Olen seurustellut kohta puoli vuotta ja suhteemme on ollut todella upea heti alusta lähti. Pikkuhiljaa ongelmaksi on kuitenkin muodostunut minun menneisyyteni ennen nykyistä suhdetta..
Eli ennen tätä olin melkoinen hurvittelija, harrastin paljon irtosuhteita, viihdyin baareissa ja vietin muutenkin melko railakasta sinkkuelämää. Tapasin nykyisen tyttöystäväni viime kesän lopussa ja hän on saanut minut muuttumaan täysin.
En ole miettinyt enää hetkeäkään muita ihmisiä kuin häntä, olen panostanut häneen todella paljon (mm. vaihdoin työpaikan huonompaan väliaikaisesti, jotta päästään tulevaisuudessa muuttamaan yhdessä kunhan hän valmistuu.) En ole myöskään enää roikkunut baareissa ollenkaan ja muutenkin muuttunut hänen vuokseen todella paljon, ja huomaan nauttivani tällaisesta elämästä. Olen myös kertonut hänelle kaikki "uhraukset" mitä olen tehnyt, enkä vaadi niistä mitään takaisin, ainoastaan arvostus tekemistäni asioista riittää koska huomaan, että hän pitää siitä kun näen vaivaa suhteen eteen.
Nyt hänelle on alkanut paljastua pikkuhiljaa minun menneisyyttäni pala palalta puskaradioiden, hänen ystävien, facebookin ym. kautta ja hän tenttaa minua jatkuvasti. Itse en ole kauheasti halunnut menneisyydestäni puhua, koska se ei ole kovin mukavaa kuultavaa eikä se liity tai heijastu millään tavalla nykyiseen suhteeseen. En vain koe tarpeelliseksi kertoa aivan kaikkea menneisyydestäni, koska ne vain satuttaa häntä. Ilmeisesti haluan vain suojella häntä? Olen kertonut pääpiirteittäin menneisyyteni, mutta yksityiskohdat olen jättänyt pois. Itsekään en halua kuulla aivan kaikkea naiseni entisiä seikkailuja.
Eli kumppanini siis suuttuu joka kerta kun kyselee asioita, koska en ole kertonut hänelle kaikkea menneisyydestäni. Yleensä yritän sanoa ettei asiat kuulu tähän nykyiseen suhteeseen, mutta vastaus ei hänelle kelpaa.
Täytyykö minun siis sanoa joka ikinen asia menneisyydestäni (silläkin uhalla että häneen sattuu ja hän suuttuu joka kerta kun kerron jostakin toisesta naisesta tms) vai teenkö oikein kun olen tarkoituksella jättänyt asioita kertomatta jotka eivät liity mitenkään meidän suhteeseen?
Menneisyyden vanki
5
475
Vastaukset
- Same situation
Usein sanotaan, että yksityiskohtia ei tule kertoa, vaikka toinen sitä pyytäisi. Itse olen nainen, joka tahtoo myös miehen kertovan KAIKEN menneisyydestään, mutta joka ei kuitenkaan kestä totuutta kuulla. Rehellisesti sanottuna en siis tiedä kuinka miehen pitäisi käyttäytyä.. Loukkaannun jos mies jättää asioita kertomatta, mutta jos asia ei ole mukavaa kuultavaa, satuttaa se siinäkin tapauksessa.
Ei kai auta kuin olla rehellinen, mutta jättää liian tarkat yksityiskohdat kertomatta ja koittaa kestää naisen loukkaantuneisuus/suuttumus. Pääasia, että naisesi tietää nyt olevan ainoasi :). Toisen menneisyys ei periaatteessa kuulu toiselle. Uusi elämä nykyisen kanssa voi aloittaa uuden jakson ja vanhat tyhmyydet jäivät historiaan.
Toisaalta kumppanisi on tutustunut sinuun ja rakastunut sinuun sinun antamillasi totuuksilla. Luuletko, että hän olisi rakastunut sinuun, jos olisit ollut avoin menneisyydestäsi? Siinäpä pulma.
MUTTA..suurta rakkautta ei noin vain pyyhkäistä pois, joten juttelemalla ja ajan kanssa voit valloittaa miehesi takaisin. Mikäli näin ei kuitenkaan käy, ole seuraavassa suhteessa rehellinen ja avoin alusta lähtien, niin ei luurankoja ilmaannu kaapista tulevassa suhteessasi.
Toivon, että kaikki selviää ja tämä vastoinkäyminen tekee liittonne lujemmaksi.- fghfgjhgj
" voit valloittaa miehesi takaisin."
Öh, miehesi? Aloittaja kyllä puhui tyttöystävästä..
- vaikea tilanne sulla
Jaa-a. Tilanne on hankala. Oletko heti alussa kertonut tyttöystävällesi, että olet viettänyt melko railakasta elämää sinkkuaikoina? Nyt olet kuitenkin rauhoittunut, koska olet aikuistunut ja tavannut ihmisen, jota rakastat todella?
Minusta olet ollut reilu ja rehellinen, jos olet tosiaan kertonut pääpiirteittäin menneisyydestäsi ja syyn siihen miksi olet nyt "rauhoittunut".
Nyt, kun muut ihmiset kertovat tyttöystävällesi eletystä elämästäsi (ja ehkäpä hiukan väritettynäkin), ei oikein kivaa ole. Tyttöystäväsi voisi katkaista jutuilta siivet ja sanoa heti, että se on mennyttä ja nyt on nyt. Eikä lotkauttaisi korvaansakaan tuollaiselle. Elettyä elämää ei saa millään pyyhittyä. Älä sorru tytön painostukseen ja kerro ihan kaikkea mitä on tapahtunut. Luulen, että tämä tyttö ei tule sitä kestämään.
Kerro tyttöystävällesi, että sinua hävettää entinen elämä, etkä halua millään tavoin muistella sitä. Kerro olevasi onnellinen nyt ja haluat nauttia tästä edelleen. - Toivotaan parasta
Kiitoksia ajatuksista, mukava kuulla muita näkökulmia myös asiaan!
Tosiaan tyttöystäväni on alusta lähtien tiennyt menneisyyteni, ja sanoi alussa että kyllä hän kestää sen. Olen myös maininnut useasti, miten haluaisin tehdä asioita uudelleen, mutta ainakin olen oppinut virheistäni. Ensimmäistä kertaa elämässäni todella rakastan jotakuta, ja sen vuoksi haluan pitää hänestä kiinni loppuun asti.
Nyt asia on kuitenkin muuttunut siihen suuntaan, että häntä vaivaa menneisyyteni yhä enemmän eikä luottamusta oikein löydy jos haluan esimerkiksi lähteä kaverien kanssa illanviettoon. Hän itse viettää paljon aikaa kavereidensa kanssa, ja käy myös baareissa. Se on minulla täysin ok, koska luotan häneen 100% (Eihän suhden muuten toimi jos toiseen ei voi luottaa.)
Olen alusta asti ajatellut, että hän on tiennyt menneisyyteni ja on itse halunnut lähteä mukaan tähän kaikkeen tietäen mihin ryhtyy. Nyt vaan tuntuu pahalta, koska tehtyä ei saa tekemättömäksi ja nykyinen käytökseni on täysin päinvastaista kuin aikaisempi "hulivili-elämä", eikä sitä ilmeisesti arvosteta ollenkaan, arvostellaan vaan edellistä elämää.
Toivon tosiaan että asiat selviää, ilmeisesti ajan kanssa hän tottuu siihen tai oppii olemaan ajattelematta sitä sen enempää? Toivottavasti hän tajuaa sen pikkuhiljaa että on ja tulee olemaan ainoani :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?372983Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n342218Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari452141Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa791999Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh521713Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr561454Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.
Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä151410Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http451279Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta1051164Puuma Martina iski nuoren miehen
Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian158876