Miksi sätitään yhtä kirjoittajaa

Fered.

Minusta ei meillä ole kellään sata varaa puhtaat jauhot pussissa
mutta pahimmat on ollut ,örvelö, su, hellari ,ja joitakin miedonpiakin
aika usein eräe t:re lainen jj. Kurjentaival ja muutamat muutkin ..

Oisiko otettava rauhallisemmin kun toi maailmanloppukin on tulossa
ja ainoastaan Jeesuseen uskova pelastuu, minä pyydän ensiksi anteeksi
koska minun on helpoin se tehdä , tamä on jo 10 kerta kun anon täällä
anteeksi , olkaa rohkeat että saatte palautteen ..

35

81

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pysytää totuuves

Näistä kaikista ei voi oikein tietää. Hellarikin on ateistiksi kääntynyt entinen hellari. Helluntailaiset ovat fiksua porukkaa mitä minä heitä tunnen jo vuosikymmenien ajalta. "zii zii:stä" en olisi niinkään
      vakuuttunut. Örvelö on ilmeisesti sama henkilö kun savon ukona esiintyvä. Eli Matti Simonaho. Juovuspäissään taas kerran paljasti itsensä noin pari viikkoa sitten. Heidän viestejään en ole lukenut aikoihin, ne ovat täysin arvotonta paskaa kaikki. Viha Jeesuksen omia kohtaan on tuhonnut miehen totaalisti.

Näitä tulee riittämään jatkossakin. Siksi onkin aivan välttämätöntä oppia valikoimaan, kenen viestejä luet ja mitkä viestit jätä kerta kaikkiaan kokonaan lukematta. Anoa mikä meitä hyödyttää on usko Herraan Jeesukseen, pysykäämme me kristityt siinä kaksin käsin kiinni. Ja julistamme voimakkaasti parannusta näille synneissään mätäneville epäuskoisille jumalattomille ja ateisteille.

• Fered.

Ajattelen monista asioista samoin , mutta kun pienikin lipsahdus
      tulee , esimerkiksi hellarin kanssa , en voi kaikkea hyväksyä , ja
      sitten jehovat ovat minulle kuin ateistit , he kyllä myntää Henkilö
      Jaaeuksen , mutta ei ymmärrä Jumalan POIKANA , eikä inkarn
      oitumusta, puhumattakaan tapettu ja ylös noussut Herramme
      Jeesus Kristus , .Tähän me uskomme ..

• vain Jeesus pelastaa

Jehovantodistajat on amerikkalaisen Brnand Russelin kehittämä harhaoppi. He ovat areiolaisia, kieltäen Kristuksen jumaluuden.

Näitähän riittää erilaisia uskontoja, ja tilaa on.

• su

Menes ny koira välillä koppiisi siitä ärhentelemästä.

• harras huttunen

Ei moitita henkilöä vaan esim jeesuspelastajan muuttuvaa nimimekkiä, jolla kaikki kirjoitukset alkaa muut väärässä minä oikeassa. helvetti odottaa.

unohdit fered listata mm kalle, jaakoo, ville gapriel, matti, teu, teuta teutates, pahoja häiriköitä teiltäpäin.

• matti. fered.

En unohtanut Fered, teki aloituksen ja pyysi anteeksio , siksi toiseksei
        sinäkin tunnet nuo muut nimimerkit , on huomautuksesi turha . Kaikki
        hoitavat asiaansa oikenin niin asia edistyy , ja homma hoituu ..

• Russelin etunimi

Kysymys: Keitä Jehovan todistajat ovat ja mihin he uskovat?

Vastaus: Jehovan todistajien nimellä tunnettu lahko alkoi Pennsylvaniassa vuonna 1870 Charles Taze Russellin pitämistä raamattutunneista. Russellin ryhmä oli nimeltään "Millenial Dawn Bible Study", joka käännettynä merkitsee Vuosituhannen aamunkoiton raamatturyhmä.

Mihin Jehovan todistajat uskovat?

Heidän opillisten näkemystensä tarkka analysointi, muun muassa, koskien Kristuksen jumalisuutta, pelastusta, kolminaisuutta, Pyhää Henkeä ja syntien anteeksiantoa osoittaa ilman epäilyksen häivää, että heidän näkemyksensä näiden oppien osalta eivät ole perinteisten kristillisten näkemysten mukaisia.

Jehovan todistajat uskovat Jeesuksen olevan arkkienkeli Mikael, joka on kaikkein korkein luoduista olennoista.

Tämä on vastoin monia raamatunkohtia, jotka selvästi osoittavat Jeesuksen olevan Jumala (Joh. 1:1,14, 8:58, 10:30).

Jehovan todistajien mukaan pelastus saavutetaan yhdistämällä usko, hyvät teot ja kuuliaisuus.

Tämä on ristiriidassa lukemattomien jakeiden kanssa, jotka julistavat pelastuksen olevan armosta uskon kautta (Joh. 3:16; Efes. 2:8-9; Tiitus 3:5).

Jehovan todistajat eivät hyväksy kolminaisuutta, uskovat Jeesuksen olevan luotu olento ja sanovat Pyhän Hengen olevan Jumalan ympärillämme vaikuttavan persoonattoman voiman.

Jehovan todistajat hylkäävät opetuksen Kristuksen sijaiskuolemasta ja kannattavat sen sijaan lunnasteoriaa, jonka mukaan Jeesuksen kuolema oli lunnasmaksu Aadamin syntien tähden.

• sontamoottorit hiite

Häiriköt ovat nomenomaan ei-lestadiolaisia, - kaikki!!!

• Bwana1

Niille aggressiivisesti Kristittyjä pilkkaaville ateisteille sanoisin: Teidän juttujanne voi kyllä lukea, mutta ajattele itse, jos joku väittäisi viikosta toiseen ja kuukaudesta toiseen, että ei Suomi ole tasavalta, vaan Ruotsin vallan alainen osa kuningaskuntaa. Ei suomella ole presidenttiä, vaan Ruotsin kuningas on täällä hallitsijana. Eikä suomen kieltä ole olemassakaan, vaan kaikki täällä puhuvat ruotsia, jne, niin kyllä sinä alkaisit jossain vaiheessa jo ihmettelemään että voivatko tuollaiset ihmiset olla tosissaan?

Aivan yhtä selkeästi kuin se, että Suomi on Suomi, on meille Kristityille Raamatun oppi erehtymätöntä Jumalan Sananaa, sekä Jumala kaiken luoja, kaiken omistaja ja hallitsija. Ateistien argumentit ovat "mun mielestä" ja "kaikkihan sen tajuu" -tasolla. Ja ajattele, kun tuollaista argumentointia vastassa on erehtymätön Jumalan Sana. Täydellinen maailmankaikkeuden Luojan totuus, niin luulisi tajuavan "tyhmemmänkin" ateistin, kaikella kunnioituksella, taistelevansa ruohonkorrella hurricaania vastaan.

Jumalan totuus on aivan toisella tasolla kuin nokkelimmankin ateistin "mustatuntuu"-väitteet. Me Kristityt tahtoisimme vain sydämemme pohjasta että tekin saisitte pelastuksen, koska se on Jumalasi tahto myös. Ja Hän ON myös sinun Jumalasi, halusitpa sitä tahi et.

Ateisti on kuin vielä syntymätön vauva, joka huutaa äitinsä kohdussa: "Minun maailmani on täällä! Ei ole muuta olevaisuutta! Minä en kuuntele teitä!", vaikka hän huomaa kaksos-sisarensa jo häipyneen kohdusta, ja kuulee tämän parkuvan kohdun ulkopuolella. Vaikka äiti, isä ja lääkärit kuinka yrittävät houkutella vauvaa ulos kohdusta, ei hän suostu. Vaikka hänelle sanotaan että kuolet itsepäisyyteesi ellet ota vastaan tätä tarjousta syntyä, ei hän usko. Lopulta "ateisti"-vauva kuolee kohtuun ennen kuin edes suostui syntymään tähän elämään.

Me Kristityt olemme jo uudestisyntyneitä iankaikkiseen elämään uskon kautta, ja huudamme täältä sinulle ateisti sinne pimeyteesi, että antaisit periksi itsepetoksellesi, sillä vielä on aikaa syntyä iankaikkisuuteen, muttei se kenenkään kohdalla jatku ikuisesti. Eräänä päivänä vauva otetaan kuolleena ulos ja krematoidaan. Mitä tyhmyyttä, ajattelisi hänen äitinsä surullisena. Mitä itserakkauden sokeutta, ajattelee Jumala kun näkee ateistin toisensa perään hylkäävän iankaikkisen elämän ja vaipuvan iankaikkiseen kadotukseen.

• valitettavasti näin

Niin Bwana1 Monesti sitä kysyy Jumalalta, miksi toinen otetaan ja toinen jätetään.

Kysymys herää siksi, kun ajattelemme perinteisesti niin että ateisti ei todellakaan ymmärrä miksi hän ei voi uskoa Jumalaan. Tämän ajatuskaavan mukaan ateisti olisi tosiaan syyntakeeton tekemästään ratkaisusta, kuin pieni vauva.

Raamattu kyllä puhuu päinvastaista, eli että jokaisen sydämeen on istutettu tietoisuus ihmisen alkuperästä, ja siitä että ihminen on kerran vastuussa valinnastaan.

Room. 1:18-20 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa, sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; ...

***) ... sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.

Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,

Room. 1:21- 32 koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.

Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tullee ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.

Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa, nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.

Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen; samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.

Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia. He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä; ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia, vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta; ...

***) ... jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

• Ville.

Room. 1:18-25. lue Raamatustas .

sel. Ns. luonnollinen ilmoitus antaa ihmisille selviä todisteita maailman -
      kaikkeuden kaikkivaltiaasta Luojasta /Jumalasta , jos he tarkkaavat Hänen tekojaan . Kun he kieltäytyvät ottamasta huomioon näitä todisteita eivätkä
      kunniota ja kiitä Jumalaa , Hän hylkää heidät heidän kelvottoman mielensä
      valtaan , ja heidän ymmärtämätön sydämensä/mielensä pimenee.

He ovat vastuussa tästä eksymyksestään , eikä heillä ole millä puolustaa
      itseään . PELASTUKSEEN tarvitaan Jumalan ERITYINEN ILMOITUS Raama-
      tussa ja Kristuksessa . Sekä yleisen että erityisen ilmoituksen torjumisesta
      ja hylkäämisestä Seuraa Jumalan vihan alle joutuminen ..

• ville.

Room.1:26-27.-> 1 Kor 6:8-11.

Room. 1:28-32. -> Gal. 5:19-20. : Ef. 2:1-3. ; 2 Tim. 3:2-4. ;Ilm. 21:8.

• su

Juu. kyllä minäkin pyydän anteeksi kaikilta muilta, mutta en helvetin hevosmieheltä siltäJeesuksen tiellä nuuskivalta vainukoira Lassielta.

Minä panen paremmaksi pyydän anteeksi 20 kertaa. Ja maailman loppua ei nyt tule, kun ollaa juuri saamassa uusi presidenttikin.

Miksi sinun pitää olla noin pessimisti elämän suhteen. Luoja on meidät antanut tulla tänne maailmaan. Hän pitää meistä hyvää huolta jos vain ollaan suht koht siististi. Rukoillaan että hän armahtaisi meitä kun silmämme viimeisen kerran suljemme.

Kuule fered," kuka se yhtä henkilö on"jota niin säälit. Sääli myös minuakin. Orvelöä ei tarvii sääliä, hän on ottanut nokkiinsa ja lähtenyt sitten lätkimään, kun tää helvetin hevosmies/rakkikoira on käskenyt niin monta kertaa lähteä laputtamaan.

Minä en muuten lähde, ennen kuin tulee niitä anteeksipyytöjä häneltä. Tää hevosmies/ rakkikoira on kyllä kaikkea muuta kuin oikea lestadiolainen. Hän tekee teistä lahkolaisia itsekehullaan, pelottelullaan ja tuomioillaan. Hänen pussissa olevat jauhot ovat helvetin reissulla hankittuja.

Niin fered, tämä tulee minulta jatkumaan,niin kauan kun tuomioita räitään päälleni.
      Vielä, ne viesti mielestäsi pitää vain lukea, missä syytellään kristittyjä ateistiksi ja pidetään itseään vain Jeesuksen omina. Se on hourupäisyyttä fered. Tai sitten sitä lahkolaisuutta, mikä on raamatussa tuomittua.

Sinä saat luulla minua vaikka tasavallan presidentiksi, se on yhtä metässä kun arviot minua örvelöksi tai juovuspäissään temmeltäväksi Simonahoksi. Kato kun minä en viinaa, enkä kaljaa juo. Olen ollut raittiina 30 vuotta. Vai haiseeko minun henki sinne asti. Jos haisee niin lopeta tuo humalassa ökeltäminen,puheesi tuntuu vain joskus siltä. Jos lestoilta käy insesti, niin miksi ei kaappijuoppouskin.

Älä syyttele että teitä vihataan. Ei vihata, jos ette tuomitse ja tuomioi tavallisia ihmisiä. Tuomio synnyttää vihaa, kun yritätte nöytyyttää ihmisiä. Jos menet tuonne kadulle ja sanot ensimmäiselle vastaan tulija miehelle. SInä menet helvettiin. Niin arvaas mitä. Hän vetää sinua turpiin.

• Fered.

On siinä pieni , mahdollisuus että hän on itsekin tullut siihen tuolksee,
      että alkaisi keskusteeen , että mitä minun pitäisi tehdä ettei niin kävisi,
      ja on mielluumin kuulolla kuin nyrkkeilijä .

Mutta olet varmasti oikeassa siinä että isoin osa tinttais senkan esiin
      eli mitä tästä opimme , ja kuinka puhumme/puhuttelemme lähimmäistä
      sillä hän on kuitenkin lähimmäinen ,koska tulee vastaan .

Siinä aloituksessa oli tuo luku 10 siksi että olen yleisesti pyytänyt senverran
      netissä anteeksi , en ajatellut että 10 kertaa nyt . Ei se silti ollut yhtään huono
      ajatus koska , vain anteeksi pyytämällä voi anteeksi saada ..

Jos örvelö on todella poistunut , voin nostaa siitä hattua . Silla se todistaa
      jotenkin siitä , että paimen koira on loppujen lopuksi saanut tahtonsa läpi
      niinkuin kerroit että , tulijärveen , ja laputtamaan yms.

Sinä pärjäät omin avuin ihan hyvin , et sinä sääliä tarvitse , Usko ja ole
      Jeesuksen opetus poppoossa , uskothan sinä Jeesukseen jos niin
      annan anteeksi . ja toivon että kaikki ovat samaa mieltä..

Jumala sanoi Maailman ajat loppuvat : sitä ei kukaan ihminen määrää
      Jeesus ei tiennyt silloin kun oli täälä ekalla kertaa , mutta nousi taivaaseen
      hän tietää kaiken kuin Jumalakin , eli kun Hän tulee toistamiseen , Hänellä
      on valtansa , ja käyttää sitä tekee viimeisen Tuomion , kuten ovat sen suunnitelleet . Me ihmiset emme voi siihen puuttua puolella puu pnnillä .

• hyvästi

Savon ukon kanssa on tilit selvät. Häntä on nyt varoitettu epäuskosta, jumalanpilkasta, jumalattomuudesta ja harhaopista.

Tit. 3:10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
      Tit. 3:11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.

• su

Helvetin hevosmies-vahtikoira, älä lue minun tekstejä, niin ei tarvii hermostuakkaan. Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.

- en ole pilkannut Jumalaa

- en ole Jumalaton, koska rukoilen häntä

. en ole harha oppinen, koska en ole lahkolainen kuten sinä hevosmies.

- meidän välit ei ole selvät, ennen kuin lakkaat tuomitsemasta toisia, ja pidää itseäsi apostolina, pilkkaamaan, nöyryttämään ja haukkumaan ateistiksi ihmisiä, jotka tunnustavat Jumalansa. Pilkkaat vai Jeesusta, hänen himeänsä käyttäen, ottaessasi vallan Jumalalta tuomioinesi.

• Bwana1

"Jeesus itse istuu Jumalan oikealla puolella ja rukoilee alati puolestamme..." Tahdon naiivisti uskoa Rakkaudellisen Jumalamme vakaan tahdon olevan yhä, että jokainen joka uskoo Kristuksen Pyhän Evankeliumin, pelastuu. Sen tähden minäkin naiivisti rukolen jokaisen vielä-kääntymättömän lähimmäiseni puolesta, että Pyhä Henki pehmittäisi hänen kivi-sydämensä kuulemaan pieneksi hetkeksi Hänet, joka oven takana kolkuttaa. Ja että hän avaisi kahlitun sielunsa portin Vapahtajalle astua sisään. Herramme Kristus on Jumala, ja ollen samaa olemusta Isän kanssa, hän on voimallinen murtamaan kaikki Sielunvihollisen rakentamat padot paatuneimmankin ateistin kivisydämen ympäriltä, että Pyhä Henki saa lopulta koskettaa häntä. Ja siitä kosketuksesta hänen paatunut kivisydämensä muuttuu sykkiväksi ja rakkauden vastaanottavaksi liha-sydämeksi.

Lapsen omaisesti tahdon yhä, vielä tässä pimenevässä lopun-ajassakin, uskoa sen, ettei Jumalalle ole mikään mahdotonta. Että aivan kuten Ville lainasi Jumalan Sanaa, on vakavin kuolemansynti hyljätä Jumalan omalla verellään lunastama pelastus, ja että jokaisella Jumalan Kuvaksi luodulla on sisäänrakennettuna tieto omasta asemastaan Jumalan luomiskertomuksesta. Mutta tahdon silti vedotaa loppuun saakka jokaisessa pelastuksensa kieltäjässä siihen tietoon, jota vastaan taistelemiseen he maallisen elämänsä uhraavat. Sen tiedon päätymisen ateistin tietoisuuteen estää nimenomaan Sielunvihollinen Saa)tana!

Paholainen virittää kaikki mahdolliset eksytykset kätkeäkseen Kirkkauden omiensa silmiltä. En sen tähden voi, niin pitkään kun Herra elonpäiviä suo, enkä varmasti sen jälkeenkään, olla rukoilematta jokaisen pelastumattoman puolesta. Sillä kauheinta Jumalalle itselleen on nähdä, kuinka Hänen luomuksensa, jonka osaksi Hän tarkoitti iankaikkisen yhteyden itsensä kanssa, tuomitsee itse itsensä kadotukseen pelkästä pelosta, jonka Lucifer on hänen kivisydämeensä istuttanut!

Jumala on ennen kaikkea rakkaus, ja Hänen anteeksiantamuksensa on Täydellinen. Mutta pelastus on otettava t-i-e-t-o-i-s-e-s-t-i vastaan, muuten se jää saamatta, eikä siitä voi lopulta ateisti Jumalaa syyttä. Ei sen enempää Jumalan lapsiksi syntyneitä Kristittyjä. Kauhein totuus on se, että lopulta iankaikkisessa erossa kaikesta hyvästä, ateisti joutuu syyttämään tuomiostaan pelkästään omaa ylpeyttään. Ikuisesti! Ja se kohtalo on niin hirvittävä, ettei sitä haluaisi tapahtuvan yhdellekään. Meidän uudestisyntyneiden sydämet ovat Jumalan ylitsevuotavia rakkauden ja anteeksiantamuksen maljoja. Hedelmistään puu tunnetaan, ja kaikkein suurin niistä on rakkaus.

• su

Ensiksi, kuka todistaa, että Jeesus istuu Jumalan oikealla puolella. Se on vain siinä uskontunnustukseen joku laittanut. Siinä on oltava mielikuvitusta. Sen asian voisi kertoa yksinkertaisemminkin.

Se on oikein. Jumala on rakkaus. Hänen anteeksiantamisensa on täydellinen. Tähän asti menee hyvin.

Kaikki olemme Jumalan lapsia syntyissämme, koska hän on meidät kaikki tänne halunnut syntymään. Ei lestadiolaiset ole tässä erikoisasemassa.

Miten minä käsitän teidän uudestisyntymisen. Se on uudesti syntyneitä itsekkäitä toisia tuomitsevia Jumalan sanasta sekoittaneita. lahkolaisia.

