Paljonko menee elämiseen ?

** MEGA GALLUP **

Teenpä asiallisen ja tärkeän gallupin. Kysymys kuuluu, paljonko sinulla menee elämiseen ja laskuihin kuukaudessa ? Siis peruselämiseen mitä ruoka ja pakollinen peruselämä vie. Laskettakoon peruskuluihin kännykkälaskut ja laajakaista kulut mukaan.

Tähän EI siis lasketa asumiskustannuksia tai kulutusvelkojasi.Siis rahaa elämiseen mitä sossukin takaa työttömille ja vähävaraisille sen 461 euroa.

Itselläni summa on 700-800 euroa. Siis ihan vaan ruoka,matkat, peruselämä perushauskuutuksilla (karkit,leffat,bissee joskus ?).Summaan kuuluu siis kännykät ja laajakaista.

Sossu maksaa sisi sen 461e elämiseen. Eli mun kohdalla se on 300 liian vähän joka kuukausi.Rahaa pitää sisi olla jemmassa.

Ehkä hyvä että onkin tuon verran vajaa,muuten olisin varmana loppuelämän työtön. Ja mulla ikää 37.

Kertokaas tarkan markan ihmiset, paljonko menee peruselämiseen kun asumiskustannuksia EI lasketa.

Mulla siis aika tarkkaan 700-800e

15

441

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Töissä paskaa

Matalapalkkahommissa olen. Kaikki menee mitä tulee ja teen täyttä työviikkoa koko ajan, työttömänä olis suunnilleen sama toimeentulo. Revi siitä.

• Pahoinvointiyht.k.

Sossu ei todellakaan takaa työttömille yhtään mitään. Jos olet ollut järkevä ja tunnollinen, olet säästänyt töissä sen verran, että kituutat, mutta saat pelkkää työttömyysetuutta. Sitten kun olosuhteiden pakosta olet työtön, et saa mitään, rahat menevät elämäntapatyöttömille. Ja maahanmuuttajille, joita kyllä otetaan maahan, mutta sitten ei olekaan antaa kielikoulutusta eikä töitä kaikille, joten sinne ne sossun rahat menevät. (Ja tällä ei ole tarkoitus kritisoida maahanmuuttajia, vaan lyhytnäköisiä päättäjiä, jotka toivottavat kaikki tervetulleeksi maahan elämään veronmaksajien rahoilla sen sijaan, että maahanmuuttajia otettaisiin vähemmän ja näille vähemmille otetuille, samoin kuin kaikille suomalaisillekin, taattaisiin opiskelu- ja työpaikka.)

• Ljdyjctlgfkkgv

Sossu ja kela maksaa karkeasti sanottuna puoliksi työttömän vuokran. Siis jos asuu vuokralla. Näin se menee, suomessa on minimiraja rahalle joka pitää jäädä käyttöön pakollisten kulujen kuten asumisen jälkeen. Sossuun vaan toimeentulotuki hakemusta vetämään!

• Stndis83

N.650€

• Stndis83

Siis 650€

• Stndis83
        Stndis83 kirjoitti:

Siis 650€

Euronappi ei toimi, n. 650 euroa kuussa.

• lollloreee

kyllä se euronappi täällä suomi24:ssä toimii

€, noin, siinä se on. opetelkaa käyttämään mikro prosessori tietokoneita.

• näin täällä

1100 -1500e / kk - ei sisällä siis asumiskuluja eikä visalaskuja.

mutta sisältää mm.auton, ruoka,vaatteet,lapsi-kulut, yleinen eläminen,
      liikkuminen, työssä käynti, harrastukset, matkailu ja muu sälä.

Asuminen tuohon päälle 1000e

• **Mega-Gallup**

Hei, olen tämän mega-gallupin tekijä. Tuota luokkaa se on monilla työntekijöillä joilla on oikea palkka hyvästä työstä.

Eräs asia tuossa mietityttää.Maksat 1000 euroa asumisesta ja sinulla on lapsia.

Eikös vaimo maksa mitään vai oletko etävanhempi ?

Paljos sun bruttovuositulot olikaan?

Miksi muuten notkut potkut&työttömyys palstalla ?

Olisi tosi upeaa jos vastaisit Mr "näin täällä", jotta saataisiin uskottavuutta niin minulle ja muillekin kirjoittelijoille täällä. Minä kyllä uskon että olet aito oikea kirjoitteliaj etkä feikki, kunhan vastailet minulle =).

• Keskivertoperhe.,

Kaikki menee, mitä tulee...ASuntokustannukset ovat 1500 - 2000 luokkaa, ruokaan 800 ja loput milloin mihinkin. Perheellämme on n. 5000 euroa kuukaudessa käytettävissä (molemmat vanhemmat töissä)

Mutta jokainen elää tulojensa mukaisesti, näinhän se menee. Tiedän ihmisiä, jotka elävät 400 - 500 eurolla kuukaudessa ja sitten sellaisia, joilla ei tahdo kymppitonni kuussa riittää.

• equalitedfdfsf

joo, 800 euroa on aika vähän lapsiperheen ruokiin.
        Syöttekö paljon eineksiä?

Mitä kotiruokia vaimosi osaa tehdä?

• Keskivertoperhe.,
        equalitedfdfsf kirjoitti:

joo, 800 euroa on aika vähän lapsiperheen ruokiin.
        Syöttekö paljon eineksiä?

Mitä kotiruokia vaimosi osaa tehdä?

Yleensä syömme pikaruokaloissa ja lapset pärjää suklaamuroilla. Enemmän rahaa menee omiin lounaisiin, kun on hieman kallis maku. Sisäfilettä ja punkkua sen olla pitää.

Ja pakko myöntää, että maksullisiin menee itselläni 400-800€/kk. Vaimo ei anna, eikä kyllä osaa tehdä ruokaakaan. Naapurin nuorelle kollille se taitaa antaa.

• t4nk149

Minulla menee elämiseen noin 500 euroa kuukaudessa. Asun Helsingissä, vuokra-asunnossa.

• Stadi1 jätkä

Itse asun vuokralla, käyn töissä 4h per päivä, tulot 1000€ kuussa ja menot sitten.
      Auto jolla menen 300€ vakuutus, vuokra 390€ ja loput ruokaan ja hygienia tuotteisiin. Eipä tarvii paljoa missään käydä kun ei rahat riitä :(

• t4nk149

Sinun autoilun hinnassa on paljon ilmaa. Vuokrakin on liian korkea. Suomessa hinnoissa on paljon ilmaa. Palkat eivät ole pieniä maailman mittakaavassa, mutta ihmiset valittavat köyhyydestä. Syynä on ilma hinnoissa. Rahvas on niin aivoton, ettei ymmärrä sitä. Äänestävät maanpettureita, jotka ylläpitävät ilmaa hinnoissa ja sitten ihmettelevät miksi on niin alhainen ostovoima.

Ketä sinä äänestit viime vaaleissa?

Saatko asumistukea kelasta?

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1910
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1653
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      146
      1191
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      190
      551
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      535
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      488
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe