Soittoäänen vaihto Nokia Lumia 800:aan?

anteeksi tyhmyyteni

Vaihdoin SGS2:n juuri Lumia 800:aan ja haluan saada SGS2:n mp3, m4a,
mp4, 3gp, 3ga, wma, ogg, oga, aac, flac -musiikit ja 32 Gt:n muistikortin Lumiaan. Missä Lumiassa olikaan se MicroSD-korttipaikka? Ja olen todella kämmi, enkä ole vielä edes löytänyt, mistä Lumiaan saa vaihdettua soittoäänen noista siirrettävistä musiikkikokoelmistani??? Haluaisin eri soittoäänen eri henkilöille.

98

18018

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huhhuh

      Vaikeaa on, ei onnistu ihan helpolla:
      http://www.mikropc.net/neuvot/kayttajan oman soittoaanen lisaaminen nokian lumiaan ei ole helppoa tassa ohjeet/a772357

      Lainaus:
      "Valitsemasi kappale tai sen osa ei saa olla yli yhden megatavun kokoinen eikä yli 39 sekunnin mittainen. Editoi kappaleesta sopivan mittainen ja kokoinen pätkä tarvittaessa esimerkiksi Audacityn kaltaisessa ohjelmistossa."

      "Yhdistä puhelin tietokoneeseen usb-kaapelilla. Puhelimen pitäisi automaattiseksi synkronoitua Zunen kirjaston kanssa."

      "Mene Zunen musiikkikirjastoon ja ota esille editoimasi musiikkikappale. Muokkaa tiedoston tietoja: editoi nimi sopivaksi ja muuta genreksi/musiikinlajiksi ”Ringtone/Soittoääni”."

      Tämän jälkeen voit lähettää tiedoston Zunen kautta puhelimeesi. Nyt uuden soittoäänen pitäisi löytyä asetuksista, ”Ringtones Sounds” valikon kautta. Valitse kappale ja se muuttuu soittoääneksi."

      • Ei onnistu

        Kaikki konstit on kokeiltu ohjeiden mukaan ja kappale ei vaan näy soittoäänissä.
        On kokeiltu mp3:na, käännetty wma:ksi, lyhennetty jopa alle 30 sekunnin miittaiseksi. Nimi muutettu lyhemmäksi.Mikä neuvoksi????


      • Maikki

        Linkin kautta ohjeilla onnistui helposti! Vielä kun käyttää sivustoa http://audiko.net/ ei vois olla helpompaa!


    • belle4ever

      tuohan onnistuu tavalliselta matti meikäläiseltä käden käänteessä,ei muuta kuin kappaleitta pätkimään

      • muttakun

        Mutta kun haluaisin koko kappaleen soittoääneksi, en mitään 39 sekunnin viipaletta.


      • belle4ever
        muttakun kirjoitti:

        Mutta kun haluaisin koko kappaleen soittoääneksi, en mitään 39 sekunnin viipaletta.

        ei siihen saa laitettua ku max 39s pätkän


      • muttakun
        belle4ever kirjoitti:

        ei siihen saa laitettua ku max 39s pätkän

        Hä???


      • -.-
        muttakun kirjoitti:

        Hä???

        Niin, ihan järkevää ajatellen sitä että yleensähän sitä musaa ei jäädä koko kappaleen loppuun asti kuuntelemaan kun puhelin soi. Musa soitin on erikseen.


    • Miksi muuten vaihdoit Samsungin Lumiaan? Kysyn ihan mielenkiinnosta.

      • siksi

        Sehän on tän hetken ykköspuhelin lehtien ja mainosten mukaan.


    • kllkl

      HUOM. Aloittaja on trolli.

      • ap

        Itse olet. Esitin kysymyksen johon haluaisin vastauksia, en asiattomuuksia. Ei voi olla etten saa soittoääniksi puhelimessa olevia musiikkikappaleita, vain pieniä pätkiä niistä.


      • g note
        ap kirjoitti:

        Itse olet. Esitin kysymyksen johon haluaisin vastauksia, en asiattomuuksia. Ei voi olla etten saa soittoääniksi puhelimessa olevia musiikkikappaleita, vain pieniä pätkiä niistä.

        Se on Lumian "ominaisuus".


      • Pa
        ap kirjoitti:

        Itse olet. Esitin kysymyksen johon haluaisin vastauksia, en asiattomuuksia. Ei voi olla etten saa soittoääniksi puhelimessa olevia musiikkikappaleita, vain pieniä pätkiä niistä.

        Kyllä kokonaisen kappaleen asettaminen soittoääneksi Nokia belle yhdistelmässä onnistuu. Kannattaisiko ottaa selvää puhelimen ominaisuuksista ennen ostoa?


      • Joku muu
        ap kirjoitti:

        Itse olet. Esitin kysymyksen johon haluaisin vastauksia, en asiattomuuksia. Ei voi olla etten saa soittoääniksi puhelimessa olevia musiikkikappaleita, vain pieniä pätkiä niistä.

        Vastaus on yksinkertainen. Lataa Marketplacesta Free Ringtones ja lataa sieltä biisi jonka jälkeen voit tallentaa sen soittoääneksi (39sek) puhelimeen. Soitin on muuten ihan erikseen. Sillä voit kuunnella koko biisit.


    • reeretre

      soittoääni saa olla maximissaan 40s..ja tyylijaji muutettuna ringtoneksi

      audacityllä voit muuttaa sen

      • 500 rulez

        mulla on nokia 500 viestin merkkiäänenä gagan alejandro ja soittoäänenä lily allenin fuck u,kumpikin soi alusta loppuun hälyssä


      • fugjgju
        500 rulez kirjoitti:

        mulla on nokia 500 viestin merkkiäänenä gagan alejandro ja soittoäänenä lily allenin fuck u,kumpikin soi alusta loppuun hälyssä

        Se ei olekaan Lumia, urpo..


    • Elopi

      Tama viestiketju on trolli, poistakaa se. Lumia 800 olla hyva puhelin, paras puhelin.

      • ruskeaa

        Lopin reijän nuolija.


      • Microsoft taktikoi

        On näköjään tää Microsoftilta tuttu taktiikka, jossa käytetään maksettuja netti aktivisteja kehumaan tuotteita ja vaimentamaan kaikki epäilyt niiden ylivertaisuudesta, otettu käyttöön Nokiallakin. Vai onkohan ihan Microsoftin maksamaa toimintaa?


      • pekuli75

        Broidi hommas Lumia, nyt miettii laittasko sen verkonpainoksi, eli ei suuremmin tykkää. Joittenkin mielestä on hyvä luuri. Itse olen veljen luuria koittanut mutta en tykänny siitä (olen käyttänyt Nokiaa yli 10v) nyt on luurina Samsungin mini ja riittää hyvin mulle, toimii jopa pakkasessakin.


      • Salainen_Agentti
        Microsoft taktikoi kirjoitti:

        On näköjään tää Microsoftilta tuttu taktiikka, jossa käytetään maksettuja netti aktivisteja kehumaan tuotteita ja vaimentamaan kaikki epäilyt niiden ylivertaisuudesta, otettu käyttöön Nokiallakin. Vai onkohan ihan Microsoftin maksamaa toimintaa?

        Oho, Google on näemmä maksanut väkeä levittämään huhuja maksullisista Microsoftin postaajista, vaikka lapsikin tajuaa sen olevan naurettava väite. No, enpä yhtään ihmettele, Googlelle ei mikään keino ole liian alhainen.


      • jbos1

        ää..lä höpise sen hyvyydestä tuntuu kovin huonolta viikon jälkee ,
        akku ei kestä mitään , kirjaimet helv. pienet eikä toi toimintakaa parasta oo


    • Toi soittoääni juttu on kyllä aivan uskomaton ja ehkä lumian suurin huonopuoli....

      • Sherlok

        Heh. Jos se on suurin huolenaihe niin aika pienet on huolet :)

        Free Ringtones j.n.e.


    • kokeiltu on

      Vaan kun ei löydy Zunesta Ringtones sanaa...

      • kl

        kirjoita se käsin


      • Mirkatti

        Ei löydy ei. Kaduttaa koko Lumia 800 osto. Miten tollases puhelimes voi soittoäänet olla kivikaudelta.


      • Mirkatti
        kl kirjoitti:

        kirjoita se käsin

        Mihin?


      • Jallukallu
        Mirkatti kirjoitti:

        Ei löydy ei. Kaduttaa koko Lumia 800 osto. Miten tollases puhelimes voi soittoäänet olla kivikaudelta.

        Aivan mahtavat soittoäänet ringtonessa kun viimein löysin sen jujun, lataa sovelluksista ittelles paras vaihtoehto...


    • luumu800

      Mulla meni kauan saada soittoääni Lumiaan. Se ei toimi ihan niinku tossa ohjeessa. Se kappale minkä räätälöi esim. Audacityllä voi hyvinki olla yli megan kokonen, ehkä jopa niin pitkä kun haluaa, sitä en vielä kokeillut. Mun pätkä oli lähemmäs 3 megaa ja hyvin toimi. Pitää vaan muuttaa se tyylilaji Ringtoneks, ei siis Soittoääni tai Ringtone/soittoääni. Sit pitäis toimia hyvin.

    • ...

      Soittoäänet kyllä onnistuu, mutta miten saa omia viestin merkkiääniä? Vai meneekö jo liian vaikeaksi. Kun lisää tyylilajiksi ringtone se kyllä ilmestyy sinne soittoääniin mutta viesteihin on äänet erikseen. Hyvä puhelin mutta tuntuu että on menty liikaa karsimaan ominaisuuksia... Esim. bluetoothilla ei tee oikeastaan mitään kun sillä ei voi jakaa kuvia eikä musiikkia.

    • kunupitsa

      jos joku osaa laittaa Lumiaan omasta biisistä soittoäänen, olisi tosi ystävällistä jos kirjoittaisit ohjeen ihan kohta kohdalta ilman mitään ikäviä vihjailuja

      • annabelle..

        mitä tolla lumialla tekee,sympparilla tekee samat jutut..ja bluetooth toimii niinku kuuluukin itseasiassa luutuutti on yks tärkeimmistä omin.puhelimessa


      • virtasenjaska

        Konstit on monet, tässä yksi:

        ->Marketplace ->hae sieltä esim "Ringtone Factory" (=ilmainen)

        Kun on asennettu, avaa Ringtone Factory
        ->kirjoita biisin nimi ->Search ->valitse ja nauti (opastaa itse mitä pitää tehdä)

        Ringtone Factory löytää tosin paremminkin ulkomaisia kipaleita.


      • 523rf
        virtasenjaska kirjoitti:

        Konstit on monet, tässä yksi:

        ->Marketplace ->hae sieltä esim "Ringtone Factory" (=ilmainen)

        Kun on asennettu, avaa Ringtone Factory
        ->kirjoita biisin nimi ->Search ->valitse ja nauti (opastaa itse mitä pitää tehdä)

        Ringtone Factory löytää tosin paremminkin ulkomaisia kipaleita.

        Olen koittanur ringtone factorya ja muita vastaavia mitä tarjotaan ja sama bugi kaikissa. biisin löytää,hyväksyy alusta 30sek ja tuoksena on aina sekunnin suhina. Ei muuta.


      • heke2012
        523rf kirjoitti:

        Olen koittanur ringtone factorya ja muita vastaavia mitä tarjotaan ja sama bugi kaikissa. biisin löytää,hyväksyy alusta 30sek ja tuoksena on aina sekunnin suhina. Ei muuta.

        Sama homma minulla 1sek. Suhinaa


    • regeditillä onnistuu

      "Soittoäänet kyllä onnistuu, mutta miten saa omia viestin merkkiääniä? Vai meneekö jo liian vaikeaksi."

      Helpoiten kaikki asetukset tekee windows phoneen saatavalla TouchXperience Registry Editorilla. Samanlainen kuin pc-WIndowsin regedit, ja sillä voi vaihtaa kaikki puhelimen asetukset juuri sellaiseksi kuin haluaa, ilman pöhköjä keinotekoisia rajoituksia (esim. soittoääneksi mikä tahansa tiedosto eikä pelkkiä 39sek ringtoneja).

      Voi vaihtaa myös esim. näppäimistön taustaväriä ja pariakymmentä muuta väriasetusta, max. auki olevien sovellusten määrää, merkkiääniä ja lukematonta määrää muita puhelimen asetuksia.

      • gerr

        Toi joka sano et aloittaja on trolli, on täys pelle!


      • -masi72-

        Laittaisitko ohjeita tulemaan,että saisin itsekkin perehtyä?

        Kiitos etukäteen!


      • vattuuntunut

        En löytä marcetista tota sovellusta? vai pitääkö se ladata koneen kautta?


      • pertti kakkonen

        Voi vittu kun on näppärää


    • IphoneLumia

      Siis mitä ihmettä täällä vingutaan soittoäänestä? lukekaa uutiset ja ottakaa asioista ensin selvää kun ostatte tuotteen. Tämä on nykypäivää, tekijänoikeus kieltää yli 40 s pituisen kappaleen soiton nykyajan älypuhelimissa. se kun on nykyään mainontaa, jos bussissa, junassa tai muuaalla julkisella paikalla sattuu soimaan puhelin ja soittoäänenä lady gaga tms. Applen iphone ja Nokian lumia noudattavat nykypäivänä tekijänoikeus lakia. Sitä lakia taas eivät ole Nokia, Apple tai muukaan "älypuhelin" yhtiö säätänyt.

      • ........

        "tekijänoikeus kieltää yli 40 s pituisen kappaleen soiton nykyajan älypuhelimissa."

        Tekijänoikeuslain mukaan artisti (Teoston asiakas, joka on lisensoinut tekijänoikeuden Teostolle) voi kieltää käytön soittoäänenä joko kokonaan tai muokattuna versiona, jolloin soittoäänen pitääkin olla esim. 20 minuuttia pitkä alkuperäinen teos eikä muokattu 40 sekunnin pätkä. Miten lumia suoriutuu tästä tekijänoikeuslain vaatimuksesta, että soittoäänen pitääkin kestää 20 minuuttia?

        Myös klassista musiikkia ja itsetehtyjä oman bändin biisejä pitäisi pystyä käyttämään rajoituksetta soittoäänenä.


    • jepajepa

      niin ei iphone 4s kään saa kuin max 40s soittoääniä :(

    • pelle

      taidan ottaa c-7 takas,bellellä.
      tää lumia ihan peppust.
      varsinkin nää soittoäänet.
      ja muutenkaan ei tiedä,jäikö
      jotain taustalle pyöriin,esm kartta.

    • Lumikola 800

      Vaihda puhelin toiseen merkkiin.

    • öö999

      Ei ne sovellukset siellä taustalla pyöri lainkaan vaikka et niitä suljekaan.

    • Kirjoitin tämän myös toiseen keskusteluun ja kopioin sen tähän...

      Olen aika tyytymätön puhelimeen, näin naisena:

      1) en saa omia biisejä soittoääniksi, herätysääneksi tai tekstariääneksi
      2) en saa vaihdettua puhelimeni ulkonäköä, kuin tausta: tumma tai vaalea, sekä ikonien noin 10 eri väriä... Ei mitään teemoja, jne...
      3) en saa bluetoothia toimimaan
      4) en voi seurata lähetettyjen tekstarien määrää
      5) en saa vaihdettua aloitusnäytön (70-luvun tyylisiä) ikoneja esim omiksi kuviksi
      6) kalenteri on kömpelö..
      7) tekstinäppäimet ovat pieniä
      8) tekstien ennakointi voisi toimi muistilla, niin että puhelin muistaisi minun käyttämiäni sanoja ja tarjoaisi niitä
      9) tekstareiden kirjoitusnäppäimistöstä puuttuu nuolinäppäimet
      10) netistä ei voi poistua "poistu" näppäimellä, eli en tiedä onko nettiyhteys päällä vai ei. Hankalaa jos ei ole nettipakettia. Myös hankalaa jos jää junnaamaan jollekin sivulle, eikä nuoli taaksepäin toimi...
      11) kuvien lähettämisessä ei ole bluetooth vaihtoehtoa
      12) en löydä mistä voin tarkistaa mitkä sovellukset ovat päällä..
      13) akku kestää max 1,5 vrk...

      nämä tuli ensimmäisenä mieleen...

      luultavasti näistä osa on tehtävissä, mutta olen käyttänyt Nokian kännykkää kohta 20 vuotta ilman ongelmia ja ensimmäistä kertaa tunnen itseni tosi tyhmäksi...
      Kaipaan myös jonkinlaista i-nappia, josta painamalla selitetään miten kyseessä oleva "sivu" toimii..

      En edes tajunnut että näistä ominaisuuksista luovutaan, luulin että ostan kehittyneen puhelimen...
      Nyt vaan mietin, miten pääsen luurista eroon...

      • whidin

        charlotta_70, kommppaan viestiäs. Taidan vaihtaa takas HTC:hen heti kun mahdollisuus. Kaikki ongelmat mitä luettelit on aivan niin.


      • j

        1. ongelma ei ole suuri mutta silti minuakin harmittaa tämä.
        2. sitä ei luultavastikkaan voi muuttaa.. mutta ainakin taustakuvan voi vaihtaa
        3. menitkö asetuksiin ja valitsit bluetoothin? sieltä sen saa päälle jos se ei onnistu niin laite saattaa olla viallinen.
        4.no onko se ihan välttämättömyys?
        5. kaikkia ei voi vaihtaa mutta näyttöön voi liittä esim yhteistietoja joissa voi olla kavereidesi kuvia
        6.makuasia, mutta minusta se on kätevä koska ilmoittaa kaikki juhlapäivät automaattisesti erikseen niitä sinne kirjaamatta, ja jos yhdistät luurisi esim. facebookkiin niin se ilmoittaa myös ystäviesi syntymäpäivät
        7. tämä on totta, mutta ne vähän suurenevat kun käännät luurin sivuttain
        8. totta, itse en ole varma saako tämän pois päältä, mutta ainakin voit kirjoittaa sanat muistiin itse jos siltä tuntuu
        9. itse en koe niitä tarpeelliseksi, mutta ne voisivat silti olla siellä..
        10. no windowsphonet on netti kännyköitä joten nettipaketti kannattaisi omistaa, mutta paina sitä nuoli näppäintä pohjassa ja kelaa ensimmäisseen sivuun ja paina sitä uudestaan, tai rämppää sitä, siten pääset pois netistä ja kun painat sitä pohjassa näät kaikki auki olevat sovellukset.
        11. uskoisin että se olisi jotenkin mahdollista itse en tiedä tätä
        12. aikaisemmin sanoin siitä nuolesta kun sitä pitää pohjassa
        13. nokialta tuli juuri päivitys akun kestoon


      • Personsson

        Suurin osa näistä "ominaisuuksista" löytyy myös iPhonesta, mutta mitäpä sitä suomalainen iPhonea vihaisi kun ei ole omasta selkänahasta revitty.


      • jbos1
        whidin kirjoitti:

        charlotta_70, kommppaan viestiäs. Taidan vaihtaa takas HTC:hen heti kun mahdollisuus. Kaikki ongelmat mitä luettelit on aivan niin.

        charlotta oikeassa olet , vaihdan 800sen pouis heti kun aikaa jäåä,
        ei taida pojat siellä tietää on vuosi 2013 ei 1995
        silloin puh toimivat kuin 8satanen
        kömpelöä ja ei asiakas ystävällistä toimintaa
        niille varmaan kiva jotka kaivelevat puhelintaan enemmän kuin muijaansa


    • 5230,. (500)
    • 5230,. (500)

      Toisaalta jos tuosta 610 puuttuu myös esim. bluetooth on se kyllä huonompi juttu se,muista puutteista(vrt.800) puhumattakaan

    • kivikautinen paska

      "haluan saada SGS2:n mp3, m4a,
      mp4, 3gp, 3ga, wma, ogg, oga, aac, flac -musiikit ja 32 Gt:n muistikortin Lumiaan."

      Lumiassa voi olla vain 1024 biisin eli noin 5 gigan musiikkikokoelmat maksimissaan. Mitkään kameroiden tai mp3-soittimien muistikortit tuhansine tiedostoineen eivät WP:ssä toimi. Windows phonen tiedostojärjestelmä on niin alkeellinen ja tukee maksimissaan 1024 tiedostoa, tästä syystä muistikortti puuttuu kaikkien valmistajien windows puhelimista.

    • Lumi-AA

      ''Vaan kun ei löydy Zunesta Ringtones sanaa...''

      Eli Zunessa ihan kirjoittamalla laittaa sinne biisin tyylilajiksi pelkän '' Ringtone '' siis vaikka puhelin olisi suomenkielinen. Näin toimii.

    • Lina150

      Itselle osoittautui kaikista helpoimmaksi ottaa soittoäänet Nokia lumia 800 puhelimeeni sieltä Marketplacen kautta asentamastani free ringtone ohjelmasta,ja kirjoittaa artistin nimi ja se etsii niitä biisejä sieltä jotka on jo valmiiksi 30 sek. pituisia. Tuota on helppo käyttää ja mielestäni tuolta löytyi ihan hyvin niitä biisejä joita hainkin.

      • Lina150: Voitko ihan vääntää rautalangalla miten tuon teit? =)


    • ............
    • sakke

      easyringtone&music on kans ihan kätsy soittoääni ohjelma. eikö noita s.postin ja viestin merkkiääntä todella voi muuttaa?

    • 000011

      Olen saanut tehtyä tuolla audacity ohjelmalla 40sekunnin patkän kappaleesta. Mutta voiko joku nyt neuvoa hyvin ykstyiskohtaisesti että mitä sitten? Miten saan sen siirrettyä Zuneen (se on myös jo konella) saan tallennettua kappalleen pätkän konelle mutta en saa sitä sinne zuneen. Mitä teen???

    • -.-

      Meneekö sinulla sitten yleensä sellaiset pari kolme minuuttia ennen kun vastaat soivaan puhelimeen? Jos menee niin tottakai siinä tapauksessa kannattaa asentaa vaikka kokonainen ooppera soittoääneksi ja odotella 3 tuntia ennen kun vastaa, saattaa olla että soittaja kyllästyy jossain vaiheessa, mutta mitäs pienistä. :D

      • paska moka

        Nokia meni kehityksessä taaksepäin.Älyttömän tyhmä ratkaisu toi musiikin pätkiminen soittoääneksi.Soittoäänen vaihto pitää käydä nopeasti,eikä noin kangeasti.Ton suuren mokan takia ostan SGS3.


    • Jaska2012

      Kokeilin "RINGTONE FACTORY" sovellusta ja ei siitä mitään tullut, sovellus oli jokseenkin kankea ja kun valitsemansa soittoäänen latasi niin äänet korruptoitu eikä biisi kuulostanut miltään.

      Siksi suosittelenkin sovellusta nimellä "Free Ringtones", käyttis on paljon mukavampi. Tuli muutama "heureka" olotila, kun etsin biisejä mistä ajattelin "Tätä ei voi ainakaan löytyä" ja löytyipä kumminkin. Kannattaa kokeilla

    • LUMIA 710 :)

      "Free Ringtones" on hyvä. Niit on sit useita, et hakekaa omasta mielestä paras :)

    • näin se menee

      Nyt tajusin itsekin! Toivottavasti tästä apua myös muille,
      jos käytätte audacity -ohjelmaa:
      Kun vein biisin ko. ohjelmaan, lyhensin sen ja sitten painoin tiedosto> Vie> sitten valitsin mp3 -muotoon ja tallensin.
      Sitten tulee kaikkea liirunlaarun paskaa ja sitten se kysyy jotain lamesta.
      Silloin menette tänne http://manual.audacityteam.org/man/FAQ:..._MP3_encoder.3F
      ja asennatte ohjeiden mukaisesti.
      Teette saman paskan uudestaan, siis vie >tallenna jne ja KAPPAS KAPPAS johan menee Zuneen!!!! hope so oli jollekin apua, minulla meni tämän keksimiseen noin 3h.

    • AnniMarj

      No voi helvetti että pittää tehhä kaikki niin hiton vaikeeks ! Taidan laittaa takasin tuon paskan, jos oisin tämänkin tienny nii en ois ikinä harkinnukkaan Lumian ostamista.

    • Onneton11

      Miten saan pätkästyä biisin? Mikä ohjelma?

    • mietinpähän vain

      Tietääkö kukaan, että millä tyylilajilla saa lyhyen noin 3 sekunnin pituisen pätkän viestiääneksi

    • LumiaSucks

      Mulla jo kaks Lumiaa uusittu yhen saman vian takia. Elikkä kellään sellasta ongelmaa 610 kanssa, että näyttö menee pimeeksi, kun soittaa ja puhelua ei voi lopettaa tai laittaa kaiutinta päälle? Ketä maksaa laskut!!! >:(

      • PP

        Minä kun luulin että se on ominaisuus :(. Siis minun pitää vaihtaa puhelinta että saan pois ominaisuuden "näyttö menee pimeeksi, kun soittaa ja puhelua ei voi lopettaa tai laittaa kaiutinta päälle"... Ei kun valittamaan kauppaan


    • bimbo

      Huohhh... soittoäänestä vielä:

      Mulla on siis kovalevyllä sääntöjen mukainen soittoääni. Koneessa on zune, juu. Voisiko joku vääntää rautalangasta, miten
      - saan sen äänen/biisinpätkän näkymään/lisättyä zuneen
      - saan sen tyylin/lajin muutettua ringtoneksi
      - saan sen sitten siirrettyä laitteeseen

      EPÄTOIVO! Olen kyllä juu hakenut ilmaisista, mutta kun ei löydy niin ei...

      • Lumia 610

        Itse painin saman ongelman kanssa. Kappaleen oon saanut kyllä Zuneen, ja sen soittolistalle. Mutta siinä en saa sitä muokattua ringtone muotoon. Miten se siirretään kokoelmaan, että sitä vosi muokata?


      • sadsadsaddadaa
        Lumia 610 kirjoitti:

        Itse painin saman ongelman kanssa. Kappaleen oon saanut kyllä Zuneen, ja sen soittolistalle. Mutta siinä en saa sitä muokattua ringtone muotoon. Miten se siirretään kokoelmaan, että sitä vosi muokata?

        Sen ringtone muutoksen saa tehtyä kun menee siihen vetolaatikkoon, ja osoittaa tekstin päällä ja klikkaa, se on vähän tyhmä, meni itelläkin hetki.

        Ok mutta mun ongelma on sellainen, että en saa synkrottujen filejä näkymään puhelimessa lainkaan,
        - ilmoittaa että synkronointi suoritettu
        - nähdäksesi sisällön, poista puhelin tietokoneesta

        Ja pam tuon tehtyäni puhelimessa ei ole mitään.
        Muuten olen seurannut ylempiä ohjeita, mutta eipä näy tiedostot missään.....asetuksissa jotain?


      • sadsadsaddadaa
        sadsadsaddadaa kirjoitti:

        Sen ringtone muutoksen saa tehtyä kun menee siihen vetolaatikkoon, ja osoittaa tekstin päällä ja klikkaa, se on vähän tyhmä, meni itelläkin hetki.

        Ok mutta mun ongelma on sellainen, että en saa synkrottujen filejä näkymään puhelimessa lainkaan,
        - ilmoittaa että synkronointi suoritettu
        - nähdäksesi sisällön, poista puhelin tietokoneesta

        Ja pam tuon tehtyäni puhelimessa ei ole mitään.
        Muuten olen seurannut ylempiä ohjeita, mutta eipä näy tiedostot missään.....asetuksissa jotain?

        O N N I S T U I

        Piti vaan olla todella tarkka, en tiedä missä kohtaa merkittävä ero syntyy mutta tein seuraavat asiat:


        --- Tyylilaji muutos siitä vetolaatikosta, siten että hiiren osoitin tekstin päälle ja sitten klikkaus ja kirjoitin tarkalleen "Ringtone"

        Isolla ekalla kirjaimella (sillä tuskin väliä), eikä ässää lopussa. Kokeilin myös ohjeen mukaista "Soittoäänet" sekä "soittoääni" ja "ringtones" mutta ne eivät toimineet mulla.

        Täysin suomenkielinen laite ja kaikki ohjelmistot, about 6 päivää vanha laite, jossa ei vielä ole Tango eikä sitä edeltäviä oheis päivityksiä.


        --- Sitten tiedoston suuruudeksi tuli onneksi vahingossa 975kb, sillä toinen tiedosto jossa kaikki muuten on samoin, mutta koko 1,5mb, ei näy puhelimessa lainkaan vaikka sen sinne samalla siirtää.

        Tästä voidaan päätellä, että jos käytät "Ringtone" asetusta, menee tiedosto soittoäänien joukkoon, mutta näkyy sieltä vain jos se täyttää muut kriteerit.


        --- Tiedoston pituus, tässä oli käynyt fiba, kannattaa olla tarkka! Minun tiedostoni oli 40sek, ja jotain pientä päälle, lopulta sain tiedoston näkymään soittoäänet listan yläosassa kun uudelleen leikkasin sen 39,99 sekuntiseksi.

        Ole tarkka, jotkut ohjelmat näyttivät pituudeksi koko ajan 39 sek vaikka näin ei ollut.


        --- Muita vaikuttavia tekijöitä voi olla, se että muutin tiedostolle aivan oman nimen, muutin sen niin windowsissa, kuin winampissakin (tiedätte mitä tarkoitan, "kuvaus", "tiedot", "view file info" "ominaisuudet", "lisätiedot" jne. mitä näitä nyt on), niin että sekä biisin, että esittäjien kuin myös levynkin nimi on nyt pienellä kirjoitettu, ei erillisiä sanoja, ei välilyöntejä, ei numeroita tai erikoismerkkejä.

        Eli esim biisin alkuperäinen nimi ja artisti: "01 Hitti Biisi - The Bändi" on nyt muodossa "hittibiisi - thebändi", tiedoston nimi on siis vain "hittibiisi" muotoinen.

        En tiedä oliko tämä ihan turhaa, mutta kokeilen sitä sitten seuraavaksi, nyt oli tärkeintä että sain homman edes kerran toimimaan niin että sen tietää toimivan. Olin nimittäin täysin menettänyt jo uskon touhuun.


        --- Itse biisinikkaroinnin, eli 39 sekuntiin leikkaamisen, aloitin "Audacityllä", mutta heidän foorumeita luettuani päädyin "mp3DirectCut", joka on loistava. Ilman mitään manuaalia voi hetkessä päätellä käytön, ja nimenomaan siksi suosittelevat ohjelmaa että se ei mp3:sta leikellessä heikennä tiedoston, eli biisin laatua.

        Käytin niitä muistaakseni vasemmasta "alareunasta" löytyviä leikkaus merkkejä, aloitin 39 sekunnista ja toinen merkki loppuun ja sitten "cut" ja voila. Tosin sitten kannattaa vielä tarkistaa se pituus ettei käy niinkuin minulle...


        --- Muuten pakko sanoa, että aivan uskomaton puhelin! Kun käyttö on tullut tutuksi ja pääsee sovelluksiin kiinni niin tästä on vaikka mihin! Aivan tolkuton määrä erilaisia käyttömahdollisuuksia.

        On mennyt sen verran monimutkaiseksi, näin pieneen, toimivaan ja nättiin pakettiin kaiken sovittaminen, että ymmärrän täysin jos joissain toiminnoissa on valittu lähestymistapa jossa käyttäjän ei tarvitse itse säätää mitään (valitse näistä soittoäänistä tai lataa sovellus). Aina voi kaikkea parantaa, mutta kokonaisuus lumoava ;)


    • -.-.-

      Ai jaa, minä taas tahtoisin saada sgs2 puhelimeni kestämään kauemmin kun 2 viikkoa kerrallaan.

    • tuunari_tuunaa

      seuraavaksi varmaan haluat vaihtaa sen ulkonäköä? sekin onnistuu @ www.designskins.fi tuolla. :))

    • JaansQuuuuhh

      Itelläki on Lumia 710 ja on koko puhelin kyl nii pehvasta et huhhuh !!! :p

      • nokita

        puhelin pitäis survasta Elopin anukseen.


    • JW

      Täällä näyttää olevan sellasta porukkaa joiden ei olis kannattanu ostaa Lumiaa kun ei äly riitä sen hallitsemiseen. Sit tullaan urpoilemaan tänne ja haukkumaan puhelinta kun oikeasti pitäis kattoo peiliin! Lumia ei ole mikään lelu vaan kehitetty vaativaan yritysmaailma käyttöön. Olen ollut erittäin tyytyväinen puhelimeen ja sen toimintoihin. Se on helpottanut elämääni sekä työ että vapaa-ajalla. Varmasti on muitakin merkkejä jotka ovat yhtä hyviä mutta mulla on aina ollut Nokia ja näin myös jatkossa :)

      • ♡♡♥♥MeeGo♥♥♡♡

        Elop tuhoaa nokian.Onneksi MeeGo kännykän tekoa jatketaan ja siintä tulee maailman valloittaja.


      • sadsadsaddadaa
        ♡♡♥♥MeeGo♥♥♡♡ kirjoitti:

        Elop tuhoaa nokian.Onneksi MeeGo kännykän tekoa jatketaan ja siintä tulee maailman valloittaja.

        Tuossa kymmenkunta viestiä ylempänä on kuvattu pitkän kaavan kautta miten sain Ringtone -homman toimimaan.


    • Elop kakkaa

      Hahaha!!! jos koko Lumia perhe tehty yritys käyttöön ym.. Niin miksei sitä markkinoida ja myydä yrittäjille sekä nörteille jotka nyt osaa ton Windows kirosanan käyttöjärjestelmät ulkoa.
      Noista Lumioista vois unohtaa kokonaan ton Nokia nimen pois sillä se ei ole mikään Nokia. Ennen Lumiaa , Nokialla on ollut vain loistavia käyttäjäystävällisiä puhelimia jotka sopivat normaalikäytäjille kuin muillekin

    • Tonokkiko ?

      Hyvä on puhelin, tuo Lumia. Alkaa vain olla sen verran monipuolinen ettei kaikkien ominaisuuksien hallinta onnistu ilman ohjeiden lukemista. Tuo soittoäänijuttu voisi olla yksinkertaisempikin mutta kun sen on kerran mulkannut niin varmasti muistaa miten se tehdään ja toisen kerran se tapahtuu jo paljon nopeammin. Tietty jos on satoja kavereita joille tahtoo asettaa kaikille oman soittoäänen niin saahan sitä sitten räpeltää hetken mutta kun se on tehty niin se on tehty.

    • w0h000
    • fewtgwegfgr

      Nokia Lumia 800 ei ole muistikortti paikkaa ja 16GB on oma muisti.

      • yllättynyt

        No siinähän se tulikin, tosin 16GB riittää musiikille kohtuu pitkäksi aikaa. Tähän asti oon käyttänyt 2-4GB kortteja puhelimissani...


    • yllättynyt

      Myyjä sanoi että Lumioissa EI OLE MicroSD paikkaa, eikä siten MITÄÄN massamuistia esim. omalle musiikkikokoelmalle.

      Voisiko joku vahvistaa...

      • ...

        Lumia 820:ssa on muistikorttipaikka, muissa Lumioissa ei ole. Sisäistä muistia löytyy eri määriä mallista riippuen. Esim Lumia 800:ssa 16Gb lisätila SkyDrivessa.


    • - tekstiviestiääni

      Vastaus on löytynyt oman soittoäänen valintaan muokkaamalla tiedoston tyyliksi ringtone, jotta se näkyy siellä puhelimen soittoääniksi.

      kysymys kuuluukin:

      MITEN SAAN TEKSTIVIESTIÄÄNEN VAIHDETTUA omaan lyhyeen ääneen? Eli minkä "tyylin" ääni sen pitäisi olla, että se näkyisi tuolla merkkiäänissä?

      • iänetön

        vastaus kuuluu: et mitenkään. Vakitettavasti...


    • tekstiviestiääni

      aika hassua jos ei mitenkään onnistu.. Johan nyt on kun on olevinaan älypuhelin ja kaikkea!!!!

    • ziibadappa

      miten ton touchXperience registry editorin saa ladattua, käynnykän vai koneen kautta ja maksaako? o:

    • other4

      jos tiedon ominaisuuksiin ei tule edes kohtaa tyylilaji ? :o muissa tiedostoissa kyllä tulee mutta ei tuossa itse tehdyssä , niin että en saa kappaletta edes zuneen !

    • ärsyyntynyt

      Eikö Windows Phoneen tosiaan voi lisätä omia merkkiääniä (tekstiviesti)? Itse vapaapalokuntaan kuuluvana haluaisin lisätä jonkin paremmin kuuluvan viestiäänen johon yölläkin heräisi, koska hälytykset tulevat meille tekstiviestillä.

      Kaikissa edellisissä puhelimissani on voinut luoda profiileja ja asettaa niille numeroille joista hälytykset tulevat, oman viestiäänen.
      Luulisi tuon olevan yksinkertainen juttu. Ei ilmeisesti ole. Taitaa seuraava puhelin olla Android-käyttöjärjestelmällä.

      Myös monet muut järjestelmät lähettävät ilmoitukset tekstiviesteinä, esim. palo- ja murtohälyttimet. Luulisi että tälläiset seikat olisi otettu huomioon. Yksinkertaisesti puhelimen omia pimputuksia ei kuule taskun pohjalta. Mites sitten yöllä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      374
      3351
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      163
      1371
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1198
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1072
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      843
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      159
      774
    7. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      772
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      747
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      742
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      719
    Aihe