Voiko 15 vuotias olla valmis ottamaan vastuuta hevosesta=

-emmmmi-

Hei olen 15 vuotias tyttö ja olen ratsastanut reilut 8 ja puoli vuotta. Olemme ettsinee äitini kanssa minulle hevosta, ja olemme löytänyt jo aika kivan hevosen niin nyt ajattelin vain kysyä että mitä täällä ihmiset on mielt´

Minulla on aika paljon ratsastuskokemusta ja hevosen hoitokokemusta sillä meillä on pihassa oma talli jossa on yhteensä 6 boxsia 5 täynnä ja yksi tyhjänä odottaen Ehkä tulevaa täyttäjää:) Mutta meillä on 2 Lämminveristä hevosta ravikäyttöön ja kaksi 2 shetlanninponi lisäkis meilä on ollut nyt 1 vuoden hoidossa 1 Hollaninpuoliverinen jota olen nyt vuoden hoitanut kuin omaani kun tämän omistaja lähti ruotsiin. Mutta olen minä näillä shetlanannin poneilla ratsastanut pienenä kun minun tätini on ratsastusken opettaja niin hän on pitänyt minulle tunteja ja nyt vuoden hän on pitänyt minulle tunteja tällä hollaninpuoliverisellä, koska kasvoin yli noista shettiksistä jo 2 vuotta sitten vuoden menin tädin hevosella ennen kuin tämä Hoito heppa tuli:)

Lisäkis opetan pikkusiskojani ratsastamaan näillä shettiksillä pidän heille joka viikko 2kertaa ratsastus tunnin 1 kerralla menenmme maaston ja toisellakerralla olemme kentällä. Hoidan pereessämme näitä kolmea hevosta eniten kyllä minä näitä kahatä lämmppäriäkin hoidan kuten esim. ruokin, juoksutan ja kerran koitin ajaa mutta en oikein osannut enkä niinkään piitannut siitä.

Mutta itse asiaan, niin ajatelimme sitten kun tämä hoito hevonen kerta lähtee taino ei se kyllä lähde vaan sen omistajat palaavat takaisin niin ajatelimme äitini kanssa että jos nyt sitten rupeasisimme etsimään minulle omaa hevosta kun kerta tuo vuosi niin hyvin ja pärjäsin tosi hyvin niinkin haastavalle hevoselle:)

Olenko minä tarpeekis pätevä ottamaan nyt oman hevosen?:) huom. kestän kritiikkiäkin!

6

81

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hhelenn

Minun mielestä olet valmis ottamaan vastuuta hevosesta, ja jos sinulla on vielä noinkin paljon sukulaisia jotka harrastavat hevosia niin saat varmasti tarvittaessa apua :)

• himmbbe

Minunkin mielestäni olet vastuullinen ihminen hevosen omistamiseen:)
      ja olet myös kokenut mielestäni.Rohkeasti eteenpäin vain ja onnea tuleville ostoksille:)

• _katherine_

alaikäinen ei koskaan voi olla yksin vastuussa hevosesta. Vastuu on aina vanhemmilla.

Mutta kyllä, jos vanhempasi ovat mukana hommassa ja maksavat kaiken, niin hyvin voit hevosen ostaa (tai siis vanhemmat ostaa).

• -emmmmi-

Noniin menen koe ratsastamaan lauantaina 11.2 yhtä ruotsalaistapuoliveristä Tammaa ikä: 8v säkä:169 ja hintaa: 5 000. Hevonen on Tumma ruunikko valkoinen läsi ja puoli sukat sekä musta harja . Mitä mieltä olette ??:)

• -Emmmmi-

ps. myydään kisa ja harraste käyttöön. Loistava esteillä ja maasto varma.

• _katherine-

eipä noiden tietojen perusteella voi sanoa mitään mielipiteitä.
      Koulutustaso, kisatulokset ja luonne on ehkä ne oleellisimmat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      79
      1954
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1683
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1260
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      697
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      656
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      600
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      195
      563
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe