Miksi tunteiden herättely aiheuttaa kivulloista paniikkia?

Rakkaudella!! <3

Miksi "ei-toivotun" lapsen puolesta esille tuotu näkökulma on joillekin niin vaikeaa? Miksi se aiheuttaa valtavaa hätää ja saa niin monen sekaisin?
Mm. seuraava teksti ylittää toistuvasti itsensä hileeseen paaduttaneiden sietokyvyn:

"Syntymättömän lapsen päiväkirja

5. LOKAKUUTA:

Elämäni alkoi tänään. Vanhempani eivät vielä tiedä sitä, mutta minä se
joolen. Ja minusta tulee tyttö. Saan vaaleat hiukset ja siniset silmät.
Joka tapauksessa lähes kaikki on määräytynyt, jopa sekin, että pidän
kukista.

19. LOKAKUUTA:

Jotkut sanovat, etten ole vielä oikea ihminen ja että vain äitini on
olemassa.Mutta minä olen oikea ihminen, aivan samoin kuin pieni
leivänmurunen on oikeaa leipää. Äitini on ihminen, ja minä olen ihminen.

23. LOKAKUUTA:

Suuni on juuri nyt avautumassa. Ajattelehan, että noin vuoden kuluttua
minä nauran ja myöhemmin puhun. Tiedän, mikä on ensimmäinen sanani: se
on ÄITI.

25. LOKAKUUTA:

Tänään sydämeni alkoi sykkiä itsestään. Tästedes se lyö kevyesti
loppuelämäni pysähtymättä koskaan lepäämään! Ja monien vuosien kuluttua
se väsyy. Se pysähtyy, ja silloin minä kuolen.

2. MARRASKUUTA:

Kasvan hiukan joka päivä. Käsivarteni ja jalkani alkavat muotoutua.
Mutta saan odottaa vielä kauan ennen kuin nuo pienet jalkani nostavat
minut äitini syliin ja ennen kuin pystyn keräämään näillä pienillä
käsilläni kukkia tai kietomaan ne isäni kaulaan.

12. MARRASKUUTA:

Käsiini alkaa muodostua pikkuruisia sormia. Hassua, miten pieniä ne
ovat! Voin silittää äitini hiuksia niillä.

20. MARRASKUUTA:

Vasta tänään lääkäri kertoi äidille, että minä elän täällä hänen
sydämensä alla. Voi, miten onnellinen hänen täytyykään olla! Oletko sinä
onnellinen, äiti?

25. MARRASKUUTA:

Äiti ja isä luultavasti miettivät minulle nimeä. Mutta he eivät edes
tiedä, että minä olen pieni tyttö. Haluan, että minua sanotaan Katiksi.
Olen jo iso tyttö.

10. JOULUKUUTA:

Hiukseni kasvavat. Ne ovat sileitä, kiiltäviä ja hohtavia. Millaiset
hiukset äidillä mahtaa olla?

13. JOULUKUUTA:

Pystyn melkein näkemään. Ympärilläni on pimeää. Kun äiti tuo minut
maailmaan, se on täynnä auringonpaistetta ja kukkia. Mutta ennen kaikkea
haluan nähdä äitini. Miltä sinä näytät, äiti?

24. JOULUKUUTA:

Mahtaako äiti kuulla sydämeni kuiskaukset? Jotkut lapset tulevat
maailmaan hieman sairaina. Mutta minun sydämeni on vahva ja terve. Se
sykkiikin niin tasaisesti: pom pom, pom pom. Saat terveen pikku
tyttären, äiti!

28. JOULUKUUTA:

Tänään äitini tappoi minut."

Samoin näyttää käyneen tämän kauniin laulun kanssa:
http://www.youtube.com/watch?v=5FBPkWbRIys

(lyrics)

Hengitän sinun kauttasi,
mutta pieni sydän pumppaa omaa vertani.
Älä sano, etten ole ihminen.
Olen kaikki, mitä olisin myöhemmin,
kaikki, mitä sinäkin aiemmin.
Älä sano, etten ole ihminen.

refrain:
Tee mun potkuhousut huolella,
ompele ne rakkaudella.
Saanhan oman kolmipyöräisen,
sulle aina vilkutan kun meen.
Osta reppu, johon laitan aapisen,
kun joskus opin ensikirjaimen.
Sulle kirjeen kirjoitan,
kerron kuinka paljon rakastan.

Äiti, pienet sormeni
piirtävät minusta jäljen sydämeesi.
Älä sano, etten ole lapsesi.
Tahtoisin nämä käteni
kietoa tiukasti ympärillesi.
Älä sano, etten ole lapsesi.

refrain

Tiedätkö, kuinka vaikeaa on sanoa,
mitä itse haluaa,
jos toinen ei tahdo odottaa?
Ja kuitenkin sillä satutaa
myös itseään ja Jumalaa,
jos ainutkertaista elämää
niin vähän arvostaa.

11

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yikes

      Älköä siirappista lässytystä. Kertoo kirjoittajastaan, joka
      lienee äklö ja siirappinen ylitunteellinen lässyttäjä.

      • kerronpa minäkin

        Alkiot eivät osaa kirjoittaa saatikka ajatella joten täysin harhaanjohtavaa kirjottelua, tosin ei minua haittaa koska osaan ajatella omillakin aivoillani. Täydellistä totuuden vastaista lässytystä.


      • Itsensä...
        kerronpa minäkin kirjoitti:

        Alkiot eivät osaa kirjoittaa saatikka ajatella joten täysin harhaanjohtavaa kirjottelua, tosin ei minua haittaa koska osaan ajatella omillakin aivoillani. Täydellistä totuuden vastaista lässytystä.

        pakkokylmettäneille tunteellisuus on tuskallisen polttavaa palaa.


      • Häpee vaan

        mutta ihan pelkästään omasta ja sakkis puolesta.


    • 0864ää

      Leivänmurunen ei ole leipä, kuten ihmisenmurunen ei ole ihminen.

      Jos kyse olisi normi-alkiosta , niin tarina olisi aivan toisenlainen.
      Alkio tunnustaisi reilusti, että ei osaa ajatella eikä sillä ole
      kykyä myöskään tuntea mitään, ja että hän on pelkkä
      klöntti soluja, jolla nyt ei ole enempää ihmisoikeuksia kuin
      sillä munasolullakaan, josta se lähti kasvamaan.

      • Samaa leipää

        se murunenkin on, mutta homeen pilaamaa leipää ei voi enää syödä. Sillä ei ole enää sellaista arvoa kuin normaali leivällä. Jotkut jättimäiset "soluklöntit" on saastuttaneet itsensä "murusten" tappamisella.


    • ????!!!!!!

      Et taida tietää, mitä sana klöntti tarkoittaa?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      244
      2044
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      90
      1067
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      117
      1045
    5. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      850
    6. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      101
      809
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      121
      771
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      716
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe