Mietin tässä että minkä laitan ensisijaiseksi hakuvaihtoehdoksi.
Metropolia kiinostais siksi, koska se olis sijainnin kannalta hyvä (Helsinkiin matkaa junalla n. 40min), ja siksi koska oon elätelly aina pientä haavetta että asuisin Helsingissä jonain päivänä. Mutta onko Tukholmankadulla sijaitseva hoitoalan yksikkö viihtyisä ja millainen sijainnin kannalta.. ?
Lahden ammattikorkeeta oon miettiny myös koska tunnen kaupungin suht hyvin eikä sijaintikaan sinänsä olis paha. Mutta sit just toi kaupungin sisänen sijainti ja että millanen paikka on opiskelupaikkana mietityttää, ja että onko helppo luoda kontakteja jne.
Sitten olis Tampereen AMK. Tampere on kyllä jo niin kaukana että sinne olis kyllä ihan pakko muuttaa. Oon kuullu pelkästään hyvää Tampereesta ja olis kyllä oikeesti hyvä kokeilla omia siipiä ihan kunnolla, mutta kannattaako sinne lähteä yhden sairaanhoitajaopiskelupaikan takia? Tulee käytyä Tampereella 1-2krt vuodessa sukulaisilla, mutten silti tunne kaupunkia paljon yhtään.
Eli kokemuksia?
Metropolia, TAMK vai LAMK? (Hoitoala)
4
713
Vastaukset
- ...............
no miten olis Hämeelinna Lahden ja Tampereen välissä?
- tikfbäd
Tukholmankatu on ihan huippupaikka, jonne kannattaa pyrkiä jos on mahdollisuuksia.
Seuraavaksi eniten kiinnostaa Lahti. Hämeenlinna on myös kiinnostava vaihtoehto. Hoitotyötä voi opiskella myös Laurean Tikkurilassa ja Hyvinkäällä. Sen takia pelkästään ei kannata muuttaa Tampereelle, jos ei muita syitä ole muuttaa. - TAMK
Tampereella kuitenkin on kokemuksen perusteella parasta hoitoalan opetusta. Opetuksessa panostetaan käytäntöön hyvinkin paljon ja opetus on laadukasta. Ehdottomasti siis suosittelen Tampereelle hakemista!
- vcxvcxvcx
Mielestäni muutto ei ole automaattisesti mitenkään negatiivinen asia. Saat uusia kavereita myös muualta kuin Helsingin läheltä. Töihin voit kuitenkin halutessasi palata pääkaupunkiseudulle, joten mielestäni opiskelu muualla on ainoastaan piristävää vaihtelua. Aika harvassa on ne, jotka ovat katuneet opintojensa suorittamista jossain muulla kuin kotipaikkakunnalla tai sen läheisyydessä.
Itse olen kotoisin Pohjanmaalta ja olen opiskellut Tampereella. Mielestäni Tampere on todella mukava paikka asua ja TAMK on mukava paikka opiskella. Opetuksen laatu taas riippuu paljon opettajista ja yksiköstä. Itse en ole hoitoalalla, joten paha on mennä sanomaan. Ainakin koulu on ihan Tampereen yliopistollisen sairaalan vieressä (käytännössä samassa pihassa), mutta en tiedä hyödynnetäänkö tätä läheisyyttä miten.
Lahdesta minulla ei ole oikeastaan mitään kokemusta, mutta henkilökohtaisesti laittaisin sen kolmossijaille näistä vaihtoehdoista, koska Tampereelta on hyvät kulkuyhteydet etelään ja pohjoiseen ja uskon Tampereen olevan kaupunkinakin mieluisampi asua.
Helsingissä on hienoa meren läheisyys, joka korostuu etenkin kesällä. Tampereella uimarantoja on paljon vähemmän eivätkä ne ole läheskään yhtä kauniita. Helsingissä on myös Tamperetta parempi julkinen liikenne, mutta ei julkinenliikenne ole huono Tampereellakaan muuta kuin ehkä öisin.
Helsingissä on tietenkin palveluja ja tapahtumia enemmän kuin Tampereella, mutta en itse ole ainakaan tarvinnut sellaisia palveluita, joita ei Tampereelta löydy.
Itse lähtisin punnitsemaan Helsingin ja Tampereen välillä. Tuskin huono vaihtoehto on kumpikaan. Itse en kyllä lähtisi mieluusti päivittäin kulkemaan 40km matkaa edes takaisin. Helsingistä tuskin saisit pientä yksiötä siihen hintaan, että sinulla olisi siihen varaa asumislisän ja opintotuen turvin, joten kotoa kulkeminen voisi olla ainoa järkevä ratkaisu. Soluasuminen ei ainakaan minua ihmeemmin miellytä. Tampereella on hieman matalampi vuokrataso, mutta voi täältäkin olla hankala löytää riittävän halpaa asuntoa.
Tässä on sinulla aika monta asiaa punnittavana. Haluatko asua vielä kotona (raha säästyy) vai muuttaa omillesi (vapaus), haluatko olla nykyisten kavereidesi kanssa vai haluatko viettää valtaosan ajastasi uusien kavereiden kanssa, haluatko valita tutun paikan vai haluatko kokeilla jotain uutta...
Vaikka kuinka ihmisiltä kyselet niin tuskin kuitenkaan pääset mihinkään varmaan päätökseen. Mielikuvilla näissä asioissa kuitenkin liikutaan ja valitset sen, joka tuntuu kaikista mieluisimmalta. Toki voit ajatella myös sitä, että kuinka paha asia on jos et pääse opiskelemaan lainkaan? Voisi ajatella, että jos opiskelemaan pääseminen on hyvin tärkeää niin hakee sinne ensimmäisenä vaihtoehtona mihin on helpoin päästä. En kyllä muista varmasti, että onko ensimmäiseen vaihtoehtoon pakko mennä jos sinne pääsee, tällöin toki tullaan taas siihen tilanteeseen, että kannattaa laittaa ensimmäiseksi valinnaksi mieluisin vaihtoehto.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh821995Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1211715- 1801306
- 229720
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6676- 57614
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako204575- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337482