Suomalainen ökyilee

Prätkällä vai?

Eräs saksalainen motoristi ihmetteli viime suvena et miten suomessa näin vanhoja autoja mutta kohtuu hyviä prätkiä. Yritin selittää jotain verotuksesta mutta kai se oikeasti on niin että jos suomalainen haluaa näkyä hän ostaa sen roketin/harrikan 20000euroa kun siihen 80000euron volvoon ei ole rahaa?
Ajetaan roketilla ja vanhalla avensiksella.

18

229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16-valvee

Suomalainen ajaa perusautolla vaikka rahaa olis miljuunia.......

• se on selvä

Ei missään muussa maassa laiteta autoon tai moottoripyörään vuoden bruttopalkkaa kuin suomessa.

• ehgeruioioff

Minun puolestani saksalainen motoristi voi ihmetellä vaikka lopun ikäänsä...Ei vois vähempää kiinnostaa.

• Suomalainen kateus

ilmenee niin monenmuotoisena. Tässä yksi niistä.

• sukisuki m 1800 r

ehkä sen saksalaisen tulisi tutustua suomalaiseen autoverotukseen?

• Ne ajaa joilla on. Kirjoituksestasi päätellen Sinulla ei ole autoa eikä moottoripyörää, puhumattakaan kielitaidosta että voisit keskustella saksalaisen motoristin kanssa.

• 1000-1000

onhan tuo noinkin, miksi muuten hommattas niin hienoja pyöriä.
      Peruspärrät seisoo vaihtohallissa.....

• Vt -600-

En kehtaisi ajaa uudella 2.3litrasella customilla. Niillä ajaa ne joilla peukku keskellä kämmentä ja rahaa pussissa.

• sukisuki m 1800 r

no itellä vain 1.8 litranen ja ammatikseen parikymmentä vuotta ruuvannu aikanaan ,tuskimpa sitä rahaa on sen enempää kuin muillakaan mut kerran täällä eletään ja tappelee se perikunta kuitenkin siitä mitä jälkeen jää.oli se sit uudempi customi tai laihempi pankkitili.

• Töttöröö

Tai sitten motoristeja ei kiinnosta hienot autot ja haluavat panostaa pyörään koska se on harrastus ja autoilu pakollinen paha.

• ye8xm

No tuossahan Töttöröö asian ytimen ilmaisi.
        Oikea motoristi ei autoista piittaa kuin pakotettuna.

• ffjioje3foijek

Tuli tuosta harrastuksesta mieleen, että S24 mieltää sanaristikot ja veneilyn harrastukset aihealueen sisään, muttei moottoripyöräilyä. Niin no, minulle tämä juttu on jo elämäntapa ;)

• Kupla-66

Kyllä autotkin kiinnostaa mutta onneksi ne halvat autot. Kuplia ollut nyt sellaset 6-7kpl.Yksi viri viri koneellakin. Ajossa kesällä yksi motskarin rinnalla.
      Uudet autot ei kiinnosta yhtään. Käyttöautona pihi vanha golf. Vaikka rahaa tulisikin jostain en laittais autoihin juurikaan enempää....

• Hohhoijaa

Minä taas ihmettelen, mitä se kelleen kuuluu millä ajelen.

• 900diversion

55v tyypit ostaa ensin viragon ja sitten heti hommataa joku 1600wild star. Ihan sen takia et kaikki näkee et nyt ollaan motoristeja ja me laitetaan tähän rahaa! Ajomäärä saattaa olla 1000-2000km /kesä. Olen nähnyt näitä tapauksia aika monta nyt 2000luvulla. Moni pariskunta pärjäisi paljon pienemmällä pyörällä mutta kun ne kuutiot tekee meistä kovan luokan motoristeja.

No siinäpä ajevat!! Minä olen suhteuttanut ajoni ja pyörän hinnan hyvin. Pyörä 4000e ja noin 2-3tkm ajoa. Auto sitten kalliimpi ja uudempi kun sillä tulee ajoa enemmän.

• suzuki takanazi

"köyhän ei kannata halpaa ostaa"

Perintörahoilla ostin pyörän joka kestää loppuelämän
      ainakin myyjä sanoi niin :)

Ei se nyt niin kallis ollut mutta eipähän tarvinnut ottaa lainaa kun sitä vielä kymmenen vuotta asunnosta maksettava,
      eli jää rahaa varusteisiin yms.

• statis-tiikko

Höpö höpö
      Selvä keksitty trolli,

Esim MP:n ikää on vaikeampi arvioida

• suzuki takanazi

varmaan moni haluaa elää kauemmin kuin m-pyörä
        ostin sen muilla perusteilla.

kiitos kommentista

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Erään T miehen viimeinen aloitus tänne

Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel
      Ikävä
      39
      4927
    2. Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa

Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova
      Maailman menoa
      158
      2708
    3. Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois

Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v
      Maailman menoa
      106
      2252
    4. Sanna Antikainen (ps) : Vornasen pyssy suututti demarit

https://www.suomenuutiset.fi/sanna-antikaisen-kolumni-vornasen-pyssy-suututti-demarit-mutta-kuka-puhuu-totta/ Vornasen
      Maailman menoa
      22
      1754
    5. Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen

Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.
      Ikävä
      78
      1726
    6. Riikka se runnoo työttömyyttä lisää

Menkää töihin! "15–74-vuotiaiden työttömyysasteen trendiluku oli lokakuussa 10,3 prosenttia. Työttömiä oli yhteensä 276
      Maailman menoa
      27
      1625
    7. Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin

Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma
      Maailman menoa
      67
      1485
    8. Mikä on sinun ja kaivattusi ikä

💕💕💕💕
      Ikävä
      82
      1474
    9. Miksi rakastuit ?

Kyseiseen naiseen?
      Ikävä
      73
      1448
    10. Mun on pakko uskaltaa

Mikäköhän olisi pahin skenaario, jos vain laittaisin hänelle viestin, et haluan jutella meistä? Se, että hän vastaisi, e
      Ikävä
      82
      1411
    Aihe