Kokemuksia sairaalahoidosta?

Säkinheimo-Reppuli

Sairastan vakavaa masennusta ja tänään psykologini ehdotti,haluaisinko mennä sairaalaan mieluummin hoitoon,koska olen itsetuhoinen ja todella ahdistunut.Säikähdin ehdotusta enkä osannut sanoa siihen mitään,torstaina pitäisi päätös sitten tehdä.Psykologi meinasi keskustella asiasta lääkärin kanssa ja kertoa sitten minulle mitä mieltä hän oli...

Jos jollakulla on kokemuksia sairaalahoidosta masennuksen takia,niin olisi erittäin kiva kuulla tarinasi.En ole koskaan ennen ollut sairaalassa minkään sairauden tai vaivan takia ja sekin tulee siis olemaan ihan uusi tilanne.Minua pelottaa ja ahdistaa hirveästi kertoa vanhemmille ja etenkin mummolle(jonka kanssa olen läheinen) jos sinne joudun.Varsinkin äiti ja mummo tulevat ottamaan uutisen vähintäänkin raskaasti.Mummokaan kun ei edes oikein tiedä että olen masentunut,ja äiti alkaa luultavasti vähätellä hoidon tarvetta.
No joo,laittakaahan viestiä jos kokemusta on.

5

186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Krrz

Itse en päivää pitempää kestänyt olla hoidossa. Yksinkertaisesti kaikki ne lukitut wc ovet, kännykän takavarikoinnit, tv-katselua vasta klo 16 jälkeen, kokonaan ilman tietokonetta, ulkona käymisen rajoitukset, tekemisen puute jne.. Ei kiitos, paranen mielummin kotona :)

• Järkyttävä totuus

Viestini tarkoitus ei ole sinua säikäyttää tämä on vain minun kokemus,yksi tuhansien joukossa.Olin marraskuussa viikonlopun psykiatrisessa sairaalassa ja kokemus oli kammottava.Päivystävä lääkäri joka otti minut sisälle oli erittäin fiksu,mutta siihen se jäi.Ruokailussa joku hoitaja saattoi jotain sanoa,jos halusit jutella hoitajilla oli korkeintaan10 min aikaa.Lääkkeitä ainoastaan ja ma aamuna jo ehdoteltiin kotia lähtöä,sanoin olevani järkyttynyt surkeasta hoidosta tulin hakemaan apua.....Eivät ne minusta välittäneet. Nyt olen huonossa kunnossa ja saikulla kerran kuussa mttk psykologi mutta mitäpä teen kärsin kotona.Yksityiselle minulla ei ole varaa.Minulla on tuttu joka työskentelee psykiatrisella ja sanoi et tätä se on eli tuli olo et itsemurhako tai yritys on ainut keino saada apua.Minä en enää heidän pizzan syönti hetkiä häiritse. Tämä kaikki tapahtui Jyväskylässä.

• yp

Älä suotta pelkää läheistesi reaktioita! He varmasti ymmärtävät, kunhan asian vakavuus ja laatu selviää heille kunnolla.
      Sinun ei kannata nyt ajatella muiden reaktioita, vaan itsesi hyvinvointia.

Olen jo itsekkäästi sairastanut vuoden mawsennusta, vaikka uusi psykiatri tokaisikin, että kyllähän "yhdestä masennuksesta" lyhyemmässäkin ajassa toipuu.
      "Ei tätä sairaslomaa voi loputtomiin kirjoitella":

• Joka toinen joo joka ton

Mulla on vähän kaksjakonen fiilis sairaalasta.. Toisaalta sairaalajaksot joita mulla on useita ovat auttaneet sen hetkiseen tilanteeseen ja olen päässyt yli itsetuhoisista ajatuksista eroon turvallisissa oloissa. Mutta toisaalta..: sairaalaan en ihan heti enää mee. Lahessa ainaki osa hoitajista on niin mulkkuja ettei mitään rajaa.. Ja sit riippuu et mille osastolle joutuu. Vastaanotto-osastoilla on kaiken maailman "hihhuleita", eli sairaita ihmisiä (suurin osa psykoosissa olevia). Mutta sen ku tiedostaa et niit on siellä ni ei ole paha sopeutua sinne. Kaikkien näiden kauhukuvien jälkeen suosittelen silti että menet sairaalasn jos psykologisi suosittelee sitä. Olet sillon varmasti vaaraksi itselles.

• 80836

Olin savossa psyk.sairaalassa ja kokemus oli pääasiassa myönteinen, vaikka pakkopäätöksellä sinne jouduin. Minulla oli mukavat omahoitajat ja tuntui hyvältä, että oli ihmisiä, jotka halusivat oikeasti auttaa minua.
      Oli mukava tutustua myös muihin potilaisiin. Moni siellä sai kyllä apua itselleen.
      Sai myös luvan kanssa levätä ja syödä hyvin ja ohjelmaakin oli aina välillä.
      Ihmisiä oli tosiaan hoidossa hyvin erilaisista syistä. esim. läheisen kuoleman tai masennuksen tai uupumuksen, psykoosin jne. takia.
      Tsemppiä ap. Mene vain avoimin mielin hakemaan apua. Pääsethän sä poi jos siltä tuntuu.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      82
      1985
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      113
      1708
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1296
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      707
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      676
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      610
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      199
      566
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      508
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe