Taas yksi tavallinen päivä SATOn talossa

Iilimatokuurin tarve

Viime aikoina on ollut lehdissäkin paljon juttuja siitä, miten mahdotonta on tavallisen ihmisen löytää kohtuuhintainen vuokra-asunto Helsingistä. Sehän todellakin on mahdotonta; neliövuokrat ovat jopa korkotuetuissa asunnoissa 16,50-20,00 eur.

Eikä siinä kaikki. Mahdotonta tuntuu olevan myös löytää ihmismäinen asuinympäristö, koska tarjollahan ei ole enää muuta kuin Saton ja VVO:n kaltaisia apinataloja.

Tämä talo, jossa itse asun, oli aikoinaan mahtava paikka asua. Oikea lottovoitta kaikin mahdollisin tavoin. Onnea ja auvoa kesti lähes 10v. Sitten SATO osti talon, nosti hinnat järjettömiksi ja muutti elinolosuhteet lähinnä eläintarhamaisiksi... Kotirauhasta ei ole tietoakaan sen enempää kuin yörauhastakaan.

Yläkerrassani on (työtön ja työtävieroksuva) inkeriläistä leikkivä venakko, joka pomppii lutkakengillään aamuvarhaisesta yömyöhään saaden vasaranhakkuulta kuulostavaa pauketta aikaiseksi asuntooni. Hän tekee sen tahallaan, koska on häiriintynyt ja luonnevikainen ihan oikeasti. Hänellä on liskon naama, virtahevon kroppa, käärmeen luonne ja torakan tunkeilevuus ja yhtä paljon ystäviä kuin haisunäädällä -joten häiriintyneisyys on ymmärrettävää. Mutta kun ei pitäisi olla mun ongelmani... Hän myös on kehuskellut naapureille, miten hän oikeasti on hankkinut asunnon täältä vain voidakseen nostaa tukia itselleen eikä ole koskaan käynyt työssä... Mauno Koivistohan tämän piikin avasi inkeriläisille aikoinaan. Mutta tosiasia on, että ei valtaosa näistä mitään inkeriläisiä ole. Venäläisiä he ovat, kuten virkamiehemme totesivatkin, ja sulkivat tämän veronmaksajien piikin tänä vuonna.

No, alakerrassa asuu toinen ulkomaalainen ja niinikään työtön nainen, joka hankkiutui suomalaisten veronmaksajien kustannuksella aikoinaan sisäruokintaan hankkimalla äpärän suomalaisen miehen kanssa. Hänen bravuurinsa on erityisesti yörauhan jatkuva ja erittäin monipuolinen häirintä. Viime yönä se jatkui vain yli klo 01.00, koska kakara ei ilmeisesti jaksanut valvoa pitempään. Sitten kun lapsi on poissa meteli jatkuu yleensä noin 03.00 asti. Lapsi luonnollisesti on täysin elämänrytmitön sekopää myöskin. Ei ihme.

Seinänaapuriin toiselle puolelle muutti tammikuun alussa ulkomaalainen nuoripari, sillä SATOssa ilmeisesti oltiin huolissaan siitä, että sieltä puolen ei vielä terrorisoida kotirauhaani riittävästi. No, nyt terrorisoidaan. En enää edes yritä nukkua makuuhuoneessani... Siellä parikymppinen nuoripari leikkii ilmeisesti kotia ensimmäistä kertaa elämässään. Pe-Su väli bailataan kuin viimeistä päivää. Stereot huutavat nupit kaakossa aamuyöhön asti ja nuoriso huutaa, polttaa ja yrjöää parvekkeelta alas. Yleensä siellä on 10-15 hekilöä 45 neliössä. Viikolla siellä on yleensä myös jatkuvasti vieraita, joista varsinkin yhdellä nuorella herrasmiehellä on jatkuva känni päällä ja kurkku juuttunut pysyvästi huutoasentoon.

Valiettavasti minulla ei ole seinänaapuria ollenkaan toisella puolella, mutta siellä on maahanmuuttajien potkupalloharjoitukset ainakin kesäaikaan klo 00.00-02.30 välillä.

Suomalainen veronmaksaja on iloinen veronmaksaja. Hän keskituloisena ihmisenä iloisesti rahoittaa veromarkoillaan mm. asuntotukien nousua, jota perustellaan sillä, että maahanmuuttajat tarvitsevat isoja asuntoja, joihin heillä ei muuten ole varaa. Se sitten ulosmitataan kohoavina vuokrina, jonka suomalainen veronmaksaja maksaa kokonaan itse. Suomalainen veronmaksaja mielellään muuttaa itse kehyskuntiin, koska hänellä ei ole varaa ratojen varsilla oleviin asuntoihin, ja matkustaa tekemään vaikka kolmivuorotyötä pitkän matkan päästä pääkaupunkiseudulle, jotta abudabidiibadaaballa on kiva iso uusi asunto metro- tai junaradan vieressä. Josta hänellä on mukava matka vaikkapa treffaamaan kavereitaan itäkeskuksen kauppakeskukseen tms. Se auttaa kotiutumista.

Suomalainen veronmaksaja on vieraanvarainen. Sitä vaativat päättäjät ja sitä vaativat vaikkapa Saton isännöitsijätoimisto. Kun suomalainen veronmaksaja valittaa metelöinnistä, niin suomalainen veronmaksaja saa kuulla mm. kulttuurieroista. Sitten kun suomalainen veronmaksaja ymmärtää, sisäistää ja sopeutuu kulttuurieroihin ja oppii elämään vieraana omassa syntymämaassaan, niin sitten suomalainen veronmaksaja jaksaa yötkin valvoa kaiken tämän eksoottisen värinän keskellä.

Tämä suomalainen veronmaksaja menee pankkiin ensi viikolla ottamaan asuntolainan ja yrittää löytää tästä maasta jonkin kolkan, jossa suomalainen veronmaksaja voi vielä elää kuten suomalainen ihminen.

35

3072

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • satosaatana

      Minä asun junaradan varressa Saton tautisen kalliissa vuokra-asunnossa. Sama juttu täällä, että vuokra lähti hipomaan pilviä vasta, kun Sato osti talon. Ja sama juttu: en ala tätä maksella vaan ostan oman ensi tilassa. Ja sama täällä: iloinen veronmaksaja myös... voi vee tämän veen maan veen touhua...

      Kun Sato tuli kuvaan lähti naapurustosta heti kättelyssä puolet ja sen jälkeen on ollut vaihtuvuus järkkyä. Ja suomalaisia ei taloon juuri muuta. Talossa on 34 asuntoa ja suomalaisia kotitalouksia joukkoon mahtuu 15. Loput ovat venäläisiä (ei töissä), virolaisia (töissä), intialaisia (töissä), pakistanilaisia (ei töissä), marokkolaisia (ei töissä), irlantilaisia (töissä), tunisialaisia (ei töissä) ja ilmeisesti turkkilaisia/kurdeja (osa töissä)

      Niin tai näin talossa on jatkuva meteli ja möykkä--- ja on mennyt ympäristö ihan sairaan epäsiistiksi. Eikä mitään korjata ja siivoaminen on pelkkää hätäistä sutimista. Seinät on raaputettu ja tuhrittu täyteen kaikkea. Aika slummimaiseksi on menossa ja lujaa vauhtia

    • monta totuutta

      Asun myös saton asunnossa (kontula) silti turha yleistää ulkomaalaisia häiriköksi seinänaapurinani asuu virolaisia työmiehiä, eli käyvät TÖISSÄ! päinvastoin kuin suurinosa suomalaisista RÖLLEISTÄ! Mitään häiriöitä ei ole ikinä kuulunut virolaisten asunnosta,toinen seinänaapuri on vanhempi venäläinen pariskunta yhtä hiljaisia.
      Alemmassa kerroksessa turkkilaisia (ei häiriötä)
      Talo/rappu on kaikkiaan hyvin rauhallinen..
      Toisekseen kun menet kontulan ostarille klo 11.00 aamulla niin ketkä siellä pyörivät tuhannen sekaisin ja vetävät sisuviina raakana ja örisevät turvat sekaisin?
      No SUOMALAISET!!!
      Et juurikaan nää seassa ulkomaalaisia!
      Saton vuokrat ovat kalliita eli markkinahintaisia toki voit vuokraa yksityiseltä asunnon eli siitä vaan vapaa valinta!
      Itse koen että sato on varma vuokran-antaja hoidat itse asiasi niin saat asua vaikka kuinka pitkään,ja kun elämäntilanne on muuttunut on aina löytynyt sopivampi asunto tilalle.
      Kontulassa asun putkirempan ajan sitten palaan takaisin keskustan sato asuntooni.

    • ölöbölö

      SATO hyvä asunto. Montta huonetta, ei maksa mitään. Minä iloinen ja laulaa ja soittaa rumpuja ystävien kanssa aamu asti. Suomi ihminen ei aina iloinen, joskus on hän kiva, lyö seinään tahtia, oiken kilju ilosta.
      Aamu minä laitta nukkumaan, suomi ihminen menee jonnekin, aina ruttunaama, hapan, miksi?

      • bubbajubba

        Minä kanssa tykkä sato asua. Kontula minä ei tukata. Liika juoppo. Minä ei juoda eikä minnu 10 lasta juoda. Minä uusi asunto taas saada. Minä ei tykätä kaappiovet uusi asunto ja minä vaan saada uusi kaappiovi. Minä kanssa aina tilata uusi huonekalu iskusta ja heittä vanha pois. Eikkä maksa mittä.


      • sdgdggggggggggggggg
        bubbajubba kirjoitti:

        Minä kanssa tykkä sato asua. Kontula minä ei tukata. Liika juoppo. Minä ei juoda eikä minnu 10 lasta juoda. Minä uusi asunto taas saada. Minä ei tykätä kaappiovet uusi asunto ja minä vaan saada uusi kaappiovi. Minä kanssa aina tilata uusi huonekalu iskusta ja heittä vanha pois. Eikkä maksa mittä.

        ölöbölön juttu oli oikeesti hauska ja sai naurut heti aamusta, mutta täytyy sanoo että toi bubbajubban homma oli vaan surkee matkimisyritys joka aiheutti lähinnä myötähäpeää


    • janezkurdi

      Satossa asunto monta suomilaista naapuri kauhea meteli miä vastaa meteli huudolla ei auta poliisi paikkale ja minu vietiin putka.

    • SATOn kämppä Espoo

      Itse asuin SATON asunnossa Olarissa pari vuotta sitten. Katkeamatonta kolmivuorotyötä tekevänä, muutin sieltä pois kauhean metelin takia. Ja kauhean kamalan vuokran takia. Talo vanha, keittiö 70-luvulta samoin kylpyhuone, 2h k, vuokra päälle 700€.

      Yläkerrassa asui kotia leikkivä ehkä juuri ja juuri 18 täyttänyt nuori sälli, joka tykkäsi "laulaa" -> HUUTAA karaokea tms. keskellä yötä.. huudatti stereoita niin kovaa, että itselläni huonekalut tärisivät alhaalla sekä ikkunat helisivät. Sitten lähti joskus yöllä baariin ja sieltä muutaman tunnin päästä kauhealla kolinalla himaan.

      Vastapäätä asui virolaisia ja samassa kerroksessa heidän jotain ystäviään. Siinä he sitten vuoron perään juoksivat kämpästä toiseen kuin laivalla hyteistä hyttiin.

      Hissinovea potkittiin kengillä ja nyrkeillä alhaalta kun joku urpo oli jättänyt tarkoituksella oven auki 7:ssä kerroksessa......

      Tälläinen tiukkapipo (kuten minä), ei jaksanut vaan kuunnella.

      • huva olla siivellä

        Minjun nimi en kerro mutta minjua kutsjutaan Tatjikseksi. Minjä olen asua Suomi yli 20v. Tämjä hjuva paikka asjua. Minjä sain korkeimmalta talosta asjunnon kjoska minjä tykkä kjiusata ihmisijä. Minjä klopotiklopotiklop koko aika ja kaikkea muuta. Miksikö? Kun minjä voin ! Minjulla on narsistin persjehäiriö. Minjä ei siksi kjoskaan joutu olla tyopaikka. Suomi maksa kaikki. Hjuva maa. Minjä yrittä kesäksi napata koiranpentu että voi kidutta. Karpasilta mjyös tykkä repijä siipi. Minjä olen mjyös ruma mutta tyhmä. Minjä niin tyhmä että ei löyttä oma persje mutta ei minjun tartte sitä löyttä kun Suomi huolehti minjun persje minjun pjuoletsa.


    • hermot jo mennyt

      aun omistusasunossa nyt kun hki kaupunki on alkanut ostaa niitä asuntoja ja laittaa mustia niihin asumaan niin meno on aivan hirvee ,meillä on järjestyhäiriöt 90 prossa ulkomaalaisten tekemiä .olen välilla aivain kussessa tämän metelin kanssa .onneksi nyt yhdellä on viimeinen varoitus kaupungilta .älkää viekö isännöintitoimistoo häiriöpapereista mihin olette saanut muitakin nimiä vaan ottakaa helsinkaupunkiin yhteyttä sosiaaliasumiseen .jos asutte omistusasunossa koittaa saada hallituksen puheenjohtaja asialle ei ne isännöinnitä mihkään liiku.olen nä temput tehnyt ja jotenkin mennään eteenpäin .vaikka mustat haukkuu rasistiksi ja käskee muuttaa pois .en huomannut kysyy että saanko turvapaikan jostakin ,ei ne sovi tänne .somalit sai häädön pari vuotta sitten ja joku iranilaine .ne on aina sossun asuntoja

      • rtryh

        Etsin koko ajan omaa ihan samoista syistä. Sato on vuokrannut näitä asuntoja eläinten tasolla oleville ihmisille ja he pakottavat meidät muutkin elämään kuin elukat. Minä en ole mikään elukka enkä tällaiseen ikinä sopeudu. Otan siis asuntolainan. Että vitutaa veronmaksajaa tällainen loisten elätys.


    • saton slummi

      Onpahan taas ollu mukavaa kuunnella seinän takaa kolmen pennun mielipuolista ravaamista ja hyppimistä tuntikausia, välillä käydään käytävässä, rapuissa on niin kiva hypellä. Ei nuo käy edes ulkona, menisivät puihin hyppelemään muutamaksi tunniksi, niin ei jäisi turhaa energiaa sisällä mellastamiseen.
      Voisi kyllä osoittaa syyttävällä sormella SATO:n tiettyjen alueiden asukasvalinnoista päättävää tahoa. SATO.lla ei ole mitään velvoitetta asuttaa maahanmuuttajia, eiköhän se ole pakolaisia vastaanottavan kaupungin vastuulla järjestää asunnot kaupungin vuokrataloista.
      Kyllä tässä alkaa viha kasvaa hyvin, hyvin monella asukkaalla. Varsinkin, kun aikoinaan vielä valitsi kalliimman vuokrataloyhtiön kaupungin asunnon sijaan IHAN SEN TAKIA, että luuli saavansa asua työssäkäyvien ja suhteellisen normaalien ihmisten naapurina.
      Mutta eipä silloin tiennyt, että SATO taitaa kohta mennä jo kaupungin talojen edelle sosiaalitapausten ja kaikenlaisen parasiittien asuttamisessa.
      Sillälaillä!

    • kkk

      Asuin aikoinani VVO:lla. Kun tuli kymmenen vuotta täyteen, sain remontin, jossa vaihdettin tapetit, maalattiin katto, ja vaihdettiin myös lattian muovimatto.
      Nyt olen asunut tässä SATON talossa jo 12 vuotta. Enpä tiedä, kannattaako remonttia kyselläkään. Seinien ja katon maalaus olisi kyllä asiaa.
      Eipä taida tänä päivänä olla mahdollista.
      Onko kellään tietoa, ovatko nämä kymmenvuotisremontit vielä voimassa.

      Voisin kyllä vielä lisätä täällä lähinnä puhuttuun aiheeseen liittyen, että SATO todellakin valitsee nykyään asukkaansa "varman vuokran" perusteella, eli kaikenlaiset sosiaalipummit ovat etusijalla.

      • Remppareiskan työpar

        Virolais naiselle tehtiin täysremppa,uusittiin keittiön kaapitkin,muille ei.


      • Olen suomalainen
        Remppareiskan työpar kirjoitti:

        Virolais naiselle tehtiin täysremppa,uusittiin keittiön kaapitkin,muille ei.

        Sama mulla,virolaiselle naiselle vaihdettiin kaikki keittiön kaapit ja sai tiskikoneenkin.Mulle ei tehty mitään ,vaikka olin asunut kauemmin,mutta olenkin suomalainen.
        Kalliita on Saton asunnot asua.Muuttaisin heti pois jos uusi asunto löytyisi.


      • vempi

        SATO Antaa maalit jos itse maalaat niissä nykyään jopa värivaihtoehtoja ei sitä pelkkää valkoista.Tieto löytyy saton sivulta.


      • tosatosato

        Paria yli 10v sitten tehtyä remonttia lukuunottamatta yli 17 vuoteen ei tehty mitään. Viimesimpinä vuosina mennyt Saton touhut aivan ala-arvoisiksi. Jos hana vuotaa, liesi hajalla jne. korjaus kestää pahimmillaan 2-3 kk, ei hyvä. Alakerran käytävät olleet huonekaluromua täynnä jo puolitoista vuotta, roskakatos hirveessä kunnossa kun ulkomaalaiset ei osaa edes kuvaohjeiden mukaan lajitella.
        Vuokrat nouseet parin viimevuoden aikana taivaisiin ja kiitoksena kun vanha ja varma vuokranmaksaja on vihdoin tajunut lähteä muualle asumaan, niin vuokrat ovatkin kertarykäsyllä laskeneet n.11%. Syy laskuun on toki selvä, tasan 20% kyseisen talon asunnoita ilmoitettu vapaiksi.


      • tosatosato

        Poukkoilun syys taisi olla kiinteistön myyminen toiselle firmalle. Ehkä saton piti alentaa vuokria reilusti että sai vuokraus tilanteen näyttämään paremmalta ostajaa varten. Tai sitten vuokrien alentaja oli se uusi omistaja. Nyt jokatapauksessa kyseisen kiinteistön vuokrat ovat huomattavasti pienemmät, luukkujen kunto tuskin kuitenkaan parantunut tai enhän sitä tiedä, kun en enää siellä asu.


    • nyt vihdoin kotona

      SATOSTA VIHDOIN EROON PÄÄSIN JA KENELLEKKÄÄN EN SUOSITTELE!!!!

      • Älä ikinä muuta

        Minä asun kans Satolla ja vuokra on kivunnut pilviin täällä ulkolaisten kansottamalla asuinalueella.Minä olen suomalainen ja on tänne erehtynyt muutama muukin kotimainen yksilö.
        Kaikki on rempallaan,huolto ei toimi.Asuntoon ei ole tehty mitään remonttia koskaan,
        lattialla on "paskanvärinen " muovimatto ja seinä on maalannut joku itsetee mies.
        Mutta vuokra vaan kipuaa ,niin paljon joka vuosi ,että pakko hakea pois,ei ole varaa
        asua tässä läävässä.
        Läävä sijaitsee Helsingissä.


      • Hakunila
        Älä ikinä muuta kirjoitti:

        Minä asun kans Satolla ja vuokra on kivunnut pilviin täällä ulkolaisten kansottamalla asuinalueella.Minä olen suomalainen ja on tänne erehtynyt muutama muukin kotimainen yksilö.
        Kaikki on rempallaan,huolto ei toimi.Asuntoon ei ole tehty mitään remonttia koskaan,
        lattialla on "paskanvärinen " muovimatto ja seinä on maalannut joku itsetee mies.
        Mutta vuokra vaan kipuaa ,niin paljon joka vuosi ,että pakko hakea pois,ei ole varaa
        asua tässä läävässä.
        Läävä sijaitsee Helsingissä.

        Onko kellään omakohtaista kokemusta Saton asunnoista osoitteessa Hiirakontie 3, eli Vantaan Hakunilassa ? Onko tilanne tosiaan se, ettei yhteenkään Saton isännöimään taloon kannata muuttaa ?


      • Ei Sato
        Hakunila kirjoitti:

        Onko kellään omakohtaista kokemusta Saton asunnoista osoitteessa Hiirakontie 3, eli Vantaan Hakunilassa ? Onko tilanne tosiaan se, ettei yhteenkään Saton isännöimään taloon kannata muuttaa ?

        Ei kannata kyllä Saton taloon muuttaa!!!! Ne asuttaa talot kaiken maailman rättipäillä sun muilla molottajilla, jotka meluaa yökaudet ja normaalit työssä käyvät ihmiset ei saa nukkua öisin!!! vuokrat on ihan pilvissä ja ne nousee joka vuosi!!! Ei oikein hinta ja laatu kohtaa!!!! Hiirakkotien taloista en tiedä, mutta Hakunila alueen on ihan ok!


    • k****otsassa

      No, ei se HITAS-omistusasunnossakaan ole sen parempaa, muistaakseni tämä on just SATO:n rakennuttama. Äänieristys on aivan perseensä, yläkerran ämmä on varsinainen kavioastuja, koko kämppä raikuu akan koheltaessa kaksiossaan. JOssain päin kun joku vetää vessaa, tuntuu kuin olisi keskellä pyörremyrskyä, samanlainen veden kohina, desibelejä varmaan sata. Lieden tuuletuskanavasta kuuluu naapurin mumina..voi luoja sentään, että meninkin ostamaan mokoman läävän. Onneksi tästä pääsee eroon.

    • Ei ees halpa lähiö

      Itsekin muutin aikalailla tasan vuosi sitten SATOn asunnosta pois lähinnä melun takia. Yömeluajina kimppakämpässä asuvat suomalaiset opiskelijapojat, jotka bilettivät viikonpäivään ja -aikaan katsomatta. Lisäbonuksena he potkivat alaovia rikki, järjestivät marihuananpolttelubileitä sekä viljelivät rappukäytävämme täyteen milloin yöllistä mättösafkaa,milloin varastamiaan liikennemerkkejä. Ilmoitin tästä isännöitsijälle useaan kertaan valvottujen öiden jälkeen, mutta kun tilanteeseen ei puututtu millään tavalla, muutimme pois.

    • Mies maalta

      Minäkin asun Satolla .Sama meno tuntuu olevan täälläkin.Kun kehtasin valittaa minusta tehtiin pahis.En saa vaihdettua asuntoa,kaikki on just menny tai varattu,kun kysyn.Töissä pitää kumminkin jaksaa käydä .
      Satolla on hieno uusi toimipaikka Mikonkadulla ja siellä istuu useampi henkilö ja saat kaikenlaisia mulkaisuja,kun astut sisään.
      Nuori tyttö siinä ovensuussa on erittäin ylimielinen. Vuokrat on kalliita vaikka asunto on huonossa kunnossa ja remonttia ei tehdä.
      Tässäkin on vallitsevan ulkolaiset pääasiassa mustia ja Virolaisia,mutta suomalaise juopot on pahimpia.
      Satolle riittää ,kun joku maksaa vuokran.

      • kundi stadista

        Olen asunut SATO:n kämpässä n.6 vuotta.

        Neljä taloa, 120 asuntoa, asukkaista n.50% ulkolaisia mutta järjestyshäiriöt, ilkivalta,ym. ovat 100% made in finland laatua.

        Aamulla duuniin lähtee enemmän "mamuja" kuin härmäläisiä:))


        Häiriköivästä asukkaasta kahden asukkaan ilmoitus isännöitsijälle ja isännöisijän on pakko tehdä jotain.

        Onneksi ainakin näillä taloilla on jämäkkä isännöisijä joka puuttuu
        järjestyshäiriöihin ja muihin epäkohtiin.

        "...ja remonttia ei tehdä."

        Jos osaat itse tehdä, SATO maksaa pelit ja vehkeet;)


    • ex-sato

      Olen asunut Satolla 7 vuotta ja vasta nyt kun talo on menossa remonttiin niin on asuntoihin tulvinut ulkomaalaisia, lähinnä virolaisia työmiehiä asumaan. Kamalaa meteliä ja bilettämistä jota ei kukaan kestäisi. Olen myös ollut huoltoyhtiössä töissä joka hoitaa Saton vuokra-asuntoja ja voin 100% varmuudella sanoa että aina kun asunto vapautuu niin uusi vuokralainen on virolainen. Saton parhaimmat asunnot espoossa ovat muuttuneet lähinnä virolaisghettoiksi joista tavara katoaa ja suomalaiset katoaa. En enään koskaan palaa Saton asuntoihin.
      Sikamaista kansaa ja roskaavat pihoja ja täyttävät roskiksia kuin kaatopaikkaa.

      • bakim

        "Olen myös ollut huoltoyhtiössä töissä joka hoitaa Saton vuokra-asuntoja... "

        Minkä niminen huoltoyhtiö ??


    • Mikko Rajala

      Sato toimii epäeettisesti ja moraalittomasti. Asun Kontulassa Kaarenjalka 5 osoitteessa joka on ´Sadon vuokra-asunto. Asunto on rakennettu vuonna 68 ja lähes kaikki asunnot ovat alkuperäisessä kunnossa. Siitä lähtien kun Sato on hallinnut taloa ovat vuokrat nousseet yli 50 %. Joka toinen vuosi ilmoittavat että vuokrat nostetaan käyvälle tasolle ja joka toinen vuosi nostavat vuokraa noin 8-9 % koska kustannukset ovat nousseet muka noin paljon.
      Hävyttöminen ja moraalittomin teko oli viime viikolla saamani kirje ja uusi vuokrasopimus joka pitäisi lähettää heille. Ovat nostamassa noin 150 € vuokraa (lähes 1100 euroon). Mikäli et kirjoita uutta sopimusta, niin sato kylmästi päättää vuokrasopimuksen. Kontulan alueella on runsaasti saman kokoisia asuntoja saatavissa noin 700-800 euron hintaan joten Sato suorastaan valehtelee korotusperusteista. Remontista ei ole tietoakaan ja sosiaalitapaukset täyttävät talon.

      • h.yyryläinen

        "Mikäli et kirjoita uutta sopimusta, niin sato kylmästi päättää vuokrasopimuksen."

        Yllätys yllätys, näin toimii kaikki sopimukset.

        "...runsaasti saman kokoisia asuntoja saatavissa noin 700-800 euron hintaan..."

        Eihän sinulla sitten ole ongelmaa, valitse niistä sopiva.


    • Talon vanki

      Muutimme tähän talon yhtiöön v. 2004 silloiseen Ovenian. 10 vuotta asuimme kohtuuvuokralla. Talon yhtiöt vaihtui vuosien varrella, mutta vuokra nousi vain indeksin mukaan. Sähköt ja huolto toimi. Vuosi sitten Sato osti yhtiön. Heti vuokrankorotus, seuraava 1.10 100€ korotus ja seuraavat 5 vuotta 100€/vuosi. Mitään ei korjata. Kylppäri kuin Venäjällä. Sähköt, vedet, netti, telkkari ei toimi toistamiseen kuukauden sisällä. Tyhjillään asuntoja ja niihin joihin muutetaan niin ählämeitä, venakkoja ja virolaisia.. Äänieristystä ei ole laisinkaan. Naapureitten pissaaminen ja naapureitten keskustelut kuuluu myös.

    • Uuvenia ja muut

      Uuvenia on kyllä hyvä tasokkaiden asuntojen tarjoaja siinä missä apteekkien tai merimiesten eläkekassa. Unohtamattamatta laajaa Realian tarjontaa...kun haluat päästä laadukkaasen asuntoon kysy mitä Realia voi tehdä sinulle.

    • outo akka

      En kyllä suosittele SATO asuntoja kenellekkään.KYLMIÄ ja palvelu huonoa.Haluaisitko sinä asua asunnossa ,jossa lämpötila max 20 astetta.Kosteus tuntuu ja näkyy.Tulevia hometaloja la pelkäänpä että ovat jo sitä.vuokrat vanhoissa taloissa korkeampia kuin uusissa.

    • sadf234asdf
    • fghdfh46456efrh

      Tietääkseni enää ei ole yleishyödyllisiä vuokrafirmoja.. ne ovat täysin yksityisiä pörssi osakeyhtiöitä joiden tavoite on tuottaa voittoa osakkeenomistajalle. Ja me kaikki tiedämme miten sydämellisiä osakeyhtiöt ovat.. ainakin mainoksissa. Tietenkin todellisuudessa ne ovat rahan tekokoneita. Ei kannata olla katkera, eivät ne ihmisiä ole. Kannattaa ostaa oma kohtuullinen, muuten nykyään ei voi jäädä mitään säästöön koska vuokra on aina melkein enemmän kuin on varaa maksaa ja kun on asunnottomia niin vuokralaisia löytyy.

    • valistuksen_takia

      Kuluttaja-asiamieskin varoittaa jo Satosta
      "Vuokrasopimus Saton kanssa on Saton laatima sopimusansa!!!

      Varokaa Saton kanssa sopimuksia petettyjä ja pettyneitä on jo pilvin pimein. Kiskontaa hometta epäasiallista asiakaspalvelua asiat ei vaan toimi Saton kanssa."

      Sato käyttää hyväksi ihmisen perusturvaan kuuluvaa oikeutta omaan kotiin, harjoittaa kiskontaa ja altistaa asiakkaat terveysriskeihin, asioita joissa täyttyy jo rikosoikeudellinenkin arviointi. Sato reagoi terveys riskien eliminointiin ja ehkäisyyn vasta silloin kun asukas on jo sairaalassa.

      Älkää edes harkitko Satoa, tutustukaa painavaan sanaan täältä:


      http://sato-asunto.blogspot.fi/

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      2819
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2021
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1825
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe