Esimerkkejä linux-viruksista

Wind-Tiedottaja.

Trojans

Kaiten - Linux.Backdoor.Kaiten trojan horse[22]
Rexob - Linux.Backdoor.Rexob trojan[23]
Waterfall screensaver backdoor - on gnome-look.org[24]
Droiddream[25]
FakePlayer - Trojan-SMS.AndroidOS.FakePlayer.a[26]

Viruses

42 [27][28]
Arches [29]
Alaeda - Virus.Linux.Alaeda[30]
Bad Bunny - Perl.Badbunny[6][31]
Binom - Linux/Binom[32]
Bliss - requires root privileges
Brundle[33]
Bukowski[34]
Caveat [35][36]
Coin [37][38]
Diesel - Virus.Linux.Diesel.962[39]
Hasher [40][41]
Kagob a - Virus.Linux.Kagob.a[42]
Kagob b - Virus.Linux.Kagob.b[43]
Lacrimae (aka Crimea) [44][45]
MetaPHOR (also known as Simile)[46]
Nuxbee - Virus.Linux.Nuxbee.1403[47]
OSF.8759
PiLoT[48][49]
Podloso - Linux.Podloso (The iPod virus)[50][51]
RELx [52]
Rike - Virus.Linux.Rike.1627[53]
RST - Virus.Linux.RST.a[54] (known for infecting Korean release of Mozilla Suite 1.7.6 and Thunderbird 1.0.2 in September 2005[55])
Satyr - Virus.Linux.Satyr.a[56]
Staog - obsoleted by updates
Vit - Virus.Linux.Vit.4096[57]
Winter - Virus.Linux.Winter.341[58]
Winux (also known as Lindose and PEElf)[59]
Wit virus[60]
ZipWorm - Virus.Linux.ZipWorm[61]

Worms

Adm - Net-Worm.Linux.Adm[62]
Adore[63]
Cheese - Net-Worm.Linux.Cheese[64]
Devnull
Kork[65]
Linux/Lion
Linux/Lupper.worm[66]
Mighty - Net-Worm.Linux.Mighty[67]
Millen - Linux.Millen.Worm[68]
Ramen worm - targeted only Red Hat Linux distributions versions 6.2 and 7.0
Slapper[69]
SSH Bruteforce[70]

37

322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ite käytät Ubuntua..
    • Lisää tietoa haluaa

      Kerro mistä nuo voi hankkia ja kerro vielä asennusohje... mitään tar.gz paketteja en sitten osaa kääntää eli valmiina .deb pakettina kiitos, olisi kiva kokeilla!

    • Hätävalhe?

      Aika hyvä mielikuvitus. ;)

    • Buffalo hajos ......

      Hoh hoijaa !
      Olipa hyvä kun viskasin linuxsen kartanolle perjantaina ja asensin turvallisen Windows-7 Pro käyttöjärjestelmän.
      Onneksi ei tullut yhtään matoa sen 15 minuutin aikana, kun linux ubutubu oli siinä Buffalo koviksella, mutta taisi mennä särki kylläkin ? Huhaa, sellaista se on tuo linux ubutubun käyttäminen !

      • Onneksi olkoon!

        Hyvä, että järki voitti. Jos olisit vielä vähääkään kauemmin pitänyt uputupua koneellasi, seuraukset olisi saattaneet olla katastrofaalisia!

        Kiintolevy olisi tod.näk. poksahtanut - onhan ubuntu kiintolevyjen supertuhooja!

        Ubuntu - maailman eniten tietokoneita särkenyt käyttöjärjestelmä!


    • Aika omituista...
    • Aika omituista...
    • Älä jaksa. Tuon kaltaiset tietoturvaan liittyvät trollaukset ovat yhtä heikkotasoisia kuin American Dynamon ulostamat aivopierut Windowsista ja se on noloa.

      • ...........

        Ihan yhtä heikkotasoisia ja noloja kuin omat sepustuksesi joten katsele peiliin vaan.


    • jaahaaasssssss......

      Esittele lisää... 0 haittaohjelmaa, ei virustorjuntaa, jo itse olen käyttänyt 7vuotta ilman mitään turhia virustojuntoja ja palomuureja, mikähän KÄYTTÖJÄRJESTELMÄ minulla on? vihje on: ei ole todellakaan WINDOWS!

      • jaahaaasssssss......

        Esittele lisää...0 haittaohjelmaa, ei virustartuntoja. Jo itse olen käyttänyt 5 vuotta ilman mitään tartuntoja. Palomuurit ja virustorjunnat ovat automaattisia ja toimii taustalla, että mikähän KÄYTTÖJÄRJESTELMÄ minulla on? Vihje: Se ei todellakaan ole ubuntu eikä mikään linux-rypistys?

        Aivan oikein! Windows7 Home Premium. Se iki-ihana, suloinen, kaikilta osin toimiva käyttöjärjestelmä! Windows7 --- siinä toimii kaikki - ihan kaikki!


      • jaahaaasssssss...... kirjoitti:

        Esittele lisää...0 haittaohjelmaa, ei virustartuntoja. Jo itse olen käyttänyt 5 vuotta ilman mitään tartuntoja. Palomuurit ja virustorjunnat ovat automaattisia ja toimii taustalla, että mikähän KÄYTTÖJÄRJESTELMÄ minulla on? Vihje: Se ei todellakaan ole ubuntu eikä mikään linux-rypistys?

        Aivan oikein! Windows7 Home Premium. Se iki-ihana, suloinen, kaikilta osin toimiva käyttöjärjestelmä! Windows7 --- siinä toimii kaikki - ihan kaikki!

        Ei toimi edes PDF tiedostot.


      • Windows 8
        M-Kar kirjoitti:

        Ei toimi edes PDF tiedostot.

        "Ei toimi edes PDF tiedostot. "

        Niinh, koska olet täysin ammattitaidoton, kyllä mulla on näkynyt pdf:t windowsissa jo 15v. Koitahan vähä Matti-kultaseni opiskella sitä Windowsin käyttöä vaikka jollain atk-ajokorttikurssilla. :)


      • toi on paha puute
        M-Kar kirjoitti:

        Ei toimi edes PDF tiedostot.

        sulla varmaan olis maksusta tarjota jonkinlainen ratkaisu tohon tosi pahaan onkelmaan ?


      • M-Kar kirjoitti:

        Ei toimi edes PDF tiedostot.

        Joo, toi on kyllä tosi paha. Olen pähkäillyt tätä asiaa jo kymmenen vuotta eikä vieläkään mitään ratkaisua näköpiirissä, en vaan millään keksi miten saan pdf tiedostot toimimaan.


      • Windows 8 kirjoitti:

        "Ei toimi edes PDF tiedostot. "

        Niinh, koska olet täysin ammattitaidoton, kyllä mulla on näkynyt pdf:t windowsissa jo 15v. Koitahan vähä Matti-kultaseni opiskella sitä Windowsin käyttöä vaikka jollain atk-ajokorttikurssilla. :)

        Valehtelet. Microsoftihan vasta alkanut hehkuttamaan Windows 8:n tulevasta PDF tuesta. Aikaisemmin kun sitä ei ole ollut Windowsissa.


      • M-Kar
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        Joo, toi on kyllä tosi paha. Olen pähkäillyt tätä asiaa jo kymmenen vuotta eikä vieläkään mitään ratkaisua näköpiirissä, en vaan millään keksi miten saan pdf tiedostot toimimaan.

        Ei siinä ole mitään ongelmaa kunnon käyttöjärjestelmillä. Windowsista vaan puuttuu PDF tuki ja sitten pitää ruveta jotain säätämään että saisi PDF tiedostot toimimaan.


    • 20+9

      Linuxistit eivät halua nähdä tuota listaasi, monet heistä ovat vieläkin henkisesti 90-luvulla jolloin Linuxille ei tosiaankaan ollut kuin muutama viirus. Sama homma koskee palomuureja, Linux jakelut eivät kuulemma tarvitse sellaisia...heh.

      Linuxia käyttävät eivät edes tiedä onko konneella viirus vai ei, sillä linuxille tehdyt viirukset ovat salakavalampia kuin Windows vastineet. Linuxille ei edes ole kunnollista virustorjuntaa joten yleensä pöpöt eivät anna itsestään minkäänlaisia merkkejä.

      Kyllä niitä palomuureja ja virustorjuntaa löytyy Linuxille ihan syystä, sillä jos Linuxilla ei olisi viiruksia ollenkaan, niin silloinhan kukaan ei olisi noita ohjelmia luonut.


      Pahin on vielä tulossa! ja siitä Linuxilaiset saavat kiittää Ubuntua ja muita suosittuja jakeluja.

      • Windows 8

        "Linuxistit eivät halua nähdä tuota listaasi, monet heistä ovat vieläkin henkisesti 90-luvulla jolloin Linuxille ei tosiaankaan ollut kuin muutama viirus."

        Tottahan toki, heidän fantasioissaan windows on edelleen se sama bsodittava viruspesäke kuin win95 tai WinXP pre SP1, ja kun keskustelu uhkaa mennä epämiellyttäväksi linuxin kannalta (ainahan sen on periaatteessa), niin nostetaan nämä iänikuiset yli 12v vanhat itkut taas esiin. Vertaappa vastaavia linuxeja vuorostaan - vielä hirveämpiä.

        "Linux jakelut eivät kuulemma tarvitse sellaisia."

        Ei toki kun on teknisesti vajavainen ja tietämätön, linuxi kun tekee maagisia Voodoo-taikojaan koska Linus Torvalds on ohjelmointinero kaikkine GOTO-käskyineen niin virukset ja muut pysyvät loitolla ilman palomuuriakin ja pakettihallintaa.

        "Pahin on vielä tulossa! ja siitä Linuxilaiset saavat kiittää Ubuntua ja muita suosittuja jakeluja. "

        Viitaten osittain off-topiccina, MS korjasi lähestulkoon kaiken jo tuotteessa nimeltä Windows 2003 Server, se oli premium tuote ja maailma jäi pidättelemään henkeään linux-vastinetta odotellessa. Sitä linux-vastinetta odotellaan vieläkin?


      • Windows 8 kirjoitti:

        "Linuxistit eivät halua nähdä tuota listaasi, monet heistä ovat vieläkin henkisesti 90-luvulla jolloin Linuxille ei tosiaankaan ollut kuin muutama viirus."

        Tottahan toki, heidän fantasioissaan windows on edelleen se sama bsodittava viruspesäke kuin win95 tai WinXP pre SP1, ja kun keskustelu uhkaa mennä epämiellyttäväksi linuxin kannalta (ainahan sen on periaatteessa), niin nostetaan nämä iänikuiset yli 12v vanhat itkut taas esiin. Vertaappa vastaavia linuxeja vuorostaan - vielä hirveämpiä.

        "Linux jakelut eivät kuulemma tarvitse sellaisia."

        Ei toki kun on teknisesti vajavainen ja tietämätön, linuxi kun tekee maagisia Voodoo-taikojaan koska Linus Torvalds on ohjelmointinero kaikkine GOTO-käskyineen niin virukset ja muut pysyvät loitolla ilman palomuuriakin ja pakettihallintaa.

        "Pahin on vielä tulossa! ja siitä Linuxilaiset saavat kiittää Ubuntua ja muita suosittuja jakeluja. "

        Viitaten osittain off-topiccina, MS korjasi lähestulkoon kaiken jo tuotteessa nimeltä Windows 2003 Server, se oli premium tuote ja maailma jäi pidättelemään henkeään linux-vastinetta odotellessa. Sitä linux-vastinetta odotellaan vieläkin?

        Vuonna 2003 oli jo Red Hatilta ja Debianilta parempaa käyttistä.


      • Windows 8
        M-Kar kirjoitti:

        Vuonna 2003 oli jo Red Hatilta ja Debianilta parempaa käyttistä.

        "Vuonna 2003 oli jo Red Hatilta ja Debianilta parempaa käyttistä. "

        Surkea iltasatu, lue toinen meille ja pitempi missä onnellinen loppu.


    • -Opettaja-

      Wintoyn viruslistaa ei voi laittaa tänne. Se ei yksinkertaisesti mahdu.Ei riitä 5000 merkkiä.

      • pakkaa se sillä

        truukryptillä 200 merkin tiadostoks ja lähetä kuuhu


    • Wind-Tiedottaja.

      Kyllä ne on ihan toimimaan suunniteltu.

      • Ihmettelevä....

        Wind-Tiedottaja

        Miten sä uskallat käyttää Ubuntua kun siihen on niin "paljon" viruksia?


      • Wind-Tiedottaja.
        Ihmettelevä.... kirjoitti:

        Wind-Tiedottaja

        Miten sä uskallat käyttää Ubuntua kun siihen on niin "paljon" viruksia?

        En käytä sillä nettipankkia ym. Se on vain testaukseen tuolla toisella osiolla.


    • Ja Linux nimistä käyttöjärjestelmää kun ei ole olemassakaan niin nuo eivät siis toimi missään.

      • ---Opettaja---

        Linux nimisiä distroja on olemassa useita.


      • ---Opettaja--- kirjoitti:

        Linux nimisiä distroja on olemassa useita.

        Ei ole. Linux kun on rekisteröity tavaramerkki joten sitä ei sellaisenaan saa käyttää käyttöjärjestelmän nimenä. Sitä voi käyttää osana tuotteen nimeä mikäli tuote käyttää Linuxia mutta "Linux" käyttöjärjestelmää ei ole missään.


      • kalevan jutussakin
        M-Kar kirjoitti:

        Ei ole. Linux kun on rekisteröity tavaramerkki joten sitä ei sellaisenaan saa käyttää käyttöjärjestelmän nimenä. Sitä voi käyttää osana tuotteen nimeä mikäli tuote käyttää Linuxia mutta "Linux" käyttöjärjestelmää ei ole missään.

        oli OS = Linux


      • M-Kar kirjoitti:

        Ei ole. Linux kun on rekisteröity tavaramerkki joten sitä ei sellaisenaan saa käyttää käyttöjärjestelmän nimenä. Sitä voi käyttää osana tuotteen nimeä mikäli tuote käyttää Linuxia mutta "Linux" käyttöjärjestelmää ei ole missään.

        http://bit.ly/AwhSyL
        http://searchenterpriselinux.techtarget.com/definition/Linux
        http://en.wikipedia.org/wiki/Linux
        http://www.webopedia.com/TERM/L/Linux.html
        http://getgnulinux.org/en/linux/
        http://oreilly.com/openbook/debian/book/ch01_02.html

        Eikö kannattaisi jo luovuttaa?


      • f.e.dzerzhinsky
        f.e.dzerzhinsky kirjoitti:

        http://bit.ly/AwhSyL
        http://searchenterpriselinux.techtarget.com/definition/Linux
        http://en.wikipedia.org/wiki/Linux
        http://www.webopedia.com/TERM/L/Linux.html
        http://getgnulinux.org/en/linux/
        http://oreilly.com/openbook/debian/book/ch01_02.html

        Eikö kannattaisi jo luovuttaa?

        Laitetaan varmuuden vuoksi vielä pari lisää:
        http://www.linuxnewbieguide.org/content/chapter-1-what-linux
        http://www.wisegeek.com/what-is-linux.htm
        http://wellylug.org.nz/
        http://www.cs.helsinki.fi/linux/whatis.html
        http://www.pugetsoundtechnology.com/info/bsd.html
        http://www.linuxlinks.com/local/WhatisLinux.shtml
        http://www.tuxs.org/what.htm



      • kysy sieltä kalevas-
        M-Kar kirjoitti:

        Jos Linux muka olisi käyttöjärjestelmä, silloin sen pystyisi jostain ostaa tai ldata.

        Aina kun yritän ladata Linuxia Linuxin kotisivuilta niin sieltä tulee kernelin lähdekoodit.

        ta että mistä ne oikeen sen linkkuran taikoivatten ?


    • tsot tsot

      Älä ole roskapostirobotti.

    • Wind-Tiedottaja.

      Slapper hyökkäsi lukuisiin linux/Apache palvelimiin levittäen näin matoa miljoonille...

    • hihihihihihihihihihi

      Hyvähyvä wintollotiedottaja vauhdissa taas!!!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1254
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      121
      1133
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      855
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      316
      797
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe