Miten voin erota liitosta. Liiton sivuilla ei ollut mitään ohjetta. Pitääkö sinne soittaa vai lähetetäänkö kirje/sähköposti.........Liitot joutuvat huonoon valoon vääristellyistä vastauksista, eli rehellinen vastaus kiitos.
miten eroan
7
328
Vastaukset
- helpponakki
Sun pitää erota ammattiosastosta.
- helppoa oli
En tiedä miten on nyt, mutta -70 luvulla kuuluin Liikeliitton (muistaakseni tuo nimi). Sitten olikin parempi liitto Suomen Teollisuustoimihenkilöt. Tänne toimipaikkaan menin ja sanoin haluavani siirtyä heille. Jotain piti allekirjoittaa ja he hoitivat kaiken, minun ei tarvinnut tehdä yhtään mitään, Lieneekö enää sellaista palvelua!?
- tapaus 80-luku
80-luvulla eräs työntekijämme riitaantui liittonsa kanssa ja erosi siitä.
Liitto alkoi epäillä että työnantaja, siis minä, olin painostanut työntekijää
eroamaan liitosta. Kun liitolle selvisi että näin ei ollut, alkoi liiton eräs johtohenkilö
painostamaan minua irtisanomaan kyseinen liitosta irtisanoutunut työntekijä.
Kun minulla ei ollut mitään syytä irtisanoa kyseistä työntekijää, liitto otti
järeämmät aseet käyttöön. He uhkasivat kaupungin töiden loppumisella
mikäli en irtisano kyseistä työntekijää. Olihan liiton jäseniä valtuustossa ym.
hallinnossa.
No, tilanne raukesi sillä että siirsin työntekijän muihin vaativampiin tehtäviin
eikä hänen työsuhteensa kuulunut enää ko. liitolle.
Tapaus jäi mieleen koska liitto uhkasi kostaa mikäli en irtisano liitosta
eronnutta ilmeisesti ei-vasemmistolaista työntekijää. Liiton aktiivit yrittivät
tunkeutua myös ko. työntekijän kotiin mutta poliisi ratkaisi sen tilanteen.- Talkoo-Taavetti
Nykyäänkään ei pahitteeksi olis samanlainen toiminta , mikä tuolloin oli ihan yleistä. Silloin pistettiin ruotuun niskoittelevat rikkurikokelaat ja työnantajatkin jotka sallivatkaan moista.
- turhapuro--
aktiivisuutta on sentään jonkin verran kun tänne on vaivautunut turhaa kyselemään...
- rsgdtgjgkljlhkjkhdgs
sähköpostia vaan menemään.
siihen teksti että eroan liitosta ja kassasta
jäsennumeron voi laittaa jos sen tietää ja henkilötunnus. - ccbbnn
Eroaminen ei onnistu sähköpostitse - tarvitsee olla ns. oikea allekirjoitus!
Liitoilla on valmiita eroamispapereitakin, mutta sellaisen voi kyllä kirjoittaa itsekin. Siihen tkstiin tulee tietysti aika mistä erotaan (liitto / kassa) ja syy (esim. eläkkeelle siirtyminen / paikkakunnan vaihto / ...); päivämäärä ja allekirjoitus. Helpointa kuitenkin pyytää valmis lomake, ruksataan parit kohdat - ja allekirjoitetaan; viedään tai lähetetään liittoon.
Eroamista ei voi tehdä "takautuvasti", vaan se voi olla allekirjoituspäivä - tai myöhempi päivä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh821985Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1131708- 1801296
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6676- 56610
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472