Haavisto vai Niinistö?

äänestäjä pohjoisest

Olin tänään eräässä tilaisuudessa, jossa lähes kaikki muut olivat vanhoillislestadiolaisia. Vaaleista tuli sitten juttua ja varovaisten lämmittelyjen jälkeen alettiin puhua itse ehdokkaista. Olin niin yllättynyt, että jokainen vl joka kantansa toi ilmi kertoi äänestävänsä Niinistöä ja vahvin perustelu kaikilla oli Haaviston homoseksualisuus. On kuulema niin paha synti ja heidän periaatteidensa vastainen. Jokainen saa onneksi äänestää ketä haluaa ja ihan millä perusteella ikinä ratkaisunsa tekeekin ja niin pitää demokratiassa ollakin.

Ihmettelin vain sitä, että onko Niinistö nyt sitten synnitön? Onko homoseksualisuuden harjoittaminen pahempi ja suurempi synti kuin muut synnit? Tähän en saanut keneltäkään vastausta vaikka yritin, kaikki vain jankuttivat siitä, että homouden harjoittaminen on niin väärin ja Raamatun vastaista. Osaisiko joku täällä avata tätä äänestyslogiikkaa minulle, kun en sitä ymmärrä.

9

134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Calling Elvis

Eroaminen, ehkäisy ja avoparina eläminenhän eivät ole syntiä, ainakaan jos esim. mediassa kysytään asiaa joltakin vl-vaikuttajalta. Virallinen "totuus" erehtymättömältä Jumalan huoneen hallitukselta kuuluukin: kun ME emme halua!

Pedofilia ei myöskään ole syntinä läheskään samaa luokkaa kuin esim. kadottava korvakorujen käyttäminen tai hiusten värjääminen.

Homouden kauhistelulla vl-yhteisössä peitellään tekopyhällä tavalla omia paljon pahempia epäinhimillisiä ajatuksia ja järjettömiä tapoja.

• mieti
    • hoohoohooo

Homous tuntuu olevan synti vl seurakunnassa.
      kumma kyllä pedofilia ei näytä sitte synti olevankaan.
      Haaviston poikakaveri on kuitenkin aikuinen mies,toisin ku homojen lestadiolaisten lahkosaarnaajien uhrit.

• RAAMATUSTA.

Luuk 17

24. Sillä niinkuin salaman leimaus loistaa taivaan äärestä taivaan ääreen, niin on Ihmisen Poika päivänänsä oleva.
      25. Mutta sitä ennen pitää hänen kärsimän paljon ja joutuman tämän sukupolven hyljittäväksi.
      26. Ja niinkuin kävi Nooan päivinä, niin käy myöskin Ihmisen Pojan päivinä:
      27. he söivät, joivat, naivat ja menivät miehelle, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin; ja vedenpaisumus tuli ja hukutti heidät kaikki.
      28. Niin myös, samoin kuin kävi Lootin päivinä: he söivät, joivat, ostivat, myivät, istuttivat ja rakensivat,
      29. mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, satoi tulta ja tulikiveä taivaasta, ja se hukutti heidät kaikki,
      30. samoin käy sinä päivänä, jona Ihmisen Poika ilmestyy.

Juud 1:7 samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta.

• 7

On lukuisia Raamatunkohtia joista käy ilmi, ettei Sodoman ja Gomorran tuho johtunut "lihanhimoista" vaan epäjumalien palvonnasta jne.

Mutta eihän ne sinua kiinnosta, koska olet jo päättänyt miten Sodoman ja Gomorran tarinan tulkitset.

• lisää.

Room 1.
      24. Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,
      25. nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.
      26. Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;
      27. samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.
      28. Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.
      29. He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;
      30. ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,
      31. vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;
      32. jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

• Raha puhuu

Haaviston arvomaailma on lähempänä vl:tta kuin Niinistön.
      Homoseksuaalisus ei ole synti.
      Haaviston pari-suhdetta vl:t eivät hyväksy!
      Keskustelijoiden alapään arvot ovat olleet vallitsevia.
      Kivittäjien kokous siellä on ollut paikalla.

>>Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet,
      eivät varkaat eivätkä ahneet, eivät juomarit, pilkkaajat eivätkä riistäjät.

• haavistoa äänestin

häviittiin

• Lisääntymiskykyinen

Saimme reilusti valita ehdokkaan, joista toinen ottaa viskin jäillä ja toinen jätkän voilla. Tuskinpa kumpikaan mikään meriitti vanhoillislestadiolaisuudessa on. Ei siinä sen kummallisempaa logiikkaa tarvita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1930
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe