Mitä mieltä Kuntaliitoksista

Niinnojoo..

Tottahan se on että Suomea halutaan hoitaa Helsingistä käsin?
Nyt yli 300 kuntaa niitähän on ollut yli viisisaata? Menneillä vuosilla.
Eikös se olis vation helmompi hoitaa rahavirtoja mitä vähempi kuntia ja selkeämpi?
Liiat päät kun kolkkaa yhteen niin kukaan ei kohta tiedä mitä tehdä?

16

73

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • euron punkku

Onhan kuntien yhdistäminen toisaalta ikävää. Jos Kotka yhdistetään Haminaan, niin kummasta raaskitaan luopua Lindelöfistä vai Muhosesta. Minä en haluaisi luopua kummastakaan.

• ei lindeä enää

olisi oikeudenmukaista, laittaa paikka uudelleen hakuun ja kuntalaiset saisivat vieläpä äänestää kenestä tulisi uusi kaupunginjohtaja.

• vastuu käteinen

Siinä ne kunnat menee missä veronmaksajatkin. Molemmat ryhmät on hoidettu jo ennen tietokoneaikaa ja paremmin kuin nykyään.

Koko kuntauudistus on peiteohjelma sille että palvelut poistetaan ihmisiltä. Kaikesta karsitaan ja keskitetään siten että vanhukset,sairaat ei pääse niitä tavoittamaan.

Eli lyhyesti:Suomen alasajo.

• Työssä

Kyllähän se niin on että tällä systeemillä alkaa tulla matkakulu juttuja ja muuta hässäkkää. Hyvä kun virkailijat nyt pystyy hoitaa hommansa ajalllaan..??
        Nytkin kun olin työttömänä niin 2 vkoa niin menee moisessa lutkautuksessa 6 viikkoa. 3pvän korvauksen siis saaden moiset ropostet. Meinasin tosissaan että pitäkää RAHANI ja jättää koko anomukset vetämättä. Tämä minusta on vielä loiva esimerkki siintä ja huono siintä kuinka voi käydä ja pahemminkin jos kuntauudistukset tulee voimaan. Asioiden hoito minua huolestuttaa jo nyt.

• Nipussa hallinta
        Työssä kirjoitti:

Kyllähän se niin on että tällä systeemillä alkaa tulla matkakulu juttuja ja muuta hässäkkää. Hyvä kun virkailijat nyt pystyy hoitaa hommansa ajalllaan..??
        Nytkin kun olin työttömänä niin 2 vkoa niin menee moisessa lutkautuksessa 6 viikkoa. 3pvän korvauksen siis saaden moiset ropostet. Meinasin tosissaan että pitäkää RAHANI ja jättää koko anomukset vetämättä. Tämä minusta on vielä loiva esimerkki siintä ja huono siintä kuinka voi käydä ja pahemminkin jos kuntauudistukset tulee voimaan. Asioiden hoito minua huolestuttaa jo nyt.

Sanotaan hajoita ja hallitse on erittäin tehokas systeemi. Tässä kunta asiassa ei noin voi sanoa, mutta niputa ja laita kaikki kasaan, niin on helppo hallita ja määrätä kaikkia asioiota on kuitenkin nyt systeemi jota haetaan ja se on meille kansalaisille paha ja huono asia. Joudumme tällä systeemillä entistä pahemmin sosialismiin ja tietenkin maksajiksi aina suuremmassa määrin. Myös etujemme karsinta tulee siinä ja se on kansalaisten tappio. Sossut varmaankin tykkää tällaisesta politiikasta. Tämähän on oikein hyvää sosialipolitiikkaa.

• Työssä
        Työssä kirjoitti:

Niin 6 vkoa kun käsittelevät paperit plus 2vkoa työttömänä . Seuraavaa korvausta sa siis odotellessa. Ja työ on kivaa

• Niija..

Vai onks tää nyt sitä jonka Katainenkin myönsi että velkaantuminen tulee loppumaan? Taitaa olla liikaa velkaantumista siis?? Joka ei toimikkaan enää nyky-maailmassa.

• Johtopäätös:

Silloin ennen kun oli yli 500 kuntaa ihmiset elivät väärin. Vasta nyt
      ihmiset osaa elää oikein. Kiitos poliitikkojen ja virkamiesten.

• Elivät väärin?

Nyt tarkenna toi juttusi! Millä tavoin ihmiset elivät väärin? Mikän on nyt kun osaa elää oikein? Pakotettuna sosialismiin eletään oikain, niinkö, vai mitä? Selvennä!

• Työssä
        Elivät väärin? kirjoitti:

Nyt tarkenna toi juttusi! Millä tavoin ihmiset elivät väärin? Mikän on nyt kun osaa elää oikein? Pakotettuna sosialismiin eletään oikain, niinkö, vai mitä? Selvennä!

Niin senkin kun tietäs miten yli 500 sta päästiin Reilu 300 staan. Mutta Reilusta 300 sta 70 kymmeneenkin kiinstostais tietää. Aikamoista.

• Johtopäätös:
        Elivät väärin? kirjoitti:

Tarkennan: Se oli provo johon näköjään tartuit ;-)
        Tarkoitus oli herättää sut pohtimaan että onko elämä nyt onnellisempaa
        ns. kehittyneessä ja tasa-arvoisessa maailmassa kuin joskus ennenvanhaan jolloin perheetkin
        oli vielä ehjiä ja niihin kuuluivat niin lapset kuin vanhuksetkin.
        Minä väitän että kaiken keskittäminen johtaa elämän laadun kurjistumiseen.
        Poliitikot ja virkamiehet enimmäkseen pohtii omia etujaan ja vallan hamuamistaan
        . Onnellisuus alkaa nykyisin muistuttaa näennäisonnellisuutta.

• ÖhöÖhö
        Johtopäätös: kirjoitti:

Tarkennan: Se oli provo johon näköjään tartuit ;-)
        Tarkoitus oli herättää sut pohtimaan että onko elämä nyt onnellisempaa
        ns. kehittyneessä ja tasa-arvoisessa maailmassa kuin joskus ennenvanhaan jolloin perheetkin
        oli vielä ehjiä ja niihin kuuluivat niin lapset kuin vanhuksetkin.
        Minä väitän että kaiken keskittäminen johtaa elämän laadun kurjistumiseen.
        Poliitikot ja virkamiehet enimmäkseen pohtii omia etujaan ja vallan hamuamistaan
        . Onnellisuus alkaa nykyisin muistuttaa näennäisonnellisuutta.

Oliks se toi Provo? Haittaaks se?

• Eikös vain

Mitä hyvempi mieli sen parempa ruoka. Sitähään sä kysyit?

• Ihana kosto

Kokoomus ja Demarit nyt kostaa Kepulle maaseudun ylläpitämisestä. Alas ajavat hyvinvointi maaseudeun.

• öööööööööääääääääää

Ei hyvä, tuo liitos. Aivan varmasti "kaupungin osiin" jää jokaiseen oma "hallitus". Tuplamiehistö. Ei ainakaan siltä osin säästöjä tule. Duunari tasolla painetaan ees taas kaupunkien väliä kun säästetään palkkamenoissa.
      Entäs sitten työkkäri, (verotoimisto jo vietiin) lekurit yms palvelut. Eipä juuri työpaikkoja lisää tule. Niissä kyllä yhdistellään.
      Kun ei mene järkeen tuo "herrojen" kunnat ja kaupungit kimppaan pakkolaitto juttu.

• utopiat!

Yksinkertaisesti lähipalvelut häviää ja kaikki keskittyy, mikä hankaloitaa kansalaisten elämää. Suurkunnille ei tulot lisäänny, vaan vähenee.
      Jakakaa vaikka kaupungit maakuntien rajojen mukaan, niin silloin on ainakin maakunan johtaja ja muu valmis organisaatio. Ja kaikille muille "kyläpääliköille" lemput. Mutta alussa sekin tulee kalliiksi, kun virkamieskoneisto jää moninkertaiseen miehitykseen! (irtisanominen 5. v,)
      Tosin täällä tempulla jotkut tetevät myös rahaa. Esim. liikenne lisääntyy.
      Tämä silmänkääntötemppu ei tuota suunitelmien mukaan mitään todellista tulosta, vaan tappavat terveet ja elinkelpoiset, taajamat, kunnat, kaupungit.
      Todellisia säästöjä ei tästä tule. Eipä ole minkäänlaisia laskelmia näkynyt, se on vain suunnittelioiden mielikuvissa!
      Niin, ja kuinka paljon siinä sivussa tehdään työttömyyttä?
      Eipä muuta kuin, "Sorjas´ männöö"!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      95
      2318
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      179
      1913
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      179
      1456
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      246
      900
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      79
      882
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      11
      796
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      789
    8. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      702
    9. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      213
      643
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      611
    Aihe