Menin uskontoon

ihminen1970

Olen ollut kahdessa kristinuskonnossa ja nyt menin kolmanteen. Miksi koen seurakunnan ahdistavaksi? Uskon raamatun sanomaan ja Jeesukseen pelastajanani. Olen aina ollut onnellisempi uskonnottomana uskovana kun seurakunnan jäsenenä.Pelkään julistustyötä ja en kovin hyvin tule toimeen ihmisten kanssa. Nyt kun ikääkin alkaa olemaan olen entistä kriittisempi asioiden suhteen ja se ei miellytä seurakuntaa. Neuvoja kaipaan!

19

234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • malka silmässäsi

      Ehkä sinua ahdistaa sellaisten ihmisten seura, jotka sokeasti uskovat omituisia väitteitä ilman mitään todisteita?

      Miksi muuten itse uskot?

    • LUOJANLUOMUS

      Turvaa Herraan Jeesukseen, älä ihmisiin. Ole vapaa Kristuksessa ja irtisanoudu kaikista ihmisperustaisista hapatuksista. Raamattu ilmoittaa, ettemme ole kenenkään ihmisen opetuksen tarpeessa, vaan Pyhä Henki ohjaa ja opastaa meitä Uskontaipaleellamme!
      Siunausta sinulle :)

    • raamatunlainauksia

      rukous:
      "valvokaa ja rukoilkaa, ettette joutuisi kiusaukseen; henki tosin on altis, mutta liha on heikko." Mark.14:38

      Kehotan anomaan rukouksessa sitä rohkeutta todistaa uskosta.

      "vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä." Gal.5:16

    • totuus kirvelee

      Ihminen1970 kyseessä on eräs kognitiivisen dissonanssin ilmenemismuoto.

      Kun käyt seurakunnassa, tarkastelet tietoisesti tai tiedostamatta sitä uskonkäsitystä ja jumalkuvaa jota kyseinen seurakunta viestii tilaisuuksissaan. Jälleen joko tiedostamatta tai tietoisesti vertaat kyseistä tietoa siihen, mitä olet itse oppinut maailmasta. Lisäksi vertaat kyseistä tietoa omaan jumalkäsitykseesi. Koet näissä asioissa ristiriitoja, ja se ahdistaa.

      Kun et käy seurakunnassa, mutta uskot jumalaan omalla tavallasi, ristiriita on huomattavasti miedompi. Hyvä esimerkki on se, että psykologisissa testeissä on osoitettu, että henkilön käsitys siitä mitä mieltä jumala on jostain asiasta, riippuu voimakkaasti mitä mieltä kyseinen ihminen itse on samasta asiasta. Jos ihmisen mieli muuttuu, muuttuu huomaamatta myös se, mitä ihminen mieltää jumalan ajattelevan kyseisestä asiasta. Näin ollen itsekseen uskominen on mukautuvampaa ja ristiriitaa todellisuuden ja uskonkäsitysten välille ei synny niin voimakkaana.

      • pyh!

        jep. ja tuo on tasan itsepetosta.

        Jumala on sellainen, jollainen Hän sanoo Raamatun kautta olevansa. Ei sellainen, millainen ihminen kuvittelee Hänen olevan.


    • Kanssa matkaaja

      Seurakuntia on monia mut usko on yksi. Jumala ei pakota ketään vasten tahtoaan
      ja kykyjä mihinkään, mut innokkaat ja fanatikot lietsovat, seurustele Jumalan kassa rukouksissa niinkuin puhuisit kaverillesi, ja huokaise Hänen puoleen. myöskin kannataa rukoillen tutkia raamattua ja katsoa löytyisikö talentille käyttöä, ja missä muodossa.

      Huomasitko otsikossa jotain outoa?

    • Uskonnollisuus etoo

      Uskontoa voi harjoittaa ilman uskoa. Usko ei myöskään kaipaa taakseen uskontoa. Uskonto on sääntöjä, kieltoja ja rituaaleja. Usko on rakkaus suhde Jeesukseen. Ymmärrättehän eron? Uskonnollisuus on sielullista suorittamista, jota ohjaa uskonnollisuuden henget, eli demonit.

    • Sinua siunaten:
    • Hei !

      Oletko kunnolla kysynyt Herralta, että missä on paikkasi ja mikä on tehtäväsi ?

      Siis kerron itsestäni, eli olen ollut uskossa jo 13 vuotiaasta asti, nyt ikää 50 v,
      kuuluin vanhempieni (tapauskovia) kautta lutherilaisiin, erosin lutherilaisista
      kun kasvoin aikuiseksi ja totesin että siellä ei toimita kuten Sana opettaa.

      Olen sen jälkeen käynyt tutustumassa moniin eri kristittyihin yhteisöihin, mutta en ole kokenut voivani liittyä mihinkään niihin, en edes seurakuntien ulkopuolisiin ryhmiin,
      ja monissa krist yhteisöissä olen todennut paljon epä raamatullista, eli itse kussakin on jotakin pielessä, tai sitten kyseinen ryhmä ei etsi Totuutta nöyränä ja puhtaasta sydämestä, tämä asia on nähdäkseni kaikkein tärkein peruste:

      2. Tim. 2:22
      Pakene nuoruuden himoja, harrasta vanhurskautta, uskoa, rakkautta, rauhaa niiden kanssa, jotka huutavat avuksensa Herraa puhtaasta sydämestä.

      No, olen kuitenkin sitä mieltä, että Herra kasvattaa ja kouluttaa uskovia joka puolella ja jossain kohta Hän yhdistää sitten ne uskovat ja sitten toimimme ja rakennumme yhdessä, mutta vielä siis ei ole ollut Herran aika, ainakaan minun kohdallani liittyä tai kuulua mihinkään.

      Eli minun nähdäkseni kun on alettu ITSE rakentamaan, ei sekään siis toimi, eli uskovien yhteys ilman rajoja eli "seurakuntia" ja kirkkokuntia eli minun nähdäkseni puolueita.

      Siis on perustettu yhä lisää puolueita myös nykyisten ulkopuolelle.

      Pää pointti minun kohdallani on ollut se, että en liity mihinkään, jos ei Herra siihen kehoita, en lähde tekemään Jumalan työtä muiden yhteydessä, jos ei Herra siihen kehoita ja asiaa minulle varmista, eli odotan Herraa ja Hänen aikaansa ja Hänen asettamistaan ja yhdistämistään, en siis kiirehdi ennen aikojaan enkä mihinkään siis "hyvään" liity sillä odotan sitä parasta Herralta. Sillä olen oppinut, että ns. hyvä on usein parhaan vastakohta tai este sen parhaan saavuttamiselle.

      Siis ohjeeni on, että kysy ja hae varmistusta Herralta. älä luota ihimisiin, älä edes itseesi, kyllä Herra johdattaa sinut aikanaan oikeaan pyhien yhteyteen!

      On sanottava, että ei ole mukavaa olla yksin, kuten itsekin olen ollut jo pitkään, mutta sekin on kasvattanut minua, tai siis Herra on kasvattanut minusta itsenäistä sen kautta, eli kohti aikuisuutta ja omilla jaloilla seisomaan, eli että en enää turvaa väärin ihmisiin vaan yksin Herraan.

      Moni voi sinulle sanoa ja syyllistää, kuten minua on syyllistetty, että Sana kehoittaa kuulumaan ja osallistumaan seurakunnan kokouksiin ja pyhien yhteyteen, mutta en ota enää sitäkään itseeni, sillä ennemmin tulee kuunnella ja totella Herraa kuin ihmisiä:

      Ap. t. 5:29
      Mutta Pietari ja muut apostolit vastasivat ja sanoivat: "Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä.

      Ja vaikka siis on totta se, että pyhien yhteys on tavoitteemme, niin kaiken meidän elämämme tulee mennä Jumalan tahdossa ja johdossa ja Hänen aikataulussaan, ja minunkaan syyni ei ole se, että uskovat suomessa eivät ole vielä kasvaneet Hengellisiksi aikuisiksi vaan monessa yhteydessä jopa johdossa ovat lapset, ja lapsi ei voi eikä kykene kunnolla auttamaan toisia aikuisuuteen, sillä ei itsekään ole sitä vielä saavuttanut.

      Kuinka siis voi kertoa Tien, jos ei itse ole JO sitä kulkenut, ja tästä asiasta siis
      johtuu se, että moni krist yhteisö toimii väärin ja se sydämen asenne juuri on väärä jopa johtajilla eli vanhimmilla, ja siten koko toiminta on pielessä sen kautta ja toimitaan monessa kohtaa väärin seurakuntalaisia kohtaan.

      Mutta nyt tuli jo ehkä liikaakin tietoa, mutta se siis on tärkeintä, että etsit Herran tahtoa ja johdatusta näiden seurakuntiin kuulumisien ja liittymisien suhteen, eli hae Herralta omakohtainen varmistus, ja jos et sitä saa, älä liity vaan käy vaikka vain tutustumassa niihin, niin tiedät ja opit käytännössä sen mitä niiden toiminta ja toimintaperusteet ovat.

      Herramme Jeesus sinua johdattakoon kaikessa, ja Hän sen tekee, kunhan annat Hänen sen vapaasti tehdä !

      Siunauksin: vr62

      • Hei !

        Huomasin, että ketju onkin jo vanha joten ehkä aloittaja onkin löytänyt jo
        vastaukset itse, mutta ehkä edellinen piti jakaa muille ?

        Siunauksin: vr62


      • Secret?
        vr62 kirjoitti:

        Hei !

        Huomasin, että ketju onkin jo vanha joten ehkä aloittaja onkin löytänyt jo
        vastaukset itse, mutta ehkä edellinen piti jakaa muille ?

        Siunauksin: vr62

        >>>>Huomasin, että ketju onkin jo vanha joten ehkä aloittaja onkin löytänyt jo
        vastaukset itse, mutta ehkä edellinen piti jakaa muille ?>>>>

        Hei vr62! Kiitos viestistäsi, ehkä se todellakin oli tarkoitettu muille kuten esim minulle.
        Olen nimittäin pohtinut tässä juuri tätä kysymystä että mihin seurakuntaan/kirkkokuntaan kuulun vai kuulunko mihinkään? Olen ev-lut kirkon jäsen ja vasta uskoon tullut.
        Enkä voi kuin itkeä koska ev-lut kirkko tuntuu olevan satanistien tyyssija vapaamuurari ja liberaalipappeineen! En halua kuulua jehoviin, mormoneihin, helluntailaisiin ym muihinkaan hihhulilahkoihin. Puhumattakaan skientologeista, kabbalauskoisista, muslimeista ym....
        Uskon Jeesukseen Kristukseen koska Hän ON todellinen, elävä. Ihan sama mitä muut ajattelevat minusta, tiedän mistä puhun ja niin tietää myös Jumala.

        Ev-lut kirkossa eivät papit usko evankeliumeihin ja muutenkin siellä tuntuu olevan vaikka minkälaista hörhöä pappina ja piispana. Hyvänä esimerkkinä arkkipiispa joka ei edes vaivaannu vastaamaan ihmisille että miten on mahdollista tuollaisen muurarisaastan levittäminen kirkkoon? Tai miten on mahdollista että piispatar on antamassa kirkkoja muslimeiden käyttöön? Tai miten on mahdollista että kirkkoherra antaa kirkon näyttämöksi tuollaiselle nykysaastaesitykselle?

        Katolinen kirkko alkaa tuntua järkevämmältä vaihtoehdolta. Ilmeisesti siellä on Raamattukin pysynyt suht samana ilman "kirkkouudistuksia"....Mutta en ole varma siitäkään... En siis oikeasti tiedä enää mihin kuulun!!!

        Koska en tunne Raamattua vielä kokonaan niin kysynkin onko Raamatun mukaan pakko kuulua johonkin kirkkokuntaan vai onko sallittua olla kuulumatta?

        Siunausta myös sinulle!


      • Secret? kirjoitti:

        >>>>Huomasin, että ketju onkin jo vanha joten ehkä aloittaja onkin löytänyt jo
        vastaukset itse, mutta ehkä edellinen piti jakaa muille ?>>>>

        Hei vr62! Kiitos viestistäsi, ehkä se todellakin oli tarkoitettu muille kuten esim minulle.
        Olen nimittäin pohtinut tässä juuri tätä kysymystä että mihin seurakuntaan/kirkkokuntaan kuulun vai kuulunko mihinkään? Olen ev-lut kirkon jäsen ja vasta uskoon tullut.
        Enkä voi kuin itkeä koska ev-lut kirkko tuntuu olevan satanistien tyyssija vapaamuurari ja liberaalipappeineen! En halua kuulua jehoviin, mormoneihin, helluntailaisiin ym muihinkaan hihhulilahkoihin. Puhumattakaan skientologeista, kabbalauskoisista, muslimeista ym....
        Uskon Jeesukseen Kristukseen koska Hän ON todellinen, elävä. Ihan sama mitä muut ajattelevat minusta, tiedän mistä puhun ja niin tietää myös Jumala.

        Ev-lut kirkossa eivät papit usko evankeliumeihin ja muutenkin siellä tuntuu olevan vaikka minkälaista hörhöä pappina ja piispana. Hyvänä esimerkkinä arkkipiispa joka ei edes vaivaannu vastaamaan ihmisille että miten on mahdollista tuollaisen muurarisaastan levittäminen kirkkoon? Tai miten on mahdollista että piispatar on antamassa kirkkoja muslimeiden käyttöön? Tai miten on mahdollista että kirkkoherra antaa kirkon näyttämöksi tuollaiselle nykysaastaesitykselle?

        Katolinen kirkko alkaa tuntua järkevämmältä vaihtoehdolta. Ilmeisesti siellä on Raamattukin pysynyt suht samana ilman "kirkkouudistuksia"....Mutta en ole varma siitäkään... En siis oikeasti tiedä enää mihin kuulun!!!

        Koska en tunne Raamattua vielä kokonaan niin kysynkin onko Raamatun mukaan pakko kuulua johonkin kirkkokuntaan vai onko sallittua olla kuulumatta?

        Siunausta myös sinulle!

        Hei Seacret !

        Raamattu ei opeta missään, että tulee kuulua nykyisiin "seurakuntiin" tai kirkkokuntiin.

        Siis raamattu opettaa näin:

        1. Korinttolaiskirje 1
        11 Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
        12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".
        13 Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?

        Siis tuossa Paavali varoittaa siitä, mikä nyt on toteutunut, eli Kristus on jaettu, kun on eri lahkoja ja puolueita ja ne keskenään tappelevat vain, vaikka pitäisi rakentaa ja rakentua yhdessä.

        Siis raamattu opettaa, että Seurakuntaan liitytään uskoon tulemalla, eli se tarkoittaa paikallisseurakuntaa, ja sen taas muodostavat siis sen kyseisen paikkakunnan uudesti syntyneet uskovat.

        Raamattu ei opeta missään, että tulee kuulua noihin puolueisiin, siis vertaa esim. Lutherilaisuus, siis Lutherin puolue, ja näitä on siis määrättömästi eli se Seurakunta jakaantuu ja Kristus eli Kristuksen ruumis eli Seurakunta on jaettu vastoin Paavalin opetusta ja ohjetta.

        Tämä jakaantuminen tapahtuu jonkun henkilön tai ryhmän opetukseen liittyvien
        oppien kautta ja vuoksi, ja jokaisella kristillisellä ryhmällä on omasta mielestään ainoa oikea oppi ja opetus, ja sehän on mahdotonta, sillä ryhmiä on kymmenittäin, ja kaikilla osin ainakin toisistaan eroava opetus.

        Meidän tulisi siis löytää paikallinen Seurakunta eli uudestisyntyneet uskovat ja alkaa rakentua yhdessä ilman noita puolueita ja lahkoja, mutta monella paikkakunnalla tämä ei vielä ole alkanut toteutua.

        Siis vielä sanon sinulle, että sinä kuulut JO Seurakuntaan eli Kristuksen ruumiiiseen, ja siten ei enää tarvitse liittyä yhtään mihinkään, vaikka moni ryhmä haluaakin sinun liittyvän ja jopa voi siihen yrittää jotenkin ikäänkuin pakottaakin.

        Siis vaikkapa Helluntailaiset, heissä näkyy tämä asia selvästi, eli heidän "seurakuntaansa" ei kuulu jos ei ole käynyt vesikasteella ja sen kautta ole osin tullut otetuksi "seurakuntaan", tämän lisäksi uskovan tulisi vielä ruveta rekisteröidyn yhdistyksen jäseneksi, ja vasta sitten ja noiden toimien kautta voit kuulua siis siihen "seurakuntaan" vaikka MISSÄÄN Sanassa ei opeteta eikä kehoiteta näin toimimaan, vaan uskova liittyy siis Seurakuntaan JO uudestisyntymässään.

        Itse olen tässä tilanteessa, jossa Herra ei ole johdattanut vielä uskovien paikalliseen yhteyteen, käynyt "vierailuilla" noissa puolueissa, ja tutkinut niitä ja tutustunut niihin, mutta en ole voinut enkä saanut liittyä mihinkään ryhmään tai "seurakuntaan" eli puolueeseen ja siten olen pitkälti rakentunut uskovien
        kanssa eri foorumeilla, kun mutta yhteyttä siis ei VIELÄ ole löytynyt .

        Mutta luotan siihen siis omalla kohdallani, että kaikki aikanaan, ja toisaalta ainakin minun on pitänyt olla yksinkin, eli kasvaa "ulkopuolella" leirin, siis samoin kuin moni raamatun uskova on viety yksinäisyyteen tai vankeuteen sun muuhun, ja niiden kautta heitä on Herra kasvattanut ja valmistanut tulevia tehtäviä varten.

        Siis moni puolueessa oleva painostaa siihen, että tulee kuulua johonkin edes, mutta siinä ei huomioida sitä, että Herra välillä ja joidenkin kohdalla itse asiassa johdattaa yksinäisyyteen kasvamaan siis, eli itse kullakin voi olla aikoja jolloin on Jumalan tarkoitus olla yksikseenkin, eli sellainen yleistäminen, että uskovien tulee kuulua johonkin ryhmään on väärää toimintaa, eli tulee enemmän kuunnella Jumalaa kuin ihmisiä, ja odottaa Herran johdatusta ja aikaa näissä Seurakunta asioissakin.

        Siis turvaa sinäkin Herraan, ja hae omakohtainen varmistus sen suhteen, mikä on sinun henk koht tiesi ja paikkasi ja myös sen Herran suunnitelman aikataulu.

        Siunausta sinulle Secret Tiellesi !


      • ei me vaan Herra
        Secret? kirjoitti:

        >>>>Huomasin, että ketju onkin jo vanha joten ehkä aloittaja onkin löytänyt jo
        vastaukset itse, mutta ehkä edellinen piti jakaa muille ?>>>>

        Hei vr62! Kiitos viestistäsi, ehkä se todellakin oli tarkoitettu muille kuten esim minulle.
        Olen nimittäin pohtinut tässä juuri tätä kysymystä että mihin seurakuntaan/kirkkokuntaan kuulun vai kuulunko mihinkään? Olen ev-lut kirkon jäsen ja vasta uskoon tullut.
        Enkä voi kuin itkeä koska ev-lut kirkko tuntuu olevan satanistien tyyssija vapaamuurari ja liberaalipappeineen! En halua kuulua jehoviin, mormoneihin, helluntailaisiin ym muihinkaan hihhulilahkoihin. Puhumattakaan skientologeista, kabbalauskoisista, muslimeista ym....
        Uskon Jeesukseen Kristukseen koska Hän ON todellinen, elävä. Ihan sama mitä muut ajattelevat minusta, tiedän mistä puhun ja niin tietää myös Jumala.

        Ev-lut kirkossa eivät papit usko evankeliumeihin ja muutenkin siellä tuntuu olevan vaikka minkälaista hörhöä pappina ja piispana. Hyvänä esimerkkinä arkkipiispa joka ei edes vaivaannu vastaamaan ihmisille että miten on mahdollista tuollaisen muurarisaastan levittäminen kirkkoon? Tai miten on mahdollista että piispatar on antamassa kirkkoja muslimeiden käyttöön? Tai miten on mahdollista että kirkkoherra antaa kirkon näyttämöksi tuollaiselle nykysaastaesitykselle?

        Katolinen kirkko alkaa tuntua järkevämmältä vaihtoehdolta. Ilmeisesti siellä on Raamattukin pysynyt suht samana ilman "kirkkouudistuksia"....Mutta en ole varma siitäkään... En siis oikeasti tiedä enää mihin kuulun!!!

        Koska en tunne Raamattua vielä kokonaan niin kysynkin onko Raamatun mukaan pakko kuulua johonkin kirkkokuntaan vai onko sallittua olla kuulumatta?

        Siunausta myös sinulle!

        Mutta eikö se lopullinen pointti olekin, ei täällä missään ole täydellistä poppoota. Tulee aika" toinen otetaan toinen jätetään".Myös luterilaisessa kirkossa ON uudestisyntyneitä ihania pappeja ja työntekijöitä. Eikö Jeesuskin mennyt synagookaan, vaikka Hänkin joskus joutui sanomaan" Te ootte isästä pe.......tä" EI KUKAAN ole täydellinen, ainoastaan yksi oli, Hän joka täytti lain, vain Hänen täydellisyyteen saamme turvata. Älkäämme ajatelko itsestämme jotain liikoja, sillä vain Hän on armollinen ja laupias, joka Häneen turvaa saa levon.


      • ei me vaan Herra kirjoitti:

        Mutta eikö se lopullinen pointti olekin, ei täällä missään ole täydellistä poppoota. Tulee aika" toinen otetaan toinen jätetään".Myös luterilaisessa kirkossa ON uudestisyntyneitä ihania pappeja ja työntekijöitä. Eikö Jeesuskin mennyt synagookaan, vaikka Hänkin joskus joutui sanomaan" Te ootte isästä pe.......tä" EI KUKAAN ole täydellinen, ainoastaan yksi oli, Hän joka täytti lain, vain Hänen täydellisyyteen saamme turvata. Älkäämme ajatelko itsestämme jotain liikoja, sillä vain Hän on armollinen ja laupias, joka Häneen turvaa saa levon.

        Hei !

        Kysyit paljon, eli aihe on laaja, ja kirjoittelen joitakin kokemuksiini perustuvia pointteja siitä !

        Ensinkin meistä uudestisyntyneistä jokainen syntyy johonkin "kotiin" eli seurakuntaan tai kirkkokuntaan tai sitten jopa niiden ulkopuolelle, ikäänkuin orvoksi kadulle.

        No kukaan ei päätä tai valitse sitä perhettä silloin, ja siinä kasvetaan ja sitä pidetään usein hyvänä ja oikeana kaikin puolin, kun ei vielä muusta tiedetä.

        Mutta kun uskova kasvaa ja oppii Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta tietämään mikä on Totuus Sanan eri kohdissa, niin silloin monelle tulee eteen valinta, eli voiko olla sellaisessa seurakunnassa tai kirkkokunnassa tai muussa pyhien yhteydessä, joka ei toimikaan Sanan opetuksen mukaan, ja silloin jokaisen n ITSE valittava voiko olla mukana itse toteamassaan väärssä toiminnassa enää, vai tuleeko Sanan ohjeen mukaan poistua:

        Kirje Titukselle 3
        10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
        11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.

        2. Korinttolaiskirje 6
        14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
        15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
        16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
        17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".

        Siis ensinkin, Seurakunta on pyhien ja vain pyhien yhteys, eli Hengestä syntyneiden eli ns, uudestisyntyneiden yhteys, siihen ei tulisi kuulua uudestisyntymättömiä siis, se vain ei toimi eikä ole Herran tahdon mukaista.

        Jo vanha liitto puhui kuvana asiasta, eli vain juutalaiseksi syntynyt kuului kansaan, ja muista piti pysyä erillään, jopa niin, että ei tullut ottaa vaimoa tai miestä pakanoiden joukosta.

        Käytännössä Seurakunta ei toimi siksi noiden kahden ryhmän yhdistelmänä, että uskovan ainakin tulisi olle sitoutunut vaeltamaan Rakkaudessa joka siis antaa itsestään, sen sijaan uudestisyntymätön ei ole päätöstä ja lupausta Herralle edes tehnyt ja siten tämä elää itsekkyydessä, ja siis TÄYSIN lihan mukaan, eli on käytännössä omien halujensa ja himojensa vietävänä, eikä hän siis pyhity tai puhdistu, koska Henkeä ei ole joka sen pyhityksen saisi aikaan.

        Näin ollen käy kuten minulle hajonneessa avioliitossani, eli exäni hyväksikäytti minua surutta, enkä voinut edes vaatia häntä noudattamaan Sanan opetusta ja toimimaan rakkaudessa, eli toinen antoi ja toinen oli kuin pohjaton kaivo johon vain upposi kaikki, eikä oikein mitään sieltä saanut.

        Siis näin käytännössä käy "seurakunnissa" ja kirkkokunnissa, kuten lutherilaisuus, kun siihen kuuluu siis uskovia ja uskosta osattomia.

        jatkuu..


      • vr62 kirjoitti:

        Hei !

        Kysyit paljon, eli aihe on laaja, ja kirjoittelen joitakin kokemuksiini perustuvia pointteja siitä !

        Ensinkin meistä uudestisyntyneistä jokainen syntyy johonkin "kotiin" eli seurakuntaan tai kirkkokuntaan tai sitten jopa niiden ulkopuolelle, ikäänkuin orvoksi kadulle.

        No kukaan ei päätä tai valitse sitä perhettä silloin, ja siinä kasvetaan ja sitä pidetään usein hyvänä ja oikeana kaikin puolin, kun ei vielä muusta tiedetä.

        Mutta kun uskova kasvaa ja oppii Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta tietämään mikä on Totuus Sanan eri kohdissa, niin silloin monelle tulee eteen valinta, eli voiko olla sellaisessa seurakunnassa tai kirkkokunnassa tai muussa pyhien yhteydessä, joka ei toimikaan Sanan opetuksen mukaan, ja silloin jokaisen n ITSE valittava voiko olla mukana itse toteamassaan väärssä toiminnassa enää, vai tuleeko Sanan ohjeen mukaan poistua:

        Kirje Titukselle 3
        10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
        11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.

        2. Korinttolaiskirje 6
        14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
        15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
        16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
        17 Sentähden: "Lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra, älkääkä saastaiseen koskeko; niin minä otan teidät huostaani
        18 ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".

        Siis ensinkin, Seurakunta on pyhien ja vain pyhien yhteys, eli Hengestä syntyneiden eli ns, uudestisyntyneiden yhteys, siihen ei tulisi kuulua uudestisyntymättömiä siis, se vain ei toimi eikä ole Herran tahdon mukaista.

        Jo vanha liitto puhui kuvana asiasta, eli vain juutalaiseksi syntynyt kuului kansaan, ja muista piti pysyä erillään, jopa niin, että ei tullut ottaa vaimoa tai miestä pakanoiden joukosta.

        Käytännössä Seurakunta ei toimi siksi noiden kahden ryhmän yhdistelmänä, että uskovan ainakin tulisi olle sitoutunut vaeltamaan Rakkaudessa joka siis antaa itsestään, sen sijaan uudestisyntymätön ei ole päätöstä ja lupausta Herralle edes tehnyt ja siten tämä elää itsekkyydessä, ja siis TÄYSIN lihan mukaan, eli on käytännössä omien halujensa ja himojensa vietävänä, eikä hän siis pyhity tai puhdistu, koska Henkeä ei ole joka sen pyhityksen saisi aikaan.

        Näin ollen käy kuten minulle hajonneessa avioliitossani, eli exäni hyväksikäytti minua surutta, enkä voinut edes vaatia häntä noudattamaan Sanan opetusta ja toimimaan rakkaudessa, eli toinen antoi ja toinen oli kuin pohjaton kaivo johon vain upposi kaikki, eikä oikein mitään sieltä saanut.

        Siis näin käytännössä käy "seurakunnissa" ja kirkkokunnissa, kuten lutherilaisuus, kun siihen kuuluu siis uskovia ja uskosta osattomia.

        jatkuu..

        jatkoa...

        Se mitä kirjoitat, että sielläkin on uskovia, sen voin allekirjoittaa, olen nimittäin tutustunut Herran johtamana toimintaansa, ja Herra avasi silmäni näkemään, että jokaisessa ryhmässä ja "seurakunnassa" voi olla uskovia, mutta sitä vain itse ihmettelen, kun joudun opetuksessa ja toiminnassa näkemään niin paljon Sanan vastaista, että kuinka ne uskovat voivat olla ja toimia siellä sillä itse näen asian siten, että jos on joukossa, joka toimii väärin, niin olen silloin itse osallisena siihen toimintaan, tästäkin Sana varoittaa.

        . Joh. 1: Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.
        10 Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi;
        11 sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa.

        1. Tim. 5:22
        Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana.

        Eli pitää huolehtia myös omasta puhtaudesta, ja varoa, että ei tule osalliseksi muiden synteihin.

        Suomen laki, joka ennen pitkälti perustui raamatun sanaan, sanoo, että jos joku tekee rikosta ja toinen on vain vierellä, puuttumatta siihen ja estämällä sitä, joutuu ihan samasta rikoksesta syytetyksi, vaikka siis ei itse sitä tee, mielestäni tämä kertoo paljon, ja siten jos jossain seurakunnassa toiminta on väärää, niin siitä pitäisi huomauttaa ja pyytää korjaamaan, ja jos sitä ei haluta tehdä, niin silloin tulee ne ohjeet eteen, eli on Herran edessä tutkittava voiko olla enää siinä yhteisössä?

        Täydellisiä meidän ei tule olla, mutta nöyryyttä tulee olla tutkia jos kehoitetaan, ja korjata toiminta, jos siihen Sanan opetuksen mukaan on aihetta.

        Mutta jos siis ei tutkita, ja pyritä Totuuteen ja oikeaan toimintaan sen kautta, ja sen ratkaisun siis tekevät srk:n vanhimmat, niin silloin tulee miettiä, että missä oikein on mukana ja pyrkiä etsimään tämän ohjeen mukaista pyhien yhteyttä:

        2. Tim. 2:22
        Pakene nuoruuden himoja, harrasta vanhurskautta, uskoa, rakkautta, rauhaa niiden kanssa, jotka huutavat avuksensa Herraa puhtaasta sydämestä.

        Siis puhtaasta sydämestä, eli Totuuden etsimisen innolla varustettujen pyhien, joilla on nöyryyttä ja halua todella etsiä se Totuus ja kaikin voimin pyrkiä siihen ja sen kautta myös oikeaan toimintaan eli tekoihin ja käytännön toimiin.

        Ja tuosta mitä kirjoitat Jeesuksesta, Hän KÄVI niissä synagoogissa OPETTAMASSA, eli vanhimman tehtävässä, eikä siis vanhinten alaisena ja heidän oppejaan imien, ja koska ne opit olivat niin vääriä, niin Herramme varoitti monesti opetuslapsiaan:

        Matt. 16:6
        Ja Jeesus sanoi heille: "Varokaa ja kavahtakaa fariseusten ja saddukeusten hapatusta".
        Matt. 16:11
        Kuinka te ette käsitä, etten minä puhunut teille leivästä? Vaan kavahtakaa fariseusten ja saddukeusten hapatusta."
        Matt. 16:12
        Silloin he ymmärsivät, ettei hän käskenyt kavahtamaan leivän hapatusta, vaan fariseusten ja saddukeusten oppia.

        Tässä on taas yksi syy miksi pitäisi pysyä pois sellaisista krist yhteisöistä, jotka itse Pyhältä Hengeltä saamansa opetuksen mukaan julistavat jotain hapatusta.

        Toivottavasti et luokkaannut, minä siis vain kerroin omiin kokemuksiini perustuen omat näkemykseni asiasta, ja tässä kuitenkin oli vasta osa siitä, mutta eiköhän tämä riitä tällä kertaa ?

        Siunaten: vr62


      • vr62 kirjoitti:

        jatkoa...

        Se mitä kirjoitat, että sielläkin on uskovia, sen voin allekirjoittaa, olen nimittäin tutustunut Herran johtamana toimintaansa, ja Herra avasi silmäni näkemään, että jokaisessa ryhmässä ja "seurakunnassa" voi olla uskovia, mutta sitä vain itse ihmettelen, kun joudun opetuksessa ja toiminnassa näkemään niin paljon Sanan vastaista, että kuinka ne uskovat voivat olla ja toimia siellä sillä itse näen asian siten, että jos on joukossa, joka toimii väärin, niin olen silloin itse osallisena siihen toimintaan, tästäkin Sana varoittaa.

        . Joh. 1: Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.
        10 Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi;
        11 sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa.

        1. Tim. 5:22
        Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana.

        Eli pitää huolehtia myös omasta puhtaudesta, ja varoa, että ei tule osalliseksi muiden synteihin.

        Suomen laki, joka ennen pitkälti perustui raamatun sanaan, sanoo, että jos joku tekee rikosta ja toinen on vain vierellä, puuttumatta siihen ja estämällä sitä, joutuu ihan samasta rikoksesta syytetyksi, vaikka siis ei itse sitä tee, mielestäni tämä kertoo paljon, ja siten jos jossain seurakunnassa toiminta on väärää, niin siitä pitäisi huomauttaa ja pyytää korjaamaan, ja jos sitä ei haluta tehdä, niin silloin tulee ne ohjeet eteen, eli on Herran edessä tutkittava voiko olla enää siinä yhteisössä?

        Täydellisiä meidän ei tule olla, mutta nöyryyttä tulee olla tutkia jos kehoitetaan, ja korjata toiminta, jos siihen Sanan opetuksen mukaan on aihetta.

        Mutta jos siis ei tutkita, ja pyritä Totuuteen ja oikeaan toimintaan sen kautta, ja sen ratkaisun siis tekevät srk:n vanhimmat, niin silloin tulee miettiä, että missä oikein on mukana ja pyrkiä etsimään tämän ohjeen mukaista pyhien yhteyttä:

        2. Tim. 2:22
        Pakene nuoruuden himoja, harrasta vanhurskautta, uskoa, rakkautta, rauhaa niiden kanssa, jotka huutavat avuksensa Herraa puhtaasta sydämestä.

        Siis puhtaasta sydämestä, eli Totuuden etsimisen innolla varustettujen pyhien, joilla on nöyryyttä ja halua todella etsiä se Totuus ja kaikin voimin pyrkiä siihen ja sen kautta myös oikeaan toimintaan eli tekoihin ja käytännön toimiin.

        Ja tuosta mitä kirjoitat Jeesuksesta, Hän KÄVI niissä synagoogissa OPETTAMASSA, eli vanhimman tehtävässä, eikä siis vanhinten alaisena ja heidän oppejaan imien, ja koska ne opit olivat niin vääriä, niin Herramme varoitti monesti opetuslapsiaan:

        Matt. 16:6
        Ja Jeesus sanoi heille: "Varokaa ja kavahtakaa fariseusten ja saddukeusten hapatusta".
        Matt. 16:11
        Kuinka te ette käsitä, etten minä puhunut teille leivästä? Vaan kavahtakaa fariseusten ja saddukeusten hapatusta."
        Matt. 16:12
        Silloin he ymmärsivät, ettei hän käskenyt kavahtamaan leivän hapatusta, vaan fariseusten ja saddukeusten oppia.

        Tässä on taas yksi syy miksi pitäisi pysyä pois sellaisista krist yhteisöistä, jotka itse Pyhältä Hengeltä saamansa opetuksen mukaan julistavat jotain hapatusta.

        Toivottavasti et luokkaannut, minä siis vain kerroin omiin kokemuksiini perustuen omat näkemykseni asiasta, ja tässä kuitenkin oli vasta osa siitä, mutta eiköhän tämä riitä tällä kertaa ?

        Siunaten: vr62

        Hei !

        Huomasin virheen edellisessä kirjoituksessani, minulla on vakava luki häiriö ja siksi väillä jää innostuksissa jopa sanoja ja osia aiheesta kirjoittamatta ja siten asia vääristyy, kuten nyt edellisessä viestissä, ikävä kyllä, ja pyydän sitä anteeksi !!!

        Siis kirjoitin näin tuossa lopussa:

        "Tässä on taas yksi syy miksi pitäisi pysyä pois sellaisista krist yhteisöistä, jotka itse Pyhältä Hengeltä saamansa opetuksen mukaan julistavat jotain hapatusta."

        Mutta koko homma on siis väärin ja piti kirjoittaa, että:

        Tässä on taas yksi syy miksi pitäisi pysyä pois sellaisista krist yhteisöistä, jotka järjen päätelmien kautta ja muilta saamiensa itse tarkistamattomien opetuksen mukaan julistavat jotain hapatusta.

        Siis ilman Herran apua ja Hengen opetusta saatujen "mutujen" perusteella ihmis mielellä päääteltyne oppien mukaan !

        2. Kor. 10:5
        Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle

        Tämä on meille itse kullekin ihan perus asiaa, eli meillä kullakin on taipumus tähän, mutta sen vuoksi juuri tulee tulla Jumalan opettamiksi, eli Pyhän Hengen opettaman Sanan kautta tulee tavoitella sitä todellista Totuutta joka on yksin siis Kristuksessa joka on siis Sana:

        Joh. 6:45
        Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.

        Joh. 16:7
        Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän.

        Joh. 14:26
        Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

        Ja siksi voi olla nykyään jopa hyväksi olla ja kasvaa vaikka yksin Herran kanssa ja
        sillä silloin säätsyy paljolta eksytykseltä ja väärältä ja olipa palvelus tehtävämme mikä tahansa, meidän kunkin tulee kasvaa täys ikäisiksi Hengellisesti ja se tehdään yksin ei venhemman kanssa kuin ehkä alku vaiheessa.

        Eli ei voi kävellä omin jaloin, jos ei päästä irti ja ole ilman tukea !

        Siis kullekin tulisi tulla aika, jolloin on aika itsenäistyä ja luopua "vanhempien" avusta ja tuesta ja itsenäistyä, mutta tähän ei "seurakunnissa" kehoiteta tai kannusteta, sillä silloin perhe hajoaa, mutta sehän onkin tarkoitus, eli kasvaa aikuiseksi ja perustaa oma perhe ja kasvattaa itse lapsia.

        Nyt "seurakunnissa" näyttää olevan vallalla se tyyli, että lapset pidetään ja halutaan pitää kotona, eikä ole tarkoituskaan opastaa aikuisuuteen.

        Tosin kuinka voi opastaa ja ohjata toista jos itsekään ei ole vielä aikuinen, eli yhä on saavuttamatta oma aikuisuus, se on mahdotonta tiedän sen !

        Se jo kertoo edellisen kirjoittajan viestistä sen kasvamattomuuden, että ollaan paimenia ja opettajia, mutta ei itse ole tutkittu asioita, vaan ollaan yhä muiden oppien ja opetusten alla, eikä uskalleta edes pistää hanttiin jos vanhemmat opettavat ihan väärin.

        Kasvamattomuus siis näkyy opillisesti ja sen kautta käytännön toimissa, niihin vääriin toimiin ei oppinut voi osallistua, pitää joko korjata asiat tai väistyä itse pois Sanan opetuksen mukaan !

        Tiedän kokemuksesta, että se ei ole helppoa, mutta omantunnon ja varsinkin sen mukaan mitä on oppinut Hengen opetuksessa on toimittava, siis kuten Sana sanoo selvästi:

        Ap. t. 5:29
        Mutta Pietari ja muut apostolit vastasivat ja sanoivat: "Enemmän tulee totella Jumalaa kuin ihmisiä.


      • katolilainen
        Secret? kirjoitti:

        >>>>Huomasin, että ketju onkin jo vanha joten ehkä aloittaja onkin löytänyt jo
        vastaukset itse, mutta ehkä edellinen piti jakaa muille ?>>>>

        Hei vr62! Kiitos viestistäsi, ehkä se todellakin oli tarkoitettu muille kuten esim minulle.
        Olen nimittäin pohtinut tässä juuri tätä kysymystä että mihin seurakuntaan/kirkkokuntaan kuulun vai kuulunko mihinkään? Olen ev-lut kirkon jäsen ja vasta uskoon tullut.
        Enkä voi kuin itkeä koska ev-lut kirkko tuntuu olevan satanistien tyyssija vapaamuurari ja liberaalipappeineen! En halua kuulua jehoviin, mormoneihin, helluntailaisiin ym muihinkaan hihhulilahkoihin. Puhumattakaan skientologeista, kabbalauskoisista, muslimeista ym....
        Uskon Jeesukseen Kristukseen koska Hän ON todellinen, elävä. Ihan sama mitä muut ajattelevat minusta, tiedän mistä puhun ja niin tietää myös Jumala.

        Ev-lut kirkossa eivät papit usko evankeliumeihin ja muutenkin siellä tuntuu olevan vaikka minkälaista hörhöä pappina ja piispana. Hyvänä esimerkkinä arkkipiispa joka ei edes vaivaannu vastaamaan ihmisille että miten on mahdollista tuollaisen muurarisaastan levittäminen kirkkoon? Tai miten on mahdollista että piispatar on antamassa kirkkoja muslimeiden käyttöön? Tai miten on mahdollista että kirkkoherra antaa kirkon näyttämöksi tuollaiselle nykysaastaesitykselle?

        Katolinen kirkko alkaa tuntua järkevämmältä vaihtoehdolta. Ilmeisesti siellä on Raamattukin pysynyt suht samana ilman "kirkkouudistuksia"....Mutta en ole varma siitäkään... En siis oikeasti tiedä enää mihin kuulun!!!

        Koska en tunne Raamattua vielä kokonaan niin kysynkin onko Raamatun mukaan pakko kuulua johonkin kirkkokuntaan vai onko sallittua olla kuulumatta?

        Siunausta myös sinulle!

        Secret?

        Oikeata kirkkoa monet etsivät. Kannattaa muistaa, että mikään ihmisten ryhmä ei ole täydellinen, olihan jo Jeesuksen opetuslasten joukossa Juudas, petturi.

        Etene rauhassa rukoillen. Minä olen päätynyt katoliseen kirkkoon, koska se on vakaa. Siellä uskotaan apostoleiden opetuksen mukaan ja opetetaan perinteistä moraalia. Papit ovat esimerkillisiä. Hengellinen elämä on syvää.


    • esipoossa
    • Ellumaaria

      Srk:ssa heijastuu omat kasvot lähimmäisestä, näin sain itsekin alkaa kilvoittelemaan,ja opin tuntemaan itseni ja sain luovuttaa Jeesukselle kaiken hapatuksen.nyt olen vapaa kaikesta ja iloitsen uskovien yhteydestä. Kiitos ja kunnia Jumalalle!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8825
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2633
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2371
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe