Miten te muille kynsiä tekevät puhdistatte esim. tippileikkurit, metallisen manikyyrityökalun, siveltimet yms. kynsienteon jälkeen? Pitäskö ne laittaa oikein likoamaan johonkin kippoon missä on desinfiointiainetta vaiko keittää vai miten? Ja miten puhdistaa pölysivellin?
Ja riittääkö uunin, imurin yms. putsaus kun pyyhkii ensin nihkeällä (hieman pesuainetta) liinalla ja sitten suihkii desinfiointi ainetta?
Hyviä "siivousvinkkejä" kaivataan! =)
Siivouskyssäreitä....
3
108
Vastaukset
- faerieee_
Et kertonut, että oletko ammattilainen vai teetkö kynsiä vain itsellesi? Ammattilaisen on luonnollisesti pakko panostaa puhdistukseen vielä kotiharrastelijaa enemmän.
Itse teen tällä hetkellä kynsiä vain itselleni ja puhdistelen seuraavasti:
-viilat pesen aika-ajoin (siis ihan vesihanan alla)
-manikyyrityökalun pyyhin desinfiointiaineeseen kostutettuun vanuun
-siveltimen pyyhin vain vanulappuun, koska desinfiointiaine kuivattaa karvaa
-pölyharjana mulla on sellainen kynsiharjan tapainen minkä voi siis pestä ihan vedellä
-uunin voi pyyhkästä desinfiointiaineella ja pohjalevyn pestä jos tahtoo
-omia tippileikkureita en ole puhdistanut koskaan
Ammattilaisten tulisi mielestäni liottaa instrumentteja ihan desinfiointiliuoksessa tai hankkia uv-puhdistaja. Uunin ja imurin puhdistus on varmasti ihan riittävä noin kuten kerroit.- Puhdasta jälkee
Toivoinkin että juuri sinä vastaisit! =)
Olen kotiharrastelija. Pienen koulutuksenkin olen käynyt pari vuotta sitten.
Kynsiä teen muille noin parit-kolmet kuussa plus sitten omat kynnet.
Viilat ja puiset manikyyritikut annan aina asiakkaalle mukaan, ja muuten olenkin Neo Amiseptilla välineitä putsannut, juuri noin että suihkuttelen ja pyyhin vanulapuilla. Ja muuten kun teen kynsiä muille, niin käytän hengityssuojainta viilatessa sekä käsissä nitriilikumihanskoja, koska en halua allergisoitua näille aineille.
Tosiaan kun on jo koulutuksesta aikaa, niin halusin vähän verestää muistia.
Olisko sulla antaa vielä vinkkejä varpaidenkynsien geelaukseen sekä niiden huoltoon? =)
- faerieee_
Jos vaan jaksaa pestä viiloja ja haluaa säästää rahaa niin ei kannata antaa niitä asiakkaalle mukaan. :) Mulla on parhaimmat viilat 3 vuotta vanhoja ja edelleen ihan käyttökelpoisia kun on pesassut välillä pölyt pois. Viilan voi pestä ihan sillain, että valuttaa vesihanan alla, pieni tippa saippuaa ja kynsiharjalla kevyesti pyyhkäsee pinnan. Jos käyttää samoja viiloja useammalla ihmisellä niin ne voi sitten lopuksi pesun jälkeen suihkuttaa desinfiointiaineella ja jättää kuivahtamaan.
Varpaidenkynsien geelauksesta mulla ei ole mitään muuta kokemusta kun sen verran, että itsellä semmoset oli toissakesänä reilu kuukauden verran (otin studiossa, en tehnyt itse).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh801965Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971683- 1581270
- 59698
- 225697
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6656- 56600
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472