Eilen piti lähteä keikalla ja Customshopin Deluxe alkoi vinkumaan kuin sika kesken treenin. Joskua aikemminkin mikeistä kuulu outoja hurinoita tms. kesken session. No, ei siinä muuta, kun kotio päästyä tarkastamaan, missä vika. Järkytys oli kyllä melkoinen, kun irroitin plexin: kaikenlainen häiriösuojaus loisti poissaolollaan ja lisäksi maadoitusjohto oli epämääräisesti kolvattu, ts. pahimman sortin kylmäjuotos rasvaiseen peltiin. Johti irtos, kun sitä vähän nyppäisi. Kyllä alkoi vähän vituttaa, kun kolmen tonnin kepistä tollasia löytyy. Pari aiempaa standardia laitoin jo kiertoon, mutta onneksi nämä viat sait itse korjattua. Toisaalta ihan hyvä, että tuli ilmi, koska olin aikeissa teettää nimikkoskeban. Nyt varmistui, ettei se ainakaan ole Fender!
Meni kyllä aivan totaalisesti usko Fenderin laatuun. Mitä kokemuksia muilla?
Kukaan törmännyt Stratojen jenkkilaatuun?
32
421
Vastaukset
- mika2
No minulla ei ole kokemusta cs-sarjan fendereistä joten en voi kertoa. Ihan perus Fenderit ovat minun havaintojen ja käsityksen mukaan varsin laadukkaita (tai millä tavalla nyt kukanenkin sitä laatua mittaa), mutta sanotaanko että moitteettomia. Itselläni on ollut Stratocaster kolmisenkymmentä vuotta ja se on toiminut hyvin ja kestänyt todella vaikeita oloja ja huonoa kohtelua, niin en oikein voi moittia sitä. Ostin sen kaveriksi mexikossa tehdyn baja tellun ja kyllä sekin on ollut erinomainen.
Sinun tapauksesta sanoisin, että huono työnjälki on huonoa työnjälkeä eikä siitä pääse mihinkään eikä se paljoa lämmitä, että laatu yleensä ottaen on hyvää jos omalle kohdalle ongelmia sattuu. Mitä häiriösuojauksiin tulee, niin en ole nähnyt sellaisia missään Fenderissä. Mutta noissa uusissa USA:laisissahan käytetään niitä häiriöttömiä mikrofoneja. Noissa CS:sissä varmaan riippuu onko vintagehenkinen keppi vai moderni tulkinta stratosta. Vintagessa ei varmaan mitään häiriösuojauksia pidäkään olla (nehän voi vaikuttaa siihen autenttiseen soundiin). Modernissa mallissa sitä häiriösuojausta voisi jo odottaa ainakin tuossa hintaluokassa (Suhrissakin on ne käämitetyt mikkipoterot). Tietenkin jos ne häiriösuojaukset on viimeisen päälle tyylikkäästi huomaamattomasti tehtyjä ettet vain huomaa (esimerkiksi sähköä johtavalla maalilla maalatut mikkipoterot tms.).
No kyselit kokemuksia, niin itselläni on hyviä kokemuksia Fenderistä (käytän myös Fender vahvistimia). Itse pidän siitä alkuperäisestä Leo Fenderin liikeideasta "edullisia, laadukkaita ja helposti huollettavia soittimia soittajille". Itse miellän koko CustomShop ajattelun enemmän Gibsonin kaltaiseen hienoja kitaroita valmistavan yrityksen ideologiaan ja Fenderin kohdalla koko ajatus CustomShopista on vähän outo. Toisaalta Fender on legendaarinen merkki joten kai sen on liiketaluodellisesti pakkokin tehdä myös hienoja kitaroita niitä halajaville, vaikka firman perustaja ajattelikin, että "tehdään hyviä kitaroita halvalla".
Ei sillä kyllä minä soitan Gibsonillakin, ja se on hieno kitara, mutta myös oikein hyvä. Sen taustalla on vain tyystin toisenlainen ideologia.- Aloittelija :)
Yksi kerta olis ollut huonoa tuuria straton kanssa.
Toki tämänkin kustomin tatsi, soundit ja muukin oli lähes ok ostohetkellä. Oikeastaan vain kaula oli hieman liikaa notko ja hienovire sitä sun tätä. Nämä säädöt piti joka tapaukseesa tehdä kielten vaihdon yhteydessä. Piis of kakku ja onhan tossa tosi sika hyvät saundit & erinomaset materiaalit. Llinnunsilmä vaahterasta lähtien parasta, mitä meikä-taviksen rahapussilla voi kuvitella. No, se historiikistä ton delukin osalta. Nyt keppi toimii ja lopukkin häiriöt hävis mikkiupotusten lisäsuojauksella.
Niissä parissa standardeissa tuli vastaan ongelmat, kun vaihdoin niihin 11-setin. Ei riitä hienosäätövarat ja kaulaa ei vaan saa toimimaan: joko kielet rämppää alanauhoihin tai sitten tatsi kadoksissa. Ja vireessä pysyminenkin tolla setillä - sille sai heittää yläfemmat samalöla! Eli käsi väsy alta aikayksikön tai sit täyty tyytyy 009-setin tosi ohkaseen saundiin.
Verrokkeja tälle kokemukselle on mulla jo muutama kertyny. Esmerkiks toi Ibanin jem seiska, jolle oli tosi helppo tehdä kaikki säädöt ilman mitään temppuja. Vire pysyy kovemmassakin mätössä ja kaula on kuin omaan käteen mittatilauksena tehty - istuu täydellisesti. Ja se on lähes tonnin edukkaampi, kun toi alotuksen dellu! Siks vitutti niin aikuusten oikeesti!
Jep, Gibsonitkin tuttuja. Ei niissä tällasia lapsuksia oo ollu ainakaan hituvirran kanssa. Kaulat on pääsääntöisesti loistavaa tekoa. Mutta, se pintojen viimeistely (ja kaulan tahmasuus) ihmetyttää välillä. Toki customeissa tämäkin on kohdallaan, esmerkiks tuo vintagemallin lp gt '57 on täyttä kamaa kaikin puolin. Ainoo keppi, joka oli soittokunnossa alusta pitäen.
Tohon sun toiseen: tilattuna saa toki ontoksi työstetyn ja ihan millaisen haluaa. Rajana on lompakon paksuus (tai sit pitää olla hyvät sponsaajat).
Fenderin ns. takuusta: joo "takuu" on. Mut aivan se ja sama, kun ei tarvi edes lähettää tsekattavaks! Hurri tietää kertoa heti, ettei voi olla tollasta vikaa, koska kukaan ei oo aiemmin valittannu. Tolla fenkkutakuulla voi oikeesti pyyhkii persettä. Pelkkä myyntikikka! - mika2
Aloittelija :) kirjoitti:
Toki tämänkin kustomin tatsi, soundit ja muukin oli lähes ok ostohetkellä. Oikeastaan vain kaula oli hieman liikaa notko ja hienovire sitä sun tätä. Nämä säädöt piti joka tapaukseesa tehdä kielten vaihdon yhteydessä. Piis of kakku ja onhan tossa tosi sika hyvät saundit & erinomaset materiaalit. Llinnunsilmä vaahterasta lähtien parasta, mitä meikä-taviksen rahapussilla voi kuvitella. No, se historiikistä ton delukin osalta. Nyt keppi toimii ja lopukkin häiriöt hävis mikkiupotusten lisäsuojauksella.
Niissä parissa standardeissa tuli vastaan ongelmat, kun vaihdoin niihin 11-setin. Ei riitä hienosäätövarat ja kaulaa ei vaan saa toimimaan: joko kielet rämppää alanauhoihin tai sitten tatsi kadoksissa. Ja vireessä pysyminenkin tolla setillä - sille sai heittää yläfemmat samalöla! Eli käsi väsy alta aikayksikön tai sit täyty tyytyy 009-setin tosi ohkaseen saundiin.
Verrokkeja tälle kokemukselle on mulla jo muutama kertyny. Esmerkiks toi Ibanin jem seiska, jolle oli tosi helppo tehdä kaikki säädöt ilman mitään temppuja. Vire pysyy kovemmassakin mätössä ja kaula on kuin omaan käteen mittatilauksena tehty - istuu täydellisesti. Ja se on lähes tonnin edukkaampi, kun toi alotuksen dellu! Siks vitutti niin aikuusten oikeesti!
Jep, Gibsonitkin tuttuja. Ei niissä tällasia lapsuksia oo ollu ainakaan hituvirran kanssa. Kaulat on pääsääntöisesti loistavaa tekoa. Mutta, se pintojen viimeistely (ja kaulan tahmasuus) ihmetyttää välillä. Toki customeissa tämäkin on kohdallaan, esmerkiks tuo vintagemallin lp gt '57 on täyttä kamaa kaikin puolin. Ainoo keppi, joka oli soittokunnossa alusta pitäen.
Tohon sun toiseen: tilattuna saa toki ontoksi työstetyn ja ihan millaisen haluaa. Rajana on lompakon paksuus (tai sit pitää olla hyvät sponsaajat).
Fenderin ns. takuusta: joo "takuu" on. Mut aivan se ja sama, kun ei tarvi edes lähettää tsekattavaks! Hurri tietää kertoa heti, ettei voi olla tollasta vikaa, koska kukaan ei oo aiemmin valittannu. Tolla fenkkutakuulla voi oikeesti pyyhkii persettä. Pelkkä myyntikikka!No joo, kaulan notkotusta minä en edes noteeraisi kun kaularassin säätöhän on ihan rutiinitoimenpide ja suomen oloissa sitä voi joutua säätämään kerran tai kaksi vuodessa saatikka kielten peksuutta vaihdettaessa melkein poikkeuksetta joutuu pikkuisen säätämään.
Itse käytän kaikissa lankkukitaroissa ,011 - ,049 kieliä eikä niiden käyttämiseen ole liittynyt mitään ongelmaa. Sanoisin, että joskus olen törmännyt intonaatio ongelmaan stratossa liian paksun e-kielen kanssa (olisiko ollut peräti luokkaa ,054), jonka ratkaisin lisäämällä säätövaraa poistamalla tallapalan jousen, mutta lopulta ongelmaksi selvisikin liian korkealle eli lähelle kieliä säädetty mikrofoni:-).
Väittäisinpä että valtaosa jollei lähes kaikki Fenderin vireongelmat johtuu satulan ahtaudesta, joka varsinkin Stratossa vibrakammen käytön kanssa tuottaa ongelmia. Perusjuttu siis on, että paksumpaan kielisettiin siirtyessä (varsinkin jos hypätään pari pykälää) satula pitää sovittaa uusille kielille elikkäs sitä pitää viilata väljemmäksi. Kun viilaat sitä satulaa, niin kannattaa huomata että sen uran täytyy säilyä sellaisessa kulmassa, että kieli tukeutuu satulaan sen takalaidasta lähtien koska intonaatio muuttuu jos kielen tukipiste muuttuu viilauksessa (tästäkin kokemusta ja meni perhana tovi ennen kuin tajusin missä vika piilee). Ne ei kitarakaupassa paljoa ota satulan viilauksesta joten kannattaa teettää siellä jos ei itsellä ole kunnon satulaviiloja tai ei halua alkaa harjoitella kalliilla kitaralla.
Pääsääntö on kyllä, että on kitara kallis, halpa, hyvä tai huono, niin se pitää laittaa soittajalleen sopiviin säätöihin tai oikeastaan vain säätöihin. Jos sinun kitaraihanteesi on Ibanezin jem, niin miksi ihmeessä olet ostanut Fender Stratocasterin? ovat meinaan melkoisen erityyppisiä kitaroita. Jos sulla on Ibanez mittapuuna stratoa arvioidessasi, niin ei mikään kumma että olet ihmeissäsi Fenderin kanssa.
Ibanezeissa kaulat on yleensä sellaisia ohuita tikkuja joista en itse pidä alkuunkaan. Itseasiassa monissa USA fendereissäkin on raivostuttavan ohut lituska kaula joka ei meikäläiselle maistu lainkaan. Ibanezissa myös kielet säädetään alemmas kuin Fenderissä tai Gibsonissa (taisi Fender itse ohjeistaa straton säädöissä kielten korkeudeksi pikkuisen vajaa kaksi milliä 17. nauhan harjalta kielen alapintaan mikä on tuskallisen korkea hevitiluttajille).
Jos haluaa "nopeakaulaisen" hevikeihään, niin kannattaa ostaa sellainen eikä stratoa vaikka se olisi kolmen tonnin CS. Kyllä niitä Ibnezeja sun muitakin saa kalliita ja taisipa Jemistäkin olla joku monta tonnia maksava malli, jos se tonnin jem tuntuu liian halvalta.
Nuo "takuut" kitaroissa on hankalia, koska valmistaja voi vetäytyä vastuusta vedoten väärään säilytykseen. Toisaalta takuu on valmistajan itsensä myöntämä ja määrittele ylimääräinen etuus jolla ei ole mitään tekemistä lakisääteisen tuotevastuun kanssa eikä valmistaja voi väistää virhevastuuta tai muutenkaan luikerrella kuluttajan oikeuksista vetoamalla itse määrittelemiinsä takuuehtoihin.
Kitaroissa on muutenkin hyvä käyttää harkintaa ennen kuin vetoaa takuuseen. Katsoppas kun olet vaivalla valinnut sen hyvän yksilön ja lähetät sen sitten "takuuseen" jonkun pikku juotosvian takia, niin entäpäs jos saatkin takaisin "ehjän" kitaran joka ei olekaan enää se sinun valitsema yksilö, joka taas matkaa uudelleen myyntiin korjauksen jälkeen.
No koita nyt jotenkin päästä tuskastasi ylitse. Jos kitarasi kerran on ok, niin pistät juotokset ja säädöt kuntoon niin siinähän se sitten on. - mukatietoakaikesta
mika2 kirjoitti:
No joo, kaulan notkotusta minä en edes noteeraisi kun kaularassin säätöhän on ihan rutiinitoimenpide ja suomen oloissa sitä voi joutua säätämään kerran tai kaksi vuodessa saatikka kielten peksuutta vaihdettaessa melkein poikkeuksetta joutuu pikkuisen säätämään.
Itse käytän kaikissa lankkukitaroissa ,011 - ,049 kieliä eikä niiden käyttämiseen ole liittynyt mitään ongelmaa. Sanoisin, että joskus olen törmännyt intonaatio ongelmaan stratossa liian paksun e-kielen kanssa (olisiko ollut peräti luokkaa ,054), jonka ratkaisin lisäämällä säätövaraa poistamalla tallapalan jousen, mutta lopulta ongelmaksi selvisikin liian korkealle eli lähelle kieliä säädetty mikrofoni:-).
Väittäisinpä että valtaosa jollei lähes kaikki Fenderin vireongelmat johtuu satulan ahtaudesta, joka varsinkin Stratossa vibrakammen käytön kanssa tuottaa ongelmia. Perusjuttu siis on, että paksumpaan kielisettiin siirtyessä (varsinkin jos hypätään pari pykälää) satula pitää sovittaa uusille kielille elikkäs sitä pitää viilata väljemmäksi. Kun viilaat sitä satulaa, niin kannattaa huomata että sen uran täytyy säilyä sellaisessa kulmassa, että kieli tukeutuu satulaan sen takalaidasta lähtien koska intonaatio muuttuu jos kielen tukipiste muuttuu viilauksessa (tästäkin kokemusta ja meni perhana tovi ennen kuin tajusin missä vika piilee). Ne ei kitarakaupassa paljoa ota satulan viilauksesta joten kannattaa teettää siellä jos ei itsellä ole kunnon satulaviiloja tai ei halua alkaa harjoitella kalliilla kitaralla.
Pääsääntö on kyllä, että on kitara kallis, halpa, hyvä tai huono, niin se pitää laittaa soittajalleen sopiviin säätöihin tai oikeastaan vain säätöihin. Jos sinun kitaraihanteesi on Ibanezin jem, niin miksi ihmeessä olet ostanut Fender Stratocasterin? ovat meinaan melkoisen erityyppisiä kitaroita. Jos sulla on Ibanez mittapuuna stratoa arvioidessasi, niin ei mikään kumma että olet ihmeissäsi Fenderin kanssa.
Ibanezeissa kaulat on yleensä sellaisia ohuita tikkuja joista en itse pidä alkuunkaan. Itseasiassa monissa USA fendereissäkin on raivostuttavan ohut lituska kaula joka ei meikäläiselle maistu lainkaan. Ibanezissa myös kielet säädetään alemmas kuin Fenderissä tai Gibsonissa (taisi Fender itse ohjeistaa straton säädöissä kielten korkeudeksi pikkuisen vajaa kaksi milliä 17. nauhan harjalta kielen alapintaan mikä on tuskallisen korkea hevitiluttajille).
Jos haluaa "nopeakaulaisen" hevikeihään, niin kannattaa ostaa sellainen eikä stratoa vaikka se olisi kolmen tonnin CS. Kyllä niitä Ibnezeja sun muitakin saa kalliita ja taisipa Jemistäkin olla joku monta tonnia maksava malli, jos se tonnin jem tuntuu liian halvalta.
Nuo "takuut" kitaroissa on hankalia, koska valmistaja voi vetäytyä vastuusta vedoten väärään säilytykseen. Toisaalta takuu on valmistajan itsensä myöntämä ja määrittele ylimääräinen etuus jolla ei ole mitään tekemistä lakisääteisen tuotevastuun kanssa eikä valmistaja voi väistää virhevastuuta tai muutenkaan luikerrella kuluttajan oikeuksista vetoamalla itse määrittelemiinsä takuuehtoihin.
Kitaroissa on muutenkin hyvä käyttää harkintaa ennen kuin vetoaa takuuseen. Katsoppas kun olet vaivalla valinnut sen hyvän yksilön ja lähetät sen sitten "takuuseen" jonkun pikku juotosvian takia, niin entäpäs jos saatkin takaisin "ehjän" kitaran joka ei olekaan enää se sinun valitsema yksilö, joka taas matkaa uudelleen myyntiin korjauksen jälkeen.
No koita nyt jotenkin päästä tuskastasi ylitse. Jos kitarasi kerran on ok, niin pistät juotokset ja säädöt kuntoon niin siinähän se sitten on.Ekkös ymmärrä lukemaas vai? Heppuhan kerto saaneensa kepin kuntoon... Ainiin, täällä täytyy päästä esiintymää, ku ei lavalle itte pääse/ketään pyydä. Ja samal jauhat asia vierestä. Musta tuntuu, et toi kaveri soittaa vähä erityyppisii juttuja, kun sil on noi erialissi soittimii.
Vittu mikä viisastelija toikin! - mika2
mukatietoakaikesta kirjoitti:
Ekkös ymmärrä lukemaas vai? Heppuhan kerto saaneensa kepin kuntoon... Ainiin, täällä täytyy päästä esiintymää, ku ei lavalle itte pääse/ketään pyydä. Ja samal jauhat asia vierestä. Musta tuntuu, et toi kaveri soittaa vähä erityyppisii juttuja, kun sil on noi erialissi soittimii.
Vittu mikä viisastelija toikin!Älä suutu, en tarkoittanut loukata. Olen niin kamalan kova jaarittelemaan vallankin itselleni rakkaista aiheista ettei aina huomaa kun syrjähtelee sivupoluille.
En tosiaan esiinny nykyisin, vaikka sain sitäkin puolta pikkuisen kokeilla joskus kymmenisen vuotta sitten, kun kellaribändin kanssa harvakseltaan kävimme jossakin pizzerian nurkassa soittamassa.
Minulla on varmasti aika ärsyttävä tapa ilmaista itseäni, mutta lupaan jatkossa yrittää esiintyä sovittelevammin. Rauhaa sinulle ja jumalan siunausta. - Antin penaalista..
mika2 kirjoitti:
Älä suutu, en tarkoittanut loukata. Olen niin kamalan kova jaarittelemaan vallankin itselleni rakkaista aiheista ettei aina huomaa kun syrjähtelee sivupoluille.
En tosiaan esiinny nykyisin, vaikka sain sitäkin puolta pikkuisen kokeilla joskus kymmenisen vuotta sitten, kun kellaribändin kanssa harvakseltaan kävimme jossakin pizzerian nurkassa soittamassa.
Minulla on varmasti aika ärsyttävä tapa ilmaista itseäni, mutta lupaan jatkossa yrittää esiintyä sovittelevammin. Rauhaa sinulle ja jumalan siunausta.Ja mussun tussun löpötys jatkuu... Sul toi turpavärkin tilutus tuntuu onnaava - käy kysyy etsätiijäketäonkaalta, jos pääset vaik solistiks matil ja tepol. Vahvasti kyvyt vittaa johonki tollasee ;)
- mika2
Antin penaalista.. kirjoitti:
Ja mussun tussun löpötys jatkuu... Sul toi turpavärkin tilutus tuntuu onnaava - käy kysyy etsätiijäketäonkaalta, jos pääset vaik solistiks matil ja tepol. Vahvasti kyvyt vittaa johonki tollasee ;)
Mstä tämä sietämätön vihamielisyys henkilöäni kohtaan kumpuaa?? eivätkö mitkään sovittelevat eleet pehmitä kovaa sydäntäsi?
- kasikielist kehää
Antin penaalista.. kirjoitti:
Ja mussun tussun löpötys jatkuu... Sul toi turpavärkin tilutus tuntuu onnaava - käy kysyy etsätiijäketäonkaalta, jos pääset vaik solistiks matil ja tepol. Vahvasti kyvyt vittaa johonki tollasee ;)
Meikää vähän sieppaa sivusta lukee tollasta. Joku hihutrubatuuri neuvoo skeban käyttöö ja säätöö! Vittu eihän noi helarit osaa ees virittää kiälisoittimii. Vittu viime viikol kävi pitkäst aikaa kuuntelemas jotai jeesus-musaa ja oli muute vitummoine myötähäpeetunne. Kepit vittu ihan eri virees ja site se bassari yritti jotai sooloo, mut sen squikka ei vireistä päivää on elämässää nähäny. Tietekii hianoo, et pääsee esiintyy tollaikii. Itte en vittu ilkeis. No varmaa jossai mutujen salaattibaaris kolme romille kännis läslit silmil!
- amfisound, +100
Aloittelija :) kirjoitti:
Fenderin ns. takuusta: joo "takuu" on. Mut aivan se ja sama, kun ei tarvi edes lähettää tsekattavaks! Hurri tietää kertoa heti, ettei voi olla tollasta vikaa, koska kukaan ei oo aiemmin valittannu. Tolla fenkkutakuulla voi oikeesti pyyhkii persettä. Pelkkä myyntikikka!Fenkut ollu paskoi 70lult lähtiin. Ei niihi kannat sekaantuu. Paska, mik paska. On jenkeil laatusoitimiiki http://en.wikipedia.org/wiki/Gretsch. Mut eio oo mun tyylii. Vitu mukavii keppei kuiteski.
- mika2
amfisound, +100 kirjoitti:
Fenkut ollu paskoi 70lult lähtiin. Ei niihi kannat sekaantuu. Paska, mik paska. On jenkeil laatusoitimiiki http://en.wikipedia.org/wiki/Gretsch. Mut eio oo mun tyylii. Vitu mukavii keppei kuiteski.
Gretsch on muuten myös osa Fender konsernia;-)
- amfisound jep :)
mika2 kirjoitti:
Gretsch on muuten myös osa Fender konsernia;-)
Lexus on osa Toyota-konsernia, Epiphone osa Gibsonia ja Squier osa Fenderiä... Mitä sitten, muuten?
- mika2
kasikielist kehää kirjoitti:
Meikää vähän sieppaa sivusta lukee tollasta. Joku hihutrubatuuri neuvoo skeban käyttöö ja säätöö! Vittu eihän noi helarit osaa ees virittää kiälisoittimii. Vittu viime viikol kävi pitkäst aikaa kuuntelemas jotai jeesus-musaa ja oli muute vitummoine myötähäpeetunne. Kepit vittu ihan eri virees ja site se bassari yritti jotai sooloo, mut sen squikka ei vireistä päivää on elämässää nähäny. Tietekii hianoo, et pääsee esiintyy tollaikii. Itte en vittu ilkeis. No varmaa jossai mutujen salaattibaaris kolme romille kännis läslit silmil!
Neuvoin hyvää hyvyyttäni, koska perusasiatkaan eivät tekstin mukaan vaikuttaneet olevan hallussa. Eikä sinultakaan ole tullut yhtä ainoata asiallista saati millään tavalla argumentoitua viestiä (et ehkä itsekään kitaroista tiedä, koska et ole esittänyt yhtäkään perusteltua väitettä tai virhettä kirjoituksessani eli ärsyynnyt vain kirjoitustyylistäni) joten täältä tähän.
- revi urpo hanuris!
mika2 kirjoitti:
Neuvoin hyvää hyvyyttäni, koska perusasiatkaan eivät tekstin mukaan vaikuttaneet olevan hallussa. Eikä sinultakaan ole tullut yhtä ainoata asiallista saati millään tavalla argumentoitua viestiä (et ehkä itsekään kitaroista tiedä, koska et ole esittänyt yhtäkään perusteltua väitettä tai virhettä kirjoituksessani eli ärsyynnyt vain kirjoitustyylistäni) joten täältä tähän.
Alotus: "Mitä kokemuksia muilla?"
Et sä vitun jankuttaja ymmärrä lukemaas. Tollasta paatoksellista veisuuta viitti ees lukee. Teil helluntalaisil on kyl tosi vähä terävii kynii penaalis! Mee vittu inttämään jollekin muulle palstal asiast, jost saattasit jotai ees tietää. Ai et mee - ei ihme noil taitamattomuuksil. - Tattoo
Ekkös ymmärrä lukemaas vai? Heppuhan kerto saaneensa kepin kuntoon... Ainiin, täällä täytyy päästä esiintymää, ku ei lavalle itte pääse/ketään pyydä. Ja samal jauhat asia vierestä. Musta tuntuu, et toi kaveri soittaa vähä erityyppisii juttuja, kun sil on noi erialissi soittimii.
Vittu mikä viisastelija toikin!Ei noitte aivopestyje jeesustelijoitte kanssa kannata kärttää. Noon tottuneet vaan inttään sitä, minkä ne ulkua osaavva! Turhaa ajahukkaa, ku mopo vaa keulii koko aja. Siks toiseksee, tää on niitte ainoo esiintymislava - muualle julkisel paikal niil ei oo asiaa. Ne ovvaa kateellisii ja siks yle herkkii! ;)
- vitut jeesuksistas!
Vittu mikä viisastelija toikin!melkone dille toi jätkä. mitä vittua se säätää koko aja! soittas jotai, jos osais tai söis vähä pameja. kyl se siit sit lähtis. mut, vittu tollast joutavaa tilityst?
- NoJust...
Sähkökitaran elektroniikka on kyllä yleisesti niin simppeliä, ettei tollasesta kannata masentua?! Ihan eri asia, kun joku hieno digitaalinen laite, jonka sähköongelmista joutuu ihan oikesti huolestumaan.
Custom Shopin soittimissa hienous pitäis löytyä paremmista materiaaleista ja viimeistelystä ja siitä, että soittimen tulisi soida täyteläisemmin, kun ns. perusvehkeet.
Okey...onhan se tottakai merkillepantavaa, jos on kolmen tonnin kepissä noinkin huonosti joidettu elektroniikkapuoli, mutta jos soitin muuten soi parmmin kun mikään muu, niin tuo nyt on pikkuongelma!
Eikun kolvi käteen ja juotokset läpi tai jos ei kolvi omassa kädessä pysy, niin homman voi teettää sellasella, jolla pysyy.- mika2
Juu ja eikös parempien puiden lisäksi ne ole myös sovitettu yhteen paremmin ne kaulat ja rungot? en siis tarkoita kaulataskun sovitusta pelkästään vaan ne puut valikoitu nimenomaan toimimaan keskenään enemmänkin. Näin olen käsittänyt, vaan miten lienee sitten.
Mä vähän luulen, että tuollaisten juotosvikojen korjaaminen itsessään ei liene kenellekään ongelma, mutta tulee varmaan vähän paha maku sellaisesta että on maksanut itsensä kipeäksi jumalattoman hienosta kitarasta ja sitten sitä pitää ruveta kolvailemaan.
Tiedätkö muuten onko noissa paremman luokan Stratoissa kevennysporauksia tai kaiverruksia?
- Annamunkaikkenkestaa
Miten nyt jostain syystä tuntuu siltä, että tämä on TROLLI
Mä kun en ole Fenderin Custom shopin malleissa ikinä törmänny huonoon laatuun ulkoa tai sisältä (noita mulla kun on pari kipaletta). Mulla on kautta aikojen ollut jos jonkin näköistä Fenderiä ja niistä juurikin Custom shopin tekemät on lähellä sydäntä ja enpä oikein usko, että juurikin Custom shopin laaduntarkkailusta sekä siinä niiden pajalla tekevien käsistä olis tuollaista työnjälke, sorry vaan mutta uskon aloittajan nyt jostain syystä haluavan puhua Fenderistä paskaa tai sitten on kyseinen vehjes jotain muuta kuin Custom shopin tekemä.
Viestistä löytyy mm. "pari aiempaa Standerdia laitoin jo kiertoon jne." joten sekin herättää vahvat epäluulot että sitten ois menty ostaa Custom shopin vehjes, en usko tähänkään kohtaan.
Mulla on Fenkuista aika kovan tason kokemus niin soittajana kuin näitä huoltaneena ja myös tunnen Fenderin Custom shopin kuviot ja enkä todellakaan usko aloittajan tarinaan.
Iso BS koko stoori.
Ja jos koko tarina ois totta niin kitarassa on selviä tekovikoja eli näiden suhteen takuu ei lopu vakka kyse on elektroniikasta, tämän luulisi jo aloittajankin tietävän mutta kuten totesin on tarnina BS.- NoJust...
Omien kokemuksieni perusteella voin sanoa, että Custom Shopin stratoista löytyy loistavia yksilöitä, mutta myös niitä, joista en itse ois valmis maksamaan yhtään sen enempää, kun ns. strandardimalleista.
Itse olen kyllä stratomiehiä henkeen ja vereen!
Pikkasen samaa mieltä ketjun aloittajasta. Kyllähän CS -stratoja ostaa pääsääntöisesti laatutietoiset stratofanit, jotka tietää mitä hakevat. - mukatietoakaikesta
Lerppaas sittis hanuriis! Kattos, kun niitä on seinällinen ihan vaan keräilymielessä ostettuna..
Kovan luokan kokemattomuus ja näsäviisas ;) - outoo osaamist
NoJust... kirjoitti:
Omien kokemuksieni perusteella voin sanoa, että Custom Shopin stratoista löytyy loistavia yksilöitä, mutta myös niitä, joista en itse ois valmis maksamaan yhtään sen enempää, kun ns. strandardimalleista.
Itse olen kyllä stratomiehiä henkeen ja vereen!
Pikkasen samaa mieltä ketjun aloittajasta. Kyllähän CS -stratoja ostaa pääsääntöisesti laatutietoiset stratofanit, jotka tietää mitä hakevat.Taitaa vittu ol laatu täysi outo sana. Vittu, jos AMG:t tehtäs samal käsityötairol, nii vittu ojaa menis jokane vossikka. Jos skeba maksaa useemma dona, nii vittu se pitää olla kunnos! Meikän aika tai miälenkiinto ei riit soittime räpeltämisee - mä osta skeba SOITTOO varte.
- Juuri noin,
sillä tämä on Suoli24 joka kerää kaikenlaisia valehtelijoita myös tällekin palstalle.
Ehkäpä joku tietämätön räkänokka uskookin tuollaisia satuja, mutta jokainen vähänkään kitaroista tietävä työntäisi aloittajalle neljänmetrin ropsin perseeseen. - toine hanuristi
Juuri noin, kirjoitti:
sillä tämä on Suoli24 joka kerää kaikenlaisia valehtelijoita myös tällekin palstalle.
Ehkäpä joku tietämätön räkänokka uskookin tuollaisia satuja, mutta jokainen vähänkään kitaroista tietävä työntäisi aloittajalle neljänmetrin ropsin perseeseen.Toinen uskon-taneli paasaa kuulopuheelt, vaikke ees omista keppiä. Soon nii mukava jauhaa paskaa, et työnnäpä vaan se ropsis sin omaa PERSEESEES!
- SatchTL
Katso. Kitaratohtori netistä. Hyvät ohjeet häiriösuojaukseen yms.
- jenkkilaatu hehheheh
Ihan tyypillistä jenkki-laatua. Asia insinööripiireissä hyvin tiedossa. Jenkit yhtä huolimattomia kuin kommunistit.
- Jaa, vai niin.
En mää mistää mittää tiijä, mut sattu vaan näkökenttää tuollaneki kirjootus:
http://muusikoiden.net/artikkelit/1210- Mitä sit
Kuka sult mittä kysyn?
- niinpäniin87654321
Mitä sit kirjoitti:
Kuka sult mittä kysyn?
Eip kysynnä sultakkaan pöljä... tämä ketju kun on aloittajan toimesta trolli.
- = helarikeppejä
Paskoja saa halvemmallaki. Squikatki o tasalaatusempii.
- bd dr 5 wh4 y2qh
Mitä järkeä on ostaa tasalaatuista koreanpaskaa?
Japanilaiset Tokait, esim. AST-50 -sarja, pyyhkivät näillä halvemman pään USA-Fendereillä (Highway one ja Am. Standard) lattiaa. Japsitoksuissa on laadukkaat puut ja raudat ja viimeistely on parempaa kuin halpisjenkkifenkuissa. Mikit ovat kehnohkot, mutta helposti vaihdettavissa. Japanin Tokait maksavat vain noin 700e ja ovat siihen hintaan järkiostos. - Slide456
bd dr 5 wh4 y2qh kirjoitti:
Mitä järkeä on ostaa tasalaatuista koreanpaskaa?
Japanilaiset Tokait, esim. AST-50 -sarja, pyyhkivät näillä halvemman pään USA-Fendereillä (Highway one ja Am. Standard) lattiaa. Japsitoksuissa on laadukkaat puut ja raudat ja viimeistely on parempaa kuin halpisjenkkifenkuissa. Mikit ovat kehnohkot, mutta helposti vaihdettavissa. Japanin Tokait maksavat vain noin 700e ja ovat siihen hintaan järkiostos.Noissa Tokaissa on muuten mielenkiintoinen piirre, että ne ovat Suomessa suhteellisen arvostetussa maineessa, mutta ulkomailla samassa ryhmässä muiden idän kitaroiden kanssa. Ilmeisesti Suomen maahantuoja on tehnyt jotain oikein markkinoinnissa ja muussakin.
- ;)
Näin se meni, pissalihan piluttajat!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh822005Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1211715- 1801306
- 229720
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6676- 57624
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako205580- 47517
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337482