Miksi "ei-toivotun" lapsen puolesta esille tuotu näkökulma on joillekin niin vaikeaa? Miksi se aiheuttaa valtavaa hätää ja saa niin monen sekaisin?
Mm. seuraava teksti ylittää toistuvasti itsensä hileeseen paaduttaneiden sietokyvyn:
"Syntymättömän lapsen päiväkirja
5. LOKAKUUTA:
Elämäni alkoi tänään. Vanhempani eivät vielä tiedä sitä, mutta minä se
joolen. Ja minusta tulee tyttö. Saan vaaleat hiukset ja siniset silmät.
Joka tapauksessa lähes kaikki on määräytynyt, jopa sekin, että pidän
kukista.
19. LOKAKUUTA:
Jotkut sanovat, etten ole vielä oikea ihminen ja että vain äitini on
olemassa.Mutta minä olen oikea ihminen, aivan samoin kuin pieni
leivänmurunen on oikeaa leipää. Äitini on ihminen, ja minä olen ihminen.
23. LOKAKUUTA:
Suuni on juuri nyt avautumassa. Ajattelehan, että noin vuoden kuluttua
minä nauran ja myöhemmin puhun. Tiedän, mikä on ensimmäinen sanani: se
on ÄITI.
25. LOKAKUUTA:
Tänään sydämeni alkoi sykkiä itsestään. Tästedes se lyö kevyesti
loppuelämäni pysähtymättä koskaan lepäämään! Ja monien vuosien kuluttua
se väsyy. Se pysähtyy, ja silloin minä kuolen.
2. MARRASKUUTA:
Kasvan hiukan joka päivä. Käsivarteni ja jalkani alkavat muotoutua.
Mutta saan odottaa vielä kauan ennen kuin nuo pienet jalkani nostavat
minut äitini syliin ja ennen kuin pystyn keräämään näillä pienillä
käsilläni kukkia tai kietomaan ne isäni kaulaan.
12. MARRASKUUTA:
Käsiini alkaa muodostua pikkuruisia sormia. Hassua, miten pieniä ne
ovat! Voin silittää äitini hiuksia niillä.
20. MARRASKUUTA:
Vasta tänään lääkäri kertoi äidille, että minä elän täällä hänen
sydämensä alla. Voi, miten onnellinen hänen täytyykään olla! Oletko sinä
onnellinen, äiti?
25. MARRASKUUTA:
Äiti ja isä luultavasti miettivät minulle nimeä. Mutta he eivät edes
tiedä, että minä olen pieni tyttö. Haluan, että minua sanotaan Katiksi.
Olen jo iso tyttö.
10. JOULUKUUTA:
Hiukseni kasvavat. Ne ovat sileitä, kiiltäviä ja hohtavia. Millaiset
hiukset äidillä mahtaa olla?
13. JOULUKUUTA:
Pystyn melkein näkemään. Ympärilläni on pimeää. Kun äiti tuo minut
maailmaan, se on täynnä auringonpaistetta ja kukkia. Mutta ennen kaikkea
haluan nähdä äitini. Miltä sinä näytät, äiti?
24. JOULUKUUTA:
Mahtaako äiti kuulla sydämeni kuiskaukset? Jotkut lapset tulevat
maailmaan hieman sairaina. Mutta minun sydämeni on vahva ja terve. Se
sykkiikin niin tasaisesti: pom pom, pom pom. Saat terveen pikku
tyttären, äiti!
28. JOULUKUUTA:
Tänään äitini tappoi minut."
Samoin näyttää käyneen tämän kauniin laulun kanssa:
http://www.youtube.com/watch?v=5FBPkWbRIys
(lyrics)
Hengitän sinun kauttasi,
mutta pieni sydän pumppaa omaa vertani.
Älä sano, etten ole ihminen.
Olen kaikki, mitä olisin myöhemmin,
kaikki, mitä sinäkin aiemmin.
Älä sano, etten ole ihminen.
refrain:
Tee mun potkuhousut huolella,
ompele ne rakkaudella.
Saanhan oman kolmipyöräisen,
sulle aina vilkutan kun meen.
Osta reppu, johon laitan aapisen,
kun joskus opin ensikirjaimen.
Sulle kirjeen kirjoitan,
kerron kuinka paljon rakastan.
Äiti, pienet sormeni
piirtävät minusta jäljen sydämeesi.
Älä sano, etten ole lapsesi.
Tahtoisin nämä käteni
kietoa tiukasti ympärillesi.
Älä sano, etten ole lapsesi.
refrain
Tiedätkö, kuinka vaikeaa on sanoa,
mitä itse haluaa,
jos toinen ei tahdo odottaa?
Ja kuitenkin sillä satutaa
myös itseään ja Jumalaa,
jos ainutkertaista elämää
niin vähän arvostaa.
Miksi tunteiden herättely aiheuttaa kivulloista paniikkia?
11
68
Vastaukset
- yikes
Älköä siirappista lässytystä. Kertoo kirjoittajastaan, joka
lienee äklö ja siirappinen ylitunteellinen lässyttäjä.- kerronpa minäkin
Alkiot eivät osaa kirjoittaa saatikka ajatella joten täysin harhaanjohtavaa kirjottelua, tosin ei minua haittaa koska osaan ajatella omillakin aivoillani. Täydellistä totuuden vastaista lässytystä.
- Itsensä...
kerronpa minäkin kirjoitti:
Alkiot eivät osaa kirjoittaa saatikka ajatella joten täysin harhaanjohtavaa kirjottelua, tosin ei minua haittaa koska osaan ajatella omillakin aivoillani. Täydellistä totuuden vastaista lässytystä.
pakkokylmettäneille tunteellisuus on tuskallisen polttavaa palaa.
- Häpee vaan
mutta ihan pelkästään omasta ja sakkis puolesta.
- 0864ää
Leivänmurunen ei ole leipä, kuten ihmisenmurunen ei ole ihminen.
Jos kyse olisi normi-alkiosta , niin tarina olisi aivan toisenlainen.
Alkio tunnustaisi reilusti, että ei osaa ajatella eikä sillä ole
kykyä myöskään tuntea mitään, ja että hän on pelkkä
klöntti soluja, jolla nyt ei ole enempää ihmisoikeuksia kuin
sillä munasolullakaan, josta se lähti kasvamaan.- Samaa leipää
se murunenkin on, mutta homeen pilaamaa leipää ei voi enää syödä. Sillä ei ole enää sellaista arvoa kuin normaali leivällä. Jotkut jättimäiset "soluklöntit" on saastuttaneet itsensä "murusten" tappamisella.
- ????!!!!!!
Et taida tietää, mitä sana klöntti tarkoittaa?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2442044- 841228
- 901067
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171045- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 121771
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701