Herätä voi pahuudestaa Jumalan avulla, mutta ei se tarkoita sitä, että herätään toisten yläpuolelle paistattelemaan päivää omassa uskossaan vai Jumalan hyväksyttyinä ja toisia parempina.

Se huoli mitä te näette lähimmäistenne elämisestä, on vain teidän oman syntitinne purkamista, että olisitte vieläkin parempia Herralle kuin he, jotka elävät vapaasti uskoen Jumalan johdatukseen ja suojeluun ilman ettei joka hetki pidä katsoa, teenkö nyt syntiä vai ei.

Hyvät moraaliset elämän tavat ovat lopussa Herran tilikirjassa yhtä pluspuolinen kuin lahkolainen, joka luulee olevansa vain ainoa Jumala oma, ja sen vuoksi pystyy halveksimaan oman aidan takan olevia hyviäkin ihmisiä.

Ajattele Bwana1 kaks kertaa, ennen kuin tulet itsesi hyvyyttä purkamaan halveksimalla muita Luojan luomia tuomitsevilla sanoillasi.

• Fered.
        su kirjoitti:

Ensiksi, kuka todistaa, että Jeesus istuu Jumalan oikealla puolella. Se on vain siinä uskontunnustukseen joku laittanut. Siinä on oltava mielikuvitusta. Sen asian voisi kertoa yksinkertaisemminkin.

Se on oikein. Jumala on rakkaus. Hänen anteeksiantamisensa on täydellinen. Tähän asti menee hyvin.

Kaikki olemme Jumalan lapsia syntyissämme, koska hän on meidät kaikki tänne halunnut syntymään. Ei lestadiolaiset ole tässä erikoisasemassa.

Miten minä käsitän teidän uudestisyntymisen. Se on uudesti syntyneitä itsekkäitä toisia tuomitsevia Jumalan sanasta sekoittaneita. lahkolaisia.

Herätä voi pahuudestaa Jumalan avulla, mutta ei se tarkoita sitä, että herätään toisten yläpuolelle paistattelemaan päivää omassa uskossaan vai Jumalan hyväksyttyinä ja toisia parempina.

Se huoli mitä te näette lähimmäistenne elämisestä, on vain teidän oman syntitinne purkamista, että olisitte vieläkin parempia Herralle kuin he, jotka elävät vapaasti uskoen Jumalan johdatukseen ja suojeluun ilman ettei joka hetki pidä katsoa, teenkö nyt syntiä vai ei.

Hyvät moraaliset elämän tavat ovat lopussa Herran tilikirjassa yhtä pluspuolinen kuin lahkolainen, joka luulee olevansa vain ainoa Jumala oma, ja sen vuoksi pystyy halveksimaan oman aidan takan olevia hyviäkin ihmisiä.

Ajattele Bwana1 kaks kertaa, ennen kuin tulet itsesi hyvyyttä purkamaan halveksimalla muita Luojan luomia tuomitsevilla sanoillasi.

su . Eikö nuo Bavna1 sanat ole sopivat , niinhän sinäkin sanoit
        jo alusta tällä palstalla , että sinä olet rittävän hyvä . Ei sellaista ole
        ainuttakaan , koska kaikilla on syntiä korjattavaksi saakka , ja siksi
        jokasen pitäsi Muistaa Paavalin tapaus Damaskon tiellä .

Ei hänkään luullut olevansa niin syntinen , kuin oli Kirkkauden edessä
        tuli sokeaksi , vaikka Kristus antoi kaikki synnit anteeksi, me olemme
        tälläisia sokeita omalla tavalla , ja ennen kuin suomut putoavat silmiltä
        me emme näe tilannetta selvästi, emmekä löydä Ananiasta mistään.

su. hyvän elämän tavat ovat sivistystä ja ne ei kuulu mitentenkään uskoon
        me ihmiset emme tiedä Jumalan tilikirjoista juuri enempää kuin mitä on
        Raamatussa kerrottu , ja se ei edellytä sättimään toista tai toista elikkä ei
        ole yhtä Jumalan omaa , eikä sen vuoksi pysty halveksimaan ketään .

Tässä kertomuksessa on vain huonoja ihmisiä , ja Hyviä Jumalia , sillä
        Jumalan ja Jeesuksen on tuomio , ihminen on vain syninen ja pysyy,
        ja on sen tähden kadotuksen oma , siksi jokaisen tulee saada Armosta
        synit anteeksi ei mistään ansiosta sen antaa Jumala /Kristus. .

• Jumalan työ

SU:n kaltaisille tiedoksi: Jeesus todellakin rukoilee kaikkien meidän edestämme. Hän suorastaan huutaa, tehkää parannus sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle.

Henkilöt jotka pilkkaavat Jeesuksen sovintoverta ja hänen valitsemiaan pyhiä apostoleita, kuten esimerkiksi Paavalia, pilkkaavat Jeesuksen opetuslapsia, osoittavat teoillaaan puheillaan ja laiminlyönneillään sen, etteivät he tahdokaan tehdä parannusta. He elävät jumalattomina ylpeydessään, epäuskon paatumuksessa.

"Jeesustelut" ovat tässä tilassa turhia pelastuksen kannalta, nimittäin tullakseen Jumalan lapseksi ihmisen on synnyttävä uudelleen Hengestä Jumalan sanan kautta. Hengestä syntyneet tunnetaan nimenomaan siitä että heillä on RAKKAUS JUmalansanaa ja toisiin Jeesuksen omiin. He tarvitsevat ravintoa elääkseen uskossa ja kasvaakseen uskossa. Jumalan sana rukous ja Herran Pyhä ehtoollinen ovat heille sama asia ku nrtuoka ja juoma nälkäselle ja janoiselle.

Joh. 3:3 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa."

• Bwana1

su; Itseäni en voi koroittaa maan tomua korkeammaksi, sillä minussa itsessäni ei mitään Jumalalle kelpaavaa ole. Koroitan ainoastaan yhtä, joka on meille kaikille syntiin langenneille tuonut pelastuksen Taivaallisista tänne maan päälle, jokaisen ulottuville.

Jumalan Sanassa on yksi ylitsepääsemätön kompastuskivi meille jokaiselle. Niin uskovalle, kuin maailmallisellekin. Se on, että "Jokainen on syntiä tehnyt, ja vailla Jumalan kirkkautta". Jokainen ihminen on siten syntisyytensä tähden kadotuksen oma. Ilman ainoatakaan poikkeusta. Jokainen on Sanan mukaan Hel)vetin tuleen synteinensä päätyvä. Jos Helvetin välttäisi vain "vihellellen" milloin itselleen sopivimman jumalan, milloin mammonan perään kumartelemalla, olisi silloin Jumalan veri vuotanut Golgatalla turhan tähden.

Jos kiellämme oman tuomiomme oikeudenmukaisuuden, ja intämme itsemme Taivaaseen pelkästään oman todistuksemme voimalla, niin mitä hyötyä Jumalan olisi ollut uhrata itseään ainosyntyisessä pojassaan viattomana, synnittömänä kärsimään meidän syntiemme tähden hirvittävintä maailmallista rangaistusta ja kuolemaa? Jos olisimme olleet Jumalalle kelpaavaisia oman hyvyytemme ansiosta, ei Hän olisi Poikaansa uhrannut.

Se että Jumala tarjoaa pelastuksen ihmiskunnan valittavaksi Karitsan uhrin muodossa, on Hänen armoaan juuri sinulle su, niinkuin minullekin. Niin lestadiolaiselle, kuin katolisellekin. Sydämen usko tekee Jumalalle kelpaavaksi, ja suun tunnustus pelastaa. Se on merkki uudestisyntymästäsi, kun sydämessäsi uskot, ja huulesi todistavat Kristuksen Herraksesi.

Älä siis su edes yritä luikerrella "marttyyrinä" koukusta väittämällä että täällä Kristityt sinua tuomitsevat ja itseään koroittavat. Jos joku sinut tuomitsee, on se sinun oma täydellisyytesi, joka ei tarvitse parannuksen tekemistä eikä syntien tunnustamista. Kun eräänä päivänä saat kokea armosta uudestisyntymän uskon kautta, putoaa peite lopullisesti silmiltäsi ja saat sydämeesi sen saman "arvopohjan", jolta totuus näyttäytyy sinulle Pyhän Hengen kirkastamana. Et silloin itsekään enää tuomitse toisia etkä marttyrisoi itseäsi. Siihen asti jatkat inttämistäsi.

• Jeesus on Herra

Oikein on veli Bwana1 todistanut, Jumalan sanan mukaisesti. Onneksi tällaisakin viestejä on joukossa.

Kiitos Jeesus, hallelujaa

• su
        Jeesus on Herra kirjoitti:

Oikein on veli Bwana1 todistanut, Jumalan sanan mukaisesti. Onneksi tällaisakin viestejä on joukossa.

Kiitos Jeesus, hallelujaa

Mene rakkikoira koppiisi häpeämään.

• su

No nii siinä savon ukko taas kuulit tuomiosi lestadiolaisen LAHKOLAISEN suusta. Kiemuetet koukuss, voi sinua pirua pelkäävää ihmispoloista.

Luulen kuitenkin, että vihellelle on moni tässä maailmassa elänyt ja tulee elämään. Ja taivaan portit millaiset ne sitten lienekin, avautuva vihellelle kaikille. Jumala armo on niin suuri, vaikka sinä sitä väheksyt sitä Jeesuksen veripesulla.

Teillä on ainainen helvetin pelottelu mielessä. Huutelette Jumalan rangaistuiksella. Jumala ei rankaise, vaan se joka teidänkin takana kurkkii milloin saiasi taas pahasti pelotella ja loukata lähimmäistä. Se kurkkii kaikkien takana, minunkin. Mutta minulla on vahva usko Jumala suojeluun ja armoon minun töpeksimisistäni, vaikka te että halua siihen uskoa. Te uskotte vai omaan pyhyyteenne joka on kuin veteenpiirretty viiva, joka ei merkitse loppujen lopuksi mitään. Sen vuoksi te voitte ollakkin siellä helvetin hevosmiehen kärryillä, meidän teidän mielestä ateistien sijaan.

Minä toivon, että eräänä päivänä saisin sellaisen herätyksen, että en olisi teidänkaltaisenne, toiset vain pahantekijänä ja itseni hyvänä ainoana Jumalan lapsena. Jumala sen kyllä kuulee.

Sinä voit sen sanoa marttyrisoimiseksi jos puolustan itesäni TEIDÄN TUOMIOILTA. Siihen asti jatkan inttämistäni kun tiedän olevai oikealla puolella Jumalani kanssa. Sanon Jumalani, vaikka te ette sitä usko. Uskotte vain omaan "arvopohjaanne"joka pitää teitä vangittuina ja toisille inisijöinä. Et ole Bwana1 sen kummempi kuin romanialais kerjäläinen joka kadun kulmassa hyvät kengät jalassa almuja pyytää.

Tulihan tää nyt sinulle selväksi. Onko minun vuoro nyt ruveta sinua pelastamaan. vai mitä?

• Bwana1

Hei su. Tulin juuri Jumalanpalveluksesta ev.lut. kirkosta, ja aivan ihanasti lauloi siellä paikallinen Rauhanyhdistysläisten kuoro. Hengen ravintoa kynttilänpäivän kirpeään pakkaspäivään parhaimmillaan. Toivon Herran rauhaa sinunkin sunnuntaihisi. Olen sitäpaitsi pelkästään iloinen siitä, että olet Kristuksen uskossa. En minä missään tapauksessa arvostele uskosi laatua tahi vahvuutta. Tärkeintähän itsesi kannalta on vain että uskot.

Uskohan on aina yksityinen asia. Siis yhden ihmisen ja yhden Jumalan välinen liitto, jonka "laatua" ei toinen ihminen voi, eikä tulekaan arvostella. Tämä pätee myös sinusta toisten uskovaisten suuntaan. Kristus tuo uskovan sydämeen rakkauden lähimmäistään kohtaan, ja samalla myös suvaitsevaisuuden hieman toisistaan poikkeaviinkin tapoihin palvella Jumalaa. On suurenmoista jos uskosi kautta voit kirkastaa Evankeliumin ilosanomaa sellaisille lähimmäisillesi jotka vielä ovat uskosta osattomia.

Voit aivan hyvin ammentaa uskostasi hieman tervettä itsevarmuutta myös asennoitumiseesi toisia ihmisiä kohtaan. Tarkoitan, että tapasi kokea itsesi jatkuvasti "vainotuksi" osoittaa ahdistuneisuutta, pelkoa ja epävarmuutta. Hyökkäävä asennoitumisesi muita uskovia kohtaan osoittaa että koet oman uskosi jotenkin kelpaamattomaksi. Antaudu kokosydämisemmin Kristuksen armolle, niin saat sydämellesi oikeanlaisen rauhan ja uskonvarmuuden. Turha sitä on omassa voimassaan koettaa saavuttaa. Olet su, varmasti aivan oikealla tiellä.

• su

Mitä sä intät. Jos joku helvetin hevosmies on kironnut minut kyykäärmeen sikiöksi ym. kun en tee parannusta hänenlaisekseen.

Olen sen verran elämää kokenut, että tiedän mitä vastaan. Vaikka olet käynyt kirkossa joko etupenkissä itseäsi näyttämässä tai jopa saarnaamassa, niin älätule minulle lässyttämään, että luikertelen koukussa marttyrina syytöksistä. Olet itse uskosi tähden niin koukussa, että pitää mennä kirkkoonkin heittäytymään saarnamiesten ja muiden näkijöiden nähtäväksi, että olet helvetin hyvä uskossasi.
        Muuta se ei ole. usot sie!

Niin. Oletko minun opettajani. Taisit pyöriä vielä jätöksissäsi kun oli sotaväet käynyt. Teistä tekopyhista lestadiolaisista kun ei saa selvää, kelle vastaisin kun muuntelette nimimerkkiänne kierosti, Ammutte nurkantakaa, vuoron perää toisia hihhuleita tukien.

Täälä ei ole kuin yksi rouva joka puhuu Jumalasta, mutta ei ole ryhtynyt siihen hyeenasakkiin mihin sinäkin olet liittynyt.

Näkykö muita hyeenoja kirkossa, syömässä homoja ja muita "ateisteja"

Sinä saat selittää raamattuasi vaikka kuinka , mutta se ei auta. niin kauan kun te "inisette" itseänne kehuen Jumalan ainoiksi lapsiksi ja ulkopuolisia parantamistarpeeksi oleviksi. Mene nyt sitten seuroihin, ja pyydä alempia nuolemaan kengän kärkesi. Se on vertauksella aivan sama kun rupeen minua neuvomaan.

Jumala on suurin meidän keskellämme. Häntä ja hänen hyvyyttää ja armoaan ette voi sumentaa, vaikka kuinka "verellä itsenne pesisitte"
        Häntä lähemmäksi ette pääse vaikka kuinka itseänne hyväilette maallikosaarnamiesten ihmesanoilla ja haukkumalla kaikki mitä raamatussa ei ole. "Herätkää te jotka nukutte," ennen kuin hukutte itsenne pyhyyteen ja ulkopuolisten pahuuteen.

Asennoitukaa nyt sitten oikein minuakin vastaan, niin asennoidun oikein teitäkin vastaan. Ymmärrätkö ? Olenhan kyykäärmeen sikiö, huoran äpärä, ja on varoittava etten saa kuulaa kalloon..ja koukussa marttyyrinä.

• Bwana1

...Enää en ihmettele, su, miksi jotkut veljet ovat lopulta tulleet mainitsemiisi johtopäätöksiin luonnevikojesi suhteen. Minulta et kuitenkaan saa kuin sääliä osaksesi, vaikka kuinka tuomioita kerjäätkin.

• ei piä imehellä

Mielestäni käsittämätön viha Jeesuksen apostolia Paavalia kohtaan osoittaa sen, että SU on Sama henkilö kun örvelöksi nimitetty, eli Matti Simonaho. Hänhän paljasti nimensä ja jopa osoitteensakin ollessaan ilmeisesti humalassa.

• su
        ei piä imehellä kirjoitti:

Mielestäni käsittämätön viha Jeesuksen apostolia Paavalia kohtaan osoittaa sen, että SU on Sama henkilö kun örvelöksi nimitetty, eli Matti Simonaho. Hänhän paljasti nimensä ja jopa osoitteensakin ollessaan ilmeisesti humalassa.

Kyllä nyt lahkolaisuuden vahtikoirat haukkuu väärää puuta, ei siellä ole oravaa,enempää kuin juopunutta Simonahoa.

• Matti .

Joo niin se on , Bavna1 olen samaa mieltä , enkä ihmettele
      muita yhtään paremmin , jos he ovat täynnä niin mekin
      koskakiään asia ei ole sen paremmin ,ja tuskin tulekaan ..

• sonnatpois kaukalost

Savon ukko on selvästi henkilö joka ei ymmärrä missä hänen tulee ásenteidensa ja vakaumuksensa vuoksi pysyä. Ei mahdollisimman kaukana Jeesuksen omien keskustelupalstoilta. Ihminen jonka ainoa motiivi uskovien palstoilla on valehdella heistä ummet ja lammet, tuottaa tällä tavalla menetellen jatkuvaa häiriötä uskovien keskinäisille keskusteluille ja mielipahaa uskoville, ei ole sopiva henkilö palstallemme.
        Havaitsin tämän jo parista hänen ensimmäisestä viestistään, noin kolme vuotta sitten, kun hän aloitti tämän häiriköinnin.

Nyt vasta, noin pari viikkoa sitten paljastui että pelaa kaksilla korteilla, että hän onkin Matti Simonaho, örvelönä tunnettu härski häirikkömme.
        Viha Paavalia kohtaan paljasti hänet. Toki savon ukko voi olla hänen lähisukulaisensakin, samaa "uskon" poppoota joka tapauksessa.

• matti.

Koska mikään.

• kalle .
        matti. kirjoitti:

Koska mikään.

Tämän piti jäädä , matin alapuolelle .

• su

Joukkotuomio on voimaa. Kovasti se sattui tuo totuuden kuuleminen.
      Huomaan, että lesttadiolaiset ovat joutuneet paniikkiin.

Totuuden kuuleminen ei ole helppoa sellaisille, jotka ovat itse toisille totuuttaan kertomassa. Nyt teitä todella nolottaa. Nyt ei enää puhuta Jeesuksesta , vaan savon ukon nitistämisestä, joka uskoo Jumalaan. Kun häneen ei saa uskoa vain alistettúna ja maahan lyötynä kuten lestadiolaisuudessa lahkolaiset haluaa.

Ruma kielenkäyttö täälä on alkanut helvetin hevosmieheltä joka on palstalle nimitettynä vahtikoira Lassie. Lestadiolaiset ovat saaneet luvan rumaan ja tuomitsevaan kielen käyttöön, itse Lars Lestadiukselta
      Hän ei rumiakaan sanojaan säästellyt. Pohtikaapa sitä miesten illassanne.

Nyt sitten tää helvetin hevosmiehellä on näköjään sontakuorma kärryillään. Kun hän niin varroittaa sen tulemisesta. Mahtaa hänellä olla saappatkin sonnassa yläpäänsä lisäksi.

Nyt kun sitä sontaa on tullut tänne. Niin minä luon kyllä lisää

• Sattuneesta syystä tiedän, että savonukko ei ole örvelö. Eikä örvelö kännipäissään itseänsä paljastanut muutama viikko sitten. Eikä örvelö lähtenyt hevosmiehen laputtamisella vaan ihan jonkun muun syyn takia.

Nyt pyytäisin savon ukkoa olemaan enempää provosoitumatta ja provosoimatta hevosmiestä ja hänen apuriaan. Viisaampi vaikenee, sanottiin ennen. Hevosmies ei lopeta ennen kuin hän on yksin valtias tällä palstalla, tai tullut järkiinsä.

Hevosmiehelle sanon, että pilaat hyvän asian typerällä meuhkaamisellasi. Vaikka olisit miten opillisesti oikeassa, hyökkäävä tyylisi pilaa kaiken. Tästä jo rohwessorin nimimerkillä sinua ojensin, arvon hevosmies.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1240
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      571
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe