Hei!
Onko tälläisestä mahdollista nostaa syyte kunnianloukkauksesta, jos bileissä ollessa minulta on tultu entisen historiani takia kannabist, mutta kieltäydyin, koska olen lopettanut kyseiset hommat. Sen vuoksi tämä kyseinen ostaja alkoi kostona levittää huhua että minulla on/oli bileissä huumeita ja tämä huhu onkin jo levinnyt jo esimerkiksi koulussamme laajalle. Kunnianloukkauksessa tarvitsisi todisteita, mutta kyseessä on sana sanaa vastaan ja jos todistajia alettaisiin hakemaan, niin minun kaverini todistaisivat puolestavi ja hänen kaverinsa hänen puolesta. Miten on?
Kiitoksia jo nyt vastauksistanne.
kunnianloukkaus huumehuhun levittämisestä?
4
117
Vastaukset
- 13
Ei ole, koska syytteen voi nostaa vain syyttäjä.
- Anna jytää
No kyllähän asianomistajakin voi ajaa itse rikosjuttua - syytettä siis, jos asiassa on tehty ensin rikostutkinta ja syyttäjä tehnyt SJP:n. Mutta riskinsä tässä prosessissa on.
Mistähän tänne palstoilleon levinnyt tämä ihmeellinen "minä nostan syytteen". Sen tekee virallinen syyttäjä jos on todennäköisiä syitä epäillystä rikoksesta.
Se on hankala jos entisyyttä huumehommeloista. Pikku bileet eivät ole sellainen paikka kuin julkisuudesa tapahtunt kunnianloikkaus, joka silloin kovempi juttu. - 4
Anna jytää kirjoitti:
No kyllähän asianomistajakin voi ajaa itse rikosjuttua - syytettä siis, jos asiassa on tehty ensin rikostutkinta ja syyttäjä tehnyt SJP:n. Mutta riskinsä tässä prosessissa on.
Mistähän tänne palstoilleon levinnyt tämä ihmeellinen "minä nostan syytteen". Sen tekee virallinen syyttäjä jos on todennäköisiä syitä epäillystä rikoksesta.
Se on hankala jos entisyyttä huumehommeloista. Pikku bileet eivät ole sellainen paikka kuin julkisuudesa tapahtunt kunnianloikkaus, joka silloin kovempi juttu.Pitää paikkansa, että rollin 14 §:n perusteella voi asianomistajakin ajaa rikosyytettä.
Kun Suomessa käräjäoikeuksissa on joka vuosi n. 30.000 syyyttäjien ajamaa rikosjuttua ja vain muutama asianomistajien ajama, niin kyllä tästä voi tehdä sen johtopäätöksen, ettei näillä palstoilla kirjoittavista yksikään lähde omin varoin kunniaansa oikeuteen parantamaan. Jo pelkän haastehakemuksen laatiminen ei onnistuisi, puhumattakaan käräjäsalissa esiintyminen. - Ttppii
4 kirjoitti:
Pitää paikkansa, että rollin 14 §:n perusteella voi asianomistajakin ajaa rikosyytettä.
Kun Suomessa käräjäoikeuksissa on joka vuosi n. 30.000 syyyttäjien ajamaa rikosjuttua ja vain muutama asianomistajien ajama, niin kyllä tästä voi tehdä sen johtopäätöksen, ettei näillä palstoilla kirjoittavista yksikään lähde omin varoin kunniaansa oikeuteen parantamaan. Jo pelkän haastehakemuksen laatiminen ei onnistuisi, puhumattakaan käräjäsalissa esiintyminen.Olisi aika hauska nähdä poliisien ilmeet kun menet tekemään ilmoitusta: en nyt enää myy huumeita, mutta joku loukkasi kunniaani väittämällä niin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh892158Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1381796- 1731333
- 229805
- 65744
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10721- 60720
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211619- 49587
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </347550