hei ! , olen lähihoitajan tutkintoa parhaillaan suorittava tyttö ':--)) pian on päätettävä minne haluaa suuntautua ja vaihtoehtoja on useita ;
- sairaanhoidon ja huolenpidon koulutusohjelma
- mielenterveys -ja päihdehuollon koulutusohjelma
- kuntoutuksen koulutusohjelma
- vanhustyön koulutusohjelma
- ensihoidon koulutusohjelma
- suun terveydenhoidon koulutusohjelma
- asiakaspalvelun ja tietohallinnan koulutusohjelma
- lasten ja nuorten hoidon ja kasvatuksen koulutusohjelma
- vammaistyön koulutusohjelma
En ole yhtään varma minnepäin minun kannattaisi suuntautua, sillä mielessäni on hakea kyseisen tutkinnon päätyttyä ammattikorkeakouluun joko terveydenhoitajaksi tai toimintaterapeutiksi. Numeroni ja työssäoppimis jaksot ovat menneet hyvin ja onhan tuossa kuitenkin haaveita mukana, mutta onko jollain kokemusta millä koulutusohjelmilla mahdollisuudet ovat kyseisiin ammatteihin parhaimmat? Toki tuota voi järenkin kanssa yrittää miettiä, mutta jos jollakin on kokemusta tai tietoa niin sitä kyllä nyt kaivataan. :)
onko jollain tietoa tai kokemuksia=)?
3
125
Vastaukset
- ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
Terkkaria ajatellen lasten ja nuorten hoidon ja kasvatuksen koulutusohjelma tai
sairaanhoidon ja huolenpidon koulutusohjelma vois kannattaa.
Toimintaterapeutin tehtäviin ehkä kuntoutuksen koulutusohjelma ja vammaistyön koulutusohjelma.
Mutta mikään noista ei estä tai oo huonomipi pohja amkiopinnoille. - santskuuh
okei , kun tuo terveydenhoitaja tuntus olevan lähinnä sen mun kiinnostus ! kiitti tosi paljo :--) !
- terkkariop.
Opiskelen itse tällä hetkellä viimeistä vuotta terkkariksi. Olen itse käynyt lukion, joten en ole varma asiasta, mutta luulisin ettei suuntauksella ole suurta merkitystä. Sillä tutkinnollahan haetaan. Meillä ainakin silloin aloittaneissa sairaanhoitajissa oli muutamia lähihoitajia, jotka olivat suuntautuneet tuohon ensihoitoon ja suun terveydenhoidon koulutusohjelmaan. Meissä terkkareissa ei tainnut olla yhtäkään lähihoitajaa, mutta en usko sillä olevan merkitystä hakiko sairaanhoitajaksi vai terkkariksi.
Olen itse monissa sairaalaharjoitteluissa törmännyt tuota sairaanhoidon ja huolenpidon koulutusohjelmaa suorittaviin lähihoitajiin. Vaikuttaa aika rankalta se... Paljon perushoitoa ja aika fyysistä duunia muutenkin. Varmistaisin sinuna vielä joltain opinto-ohjaajalta, että onko tuolla suuntauksella merkitystä, sillä en turhaan lähtisi noin rankkaa valitsemaan. Olet varmaan vielä nuorikin, joten sinuna valitsisin vaikka tuon asiakaspalvelujutun, lapset ja nuoret tai suunterveydenhoidon... Kuntoutus tietysti siinä mielessä jos haluaa toimintaterapeutiksi, mutta saattaa olla rankkaa sekin. Tietysti kannattaa valita omien kiinnostuksen kohteiden mukaan! Tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731930Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471217
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462