Pohjois karjalan prikaati sitten kuopataan lopullisesti. Perinteikäs miesten koulutuskeskus. Siellä isänikin kävi aliupseerikoulun 1947, minä 1975, samassa talossa.
Käsittämätön päätös päättäjiltä lopettaa ainoa itäsuomen sotilaskeskus.
Myö köyhät tiällä raukoilla rajoilla ei hirveen leveesti elellä, ja taas vietiin 500 työpaikkaa...
Jos torilla järjestetään mielenosoitus, niin kersantti Handen sotilaspassi palaa ensimmäisten joukossa!
Hitto että pattiin tuo varuskunnan lakkautus
16
203
Vastaukset
- M. Kainulainen:
Kohu armeijan säästöistä paisuu: Oikeuskansleri selvittää Wallinin puolueettomuuden
Oikeuskansleri Jaakko Jonkka pitää todennäköisenä, että oikeuskansleri alkaa virallisesti selvittää puolustusministeri Stefan Wallinin (r) asemaa ja mahdollista jääviyttä varuskuntien lakkauttamisessa.
IS kertoi torstaina, että lopetettavien varuskuntien listasta poistettiin ruotsinkielinen Uudenmaan prikaati Dragsvikissa.
Dragsvikin varuskunta oli vielä mukana lakkautuslistalla pääesikunnan tekemässä valmistelussa.
Stefan Wallin kuuluu prikaatia tukevan killan valtuuskuntaan.- karpalo
Onko vain sattumaa Dragsvik ja Siilinjärvi saavat pitää varuskuntansa.
Jyrjki-boy ja Stefan vetivät törkeästi kotiinpäin.
http://www.talouselama.fi/uutiset/kappas vaan kataisen ja wallinin kotivaruskunnat saastyivat kirveelta/a772914 - kednah
Aivan, sielllä kotihurri taas veti kotiinpäin.
Ei pitäisi kotihurreja sinänsä haukkua, kun olen äitini puolelta Moström, Taalainmaalta Ruotsista alkujaan.
Mutta ei se ainakaan ruotsinkielena ole näkynyt sataan vuoteen.
No, mulle tuli ruotsissa Joensuun Lyseossa aikanaan 2 kertaa ehdot.
Että tämmönen älykkö:-) - Stubb, luku sinänsä
kednah kirjoitti:
Ei pitäisi kotihurreja sinänsä haukkua, kun olen äitini puolelta Moström, Taalainmaalta Ruotsista alkujaan.
Että tämmönen älykkö:-) - Brasviikki
kednah kirjoitti:
Että tämmönen älykkö:-)Mutta jos Ruotsi hyökkää.........................
- Kaamaa naama
Stubb, luku sinänsä kirjoitti:
tollaki Stubbilla.
- ainaista ruikutust
Tuleeko mieli hyväksi, kun pääsee haukkumaan heitä joilla on valta ja vastuu säästämisestä?
Kainuun Prikaati on varusmiesmäärältään Suomen suurimpia joukko-osastoja ja Maavoimien valmiusyhtymä Kajaanissa, noin kolme kilometriä Kajaanin keskustasta etelään.
Kainuun Prikaatissa suorittaa varusmiespalveluksensa vuosittain noin 3800 varusmiestä ja varuskunnassa työskentelee yhteensä yli 500 ihmistä. Prikaati on Kajaanin kolmanneksi suurin työnantaja.
Saamme korpeen lisää noin 400 varusmiehiä. Meillä ei siis sen puoleen liene valittamista. Karsintaa tapahtui täälläkin sotilassoittokunta saa lähteä.- k/k
Eipä hätää meil tääl turus on keksitty ratkasu soittokunnan puutteeseen.
Muinoin vappukulkuees pekka Siitoimella oli kasettisoitin kaulassa kun marssi kulkuees.
Oli aika etevän näköstä,kentsulle vaan rammari völjyyn ja paserulle. - Tase pappa
k/k kirjoitti:
Eipä hätää meil tääl turus on keksitty ratkasu soittokunnan puutteeseen.
Muinoin vappukulkuees pekka Siitoimella oli kasettisoitin kaulassa kun marssi kulkuees.
Oli aika etevän näköstä,kentsulle vaan rammari völjyyn ja paserulle.Lisään k/k.n muisteloon sen verran, että tämä Pekka Siitoin marssi Vappuna Natsiasuisena, esittäen olevansa Suomen Fyrer.
Näin Hän protestoi työväen vappumarsseja.
Ennen natsien oman, viiden kahjon muodostamaa vappumarssiaan, tämä "johtaja" aina valokuvasi kommareiden ja demareiden vappumarssijoita ja uhosi näiden vappumarssijoiden joutuvan keskitysleirille, kun hänen aikansa tulee. Tase pappa kirjoitti:
Lisään k/k.n muisteloon sen verran, että tämä Pekka Siitoin marssi Vappuna Natsiasuisena, esittäen olevansa Suomen Fyrer.
Näin Hän protestoi työväen vappumarsseja.
Ennen natsien oman, viiden kahjon muodostamaa vappumarssiaan, tämä "johtaja" aina valokuvasi kommareiden ja demareiden vappumarssijoita ja uhosi näiden vappumarssijoiden joutuvan keskitysleirille, kun hänen aikansa tulee.Niinpä niin suomi on suvaitsevainen maa ,tääl saa kaik kukkase kukkia.
- auranrannoillamukamä
koti-kiusattu kirjoitti:
Niinpä niin suomi on suvaitsevainen maa ,tääl saa kaik kukkase kukkia.
Kukka se on pernankukkakin. ;))
Montax perua syöt, kysyi aikoinaan sukulaistätikin.
- Kednah
Mulla on Hitler viikset, joita vanhukset kavahtavat, Rollaattorin kumit kohdalla puhkeavat.
Kotonani on Aatusta aikamoinen kokelma kuvia kuin aseita.
En kerro enempää. - LOppu tultava tälle!
130 miljardia taas Kreikalle , se on = Suomen valtion vuosibudjetti n. 50 mrd Suomen valtionvelka n.80 mrd
Tälleen hahmottaen tuon jättisumman joteskin tajuan.
Kreikka on törkeästi käyttänyt EU:ta hyväkseen kohta 20 v.
Valehtelemalla pääsi ensin mukaan ja sama linja on jatkunut.
Työt mikäli niitä tehdään,ne tehdään pimeänä,valtion kukkaroon ei verojen
kautta euroja kerry.
He ovat lisäksi ilkeitä,niinkuin muiden kuuluisi heitä elättää.
Valtion piikkiin laitetaan kaikenlaisia omia menoja.
Miksi tämän on annettu jatkua ? ?
Nyt äkkiä loppu tälle menolle!- nähty on
meno ei lopu niin kauan kun äänestätte kokoomusta
- yhdessä rintamassa
Se on kodinturvajoukkojen perustamisen aika!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1471217
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636- 54557
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462