalla ja uudella telkkarilla?
Eikä se näytä 0 mb vaan 0 MB... Pieni m on "milli" ja pieni b on "bit" eli bitti, iso M on mega ja iso B on BYTE eli tavu... mb tarkoittaisi millibittiä, jollaista ei ole olemassakaan ja MB tarkoittaa megatavua, joka on oikea käsite. Isoilla ja pienillä kirjaimilla on eroa.- kaffe
Myönnän, olen blondi näissä asioissa. Merkintä on todellakin 0 MB ja mitään erilaista en tee tallennuksien suhteen, eli istun vaan sohvalla kake kädessä. Testasin nimittäin eilen tätä; katsoin toista kanavaa, nauhoitin n. 10 min ohjelman toiselta kanavalta. Katsoin sen digiltä sen jälkeen, archivessa näkyi (niinkuin pitikin) ohjelman nimi, kestoaika ja joku luku MB. Sitten laitoin ajastimella 5 min. päästä alkavan ohjelman nauhoitukseen ja suljin töllön. Digiboxissa näytti REC ja ohjelman loputtua avasin töllön ja archivessa oli nauhoitetun ohjelman nimi, kesto, mutta 0 MB, eikä mitään tallennetta. En osaa tätä paremmin selittää, mihinkään muuhun en koskenut kuin kaukosäätimeen (ja välillä jääkaapin ovenripaan).
- Adam Ant
kaffe kirjoitti:
Myönnän, olen blondi näissä asioissa. Merkintä on todellakin 0 MB ja mitään erilaista en tee tallennuksien suhteen, eli istun vaan sohvalla kake kädessä. Testasin nimittäin eilen tätä; katsoin toista kanavaa, nauhoitin n. 10 min ohjelman toiselta kanavalta. Katsoin sen digiltä sen jälkeen, archivessa näkyi (niinkuin pitikin) ohjelman nimi, kestoaika ja joku luku MB. Sitten laitoin ajastimella 5 min. päästä alkavan ohjelman nauhoitukseen ja suljin töllön. Digiboxissa näytti REC ja ohjelman loputtua avasin töllön ja archivessa oli nauhoitetun ohjelman nimi, kesto, mutta 0 MB, eikä mitään tallennetta. En osaa tätä paremmin selittää, mihinkään muuhun en koskenut kuin kaukosäätimeen (ja välillä jääkaapin ovenripaan).
Kyllä tuo ongelma selkeästi "haiskahtaa" siltä, että TV:n ollessa suljettuna boxi ei jostain syystä saa antennisignaalia. Ja mielestäni ainoa järjellinen selitys siihen on, että piuhat on jotenkin kytketty väärin. Kytkentöjä näkemättä nyt vaan on paha mennä arvuuttelemaan, mikä siellä on pielessa.
kaffe kirjoitti:
Kerro nyt vihdoin boksisi merkki ja malli. Onko kytkennät oikein, erityisesti onko luuppikaapeli kiinni virittimien välissä?
- kaffe
okaro kirjoitti:
Kerro nyt vihdoin boksisi merkki ja malli. Onko kytkennät oikein, erityisesti onko luuppikaapeli kiinni virittimien välissä?
Kiitos kovasti kaikille, jotka (ainakin yrittävät) auttaa. Nyt en pääse tsekkaamaan tilannetta, enkä boxin mallia (Topfield jokatap.), koska olen töissä, mutta palaan astialle. Ongelma varmaan on väärissä antennipaikoissa, koska olen ne ihan randomina kytkenyt (joskin saanut masiinat muuten pelittämään). Alunperinhän olin laittanut antennijohdon töllöstä seinään ja sitten töllön ja boxin välille eli tämä kertoo paljon insinöörintaidoistani. Ei kehtais ketään maksullista miestä (lue:korjaajaa) näin yksinkertaisen ongelman vuoksi kotiinsa pyytää. Todettava kai tässä on, että kaikessa ei voi olla itse hyvä.
- Kytke TOPFIELD
kaffe kirjoitti:
Kiitos kovasti kaikille, jotka (ainakin yrittävät) auttaa. Nyt en pääse tsekkaamaan tilannetta, enkä boxin mallia (Topfield jokatap.), koska olen töissä, mutta palaan astialle. Ongelma varmaan on väärissä antennipaikoissa, koska olen ne ihan randomina kytkenyt (joskin saanut masiinat muuten pelittämään). Alunperinhän olin laittanut antennijohdon töllöstä seinään ja sitten töllön ja boxin välille eli tämä kertoo paljon insinöörintaidoistani. Ei kehtais ketään maksullista miestä (lue:korjaajaa) näin yksinkertaisen ongelman vuoksi kotiinsa pyytää. Todettava kai tässä on, että kaikessa ei voi olla itse hyvä.
Topfieldin takapaneelista liitännät:
http://www.mediaplazashop.com/bilder/Digi/Topfie1.gif
Kytkentä
=======
Antennikaapeli
seinä ------> ANTENNA 1
Loop-kaapeli (lyhyt antennikaapeli, saa laittaa pitkänkin tilalle9
RF LOOP 1 OUT ---> ANTENNA 2
Antennikaapeli
RF LLOP 2 OUT ---> televisio
SCART-kaapeli
Ylempi SCART-liitin(TV) -> televisio
Tai SCART-kaapelin sijaan kytketään HDMI-kaapeli. - kaffe
Kytke TOPFIELD kirjoitti:
Topfieldin takapaneelista liitännät:
http://www.mediaplazashop.com/bilder/Digi/Topfie1.gif
Kytkentä
=======
Antennikaapeli
seinä ------> ANTENNA 1
Loop-kaapeli (lyhyt antennikaapeli, saa laittaa pitkänkin tilalle9
RF LOOP 1 OUT ---> ANTENNA 2
Antennikaapeli
RF LLOP 2 OUT ---> televisio
SCART-kaapeli
Ylempi SCART-liitin(TV) -> televisio
Tai SCART-kaapelin sijaan kytketään HDMI-kaapeli.Hei kiitos! Printtaan tuon ohjeen! Sitäpaitsi jos tuo loop-kaapeli on se minkä luulen sen olevan, niin nyppäsin sen pois, koska en tällä järjellä ymmärtänyt sen ideaa boxin takapaneelissa.. jees.. Tähän sydämiä auttajille, jos osaisin edes ne hymiöt laittaa.. Ihanaa talvea teille kaikille!
- Adam Ant
kaffe kirjoitti:
Hei kiitos! Printtaan tuon ohjeen! Sitäpaitsi jos tuo loop-kaapeli on se minkä luulen sen olevan, niin nyppäsin sen pois, koska en tällä järjellä ymmärtänyt sen ideaa boxin takapaneelissa.. jees.. Tähän sydämiä auttajille, jos osaisin edes ne hymiöt laittaa.. Ihanaa talvea teille kaikille!
Tuo pieni loop-kaapeli yhdistää boxin kaksi viritintä toisiinsa niin, että molemmat saavat antennisignaalin. Muuten ei kahden (eri nipussa olevan) kanavan samanaikainen tallennus olisi mahdollista. Varsin tärkeä pikku piuha siis.
>> Alunperinhän olin laittanut antennijohdon töllöstä seinään
>> ja sitten töllön ja boxin välille ...
Jos kytkentä on edelleen tuollainen, niin siinähän se vika piilee. antennisignaali ei yksinkertaisesti kulje boxille, kun TV on suljettu. Boxissa sen sijaan on signaalin "läpivienti", eli lähete kulkee piuhoissa vaikka boxi ei olekaan päällä.
Mutta tuon yllä olevan "kytkentäkaavion" perusteella saat varmaan systeemin toimimaan. kaffe kirjoitti:
Hei kiitos! Printtaan tuon ohjeen! Sitäpaitsi jos tuo loop-kaapeli on se minkä luulen sen olevan, niin nyppäsin sen pois, koska en tällä järjellä ymmärtänyt sen ideaa boxin takapaneelissa.. jees.. Tähän sydämiä auttajille, jos osaisin edes ne hymiöt laittaa.. Ihanaa talvea teille kaikille!
Sen luuppikaapelin tarkoitus ei ole enempää tai vähempää kuin mahdollistaa se, että kumpikin viritin saa antennisignaalin. Periaatteessa virittimet toki voisi kytkeä toisiinsa boksin sisällä ja näin onkin joissain bokseissa. Standardi viritin kuitenkin on laite, jossa liittimet on ulkopuolella, joten ulkoinen kytkeminen on helpointa.
Yleensä periaate: "en tiedä mitä tekee, siis otan pois", ei ole hyvä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k1544025On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole412450Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742427Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732332Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512092Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl221816Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma801653- 801600
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?771182Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?581111