Hävettääkö, tai hävettäisikö sinua koskaan ajaa Ladalla? :)
Kyllä minua vähän saattaisi hävettää. Sellainen olen.Ei voi mitään. Pyydän anteeks jos loukkasin jotakuta.
REHELLINEN !!! vastaus, kiitos!
76
521
Vastaukset
Ei hävettäisi. Lada on katoava luonnovara eikä kelpaa kestävänkehitykseen. Oli tosi hyvä käynnistymään paukkupakkasilla ihan kuten aikanaan kupla volkkarikin.
- autoton..
Totta, appiukolla oli Lada ja pakkasaamuina veti käyntiin naapureiden länsiautot, jopa Volvon.
- tiina...
ei lähteny meidän kupla eilen käyntiin vaikka mies meinas lähtee hakeen sillä lehtee laatikolta.
- Japsit luotettavia
Kyllä olisi hävettänyt, eka auto oli japanilainen ja niin myöhemmätkin, vuosimalli vain vaihtuu.
- k/k
Miksi hävettäisi ne olivat nostalkia autoja ,autoja autoilun alkuajoilta.
On mulla viimesen päälle hieno ja uus tallissa mut niin on kaikilla muillakin.
Mutta kun jyräytän 86 mallisen auratoyotan käyntiin ja istun siel kolinoitten ja savun keskellä,kuunnellen aidon 6sylinterisen japsi dieselin murinaa mä tunnen itteni mieheks.
Nykyajan kulkupelit on niin silosia ja tyttömäisiä ei miehet sellasia.Sulle taitaisi sopia parhaiten toi panssarivaunu, siinä on miehekäs menopeli,
se se vasta ärisee ja jyrisee.
Ei vaineskaan, olet rauhan mies.- saimander*
Vai HJ sinulla, niitä ei monta enää taida hengissä olla. Minullakin on, HJ-61 1988. On lähes aina ollut minulla kakkosautona ja viime vuosina tieliikenteessä vain katsastuksen aikana, joten mittarissa on vasta 260 tuhatta. Maalipinta on vähän rupinen, mutta tekniikka pelaa. Ajettava on kuin 60-luvun kuorma-auto, mutta voimaa ja vääntöä riittää. Puolen metrin lumessa kulkee vaivatta kärry perässä. Nyt talvehtii ison kuusen alla.
Ladasta en koskaan ole ollut kiinnostunut paitsi joskus Nivasta, mutta vanha Mosse, Skandinavia tai peräti piikkinokka, olisi kiva lelu. suvenkorento123 kirjoitti:
Sulle taitaisi sopia parhaiten toi panssarivaunu, siinä on miehekäs menopeli,
Ei vaineskaan, olet rauhan mies.Olet selvänäkijä sil noi panssarit on mun suuri intohimo ja kiinostuksen kohre.
koti-kiusattu kirjoitti:
Olet selvänäkijä sil noi panssarit on mun suuri intohimo ja kiinostuksen kohre.
Joo, mulla on lasipallo pöydällä, ja silmät ja korvat auki :-)).
- Taikasanoja
suvenkorento123 kirjoitti:
Sulle taitaisi sopia parhaiten toi panssarivaunu, siinä on miehekäs menopeli,
Ei vaineskaan, olet rauhan mies.Oletko sinä se suvenkorento, joka joskus seuras kun savolainen ja lapinukko murjoivat tarinoilla toisiaan?
Mikäs ladassa vikana, hyvinkin suosittu auto 70-80 luvun taitteessa. Katso parkkikselle niin yhellä jos toisella oli lada. Wartpurg vasta olisikin hävettänyt. Moskowitsi (mosse) vai mikä lieneen, oli kanssa hävettävä, mutta sen alle olis voinut kuulemma pistää vaikka nuotion jos ei käyntiin lähtenyt ja pirun raskas työntää jos sammu kesken kaiken. Tais olla ratakiskoista rakennettu.
"nittaminax"
Wartpurilaista ei ole mutta Wartburgilaisia on ollut, ja jokuseen törmää kauniina kesäpäivinä vieläkin. Minulla on yksi kaveri jolla on aitan alisilla Wartburg, sen hän ottaa käyttöön kun on -30 tai kylmempää.
Komeesti lähtee aina käyntiin ja aina vaan komeemmin savuttaa.
Minäkin ajelin Ladalla pari vuotta 80-luvulla, siinä oli ne Suomi-penkit joita ei saanut makuuasentoon kuten alkuperäisiä.
Silloinen vaimokin ajoi sillä matka-ajoa ja loivia kaarteita.
Sitten pysähtyi ja vaihtoi kanssani paikkaa kun piti parkkeerata tai ajaa mökkiteidenmutkia hitaasti.
Edellinen omistaja oli vaihtanut siihen "ralliratin" pienen pyörylän.
Ja kun autoparka oli muutenkin tehostamaton, oli minullakin tekemistä sen kääntelemisessä.
Ajoin kerran alkuperäistä ja aloin ymmärtämään miksi siinä on melkein rattorinratti.
Vanhemman rattorin siis.
Lada lähti aina käyntiin ja aina kulki, ja oli kertakaikkisen hienosti aina lämmin.
Ajelin sillä Nailonpaidalla (!) -28 asteessa ihan mukavasti.
Siinä taisi olla isompi lämmityslaitteenkenno kun jäähdyttimenkenno.
Demarina en hävennyt sitä yhtään.
H.- Kaksi Ladaa on.
hunksz kirjoitti:
"nittaminax"
Wartpurilaista ei ole mutta Wartburgilaisia on ollut, ja jokuseen törmää kauniina kesäpäivinä vieläkin. Minulla on yksi kaveri jolla on aitan alisilla Wartburg, sen hän ottaa käyttöön kun on -30 tai kylmempää.
Komeesti lähtee aina käyntiin ja aina vaan komeemmin savuttaa.
Minäkin ajelin Ladalla pari vuotta 80-luvulla, siinä oli ne Suomi-penkit joita ei saanut makuuasentoon kuten alkuperäisiä.
Silloinen vaimokin ajoi sillä matka-ajoa ja loivia kaarteita.
Sitten pysähtyi ja vaihtoi kanssani paikkaa kun piti parkkeerata tai ajaa mökkiteidenmutkia hitaasti.
Edellinen omistaja oli vaihtanut siihen "ralliratin" pienen pyörylän.
Ja kun autoparka oli muutenkin tehostamaton, oli minullakin tekemistä sen kääntelemisessä.
Ajoin kerran alkuperäistä ja aloin ymmärtämään miksi siinä on melkein rattorinratti.
Vanhemman rattorin siis.
Lada lähti aina käyntiin ja aina kulki, ja oli kertakaikkisen hienosti aina lämmin.
Ajelin sillä Nailonpaidalla (!) -28 asteessa ihan mukavasti.
Siinä taisi olla isompi lämmityslaitteenkenno kun jäähdyttimenkenno.
Demarina en hävennyt sitä yhtään.
H.Hyvä Hatska, plussan saa tuosta.
Niin tuosta "Demarina en hävennyt sitä yhtään." Täällä aikoinaan oli melkein joka mökissä myös Lada ja nuo Demari-sossut ensin alkoi vaihtaman kriisikippoihin noita Latojanssa.
Se oli silloin kun minä ajoin mersulla. Nyt kun niitä ei oo kun minulla niin arvas vit*uttako noita Skoda-sossuja ?
Tuon Nivankin ostin viimeiseltä jäsenkirjealaiselta aivan pilkkahintaan.
Nivalla oli ajettu alle 65 000km ja maksoin 300 euroa, nyt siitä on jo tarjottu 2500 euroa mutta ei ole myynnissä... :)
- Japanilaisilla ajanu
Just joo, mutta mulle keski-ikäiselle sopii luotettava Japanilainen, olen nainen ja tyttömäisyys on söpöä.
- Pörrrrrr
Eikä takuulla hävettäisi, jos se tekee sen työn mihin se on tarkoitettukin.
Siirtämään minut ehjänä paikasta toiseen.
Autohan on pelkästään Kulkuneuvo. Jaa, mulla on ollutkin niitä kaksi. Vuosikausia sellaisella ajellut.
Toinen oli oikein hyvä, parisataa tuhatta ajelin sillä.
Toinen oli kai huonoin auto mikä miulla on koskaan ollut. Näitä vuosituhannen vaihteen luomuksia. Sen perusteella ymmärrän hyvin että lopettivat sen maahantuonnin.- Kaksi Ladaa on.
Unohdahan vaan, kyllä Ladaa tulee pian myös Suomeen ja paljon.
Saksassa tuollainen Lada Priora 2171 Kombi 1.6 maksaa alle kymppitonnin kaikilla herkuilla.
http://www.motor-talk.de/fahrzeuge/111029/lada-priora-2171-kombi
Ja niitä uusia Ladoja tule kun siellä on nyt Rellu ja Nissan mukana tekemässä uusia Ladoja, niin miksei niitä muka meillä olisi myynnissä, jos Ruotsi niitä myy ?
Vai ovatko liian halpoja meille? Kaksi Ladaa on. kirjoitti:
Unohdahan vaan, kyllä Ladaa tulee pian myös Suomeen ja paljon.
Saksassa tuollainen Lada Priora 2171 Kombi 1.6 maksaa alle kymppitonnin kaikilla herkuilla.
http://www.motor-talk.de/fahrzeuge/111029/lada-priora-2171-kombi
Ja niitä uusia Ladoja tule kun siellä on nyt Rellu ja Nissan mukana tekemässä uusia Ladoja, niin miksei niitä muka meillä olisi myynnissä, jos Ruotsi niitä myy ?
Vai ovatko liian halpoja meille?Vanhojen idea oli siinä että perustekniikka oli yksinkertainen ja varma. Korjaamaan pystyi kuka vain, kai jopa minä jos sellaista tarvetta tuli, ja toimintavarmuus oli hyvä muutenkin...
Noissa uusissa heikko kohta oli niissä 'herkuissa', vikoja paljon ja korjaamisesta tulikin yllättäen tiedettä...
Ideaa perusvarmasta, tilavasta, yksinkertaisesta ja edullisesta kuljettimesta pitää nyt etsiä muista merkeistä.- Kaksi Ladaa on.
yohuuhkaja kirjoitti:
Vanhojen idea oli siinä että perustekniikka oli yksinkertainen ja varma. Korjaamaan pystyi kuka vain, kai jopa minä jos sellaista tarvetta tuli, ja toimintavarmuus oli hyvä muutenkin...
Noissa uusissa heikko kohta oli niissä 'herkuissa', vikoja paljon ja korjaamisesta tulikin yllättäen tiedettä...
Ideaa perusvarmasta, tilavasta, yksinkertaisesta ja edullisesta kuljettimesta pitää nyt etsiä muista merkeistä.Tuon maahantuonninhan vaan lopetti Delta-auto, joten kyllä siihen uusia löytyy.
Noista mitä noille "uusille" autoille voi itse tehdä, niin itse teen ainakin kaiken korjauksen edelleen, oli auto sitten 2010-luvulta tai 1960-luvulta. Kaksi Ladaa on. kirjoitti:
Tuon maahantuonninhan vaan lopetti Delta-auto, joten kyllä siihen uusia löytyy.
Noista mitä noille "uusille" autoille voi itse tehdä, niin itse teen ainakin kaiken korjauksen edelleen, oli auto sitten 2010-luvulta tai 1960-luvulta.Minä en, autojen korjaaminen on mahdollisimman kaukana osaamiseni ytimestä, joudun luottamaan alan ammattilaisiin.
- Satu*
VW:llä ajan, siitä pidän, peruutustutkaa suosittelen, sillä se takaa turvalliset tulemiset ja lähtemiset, poikani suositteli ja opasti.
Eka autoni oli rakas meille, Anglia de lux, leveähymyinen,
sävy sävyyn kahta harmaata. Siitä on kauan.
Lapsiakaan ei silloin turvaistuimiin ja vöihin kiinnitetty, vaan he olivat polvillaan takaistuimella katselemassa maisemia tai takanatulevia autoja.
Noiden ääripäiden välissä on sitten Renaultia ja Mazda 626:tta, sekä miehen työsuhdeautoja, monta sorttia.
Laitan kiittimet ristiin, ettei mitään pahempaa sattunut 20 ikäiselle ajajapariskunnalle, eikä varsinkaan noille pikkulapsille. - :) - Kiitos, Luoja!
- Luulen ymmärtäväni häpeäjiä mutta itse en koe tarvetta hävetä mitään elotonta tai toisen tekemää.
Omassa käytössäni ei ole L:aa ollut mutta ajokortti-ikään tulleille lapsilleni hankin sellaisen.
Perusteet.
Umpihangesta käynnistetty, vanha 1200:n oli halpa.
Romikselta sai silloin varaosia kun vihaisesti katsoi.
Teknisesti yksinkertainen ja toimintavarma. Sopi hyvin lasten kunnossapitokohteeksi.
Ajo-ominaisuuksiltaan paskamoinen ajaa että sen jälkeen kaikki muut tuntuvat ihanalta.
Toimi myös osana LUONTEEN KASVATUSTA.
Kun ihminen on lapsuutensa elänyt köyhyydessä ja kurjuudessa niin resurssien rajallisuuden merkit myöskään kulutushyödykkeissä ei enää hävetä.
Yhteenveto.
Erittäin onnistunut hankinta, joka suhteessa.- No en kyllä
Eräs tuttuni kertoi saaneensa kyydin sillä, niin pyysi pysähtymään naapurikadulla.
- tiina...
ei hävettäs musta se olis hienoo jos jostain sais ostettua sellasen toimivan ihan kiva olis välillä ajella silläkin.
Enemmän minua kyllä hävettäisi ajaa niinsanotulla urheiluautolla.
En ole ymmärtänyt niiden ideaa maantieliikenteessä.
Ei minua nytkään hävetä, vaikka tuo ajopeli on yli 20 vuotta vanha.
Silloin vähän pelotti, kun tuo oli pellinoikasussa (yksi pökkäs ruttuja), Oli sen aikaa pieni japanilainen käytössä.
kun rekka tuli vastaan, niin pelotti, että lentääkö tämä kihveli ilmanpaineesta metsään.
Koppi-Lada oli luja auto.
Sen jälkeen tulleet on olleet heikompia esityksiä.- RosaLiiin
Ei hävetä, eikä ole hävettänyt.
Kerran olen rajaseudulla ollut ladamiehen kyydissä. Hän päästeli pitkin kivistä mehtätitä sellaista haipakkaa, peläsin vieressä auton hajoavan just siihen paikkaan, kuski ehti siinä posotellessaan vielä huomioimaan pyyt ja koppelotkin.
Ikimuistoista ladamenoa.
Niva on hyvä lada ja olen joidenkin metsämiesten kuullut kehuvan sitä mehtäautona.- Kaksi Ladaa on.
Niva on hyvä. Senhän nuo tämän vuoden missitkin saivat tietää kun Nivalla vedettiin amerikkalainen Hummeri että missit pääsivät jatkamaan Missi-kiertuetta :)
Yksi tuttu ajeli Ladalla joskus 70-luvun lopulla ja sanoi että niin kauan hän sillä ajaa kun ei jäsenkorttia kysytä.
Taitaa nyt ajella Mersulla. Liekö rikastunut, vai joku kysellyt jäsenkorttia? ;-)- ei hävetä
Ladalla ajoin autokoulussa ja inssin joskus 70- luvun alussa. Muutama vuosi sitten ostin ladan tyttärelleni, kun pökötti teki tenän. Se oli jo aivan erinäköinen kuin ennen ja väri oli loistava turkoosi. Tytär ajoi ladalla vuoden ja kun se myytiin, niin saimme siitä saman hinnan minkä olimme maksaneetkin. Mikään auto ei ole meillä säilyttänyt arvoaan näin hyvin. Venäjälle se lähti.
- Kaksi Ladaa on,
ja ei hävettää ajella niillä.
Toinen on Lada Niva vm 1991 ja se toinen Lada 111 vm 2004.
Jos voitan lotossa päävoiton, ostaisin heti Lada Tartaz 2, se on Lada 111:n korilla ja Nivan alusta. Valmistettu ainoastaan vaan 300 kpl.
Tuossa on Lada C vm 2008-2009
http://www.ladacars.org/pictures lada/small/lada c/Lada_C.jpg
Niin kun ostin tuon Lada 111:n, naapuri totes, että olen merkkiuskollinen ?
Kun minulla on ollut 3 eri mersua kukaan ei ole sanonut sanaakaan niistä, vaan katseita tuli, nuo mersut oli 60 - 70 90- luvuilla. ..Joten siinä näkee suomalaisten alemmuuden tuntee !
Ei oo munaa miehissä ,eikä liioin naisissa auto sen jo kertoo muka kaiken ?- Kaksi Ladaa on,
Piti olla Lada Tarzan-2
http://images.forum-auto.com/mesimages/306279/LADA111TARZAN2.jpg
Kori on tosin vanhaa mallia, kun on suunniteltu jo 1985 prototyyppi, mut silti ostaisin sen.
- Mieluummin joku muu
Ikinä en ole Ladaa ajanut enkä ollut edes kyydissä, tuskin tulevaisuudessakaan. Kyse ei olehäpeämisestä vaan haluttomuudesta.
- Tase pappa
Lada oli haluttu auto, kun ei ollut varaa "riisipusseihin".
Itselläni ei ole koskaan ollut Ladaa, mutta naapurillani sellainen oli.
Takuuvarma käynnistys, olipa pakkasaamuna minkä verran tahansa raateja lasissa.
Ei olisi hävettänyt ajaa moisella autolla.
Sen sijaan, minulla oli pari vuotta Trabant, oikein De Luxe mallia.
Luksusta siinä oli pelkääjän puoleisessa aurinkolipassa meikkipeili.
Ei köyhän auttanut hävetä sellaistakaan menopeliä.
Sillä mentiin, mihin sattui kulloinkin olemaan varaa.
Matkaa silläkin taitettiin.
Neljä raavasta äijänkörilästä kun siihen ahdettiin, ajellen sadan kilometrin päähän työpaikalle, saattoi alamäessä saada nopeusmittarin neulan nousemaa jopa 80 km/h.
Sauhu näkyi kilometrin verran peruutuspeilistä.
Ajon jälkeen piti muistaa sulkea Bensahana, muuten tankki tyhjeni.
Bensalämmitinkin siinä oli.
Ainoa joka siinä lämppärissä toimi, oli vihreä valo koelaudassa.
Jos pistit lämppärin päälle, viimeistään kymmenen kilometrin päästä olisi kuollut häkään.
Oli siinä hyvätkin puolensa.
Eipä tarvinnut pelätä ruostetta pelleissä.
Nyt jos saisin vielä trabantin, olisi se arvo-auto.
Nostalginen Itäsaksan ihme. Kuulemani mukaan IFA oli auto, joka kiihtyi alamäessä. - Ajaja kiihtyi ylämäessä.
- i_a^¨
No
hiukan jalostettuna itä-auto oli ok... Huusin firmamme huutokaupasta 1970 vanhan työajokkini vm. -67 Volga M21:den... Asentelin Volvo B20 koneen vaihdelaatikoineen keulille. Oli perheemme ylpeys "kiiltomusta" 21 vuotta... No piiloruoste raiskasi koteloiden sisältä vaikka päällisin puolin oli virheetön... Meni kierrätykseen, liekö vieläkin liikenteessä??? Ei kyllä hävettäis. Olishan se ihan kiva kokeilla millaista sellastaki olis ajaa, kun ei oo kokemusta ladasta:))
- Ylpeänä Ladan ratiss
No johan oli kymysys!!?? Jos mies häpeilee kulkupeliään, niin ongelma on jossain aivan muualla. Tietysti on mukavaa ajella uudella autolla, jossa on kaikki ns. herkut. Mutta aikanaan neljä eri ladaa omistaneena voin sanoa, että ihan kelpo ajopeli. Nekin silloin piti hankkia laittamalla kaikki liikenevä likoon. Onko se duunarin "häpeä", jos joku muu vetää välistä eikä ole mahdollisuutta koskaan ostaa muunlaista kulkuvälinettä kuin se halvin mahdollinen.
- Ei ainoo syy
Kuuleha, ei pelkästää tuo vaan myös pullojen ossuus ratkaseepi, kyllä Alkoon auton hinnan saapi menemään meleko noppeesti.Ja toisekssee pellaamalla nuita laitteita kuluu sekä aika että raha.
- Holy shit
Jaa että kaikki Ladurit ovat holisteja ja pelureita? ;))
- Shit
Holy shit kirjoitti:
Jaa että kaikki Ladurit ovat holisteja ja pelureita? ;))
Eiku Ladarit.
Kumpa oppisin kirjoittamaan. Huokaus. :) - Kaksi Ladaa on
Väittä että sä oot käynyt useammin Alkossa tai pelannut pelejä kun minä !
- Ladaa on
Shit kirjoitti:
Eiku Ladarit.
Kumpa oppisin kirjoittamaan. Huokaus. :)Niin ja vastaan. Mutta tuohan on juuri sitä iteä. MINÄ MINÄ!
- qq
Ladalla ajaminen ei hävettäisi yhtään, auto kun ei tee miestä.
Itseasiassa Lada 1200 L voisi olla ihan hyvä retroiluauto, lähtee käyntiin kovallakin pakkasella ja vie vain 7,8 litraa bensaa. Kardaaniakseli huutaa, virtalukko rempattava kun ei ole releillä virranohjausta hoidettu, virranjakajankansi kostuu märällä kelillä, jakopää antaa ääntä, raidetangon päät myös vaihdettava muutamanvuoden välein.
Nostalgiaa koko peli.
Oudoksun ihmisiä jotka häpeävät jotain autoa, heikko itsetunto tai jotain? - Hieno kiesi
meitin kirkolla marketin pihassa on seissyt yks laatokka jo monta viikkoa, se näyttää ihan iglulta
- ,.,.
Ei sitten yhtään. Itsetuntoni ei ole autosta kiinni. Miesystäväni on Lada-fani, ajelee Ladalla, olisi varaa vaikka minkälaiseen autoon.
Itse ajan Pösöllä. Aloittaja meinaa, jos ei hevosella pääse, niin häpeä on valjastaa - aasi.
Ei, ei hävettäisi, ajoneuvo pohjoisen oloihinhan se on.- Kaksi Ladaa on,
Pitää kyllä sanoa, että noin Lada 110-sarjan autot ei ole tehty sen paremmin talvipohjoisen kun jotkut japskin-kriisikupit. ;(
Nyt on neljän kuukauden kokemus Lada 111, ja se kuljin on tarkoitettu mustanmerenrannalle ei Suomen talveen. Näin se vaan on.
- ...
Ei.
Vaikka nyt arjalaista muskeliautoa aina kehunkin, siinä yksi puute. En ole koskaan laittanut siihen vetokoukkua. Appi ei enää paljoa ajele, mutta sillä Laatokka, vetokoukku ja peräkärry. Ihan hyvä syy pitää suhteita yllä :D
Eli kyllä mä Laatokalla ajelen aina harvakseen. Pientä onkelmaa siinä, en oikein osaa peruuttaa kärryjen kanssa. Sen kanssa pitääpi olla tarkkana, että ei kovin suuren yleisön edessä joudu esittelemään peruutustaitojaan.
Laatokoissa kumma puoli, ne on maapallon kurjimpia ja löyhimpiä autoja, mutta samalla äärettömän hyviä kulkeen lumessa, eikä ne ikinä jätä tielle.
=DW= - Pirre*
Noo, ehkä polkupyörän ottaisin mieluummin..
- Niin ..
jota on tehty suomalaisessa autotehtaassa Uudessakaupungissa, ja näin saat samalla suomalaisten leipäjonot pidemmiksi !
Sinullahan on aivan Saulin luonne, saa nähdä kutsuuko jopa linnaan juhlimaan päätöstäsi ? - Lattarauta=luuserin
Niin .. kirjoitti:
jota on tehty suomalaisessa autotehtaassa Uudessakaupungissa, ja näin saat samalla suomalaisten leipäjonot pidemmiksi !
Sinullahan on aivan Saulin luonne, saa nähdä kutsuuko jopa linnaan juhlimaan päätöstäsi ?Niin, montako lattarautaa näet suuryritysten parkkialueilla, et yhtään. Luusereitten autoja...
- Pirre*
Niin .. kirjoitti:
Sinullahan on aivan Saulin luonne, saa nähdä kutsuuko jopa linnaan juhlimaan päätöstäsi ?Ai näinkö halppoa se linnaan pääsy onkin, jes!
- Niin ..
Lattarauta=luuserin kirjoitti:
Niin, montako lattarautaa näet suuryritysten parkkialueilla, et yhtään. Luusereitten autoja...
Kerropa missä ne sun suuryritykset ovat ?
- Niin ..
Lattarauta=luuserin kirjoitti:
Niin, montako lattarautaa näet suuryritysten parkkialueilla, et yhtään. Luusereitten autoja...
Nythän tuli hiljan uutisissa et meidän "SUURVIRMA" Uudessakaupungissa aloittaa "Luusereitten autoja" valmistamaan ? Tosin olisi tuolla voitu tehdä parempiakin autoja Suomen ilmastoon, joka olisi työllistänyt enemmän kun muutaman, et voitaisiin puhua oikeasti suurvirmasta!
"Uudellekaupungille pieni lottovoitto," ?
http://www.iltalehti.fi/autot/2012030615290606_au.shtml
- SAS*
Ei hävettänyt silloin kuin Ladalla ajelin. Ajelin Ladalla vuosina 1975 -1997 oli niitä useampiskin, viimeisen ostin uutena ja ajoin 16 vuotta. Olisi ollut varaa ajaa myös länsiautolla, mutta koemielellä ostin Ladan ja totesin hyväksi ja varmaksi talviautoksi.
Osaksi se johtuu myös luonteestani, en halua sijoittaa rahaa autoihin. Mieluummin säästän autoilussa, riittää rahaa tärkeämpiin asioihin.
Nykyään meillä on kaksi ranskalaista autoa.- Pirre*
Mutta ajomukavuus on mitä on, jotenkin vinossa piti vänköttää ajaessaan..sen verran olen sitä merkkiä kokeillut.
- SAS*
Pirre* kirjoitti:
Mutta ajomukavuus on mitä on, jotenkin vinossa piti vänköttää ajaessaan..sen verran olen sitä merkkiä kokeillut.
Se kesti aikansa, että tottui sitä ajamaan. Sitä sai myös ajaa koko ajan, eli ohjailla.
Etuvetoiset menevät kuin itsestään tiellä.
Parkkiruutuun ajaminen oli raskasta, siitä kai minunkin olkapäät kuluivat. - Niin ..
Pirre* kirjoitti:
Laiskiainen!
No ei mitään toiveita päästä linnanjuhlin kun oot silti kokeilut etkä ottanutkaan pyörää !
- meeriamanda
Sanotaan nyt niin et traktorit on erikseen. En muista kuin yhden tapauksen josta sain kiukut kun toimin välittäjänä. Nuorna tarjoilijana oli työkaverillani Lada ja se temppuili... en muista enää mistä mut silloinen kaverini oli asentajana arvostetussa maahantuontifirmassa, ja teki viraapelihommia iltaisin omassa pajassaan.
Kysyin katsoisiko hän tarjoilijatyökaverini autoa, kun kuuli et lada... pyysi sanoon ettei hänellä ole avaimia siihen malliin. Minä tyhmänä toistin terveiset, enhän tiennyt tuon taivaallista autorempoista mut työkaveri suuttui totaalisesti, eikä aikonutkaan uskoa etten tiennyt enempää? Ehkäpä siksikin kun asentajakaverini ajeli uudehkolla mersulla. Sanoi ettei ala kenenkään romuja kynsimään. Ei hänkään tajunnut ettei minulla ollut ns. leikannut vitsinä tarkoitettu?
Kyllä siitä jupakka syntyi, eikä välimme työrintamalla palautuneet ennalleen. Jatkoin opiskelujani joten se siitä :) - Nnainen
Mulla oli joissain (nyt jo unohtuneissa) piireissä kerran naiskaveri, joka vannoutuneena Lada-fanina uhosi, että jos hän voittaa lotossa, niin ostaa kaikille kavereille Ladat!
Mua olis Trabbe huvittanut enemmän... :) - RosaLiiin
Ladasta tulee mieleen eräs kotimainen sarja, jossa hieman hassahtanut vanhapoika ajeli ladalla josta oli tehty avoauto vai oliko se avolava. Siitä oli hitsailtu katto ja takaluukku pois.
Hymysuin sitä muistelen vaikken muista mikä sarjan nimi edes oli mutta hauska auto siinä ainakin oli.
Lada oli vielä se perusbeessi jos muistan oikein, eikös ne melkein kaikki ladat aikoinaan olleet jotenkin beessejä.
Naapurin poika on kunnostanut kesäautoksi vanhan ladan ja maalannut se iloisen ja hempeän kevätvihreäksi, siitä alkaa aina kesä kun tuo vihreä lada pyörähtää pihatiellä.Mjaa, ostin omani aikoinaan uusina, toinen tumman viininpunainen (kun tummanvihreää ei ollut valikoimasssa), toinen tumman merenvihreä...
- RosaLiiin
yohuuhkaja kirjoitti:
Mjaa, ostin omani aikoinaan uusina, toinen tumman viininpunainen (kun tummanvihreää ei ollut valikoimasssa), toinen tumman merenvihreä...
Tuli mieleen kun aikoinani olin Lauttasaaressa töissä, niin ajoin aina bussilla ohi Konelan liikerakennuksen, sieltä kuulema ladat lähtivät ympäri suomea, olisivatkohan laittaneet pyörät siellä alle ja muutenkin myyntikuntoon nuo autot.
Haitkohan sinäkin sieltä omasi.
Ladamiehet olivat hyvin merkkiuskollisia, yksi lada niin seuraavakin auto oli lada.
Mitä sitä hyvää vaihtamaan.
- beessi lada
Mummoystävälläni oli Lada,jolla hän oli ajellut vuosikymmeniä.Luopui siitä pari kk sitten,antoi sukulaiselleen.
Mummon kyydissä olen kulkenut monet kerrat ja kyllä se herätti määrätynlaista hilpeyttä liikenteessä,peukkuja nousi terasseilta ja pysähdyttäessä jonnekkin,tultiin ihan haastattelemaan.
Sanoinkin hänelle,että saat kyllä liikenteessä paljon anteeksi jos ei ihan aina pois alta kerennytkään,auto kääntyi näet hitaasti ja oli muutenkin antiikkisen näköinen.
Hyvin mummo uskalsi ajaa,täällä ihan pääkaupungin keskustassakin ja oli ihan täpinöissään kun vielä uskalsi,88vee... - 1943
Eipä moinen asia hävettäisi. Ei ole tarjoutunut mahdollisuutta. Jostain syystä en ole ollut edes Ladan kyydissä. Veljelläni oli Lada ja hän oli tyytyväinen. Vertailun vuoksi sanottakoon, etten myöskään Audia, BMV:tä tai mersua ole ajanut, harvoin kyydissäkin ollut, en muista. Kun ostin edellisen autoni, kävin koeajamassa melko monta muuta merkkiä, mutta Toyota Corolla tuli ostettua, kahdeksas samaa merkkiä minulle. Aloin muistella menneitä ja aika erikoista on, etten juurikaan ajanut mieheni autoilla. Harvoin ajan miesystäväni Fordiakin.
- länsi autot pettymys
Rehellinen vastaus :
ei hävettäs,,,,,,,,
omistan japanilaisen ,,,,,,,,
mutta ei ladassa mitään hävettävää ole, päinvastoin se voi olla paljon lujempi laatunen kuin länsiautot. - Saat anteeksi
oman rajallisuutesi!
Mutta näin me vaan toimimme.
http://areena.yle.fi/audio/1328082589865 - wanha aatami ja Lada
Riippuu siitä omasta minuudesta, että hävettääkö.
Meilläkin on kaksi tuttavaa. Toinen on ns. opettajana koulussa ja häntä hävettäisi nousta vaikka uudesta Skodasta.
Sitten toinen henkilö on, tosin jo eläkkeellä, elämänsä ja työnsä tehnyt ylityöjohtaja.
Hän johti firmansa tehtaita täällä kotimaassa, ja kahdessa eri ulkomaanpisteessä.
Hän ajoi nuoruudessaan Ladalla, Wartburgilla ja nyt edelleen Ladalla.
Hän tuumasi ajatuksiin sen, että kun ostaa rahallaan auton, niin hän ei sijoita siihen enempää, mitä nyt on sijoittanut vaikka Ladaan. ts. ei ruoki yhteiskuntaa verovaroja, kehtaa nousta Ladasta, vaikka on varaa ostaa ja ajaa sillä, mitä meillä kullakin on varaa täällä ostaa.
Eli kyse on siitä sydämen asenteesta, mutta myös tarpeesta.
Kellä työkenttä saattaa kulkemaan paljon, niin eihän halvalla kannata autoa ostaa työkaluksi, tahi firman autoksi. Ajoihan tämä ystävämme paremmalla firman autolla työaikana. Käytiinpä tuolla ulkomailla sitä tehdasta katsomassa, missä hän valvoi tehtäviä. Mutta nyt, kun tarkoitus on päästä tässä kaupungissa paikasta toiseen, niin riittää se kulkuneuvo.
Eli elämä ei ole kiinni siitä, että pitäisi naapurin edessä edustaa autonkautta jotain, koska ihmisenä oleminen on tärkeämpää, mutta makunsa ja tarpeensa on kullakin.
Luhtasen isäntäkin sanoi, "että hän ajaa Jaguaarilla siksi, että löytää sen työpaikaltaan helpommin ja myös "sieltä jostain lukuisten " Mersujen joukosta".
Aikoinaan ajoin Saabia, Fordin eri merkkejä, Renujakin jne. jne. jne. Mutta kun nyt tarvitsee vain päästä johonkin, ajan Ladalla, mutta näitten tähtien alla ei ehkä niinkään kauaa.
Sitten se juttu huumoriksi loppuun.
Koulussa opettaja pyysi uskontotunnilla piirtämään jonkun raamatunaiheisen jutun.
Tuloksia katsellen hän saapui Villen luo ja siinäpä oli se Lada ja kolme henkilö autossa sisällä.
Opettaja tuumasi Villelle, että miten sinä tällaisen kuvan sait aikaiseksi tähän aiheeseen, niin Ville tuumasi. "Alussa Jumala ajoi Aadamin ja Eevan pois paratiisista. ...
Niinpä, jos tuolla jo ajettiin Ladalla ja kaikki kolme on noussut autosta, niin eiköhän jokaisella ole mahdollisuus nousta, jos haluaa, myös Ladan kyydistäkin"!
Vai mitä? - ,,,,,,,
Ladaa ei myydä enään suomessa,
ei hävettäs ajaa vaikka en koskaan ole omistanukkaan ladaa, tiedän vaan että ne on kestäviä autoja, aivan hyviä siinä kuin länsiautotkin, jopa kestävämpiä, ja paljon halvempia, - henrjii
Pidän autoja kulkuneuvoina, että aivan sama millä ajan, mutta Lada on kyllä pitkällä matkalla aika työläs ajaa. Huonolla tiellä ajo-ominaisuudet sen kun paranee, menee tietyömaalla, missä on nyrkin kokoista molskottia, ihan sukkasillaan, ei nitise, eikä natise niin kuin nykyautot.
- .
Enpä ole Latuskalla ajellut, ainoastaan vain muutaman kerran kyydissäkin ollut samoin kuin Saranassa.
Jouset sanovat niissä olevan niin hyviä että kelpaavat muihinkin autoihin varaosiksi.- Vai et
Saranassa on hyvät varaosat ?
Täällä on moni jotka moittivat Lataa ?
Katsokaa millaisen auton itse omistatte suurella velalla hankittuna ?
"Linkin takaa löydät listan, josta voit tarkastaa autosi turvallisuusluokituksen.
Tiedot käyvät ilmi Aalto-yliopiston, Liikennevakuutuskeskuksen ja Travin torstaina julkistamasta tutkimuksesta."
static.iltalehti.fi/kuvat/liitteet/automallitutkimus2010.pdf
Jos tuo linkki ei toimi, niin tuolta sitten löytyy:
http://www.iltalehti.fi/autot/2012032215357542_au.shtml
"Jos suhdeluku on alle yhden, on kyseinen automalli keskimääräistä parempi. Mikäli suhdeluku on yli yhden, on ks. malli puolestaan keskimääräistä huonompi.
Merkittävästi tavallista huonommat autot on puolestaan merkitty tummanharmaalla."
Lada 110 vm1999-2007 yht 0,88
Lada Samara vm 1998-2003 yht 0,87
Et silleen sitä sai joskus halvalla hyvääkin tässä maassa ?
Mutta kaikki hyväkin loppuu aikanaan ja mitään emme voi.
Lada oli se auto jolla opettelin ajamaan ja kaiken lisäksi ajoin inssiajonkin sillä. Lasteni isä toimi ajo-opettajana. Noo olihan siinä kaikenlaista opetellessa, heh.
Hyvä oli lada ja kaiken lisäksi käynnistyi pakkasellakin.- leilei.
Anteeksi paljon, mutta nyt naurattaa.
Lapsuudessani, 1950-luvulla, meillä oli perheessämme kokonaista yksi ajoneuvo, polkupyörä, naispuolinen.
Silloin oli kunnioitusta herättävää auto kuin auto, neljä rengasta ja ratti.
Tosin silloin oli rauhaisaa istua peräpiirissä olevassa hynssikässä, ei tullut suolivaivoja vieressä pärräävästä kännykästä. Toimituksen tulos sinetöitiin ruttaamalla sanomalehtipalasta peräpeiliystävällisempään olomuotoon. Ei ollut lambeja, saati bambeja.
Missä onni, Ladassa vai Mersussa? Vai vastako huomenna, sitku? - O - O
Hävettäisi tosiaan - jos kovasti savuttaisi ja paljon ajaisin.
Auto on minulle vain väline, jolla siirrytään karttapisteestä A pisteeseen B.Tekee mieli jatkaa, kun huomasin jonkun irvailleen IFAsta.
Meillä oli 50-luvulla kaksi tai kolme IFAa. Isäni mielestä oli hyvä, että merkille irvailtiin. Hän itsekin muisti joitain loruja, esim: "Osta IFA, maksa käteisellä, jaksat työntää". Isän mielestä merkin vähäinen arvostus piti auton hinnan alhaisena, ja perhe sai tyytyväisenä ajella halvemmalla.
Ainoa kerta, kun automme pysähtyi kesken matkan tapahtui joskus 60-luvulla, ja silloin ajoimme Fordilla.;))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731910Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971653- 1471197
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako190551- 54537
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462