Ulkona on pakkanen ja saa olla villasukat jalassa sisätiloissa. Kun lapset vielä
ovat hyvissä ammateissa, eikä heillä ole akuuttia hätää.
Vanhusten onni
3
75
Vastaukset
- Vanhusten hoito
Asiantuntijat: Puhe vanhuksista hoitotaakkana kitkettävä
STT
Valtioneuvoston pitää puuttua ikäihmisten syrjintään, ehdottavat lääkäriseura Duodecimin ja Suomen Akatemian asiantuntijat. Heidän mielestään asennemuutos on edellytys sille, että vanhuudesta saadaan nykyistä parempaa.
Asiantuntijoiden mukaan julkisessa puheessa vanhoja syrjitään avoimesti. Heistä puhutaan esimerkiksi hoitotaakkana tai eläkepommina.
– Vanhat ihmiset saavat tarpeisiinsa nähden vähemmän ja huonompia palveluita kuin nuoret, toteavat asiantuntijat julkilausumassaan.
Asennemuutoksen lisäksi tarvittaisiin muitakin muutoksia. Esimerkiksi vanhuspalveluiden rahoitus pitäisi keskittää yhdelle taholle, joka myös seuraisi hoidon laatua. Lisäksi kotihoitoa ja sosiaali- ja terveydenhuollon työntekijöiden geriatrian eli vanhustenhoito-opin osaamista pitäisi vahvistaa.
---
Ruotsi ei maksa miljardejaan Eurooppaan eikä Englantikaan.....Suomi maksaa niidenkin puolesta
ja ottaa omilta ihmisiltään.
Tää on seurausta rähmälläänmakaamisesta edelleenkin. - eläke 600 e
No nythän Niinistö auttaa heikossa asemassa olevia. Nehän toitottivat sitä kilvan
Pekan kanssa. Tosiasiassa taitaa auttaminen muuttua riistoksi, kun Sauli pääsee
Mäntyniemen väljään lukaaliin miettimään sanojaan uudestaan. - voitokas ukki!
Kyllä minun lapseni ovat ovat minun
luonani lämpimässä. Vanhemmat
tuova joka aamu. Luetaan satukir-
joja, ja minä kerron tarinoita voit-
tamistamme sodista.
Sankaruus velvoittaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731920Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462