Poliitikko: Eläkeikä 75-vuoteen

75v jaksaa jaksaa

5

73

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apinaa koijataan

Suomalaisen miehen keskimääräinen elinikä on 76,5 vuotta.

• 75 great

no. kerkeää siinä nauttia hieman toista vuotta eläkkeellä olosta. Ehkä on saanut jopa opintolainan maksettua pois.

• Suomi matkii

Helppohan Reinfeldtin on laukoa tuollaisia älyttömyyksiä koska ei itse tartte puurtaa
      75 vuotiaaksi koska haulit on jo himassa, sama koskee erästä Suomalaista entistä
      pääministeriä joka sai hiihtoretkellään päähänsä että eläkeikää pitää nostaa myös
      Suomessa ja saatte nähdä että sehän tullaan nostamaan vaikka väkisin.

Siinä on moni 60 pitkäaikaistyötön lirissä aina vaan pitempään kun joutuu pär-
      jäämään pelkällä peruspäivärahalla monta vuotta lisää, sikäli 40 luvulla synty-
      neet pääsivät kun koira veräjästä että pääsivät eläkkeelle heti täytettyään 60 v.
      Sensijaan että rukataan kun kiusalla eläkeikää ylöspäin niin pitäisi kaikki voima-
      varat tähdätä nuorten koulutukseen ja työllistämiseen täten uusiin veronmaksajiin.

• Mielipiteensävanki

Sanoin muutama vuosi että olisi parempi jos pistettäisiin eläkeikä 100v niin ei menisi päätäjiltä turhaa aikaa se setvimiseen täytyy nostaa sitäkin koska ruotsalaiset pistää aina paremmaksi.Tämä on samallaista kun muutamavuosi sitten alkohooliveron ja hinnan nosto ja lasku politiikot työlistävät itse itsensä. Olen ollut 25v yrityksessä jossa tehdään ruumilista raskasta ulkotyötä kesät talvet yövuoroja iltavuoroja viikonloppuja kokoaikana noin 25destä 3-5 on ollut loppuun saakka.Olisi suotavaa jos niillä olisi kenttätuntemusta joka tommoisia möläyttelee laskisin joidenkin ammattiryhmien eläkeikää.

• 25256

helppo se on sieltä pöydän takaa vaatia lisää työvuosia kun ei itse koskaan ole mitään muuta tehnyt kuin sisällä kevyttä istumatyötä. Taitaisi olla toinen ääni kellossa jos oikeaa raskasta työtä olisivat tehneet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2158
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      138
      1796
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      173
      1333
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      805
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      744
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      721
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      720
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      619
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      587
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      47
      550
    Aihe