Ruotsin Reinfeldt (moderat/kokoomus) kannattaa eläkeiän nostoa, onnea vaan.
Ja pitäisi saada nostaa opintolainaa yli 50-vuotiaana jotta voi vaihtaa ammattia.
Kansa saa mitä tilaa! Alla linkki Dagens Nyheterin uutiseen:
http://www.dn.se/nyheter/politik/fler-maste-kunna-byta-karriar-mitt-i-livet
Poliitikko: Eläkeikä 75-vuoteen
5
73
Vastaukset
- apinaa koijataan
Suomalaisen miehen keskimääräinen elinikä on 76,5 vuotta.
- 75 great
no. kerkeää siinä nauttia hieman toista vuotta eläkkeellä olosta. Ehkä on saanut jopa opintolainan maksettua pois.
- Suomi matkii
Helppohan Reinfeldtin on laukoa tuollaisia älyttömyyksiä koska ei itse tartte puurtaa
75 vuotiaaksi koska haulit on jo himassa, sama koskee erästä Suomalaista entistä
pääministeriä joka sai hiihtoretkellään päähänsä että eläkeikää pitää nostaa myös
Suomessa ja saatte nähdä että sehän tullaan nostamaan vaikka väkisin.
Siinä on moni 60 pitkäaikaistyötön lirissä aina vaan pitempään kun joutuu pär-
jäämään pelkällä peruspäivärahalla monta vuotta lisää, sikäli 40 luvulla synty-
neet pääsivät kun koira veräjästä että pääsivät eläkkeelle heti täytettyään 60 v.
Sensijaan että rukataan kun kiusalla eläkeikää ylöspäin niin pitäisi kaikki voima-
varat tähdätä nuorten koulutukseen ja työllistämiseen täten uusiin veronmaksajiin. - Mielipiteensävanki
Sanoin muutama vuosi että olisi parempi jos pistettäisiin eläkeikä 100v niin ei menisi päätäjiltä turhaa aikaa se setvimiseen täytyy nostaa sitäkin koska ruotsalaiset pistää aina paremmaksi.Tämä on samallaista kun muutamavuosi sitten alkohooliveron ja hinnan nosto ja lasku politiikot työlistävät itse itsensä. Olen ollut 25v yrityksessä jossa tehdään ruumilista raskasta ulkotyötä kesät talvet yövuoroja iltavuoroja viikonloppuja kokoaikana noin 25destä 3-5 on ollut loppuun saakka.Olisi suotavaa jos niillä olisi kenttätuntemusta joka tommoisia möläyttelee laskisin joidenkin ammattiryhmien eläkeikää.
- 25256
helppo se on sieltä pöydän takaa vaatia lisää työvuosia kun ei itse koskaan ole mitään muuta tehnyt kuin sisällä kevyttä istumatyötä. Taitaisi olla toinen ääni kellossa jos oikeaa raskasta työtä olisivat tehneet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh892158Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1381796- 1731333
- 229805
- 65744
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10721- 60720
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211619- 49587
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </347550