Apua vaatetusalan ennakkotehtäviin...

tuskomaton

VESTONOMI

http://www.metropolia.fi/fileadmin/user_upload/Hakutoimisto/Kevät_2012_nuko/ennakkotehtävät_2012/vaatetus_2012.pdf

Mä oikeasti tarvitsen apua. Mä oon valmennuskeskuksen kurssilla, opettelen piirtämistä myös itsenäisesti. Haluan vaatetusalalle tosissaan, ja pyydän _ystävällisesti_ teidän apua... En ole kovin luova, ja ei tuonne kouluun päästä miten sattuu, että jos te auttasitte niin ei se pahitteeksi olisi? Tai siis että itsestänihän se on kiinni, mutta en jaksa itse miettiä noita kokoajan. Vinkkejä voi muitakin antaa noihin tehtäviin.

Kehitän ihan turhia ongelmia? (linkki tehtävistä ylhäällä^^)

Esim. Tehtävä yksi. Kuva naisesta jolla on mekko, melko muodoton. ''Katsele oheista piirrosta. LEIKKAA mustasta kartongista KANKAAN KAPPALEET, joilla kuvittelet saatavan aikaan puvun muodot. Materiaali on joustamatonta kangasta. Liimaa leikkaamasi kartongin kappaleet A3 paperille vaakasuunnassa.

Esim... Pitääkö mun liimata ne kappaleet A3 paperille, ensin piirtää se hahmo mekkoineen? Kun eikai niitä ilmaankaan laiteta. Vaikka tuossa ei sanota piirtämisestä mitään... ''joilla kuvittelet saatavan aikaa puvun muodot'' Mietin että pitääkö se puku tavallaan uudestaan suunnitella mustana... Eikai siihen mitää tukijuttujakaan tarvitse vaan laittaa..

Tehtävä 2. Suunnittele asukokonaisuus 16-vuotiaalle pojalle lasketteluun. (Mietin että jotai erikoista voisi tehdä.) Kuitenkin: ''Kuvaa poika asuineen laskettelemassa talvisessa maisemassa (värillisenä). LIITÄ MUKAAN SELKEÄT TASOKUVAT VAATTEIDEN MALLEISTA JA MAHD. MATERIAALINÄYTTEET. Tee TYÖT koossa A3 vaakasuunnassa, VÄRILLISENÄ PEITE TAI VESIVÄREILLÄ...

^^Toisin sanoen en saa piirtää niitä? Siis tasokuvatkin pitää _maalata_???? teenkö virheen jos vaikka piirtäisin ne?

Sitten tehtävä kolme.

3. Piirrä ja maalaa työtiimisi tulevaisuuden työtehtävissä. Tee työ koossa A3 vaakasuunnassa, VÄRILLISENÄ PEITE TAI VESIVÄREILLÄ...

Maalauspainotteiset tehtävät, siinä olen vahva. Teen vaan kaikesta niin vaikeaa. Ja jos nyt jollekkin tulee parempi mieli niin vaikka te auttaisitte niin en luultavasti pääse tähän kouluun... Ei pitäisi maalata piruja seinille.

En vaan haluaisi tehdä virheitä, voisiko joku ihana auttaa? :)

2

1695

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työtä paiskiva

toi en jaksais miettii saa vähän huonon vaikutelman susta.. jos et tunne itteas luovaks ni miks olet hakemassa sellaselle alalle varsinkin viel niin et laitat muut asialle? ei ne niin vaikeita oo vähän vaan pähkäilyä kehiin ja ystäviltä mielipiteitä ehotuksille mut ei suoria ideoita. nii ja ite kysyin koululta niin vaan niit välineitä saa käyttää mitä on annettu eli ei esim lyikkärii jos lukee vesiväri

T: ihminen joka pyrkii samaan paikkaan ja väkertää samoja tehtäviä hikiniskassa

• tuskomaton

Mulla on kipinä tolle alalle. Vaatetusalalle. Aina on ollut. Jotenkin olen kieltänyt sen itseltäni, koska tiedän että tonne on vaikea päästä. Tiedän että mun luovuus ei ole parhaimmasta päästä. Tiedän että sinne on miljoonaziljoona hakijaa ja ehkä 15 pääsee sisään. Oon ''hukannut'' pari vuotta kun en ole hakenut, mutta ei voi mitään.

Vara vaihtoehtona haen amiskaan vaatetusalaa, mutta en halua jäädä koska AMK antaa paremmat mahdollisuudet työllistyä.

Teen töitä näiden pääsykokeiden eteen, ensin nyt noiden ennakkotehtävien, ja sitten jos pääsee pääsykokeisiin niin sitten muihin asioihin.

Olen itse tutkinut asioita ja alan pikkuhiljaa päästä noista tehtävistä kärryille. Pelottaa etten ole tarpeeksi hyvä, enkä varmaan olekkaan. Mutta eipäkai se yrittäminen mitään ota multa pois.

Sain taas tosta kommentista ns ''potkun perseelle'' eli jotain motivaatioo tehdä noita. Ja muutenkin olen etsinyt tietoa netistä tms.... Eipä tuo opiskelu mene hukkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1920
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1207
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe