olen 13 tyttö olen ratsastanut 5 v asti ja oon käynyt jo 3 v valmennuksissa vuokriksellani ja oon hyppinyt sillä 110-120 ja oon ollut estekisoissa ja koulu kisoissa koulu tasoni on he A .ja mun valmentajat on kehunu mua ja sanonut et mun kannattais hankkii oma hevonen/poni koska oon jo niin sanotusti valmis siihen ja tiedän melkee kaiken hevosen hoidosta .mut mun vanhemmat ei ymmärrä että mä tarvitsisin hevosen jolla kisata ja sillee. oon voittanut muutamia este ja koulu kisoja mut oon menny este kisoissa 90-100. mun valmentaja sano et mun kannattais hankkii oma hevonen joka on vähä vaativampi tai sit ottaa uus vuokris joka ois vaativampi. mun nykynen vuokris hyppää 120 mut sen koulu taso on he C ja haluun panostaa enemmän kouluun .
epätoivoinen ratsastaja :(
9
189
Vastaukset
- assikassi
No vanhempasi ovat aivan oikeassa Ratsastuksen on syytä pysyä VAIN harrastuksena ja kohtuullisena sellaisena. EI siihen ole tarvetta panostaa vuodessa 10 000e 13v likkana.
Jos meinaat ammattilaiseksi ja tienaamaan kilparatsastuksella leipäsi niin sä olisit jo saanut sponsoriksi esim jonkuin ison firman joka ostas sen hepan h 7000-10000e kk maksut tallilla kisakulut jne.
Ei kenenkään vanhempien tehtävä ole lähtä tollaseen mukaan vaikka ois miljönääri. Sit ku itte oot 10 v päästä työelämässä voit rahasi laittaa mihin vaan.
Aikuisenakin voit löytää vielä menestyksen jos on sitä rahaa e. Kimi Räikkösen naisystävä.- assi
Miks oot varastanu mun nimeä??
- meetvurstia kaikille
Lyö hepat meetvurstiksi ja panosta lihaleikkaukseen. Lihaa kuitenkin aina syödään ja lihassa on tulevaisuus. Sitä voi myydä koskavain!
- Normityyppi
Jos sun perhe ei oo sellanen, että on varaa maksaa hevoseta suunnilleen 700 euroa kuukaudessa, niin en ihmettele miks ei suostu ostamaan vaikka olisitkin hyvä ratsastaja.Ja sitätäytyy JOKA viikko ratsastaa noin 3-4 kertaa. kun se vanhenee et voi kuin ehkä pari kertaa mennä sillä viikossa. Ja jos ja kun hevonen sairastuu, se EI OLE halpaa. Kyse ei ole taidoista vaan yleensä rahasta tai sitten siitä, että vanhemmat eiät ymmärrä mitään hevosista, eivätkä siksi suostu ostamaan hevosta.
- _katherine_
Toivottavasti tämä on vitsi.
Jos ei ole, niin vaihda vauhdilla valmentajaa.
13v. ei voi mitenkään tietää läheskään kaikkea hevosten hoidosta, eikä missään nimessä 13-vuotiaalle kuulu hankkia vaativaa hevosta.
100cm esteradat ei ole vielä mitään isoja, eikä sellaisen suorittaminen tee sinusta hyvää ratsastajaa.
Ehdottomasti ensimmäisen hevosen tulisi olla hyvä ja helppo harjoitteluhevonen, jolla pääsee kisaamaan oikeasti vaativampiin luokkiin. Vasta sen jälkeen kun on jo kokemusta esim. VaB-VaA tai 130cm luokista, alkaa olla jotain järkeä hankkia nuori ja vaativampi hevonen.
Kuulostaa tosi huolestuttavalta, että on olemassa hevonen jolla hypätään 120cm ratoja, mutta koulutustaso on vain HeC. Sellainen hevonenhan voi kisatilanteessa olla jopa hengenvaarallinen, kun se ei kykene esim. kokoamaan itseään jotta voisi lähestyä estettä tiukalla linjalla.- assi
_katherine_:lle tarkoitettu tämä viesti miksi hän ei voisi ottaa 13 vuotiaana omaa hevosta jos sinä otit jo 12 vuotiaana??.Jos joku haluaa tähän todisteita menkää keskusteluun nimeltä Ratsastustaival
- rattastaja
Mielestäni ensimmäinen hevonen voi olla vaativammankin tason kilpahevonen JOS VAIN ON KOKEMUSTA ja haluaa päästä pitkälle. Mutta liian usein näkee sellaisia valmetajia jotka laittavat ratsastajat hyppäämään yksittäisenä 120.. ja sitten sanotaan sillee "oon nyt 120cm tasonen ratsastaja!" vaik todellisuudessa on hypännyt vaan joku re 80cm. Meilestäni 5 vuotta on todella lyhyt aika ratsastuksessa, joten vaikka olisit kyseisellä tasolla minun mielestä sulla ei olisi tarpeeksi kokemusta "vaativammista hevosista". Ottaisit ennemmin jonkun vanhemman opetusmestarin joka tois kokemusta.
- oimdfaosidhf
Minusta iällä ei ole väliä, jos on tarpeeksi kokemusta, mutta sitä kannattaa miettiä, ottaako oikeasti vaativamman hevosen. Vaikka tietenkin sinä itse loppupeleissä sen päätät.
Monet nuorena hevosen saaneet lähtevät jonnekkin muualle opiskelemaan ja siinä se ongelma tuleekin, tai innostus lopahtaa. Mutta silti en tarkoita, että juuri sinä olisit sellainen. Se vaan on niin, että monilla se innostus jossain vaiheessa lopahtaa.
Toisaalta, voihan hevosen myydä, tai laittaa ylläpitoon, mutta tietenkin se olisi hevosen kannalta paras, että se saisi olla mahdollisimman pitkään samassa paikassa.
Miksi et vain jatka hevosen vuokrausta? Sehän on varmasti ihan yhtä hyvä vaihtoehto, ainakin tässä vaiheessa. Hevosen osto muutenkin kannattaa tehdä harkiten .
Monilla ei ole pientä vaihtoehtoakaan saada hevonen, vaikka olisi kuinka kokenut. Paitsi tietenkin aikuisena omassa elämässään.
Minusta jotenkin tuntuu kohtuuttomalta pyytää vanhemmilta niin paljoa, siihenhän menee rahaa tosi paljon, eikä opiskelijanakaan voi maksaa hevosesta pennin penniä. No, oma on päätöksesi, minun mielipiteeni tämä vain on . :) - roope h
metukkaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882118Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361766- 1801326
- 241784
- 67732
- 59718
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49566
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </339509