Hei!
Onko ketään jolla paperit odottelemassa päätöstä käräjäoikeudessa?
Minulla paperit lähti loppu vuodesta oikeuteen ja ajattelin kuinkahan pitkään odotukseen kannattaa varautua? Asun Helsingissä...
velkajärjestely
26
1664
Vastaukset
- 4+4
Loppuelämän voit olla ilman lainaa, kukaan anna jonka rahat järjestelty sun taskuihin.
- kynsiviila?
Ota paskiainen selvää mistä asioista ennenkuin tulet vittuilemaan!
- kynsiraspi
Tämä on sellainen keskustelupalsta että veti tai työnsi niin aina joku urpo eksyy tänne vittuilemaan.Pitäs tollainen 4 4 viedä saunan taakse........!
- 4+4=Kyrv*njatke
Hmmm..kaikki raha asiansa hoitaneet ihmiset varmasti ehksyvätkin kohtaan "lainat ja velka" ja saavat jakaa kokemuksiaan "velattomuudestansa" ja samalla tulla pönkittämään sitä niin saat*nan hyvää itsetuntoansa mut eipä siinä mitään jokainen saa kiksejä eri asioista joten onhan se kiva jos joku saa siitä että pääsee vittuilemaan näsäviisaudellansa ja samalla saa hinkata sitä haaroväliänsä rakoille jos joku on sattumalta vastannut jättämäänsä kommenttiin.
On se kiva että joillakkin on kivaa ja sitten asiaan muutama kuukausi kestää päätöksen teossa. - samassa jamassa
Meillä meni 3 ja puoli kuukautta velkajärjestelyn aloituspäätökseen siitä, kun paperit lähti käräjäoikeuteen. Kohta vuosi sitten aloitettu prosessi, ja se on vielä kesken.
- VJL 10 §:n 7 este
hei kynsiviila! mulla tuli parissa kk , mut jos sulls on esim. lindorff perimässä velkoja, niin varaudu siihen, se on kytkyssä ainakin nordearahoituksen, lindorff investin , finareffin ja sampo pankin kanssa. on sit sääntö eikä poikkeus, että se riistolaitos vastustaa velkajärjestelyä. mulle kävi niin ja nyt sit haen lausuman antamiseen perusteita, että saan kumottua niiden väitteet. 100% syyttävät kevytmielistä lainan ottoa ja piittaamattomuutta takaisinmaksuun. VLJ 10 §:n 7 k. mukaisen esteen nojalla. älä siitä säikähdä, vaan ota yhtettä velkaveuvojaas, niin hän antaa kyllä apua selvitykseen. on kyllä tiedossa kär.oik. , että lindorffhan se taas asialla. ja asiat mihin ne vetoaa ovat jopa hyvin epäasiallisia ja loukkaavia. muista mainita tämä asia lausunnossasi. lue moneen kertaan niiden hylkäämisen perusteet, niin kunnolla samaistat pointit, miten toimit. älä huoli, kyllä me näistä selvitään. velkaneuvojas voi tarv. hakea lisäaikaa lausuman toimittamiseen kär.oik:lle. ovat yleensä kansliapäätöksiä, ei varsinaisia oikeudenkäyntejä, missä pitää itse olla paikalla. niin , asun itsekkin hesassa. sori, että tää kirjoitus on pienillä kirjaimilla. voimia sulle tähän taisteluun, mut töitä tässä velkajärj. meillä riittää!
- Äaäaäaäaäa
Haha mitä katkeraa roskasakkia, toivottavasti saat käräjillä kunnolla paskxx niskaan. Hikinen satasen pikavippisi on varmaan paisunut jo useiksi tonneksi pelkkää urpouttasi. Huutonaurua vaan.
- sartsa46
Sä taidat olla joku idiootti joka saa kiksejä toisen ahdingosta, Toivottavasti joudut itse joskus samaan jamaan . Uskon että sinä olet sitä KYSEISTÄ ROSKASAKKIA.
- Jokainen on
sartsa46 kirjoitti:
Sä taidat olla joku idiootti joka saa kiksejä toisen ahdingosta, Toivottavasti joudut itse joskus samaan jamaan . Uskon että sinä olet sitä KYSEISTÄ ROSKASAKKIA.
itse ahdinkonsa aiheuttanut, tyhmyydellään tai kevytmielisyydellään. Ei voi mitään.
- tyhmyydellä
Jokainen on kirjoitti:
itse ahdinkonsa aiheuttanut, tyhmyydellään tai kevytmielisyydellään. Ei voi mitään.
Niin on. Minä olin tyhmyydellä. Takasin aikoinaan lähisukulaisen velkoja ja jouduin ne loppujen lopuksi maksamaan. Kävin -90 luvulla velkajärjestelyohjelman läpi. Se kesti melkein seitsemän vuotta. Asunto meni. Yhtään kertaa en itkenyt menetettyjä asunnon seiniä. Omistaminen ei tehnyt aikoinaan yhtään onnellisemmaksi kun nykyäänkään olen. En omista oikeastaan mitään. Velkaakaan ei ole. Työpaikka on jolla tulen hyvin toimeen. Pari vuotta sitten olin lähellä ottaa lainaa asunnon ostoon mutta tulin järkiini. Asun suht edullisesti vuokralla. Voi sanoa että olen onnellinen.. elämä on ihan kivaa.
- tomppeli toopet venh
Käräjäoikeudessa häätöasian loppuunsaattaminen vie lähes vuoden ja kepulivuokralaisilta ei saa mitään perittyä... täysyisi asettaa musta lista esille, että asunnonsaanti on kiven alla ellei maksa aikaisempia vuokriaan... asustelee veneen alla siihen saakka, kun tulee järki päähän... Tallaiset kepulit ansaitsevat kovan kohtelun, jokaisella on mahdollisuus maksaa asumisestaan... viime kädessä yhteiskunnan luukulta...
- Jep. Jep
2 kuukautta kesti itsellä. Helsingissä voi kestää puolikin vuotta.
- Kynsiviila taitaa
olla huono nimimerkki ihmiselle joka on paniikissa pureskellut kyntensä pois. Kipeäähän sekin tekee.
- velkainen
Minulla kesti päätöksen saaminen monta kuukautta, muistaakseni lähemmäs puoli vuotta. Ja haluan tässä korostaa, että pääsin velkajärjestelyyn koska sairauteni aiheutti toimintakyvyttömyyden ja sitä kautta maksujen laiminlyönnin. Muista että sinulla on oikeus valittaa päätöksestä, jos et ole tyytyväinen päätökseen. Haluaisin huomauttaa, että ei kaikki velkajärjestelyyn päässeet ole kevytkenkäisiä vipinottajia, vaan ihan tavallisia ihmisiä, joille on sairauden, työttömyyden tai muun vaikean elämäntilanteen vuoksi tullut tälläinen ongelma ja sitäkautta päässeet velkajärjestelyyn. Suurimalle osallehan näistä kevytmielisistä velkaantujista tätä ei edes myönnetä, vaan meille, joilla ihan muita syitä ja halu maksaakin takaisin.
Itselleni myönnettiin tuo viisivuotinen velkajärjestely, josta vasta muutama hassu kuukausi takana, vielä on paljon maksettavaa edessä, mutta päivä kerrallaan tässä mennään.
Voimia odotteluun ja koko prosessiin, ja onneksi saadaanhan me ne luottotiedot heti takaisin kun maksuohjelma on päättynyt, päinvastoin kuin joku tietämätön tuolla väitti.- oteak
Luottotiedot saa heti,mutta velkojilla on oikeus kaksivuotta velkajärjestelyohjelman jälkeen kysyä tulo tms tietojasi. Ei kuitenkaan maksuohjelman päättyneeltä ajalta vaan vain maksueohjelman ajanjakolta. Eli jos maksuohjelmasi on päättynyt 31.3.2012, Tiedot 1.4.2012 jälkeen ei kuulu velkojille.
- Mekin...
Tänään virallisesti viimeinen päivä velkajärjestelyä, jippii!! 15 vuotta maksettu takausvelkaa ja nyt se on ohi. Viimeiset lisätilitykset vielä ja homma hoidettu. Voimia kaikille saman asian kanssa painiville, valoa on putken päässä :)
- velkajeesus
Mulla meni 3kk päätöksen saamiseen. Oli syksy 2009.
Myös mulla oli yksi perijä Lindorff, Yksi Nordearahoitus ja yksi Finareff. Kukaan heistä ei vastustanut velkajärjestelyä. Sen sijaan yksi pikkuvelkoja vastusti. Tehtiin lausunto velkaneuvojan kanssa ja asia lähti uuteen käsittelyyn käräjille. Kesti 1kk. Lopulta tuli ilmoitus: velkajärjestely myönnettiin.
Tällöin kaikki järjestelyt oli 5-vuotisia. Homma alkoi 11/2009 ja loppuu 11/2014. Eriä maksettuna nyt 27kpl eli yhteensä 25 542e ja 33 erää jäljellä eli 31 218e. Kukausimaksuni on 946e/kk. Yhteensä eristä tulee 5-vuoden aikana 56 760e. Sen lisäksi tuo 946 tuli maksettavaksi koko käräjäoikeuden käsittelyajalta yhteensä 5kk eli 5x 946e.
Koko velkajärjestelyn aikana maksan siis 55 erää yhteensä 61 490e. Velkojen pääoma oli alkujaan 27 832e ja 5 senttiä. Ihan vaan tiedoksi niille, jotka luulevat että järjestelyllä saa velat jotenkin anteeksi. En ole kuullutkaan! Maksan ottamani laita takaisin yli kaksinkertaisesti! - Ei ymmärtänyt
velkajeesus kirjoitti:
Mulla meni 3kk päätöksen saamiseen. Oli syksy 2009.
Myös mulla oli yksi perijä Lindorff, Yksi Nordearahoitus ja yksi Finareff. Kukaan heistä ei vastustanut velkajärjestelyä. Sen sijaan yksi pikkuvelkoja vastusti. Tehtiin lausunto velkaneuvojan kanssa ja asia lähti uuteen käsittelyyn käräjille. Kesti 1kk. Lopulta tuli ilmoitus: velkajärjestely myönnettiin.
Tällöin kaikki järjestelyt oli 5-vuotisia. Homma alkoi 11/2009 ja loppuu 11/2014. Eriä maksettuna nyt 27kpl eli yhteensä 25 542e ja 33 erää jäljellä eli 31 218e. Kukausimaksuni on 946e/kk. Yhteensä eristä tulee 5-vuoden aikana 56 760e. Sen lisäksi tuo 946 tuli maksettavaksi koko käräjäoikeuden käsittelyajalta yhteensä 5kk eli 5x 946e.
Koko velkajärjestelyn aikana maksan siis 55 erää yhteensä 61 490e. Velkojen pääoma oli alkujaan 27 832e ja 5 senttiä. Ihan vaan tiedoksi niille, jotka luulevat että järjestelyllä saa velat jotenkin anteeksi. En ole kuullutkaan! Maksan ottamani laita takaisin yli kaksinkertaisesti!Mikä korko sinun velkoihisi määrättiin kärjäoikeudessa, jos maksat lainan liki kolminkertaisena???
Minulle 7 %. - svgggvvg
Ei ymmärtänyt kirjoitti:
Mikä korko sinun velkoihisi määrättiin kärjäoikeudessa, jos maksat lainan liki kolminkertaisena???
Minulle 7 %.Ihan tiedoksenne: velkajärjestelyssä ei tunneta korkoa.
- ???
svgggvvg kirjoitti:
Ihan tiedoksenne: velkajärjestelyssä ei tunneta korkoa.
Niin selitäppä, jos aiemmin kirjoittanut maksaa 61 490 euroa viidessä vuodessa elkojaan takaisin ja alkuperäinen velka on ollut 27 832 niin mikä sen nostaa kaksinkertaiseksi, jos korkoja ei tunneta??? Tuleeko jokaiseen erään uusi kärjäoikeuden maksulisä 225e vai mikä?
- 6+9
??? kirjoitti:
Niin selitäppä, jos aiemmin kirjoittanut maksaa 61 490 euroa viidessä vuodessa elkojaan takaisin ja alkuperäinen velka on ollut 27 832 niin mikä sen nostaa kaksinkertaiseksi, jos korkoja ei tunneta??? Tuleeko jokaiseen erään uusi kärjäoikeuden maksulisä 225e vai mikä?
Lieneekö kysessä ennen velkajärjestelyä kertyneet korot ja perintäkulut?
- menossa on
6+9 kirjoitti:
Lieneekö kysessä ennen velkajärjestelyä kertyneet korot ja perintäkulut?
Näin on,korot on kerääntynyt ennen velkajärjestely ohjelmaa pääsyä
Itselläni oli velkaa noin 60 000,- korkoineen,kun 30.8.2010 nenin velkaneuvojan luokse ensimäiselle käynnille. Olin yrittänyt sopia vealisieni kanssa jo maksujärjestelystä,mutta kakki ei siihen suostunut,joten hakeuduin valkajärjestelyyn. 12/2010 tuli tieto että minut on hyväksytty velkajärjestelyn piiriin.Tuolloin päättyi ulosotto ja säästyneet varat jouduin säästämään,maksuohjelman alkuun lisäsuorituksina. Maksuohjelma alkoi 30.5.2011 ja päättyy 30.5.2014. Eli todellinen maksuaika on Jolukuu 2011 Toukokuu 2014,eli 3,5v,
Maksuohjelman pituudesta velkaneuvojani oli kyllä sitä mieltä ettei se mene oikein,juristi joka asioita hoiti ei ilmeisesti ollut ihan ajan tasalla ja oikeus hyväksyi liian pitkän ohjelman (tuolloin olin ensimäisiä lärjestelyn piiriin päässeitä,kun maksuohjelmaa lyhennettiin.. Olisin voinnut valittaamutta velkaneuvoja mukaan valitukseen menee niin pitkä aika että se tulisi siirtämään asian loppumista melkoisesti,joten tyydyin tilanteeseen. - !!!
menossa on kirjoitti:
Näin on,korot on kerääntynyt ennen velkajärjestely ohjelmaa pääsyä
Itselläni oli velkaa noin 60 000,- korkoineen,kun 30.8.2010 nenin velkaneuvojan luokse ensimäiselle käynnille. Olin yrittänyt sopia vealisieni kanssa jo maksujärjestelystä,mutta kakki ei siihen suostunut,joten hakeuduin valkajärjestelyyn. 12/2010 tuli tieto että minut on hyväksytty velkajärjestelyn piiriin.Tuolloin päättyi ulosotto ja säästyneet varat jouduin säästämään,maksuohjelman alkuun lisäsuorituksina. Maksuohjelma alkoi 30.5.2011 ja päättyy 30.5.2014. Eli todellinen maksuaika on Jolukuu 2011 Toukokuu 2014,eli 3,5v,
Maksuohjelman pituudesta velkaneuvojani oli kyllä sitä mieltä ettei se mene oikein,juristi joka asioita hoiti ei ilmeisesti ollut ihan ajan tasalla ja oikeus hyväksyi liian pitkän ohjelman (tuolloin olin ensimäisiä lärjestelyn piiriin päässeitä,kun maksuohjelmaa lyhennettiin.. Olisin voinnut valittaamutta velkaneuvoja mukaan valitukseen menee niin pitkä aika että se tulisi siirtämään asian loppumista melkoisesti,joten tyydyin tilanteeseen."Olisin voinnut valittaamutta velkaneuvoja mukaan valitukseen menee niin pitkä aika että se tulisi siirtämään asian loppumista melkoisesti,joten tyydyin tilanteeseen."
--päätöksessä yleensä lukee, että maksuohjelmaa on noudatettava muutoksenhausta riippumatta. Vahinkoa sinulle ei olisi tullut mitenkään, koska ei sitä aikaa olisi voitu pidentää sinun vahingoksesi.
- samassa jamassa
Hei kynsiviila. Meillä kesti päätöksen saaminen kymmenen kuukautta siitä, kun paperit meni ensimmäistä kertaa käräjäoikeuteen. Meillä on samantyyppinen tilanne kuin teillä. Maksuohjelma on nyt vahvistettu, eikä kukaan ole ilmoittanut tyytymättömyyttä, joten nyt saa alkaa nauttimaan turvallisesta elämästä, kun ei tarvitse pelätä että kaikki luhistuu. Kyllä se odottaminen oli raskasta, toivotaan, että teille käy hyvin.
- kynsiviila
Kiitos nimimerkki "samassa jamassa". Me odotellaan edelleen vastausta. Nyt odotellaan kuinka moni velkojista vastustaa ja sitten tehdään vastine jos täytyy tehdä. Ehkä ennen kesää saadaan selvyyttä asiaan...suuntaan tai toiseen. Onnea teille, hienoa että teidän odotus päättyi onnellisesti :)
- yritystakaus
Meillä takausvelan maksu 15 v ja asunto jäi, alkupäätös kesti puoli vuotta ja lyhennyssumma oli suurinpiirtein tiedossa. Kerrottiin että lyhennysumman maksamiseen oikeuden päätöksestä tai oliko vireillepanosta lähtien tulee varautua kun maksulaput tulee. Meillä kaikki meni hyvin ja olemme saaneet maksettua vielä viisi vuotta jäljellä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2442044- 841228
- 901067
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171045- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 121771
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701