Pitäskö tuo

Nokian ponsorointi

lopettaa? Aina ollu Nokian puhelin, mutta nyt alkaa riittää tuo Nokian käyntäntö.
Tietenkin osakkaat hakee suurempia voittoja osakkeidensa tuottavuuteen, mutta sehän tehdään työntekijöiden irtisanomisella! Valmistushan ei lopu, mutta se viedään halpatuotannon maihin.
Onko oikein? Ei minun mielestä.

30

123

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..............

jos nokian puhelin ei miellytä, osta jokin toinen. näin helppoa se on....

• Nokian ponsorointi

Kyllä puhelin miellyttää, mutta tuo mitä nyt on henkilöstölle tapahtumassa, se panee miettimään.
        Tottahan tuon vaihtamisen eri merkkiin tiedän, mutta kun mulla on periaatteena, suosi Suomalaista.

• Eipä ostettu meille enää viimeksi nokialaista kännykkää. Edulliset eivät kestäneet nuorten käytössä,, no eipä niitä oltu Suomessa tehtykkään.

Minua on jo pitempään kummastuttanut tämä eläkeiän korotuskeskustelu. Heti 10:n vuoden päästä pitäisi porukan jaksaa yhä vanhempana olla tehokkaita työssään. Kyllähän siihen tällä menolla harva pystyy. Nyt jo ollaan suuressa määrin uupuneita,,. eikä vaan varsinaisen työn suorituksesta, vaan työilmapiirin ja tehokkuusvaatimusten painostuksesta.

Minusta on pelottavaa ajatella, että kun olen vanhus, minua hoitava mummo lyyhistyy viereeni. Miten nyt työelämässä uupunut, pätkätöistä ja irtisanomisista traumatisoitunut elämäänsä kyllästynyt lähes seitsemänkymppinen jaksaa hoitaa syrjäytyneitä, ylipainoisia ja katkruudesta äkäisiä ikätovereitaan.
      Eiköhän olisi parempi, että uskotaan maailman nuoriin, ja otetaan maahan motivoitunutta porukkaa omien nuorten avuksi hoitamaan hommat.

• ;)

Pelottaa minuakin, että kun jonakin päivänä olen 60 ikäinen, niin minua hoitava 82 vuotias mummo lyyhistyy sängyn viereen nitropurkki kädessä:)))

• ;)

Lopetin vuonna 2003 ja olen pysynyt ja pysyn muissa merkeissä. Pääasiassa Sampsunki on ykkösluurina ollut jo kauan. Sitten ontuva Eriksson ja Motorolakaan ei ollut huono puhelin. iPhone apple on liian sisässiittoinen joten en sponssaa sitäkään.

• On tuolla muutama Nokian "raato" laatikossa,,, pitäs viedä ne jonnekkin kierrätys/ tai keräyspisteeseen,,, Vieläkin on pari Nokialaista käytössä, ei moittimista, mut tuossa irtisanomisrulianssissa kyllä taitaa mulle olla viimeiset Nokialaiset mitkä olen ostanu,,,

Kymmene vuotta sitten, Salon kaupunki sai väkeä muuttamaan hyvän Nokiantehtaan ansiosta paikkakunnalle,,, Mutta entäs nyt?,,, ne tuhannet ihmiset jotka sinne muuttivat, ostiva/rakensivat oman asuinmukavuuden mallisen olotilan,,, Nyt ei ole mitään muuta kuin tyhjä tulevaisuus, kenties velkaa vieläkin mittaamaton määrä, ja tulevaisuuden kuviot hukassa,,,
      Ei valoisalta vaikuta,,, on varmasti sama tunne kun astuis lattialle, missä ei ole kuin matto, ja maton alla tyhjyyteen pudottava kuilu,,,

• Haloo!

Just tässä ketjussa kirjoittavien lahopäiden kommentit naurattaa.

Juuri te Sansungia ja iPhonea ostavat olette omalta osaltanne viemässä Nokialta työpaikkoja. Sitten itkette salolaisten työpaikkojen puolesta. Ootte te täysin itseä täynnä!

Ei muuta kiitos!

• Eipä tässä kovinkaan moni ole sanonu ostaneensa muita merkkejä,,, vai ymmärsinkö väärin?,,, mutta taitaa mullakin jäädä ostamatta seuraavaksi Nokialainen,,, Tai pitäskö kuitenkin sponssata niitä, joilla vielä on siellä se työpaikka?,,, Mietintään menee,,,,
        iPhonea en koskaan osta,,, jos muuten ei yhteydenpito ystäviin onnistu, nin olkoon,,, ei maailma voi mennä niin hektiseksi ettei nykyisin kännykkä ja nettikeinoin ehdi yhteyttä pitää,,,

• Oma valinta.
        mokka-mari kirjoitti:

Eipä tässä kovinkaan moni ole sanonu ostaneensa muita merkkejä,,, vai ymmärsinkö väärin?,,, mutta taitaa mullakin jäädä ostamatta seuraavaksi Nokialainen,,, Tai pitäskö kuitenkin sponssata niitä, joilla vielä on siellä se työpaikka?,,, Mietintään menee,,,,
        iPhonea en koskaan osta,,, jos muuten ei yhteydenpito ystäviin onnistu, nin olkoon,,, ei maailma voi mennä niin hektiseksi ettei nykyisin kännykkä ja nettikeinoin ehdi yhteyttä pitää,,,

Ostappa sitten vaikka itäisillä mailla halpatyövoimalla valmistettuja luureja. Ei tänne asti kuulu esimerkiksi Samsungin halpatyövoima ja irtisanomiset.

Teidän ajatusten juoksulla kaikki teknologia ja sen valmistus todella siirtyy kaukoitään. Te teette sitä jatkuvasti ostamalla kaukoidässä valmistettua, vaikka laadukkaampaa saa täältä hieman kalliimmalla.

Mutta se on jokaisen oma valinta, eikä siitä tule silloin moittia täällä olevien valmistajien kilpailukyvyn heikkenemistä.

Pysyn aina kotimaisessa, enkä koskaan valita.

• Näinhän se on, että tieto lisää tuskaa ja tietämättömyys vaan naurattaa :o

Eipä ole aikoihin enään keski ja pienituloisen perheen kännykät olleet Suomessa valmistettuja. Aikoja sit viety valmistus halvemman työvoiman maihin, ja nyt Kaiko-Itään ja Aasiaan kun siellä valmistuu vielä halvemmalla. Yhteensä 4000:n ihmisen työhän nyt viedään halpamaihin.
        Osakkeen omistajat ei kanna mitään vastuuta muusta kun osakkeensa tuottoprosentista, jolle annetaan odotus. Tuottoon tähtäävät toimet on yhtiön toiminnasta vastaavien tehtävä,, jos meinaa jatkossakin yhtiön leivissä olla.

http://www.tietokone.fi/uutiset/synkka_paiva_salolle_nokia_potkii_joka_neljannen

• Oma valinta. kirjoitti:

Ostappa sitten vaikka itäisillä mailla halpatyövoimalla valmistettuja luureja. Ei tänne asti kuulu esimerkiksi Samsungin halpatyövoima ja irtisanomiset.

Teidän ajatusten juoksulla kaikki teknologia ja sen valmistus todella siirtyy kaukoitään. Te teette sitä jatkuvasti ostamalla kaukoidässä valmistettua, vaikka laadukkaampaa saa täältä hieman kalliimmalla.

Mutta se on jokaisen oma valinta, eikä siitä tule silloin moittia täällä olevien valmistajien kilpailukyvyn heikkenemistä.

Siis kuinka?,,,Kerroin vaan tuossa kuinka ihmisiltä viedään työpaikat, ja tulevaisuus samalla harmaassa usvassa!!!
        Enhän ollut varma minkä merkkisen seuraavaksi ostan, mutta sinä omalla näkemykselläsi osoitit minun ostavan niitä halpoja itämaisia!!! Sanoinko että olen varmasti ostamassa sen "itämaisen"?,,, en todella,,, Älä kerro mitään toisen sanoneen, mistä et ole varma!!!

Enhän moittinut edes kenenkään kilpailukykyä, sanoin vaan ja samalla, jos nyt ymmärrät, että he, ketkä ovat työpaikkansa saaneet pitää, tukea niitä ostamalla kuitenkin suomalaisia tuotteita, minkä kylläkin teen aina, jos vain suinkin joku tuote löytyy suomalaiselta valmistajalta!!!

• natugladiaattori kirjoitti:

Näinhän se on, että tieto lisää tuskaa ja tietämättömyys vaan naurattaa :o

Eipä ole aikoihin enään keski ja pienituloisen perheen kännykät olleet Suomessa valmistettuja. Aikoja sit viety valmistus halvemman työvoiman maihin, ja nyt Kaiko-Itään ja Aasiaan kun siellä valmistuu vielä halvemmalla. Yhteensä 4000:n ihmisen työhän nyt viedään halpamaihin.
        Osakkeen omistajat ei kanna mitään vastuuta muusta kun osakkeensa tuottoprosentista, jolle annetaan odotus. Tuottoon tähtäävät toimet on yhtiön toiminnasta vastaavien tehtävä,, jos meinaa jatkossakin yhtiön leivissä olla.

http://www.tietokone.fi/uutiset/synkka_paiva_salolle_nokia_potkii_joka_neljannen

Näin ne nokialaisetkin jatkossa valmistuu suuren yleisön käyttöön. Näistä on hyvä kaupankin vielä vedättää voittoa, niin voivat sit myydä kotimaisen pienemmällä katteella kotimaiselle uskollisille. :P

http://www.sask.fi/julkaisut/tyomaana_maailma_2009/silencedtodeliver/

• Hieman selvennystä?
        natugladiaattori kirjoitti:

Näinhän se on, että tieto lisää tuskaa ja tietämättömyys vaan naurattaa :o

Aiemmassa viestissäsi kerroit, ettet osta enää Nokialaista puhelinta. Asia selvä.
        Entäs nyt, kun Nokialaista aletaan valmistamaan siellä, missä puhelimia valmistetaan halpatyövoimalla?

Sinäkin voisit olla osakkeenomistaja, osakkeenomistajat omistavat firman ja he haluavat sijoitukselleen voiton. Kuka sitä ilmaiseksi rahaa lainaisi? En minä ainakaan. Ei yritystoiminta ja sijoittaminen ole hyväntekeväisyyttä.

Tyhmemmälläkin aivotoiminnalla voi ymmärtää sen, että ostamalla ulkomaalaisen tuotteen, viet suomalaisilta työpaikkoja. Tänään siitä saatiin konkreettinen esimerrki.

• Voi Pyhä!

Näin ne nokialaisetkin jatkossa valmistuu suuren yleisön käyttöön. Näistä on hyvä kaupankin vielä vedättää voittoa, niin voivat sit myydä kotimaisen pienemmällä katteella kotimaiselle uskollisille. :P

Jos sinä valmistat jotain pajassasi, myytkö sen ilman voittoa? Teetkö hyväntekeväisyyttä?

Olet täysin pihalla. Ilman sijoittajia ja rahoittajia ei Nokiaa ja Samsungia olisi olemassa ja luuletko, ettei omistajat odota sijoituksilleen voittoa? Se vaan on näin ja ilman sitä Nokiaa ja Samsungia ei olisi olemassakaan.

• natugladiaattori kirjoitti:

Tuossahan se on selkeästi kerrottuna miten ne "itämaissa" valmistetut on halpoja,,, ja sarjaan kuuluu tämä Nokialainenkin,,,
        Mutta onhan se nähty, kuultu ja varmasti ymmärrettykkin. että jos se perheen pienin, näppäräsormisen, ja pelkällä riisikupillisella päivisin toimeentuleva lapsi ei ole siellä töissä, ei muukaan perhe saa edes syödäkseen,,, Ei siellä palkata aikuiväestöä, voivat vielä vaatia palkkaakin,,, siis muutakin kuin koko perheelle sen jaettava riisikupillisen,,,

• Hieman selvennystä? kirjoitti:

Aiemmassa viestissäsi kerroit, ettet osta enää Nokialaista puhelinta. Asia selvä.
        Entäs nyt, kun Nokialaista aletaan valmistamaan siellä, missä puhelimia valmistetaan halpatyövoimalla?

Sinäkin voisit olla osakkeenomistaja, osakkeenomistajat omistavat firman ja he haluavat sijoitukselleen voiton. Kuka sitä ilmaiseksi rahaa lainaisi? En minä ainakaan. Ei yritystoiminta ja sijoittaminen ole hyväntekeväisyyttä.

Tyhmemmälläkin aivotoiminnalla voi ymmärtää sen, että ostamalla ulkomaalaisen tuotteen, viet suomalaisilta työpaikkoja. Tänään siitä saatiin konkreettinen esimerrki.

Jos toi viesti oli mulle, niin tässä se osio mitä et kaiketi ymmärätnyt:

mutta taitaa mullakin jäädä ostamatta seuraavaksi Nokialainen,,,

Siis ymmärsitkö oikein,, tuo sana TAITAA olla, ehdollistaa sen ostokäyttäytymiseni!!!

• Hieman selvennystä? kirjoitti:

Hieman selvennystä? ~~ Selvennäppäs nyt ekaks itsellesi lukemasi sisältö, väität minun sanoneen, että en osta enää Nokialaista puhelinta. Siellä aiemmassa kyllä lukee, että "Eipä ostettu meille enää viimeksi nokialaista kännykkää", se oli menneesssä muodossa se.

Minun on vaikea tarkoituksellisesti ajatella tyhmemällä aivotoiminnalla, mutta oma ajatukseni sanoo, että jos minä käytettävissä olevan rahani laitan tupla kalliiseen kotimaiseen tuotteeseen, niin sit onkin ostettava halvemmalla tuotettua tuontiruokaa. Vaan mieluummin syön esim. kotimaisia tomaatteja ja kurkkujan talvellakin, kun maksan jostain kotimaisesta elektroniikasta, mikä on koottu ulkomailla valmistetuista elementeistä. Varsinkin kun on kokemuksesta, että kotimaisilla merkeillä kootut elekroniikkatuotteet ovat meillä olleet heikompia kyhäelmiä kun ulkomaiset merkkituotteet.

• Samsung nro 1.
        Oma valinta. kirjoitti:

Meidän ajatuksen juoksulla puhelimet saa valmistaa vaikka Honolulussa, ostan silti niitä loppuelämän ajan vaikka jokainen Nokialainen jäisi työttömäksi euroopassa, ja saa jäädäkin. Nokia on paska luuri, se on. Miksi Nokia on syöksynyt alespäin viimeiset kymmenen vuotta? Häh? Ihmiset äänestää ostokättäytymisellään.

Nokia on tiennyt viimeiset 15 vuotta, että mm sen akut on surkeita. Silti se niitä työntää markkinoille edelleen.

Toisekseen 95 % nokian luurin komponenteista on valmistettu halpa materiaaleista halpatyövoimalla halpa maissa. Paljonko siinä on suomalaisuutta kun muutkin osat valmistuu esimerkiksi Tallinnassa.

Nokian puhelimessa on suomalaisuutta pelkkä nimi ja surkea sellainen.

Sun kirjoituksesi ei ole nähnyt laatua lausettakaan koska sinulla ei ole... No joo.

• Lisää selvennystä~~

Hieman selvennystä? ~~ Selvennäppäs nyt ekaks itsellesi lukemasi sisältö, väität minun sanoneen, että en osta enää Nokialaista puhelinta. Siellä aiemmassa kyllä lukee, että "Eipä ostettu meille enää viimeksi nokialaista kännykkää", se oli menneesssä muodossa se.

Minun on vaikea tarkoituksellisesti ajatella tyhmemällä aivotoiminnalla, mutta oma ajatukseni sanoo, että jos minä käytettävissä olevan rahani laitan tupla kalliiseen kotimaiseen tuotteeseen, niin sit onkin ostettava halvemmalla tuotettua tuontiruokaa. Vaan mieluummin syön esim. kotimaisia tomaatteja ja kurkkujan talvellakin, kun maksan jostain kotimaisesta elektroniikasta, mikä on koottu ulkomailla valmistetuista elementeistä. Varsinkin kun on kokemuksesta, että kotimaisilla merkeillä kootut elekroniikkatuotteet ovat meillä olleet heikompia kyhäelmiä kun ulkomaiset merkkituotteet.

En minä väitä mitään, siteerasin täysin sinun kirjoituksiasi. Onko tuo niin vaikea hakea tästä viestiketjusta? Oli se sitten menneessä aikamuodossa se, mikä se?

Tämä kappaleesi on täysin hepreaa, en tajua tuosta aamulla itsekkään mitään:

""""Minun on vaikea tarkoituksellisesti ajatella tyhmemällä aivotoiminnalla, mutta oma ajatukseni sanoo, että jos minä käytettävissä olevan rahani laitan tupla kalliiseen kotimaiseen tuotteeseen, niin sit onkin ostettava halvemmalla tuotettua tuontiruokaa. Vaan mieluummin syön esim. kotimaisia tomaatteja ja kurkkujan talvellakin, kun maksan jostain kotimaisesta elektroniikasta, mikä on koottu ulkomailla valmistetuista elementeistä. Varsinkin kun on kokemuksesta, että kotimaisilla merkeillä kootut elekroniikkatuotteet ovat meillä olleet heikompia kyhäelmiä kun ulkomaiset merkkituotteet. """"

Mitä kokemusta sinulla on siitä, että kotimaisilla merkeillä kootut elektroniikkatuotteet ovat olleet heikompia kyhäelmiä kuin ulkomaiset tuotteet?

Laita tukea tuohon väitteeseesi, pelkkä mielipide ei riitä.

Odotan vastaustasi mielenkiinnolla.

• Lisää selvennystä~~ kirjoitti:

En minä väitä mitään, siteerasin täysin sinun kirjoituksiasi. Onko tuo niin vaikea hakea tästä viestiketjusta? Oli se sitten menneessä aikamuodossa se, mikä se?

Tämä kappaleesi on täysin hepreaa, en tajua tuosta aamulla itsekkään mitään:

""""Minun on vaikea tarkoituksellisesti ajatella tyhmemällä aivotoiminnalla, mutta oma ajatukseni sanoo, että jos minä käytettävissä olevan rahani laitan tupla kalliiseen kotimaiseen tuotteeseen, niin sit onkin ostettava halvemmalla tuotettua tuontiruokaa. Vaan mieluummin syön esim. kotimaisia tomaatteja ja kurkkujan talvellakin, kun maksan jostain kotimaisesta elektroniikasta, mikä on koottu ulkomailla valmistetuista elementeistä. Varsinkin kun on kokemuksesta, että kotimaisilla merkeillä kootut elekroniikkatuotteet ovat meillä olleet heikompia kyhäelmiä kun ulkomaiset merkkituotteet. """"

Mitä kokemusta sinulla on siitä, että kotimaisilla merkeillä kootut elektroniikkatuotteet ovat olleet heikompia kyhäelmiä kuin ulkomaiset tuotteet?

Laita tukea tuohon väitteeseesi, pelkkä mielipide ei riitä.

Odotan vastaustasi mielenkiinnolla.

Kun kysyt kokemuksiani, niin tässä sitten haukut:
        Kodinkoneet on vaihtuneet saksalaisiin ja ruotsalaisiin hellaa lukuun ottamatta sitä mukaan kun valmistus on viety maasta. Astianpesukone laski parikin kertaa alleen. Viimeksi jääkaappi-pakastin yhdistelmän ostin kotimaisella tuotemerkillä varustettuna, mut piti liikkeen viedä pois, nun oli niin pullea ettei mahtunut kalusteisiin. Ruotsalainen on suoraseinäinen, ja väljästi paikallaan,,, helppo esim. puhdistaa pölyt takaa.
        Videonauhuri katkoi uudesta lähtien nauhoja, eikä huolto mitään vikaa löytänyt. Se oli Kiinassa tehty, ja etupanelissa luki Nokia. Ostin, kun silloin vielä tv:ssäkin luki Nokia.
        Nää Nokian kännykät, jota annetaan puoleen hintaan kun tekee operaattorin kanssa sopimuksen, ovat hajonneet nuorteen käsittelyssä ennemmin kun sopimus umpeutunut. Minulla itselläni on kyllä Nokian kännykkä,,, on maksanut melkein nelinkertaisen hinnan mitä näistä sopimuskännyköistä on pitänyt maksaa. Se on kovissa olosuhteissa ollut, ja kestänyt pari vuotta ihan uuden oloisena. Ei tartte akkuakaan ladata kun hetki viikossa autoa ajaessa,, en tosin paljon sillä puhukkaan,, mut siltikin tuntuu hyvin pitävän akun lähes täytenä.
        Minun kännykkä on valmistettu Unkarissa,, on ollut aikaisempikin kestäväksi osoittautunut,,, mut nyt sieläkin valmistus loppuu meikäläisen käyttöön. Pitää nyt harkita, mikä on seuraavan kännykän ostohetkellä kestävän maineessa. Samsung on kovakouraisimman nuoren käytössä ja viihde-elektroniikkakin on samaa merkkiä osittain.
        Laitetaan nyt vielä yhtenä esimerkkinä Fiskarssin tuotemerkki halpatuotteissa, ei ole minulle niistä iloa,, p'rkeleitä tulee kun niillä hommiin alkaa. :P Jne .....

• annikoo..

Tänään on ollutkin tosi uutispommi päivä.....oikein hengästyttää.....
      Ihmetellä täytyy Nokian toimintaa taas kerran.....
      UUtisotsikoitakin ihmettelin....Nokia vähentää Salosta korkeintaan 1000.........
      Nokia vähentää enintään 1000....Ainoa joka sanoi että pahimmillaan 1000 oli mtv3
      Jos 1600 vähennetään 1000...onhan se tosi paha.
      Puhumattakaan vieläkin isommista vähennyksistä varuskuntien lakkauttamisella...

• No niin,,, oikein hyvää ja antoisaa keskiviikkoillan jatkoa ;o))),,,
      Katsellaan joku toinen päivä, ja jatketaan juttua,,, ihan mitä vaan juttua,,,

• tykkään nokiasta, koska niissä huokuu rengas- ja kumijalkinekokemuksen tuoma dynaamisuus.

• Minulla on aina ollut Nokia..ja kai tuleekin olemaan..En tiedä..Nyt hitusen ristiriitainen olo..Aikas paljon sulateltavaa pienessä mielessä..Niin paljon uutisia..tälle päivälle...Isoja asioita meille kaikille...:o/...

• nooh jos rehellinen pitää olla niin me suomalaiset ollaan aika huonoja liukuhihnatyössä ,. sitäpaitsi me saadaan ainaski 10 kertaa enemmän liksaa kuin ne sillä vinkuintiassa ., ja lomaa meillä on yhtenään ja siihen sairaslomat ja kaikenmaailman keksityt pekkaset ja pakkaset ja äitiys-isyyslomat ,.

Applen tuotteetkin tehdään lapsityövoimalla, ne on itsekin myöntäneet asian mut eipä tuo asia näytä ostajien omaatuntoa kolkuttavan ,.

• Tämä on tämän päivän maailmantaloutta, tulevaisuudessa kustannustaso varmaan nousee nykyisissä halpamaissa yhteiskunnan sisäisen järjestelmän kehityessä inhimillisempään suuntaan kun yleinen tietoisuus kasvaa.

Nokialla on edelleen suuri merkitys Suomen kansantalouteen. Olisi toki onneksemme, jos jokin muukin korkeaa teknologiaa kehittäviä yritys saisi maailmalla huomattavan markkinaosuuden.

Nokiassa on osaamista, se työllistää Suomessa ainkin vielä monia.

http://www.etla.fi/index.php?action=news&id=196

• Huomenta ;o))),,,

Eilinen oli todella shokeeraava päivä,,, monien ihmisten toimeentulo on vaakalaudalla,,, ja vielä jos molemmilla sama työnantaja, niin se on katastrofi,,, Kauhistuttaa ajatuskin siitä kuinka elämä jatkuu siitä eteenpäin,,, Yleisestihän tiedetään ettei Suomi ole työikäiselle mikään kultamaa, kun ei koskaan tiedä minä päivänä saa ilmoituksen ettei sinun palveluitasi, ja työpanostasi enää tarvita,,, Se tieto on varmasti järkytys, elämä on rakennettu tulojen mukaan, ja pitkäaikaisuuteen nojaten,,, No, jollain sektorilla työt lisääntyy,,, kun ihmiset sairastuu,,,

ps. Oletteko muuten nettitilaajia, tilaatte ulkomailta, kun on halvempaa,,, Minä ostan kaikken paikallisilta yrittäjiltä, en tilaile netistä,,, Takuu ja huoltoasioissa kun on helpompaa toimia paikallisen kanssa, kuin niiden rajojen takaa tulleiden laitteiden kanssa,,,

Hyvää ja lämminhenkistä torstaita ;o))),,,

• Rattoisaa iltaa mokka-marille :)

Kyllähän tänäänkin on lämpimänä mieli pysynyt, kun on uutisointia lukenut. Hyvä mieli on toki ollut kauniista talvipäivästä, pakkasta -16 kylmimmillään.

Kiintoisaa keskusteluiltaa vaan kaaikille,,, tuntuu kyllä, että useilla on tullut känsät sormiin vaaliajan näppäilystä, kun tuntuvat aristaa tänne kirjoittamista,, niin on hiljaista. :o))

• Huolestunut;))))))))

Rattoisaa iltaa mokka-marille :)

Kyllähän tänäänkin on lämpimänä mieli pysynyt, kun on uutisointia lukenut. Hyvä mieli on toki ollut kauniista talvipäivästä, pakkasta -16 kylmimmillään.

Kiintoisaa keskusteluiltaa vaan kaaikille,,, tuntuu kyllä, että useilla on tullut känsät sormiin vaaliajan näppäilystä, kun tuntuvat aristaa tänne kirjoittamista,, niin on hiljaista. :o))

Itse olen todella huolissani Jungerin avionnesta, se on nyt vaakalaudalla ja pestikin SDP leirissä taitaa loppua. Kuinka auttaisimme miestä nyötämäessä?

• Huolestunut;)))))))) kirjoitti:

Itse olen todella huolissani Jungerin avionnesta, se on nyt vaakalaudalla ja pestikin SDP leirissä taitaa loppua. Kuinka auttaisimme miestä nyötämäessä?

Totta,, vaikka olemme huolissamme väkijoukon tulevaisuudesta, yksilöä ei koskaan saa unohtaa ....:D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1197
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      190
      551
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      537
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe