ärsyttävä berhandilainen

hyväpoika!

olipa eilen erittäin rasittava aggressiivinen ja dominoiva berhandilainen koirapuistossa. oltiin siellä 45 min. ja mun seropi jakso melkei niin pitkää sitä , murinaa, tökkimistä tassuilla, tämä ei ollut sit mitää leikkiin kutsumista, järjetöntä haukkumista, koko mun seropi oli ihan kuolassa, se puri mun koiraa, ihan mihin vaan mun koira juoksikin puistossa ni tää uros berhandilainen tuli sinnekki ja yritti omia koko puiston itselleen, katoin sen omistajaa se ei reagoi mitenkää juoruu vaan muitten ämmien kanssa ja naureskelee. mun seropi siis sillä on aikas hyvät hermot sitä saa oikee ärsyttämällä ärsyttää, mut tarpeen tullen siltäki löytyy munaa. no mun koira piti hauskaa puistossa minkä nyt siltä ilkeältä berkulta ehti. sit jos mun koira meni jonku toisen koiran luo ni tää berkku tuli heti ryminällä ja otti kaulasta kii mun koiraa. ei siin mitää sen omistaja oliki sit siin lähellä ja juoruaminen ja nauru loppu ku kannustin mun koiraa, se alko ite nyt murisee ja haukkuu... ja mun koira teki sen ekaa kertaa elämässään : NÄYTTI TOISELLE KOIRALLE HAMPAITA!. huusin mun koiralle. hyvä kulta just noin! puolusta ittees, ei sun tarvi alistua toisille. tästäkös berkun omistaja otti herneen nenää :D mul tuli niin ihana olo se berkku lähti alistuneena pois mun koiran läheltä, mut me lähettii mun koiran kaa sit pois puistosta, ja huusin viellä sille ämmälle että näin niitä kunnon koiria koulutetaa, ota mallia! :) ja ämmäpä jäi hiljaseks. haluan että mun koirani oppii puolustamaan itseään olematta aggressiivinen, esim purra toista. kiitos ku sain jakaa teille ja ihan sama mitä muut ajattelee tästä mut itelle tuli niin hemmetin ylpeä olo omasta koirasta. että teen tempun toistekki jos tulee samaa vastaan

25

335

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kummaa porukkaa juu

      Berkku oli sitten oikein koirapuistokiusaaja..........onneksi sun koirasi näytti sille närhen munat........

      Mä olisin kyllä mennyt sanomaan jo ennen sille akalle, että jos et saa lakias sun koiraan, niin JOS mun koira puolustautuu, niin on oma vikasi: Sinua on varoitettu.

      Kaikenlaisia paskapäitä sitä koirapuistoihin viedään.............kesällä varsinkin on inhaa, kun sieltä voi saada kirppuja, kun omistajat ei sen vertaa koiristaan pidä huolta, että häätäisivät edes loiset........

    • 14+14

      olisit heittänyt sen berhandilaisen aidan toiselle puolelle.

      • DDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

        Et minust on naurettavii ko tää persoona keskustelee ihte muihen persooniesa kans yksin, itse itseesä ylistäin.


    • järkeetaaskätee

      kyllä oli luupää berhandi! mä muutenkaa ymmärrä miks noita kuppikuntia muodostuu ja sit siel vaa juorutaa eikä katota koiransa perää. tarkoitan et tottakai puistossa saa höpistä muiden kanssa mut jos keskityttäs vahtimaan sitä omaa koiraaki et mitä se tekee, toltaki berhandin uhoomiselta olis vältytty jos se muija olis puuttunu koiransa aggressiivisuuteen. kyllähän me lasten leikkipuistossaki katotaa mitä se lapsi tekee ettei kiusaa toisia tai syö hiekkaa ym, sitä voi verrata myös koirapuistoiluun, katsokaa ihmiset koirienne perää! oli mallikkaasti toimittu, just noin koiran kuuluu puolustautuu näyttää hampaita, mut ei käydä kii.

    • Vinkki !

      Mee vinkuu tonne jos uskalla t !

      http://keskustelu.suomi24.fi/debate/5146

      Tällä palstalla käy kunnon koiraihmisiä, jotka lenkittää ja ulkoiluttaa koiransa muualla kuin tuollaisissa kirppusirkuksissa.

    • meeitevinkuu

      toi ylempi on joku berhandilaisen omistaja ni otti sen niin itteensä. ja kunnon koiraihminen käy myös puistoissa sosiaalistamassa koiraansa ja kunnonkoiraihminen vie koiraansa puistoon kun koira kerran siitä niin paljon tykkää. se on sun ongelma jos koiras viihtyy vaan remmissä eikä vapaana.

      • Arska.

        Älä kakara lässytä paskaa, missä olen sanonut koirieni olevan remmeissä, on muitakin paikkoja koiran sosialistamiseen kuin nuo tautiset koirapuistot, hyi helvetti. Koirasi tykkää mistävaan kun ei paremmasta tiedä, laiskat sinne koirapuistoon vie koiransa, ei koiriaan rakastavat kunnon koiraihmiset, heille on koiran terveyskin tärkeää.


    • keväinenaurinko

      kakara en ole,34 vuotias ja kolmas koira mulla menossa joten tiedän mistä puhun. mun koiranmi ovat ainaki välttyneet punkeilta ja taudeilta vaikka ovat kaikki puistoissa käyneet ja viihtyneet. ja tuskin koirapuistoja rakennettas jos ne jotai ihan kamalia tauti pesäkkeitä olis mistä kaikki koirat sairastuu, maalaisjärjen käyttöki sallittua. taidat ite olla vaan kovin terveys hysteerinen että suhun saa tuskin hipastakkaa ku oot jo hinkkaamassa sitä pois, ja parempi on mitä enempi koira käy puistoissa ni sen elimistö tottuu pöpöihin ja näin siitä tulee vahvempi, torjuu paremmin pöpöjä. jopa immuuni. ja tuosta laiskuudesta en niinkään tiedä koirapuisto on minun luota 4 kilometrin päässä ja kävellen siitä tulee 8 kilometriä joten laiskuutta se ei ole ku voisin ilman puistoilua vetää vaikka vaan kilsan remmi lenkin :) sori vaan. menen puistoon koirani takia, se viihtyy siellä. ja nyt olen aikuinen ja lähden töihin mulla muutaki elämää ku olla täällä kuuntelemassa trolleja. mukavaa päivää kaikille ja auringonvaloa!

    • kukkaruukku

      arska arska, luulis et olisit hieman paremmi puolustellu ittees, mä luotin suhun. taisi itelläs mennä peukalo suuhu, ja ei kukaa aikuinen kiroile niiku sinä. taisit hävitä nyt tän jutun keväinenaurinko puhu asiaa ku et pystyny puolustautuu mitenkää. olen pettyny. mä säälisin sitä berhandilaista siitähän tässä alkujaan oli kyse mut näillä palstoilla hypitään aina asiasta kukkaruukkuun..

    • fiksujataasliikkeel

      Noh en nyt taas tiedä kuka teki oikein.

      Berhandilaisen omistajan olisi pitänyt tarkkailla koiraansa ja puuttua ajoissa tilanteeseen.

      Sinun olisi ehdottomasti pitänyt kieltää koiraasi käyttäytymästä aggressiivisesti, koska koira muistaa kehut ja kannustukset mikä voi johtaa uudelleen aggressiiviseen käytökseen ihan jossain muussa tilanteessa.
      > Lapsi härnää koiraasi ja koira muistaa kuinka sitä on kannustettu vihaiseksi ja ei välttämättä jää pelkäksi hampaiden näyttämiseksi. Ne hampaat voi olla sekunnissa kiinni lapsen kurkussa..

      Siinähän sitten kehut koiraasi kun tyhmä ja huonosti opetettu lapsi härnäsi koiraasi.

    • 15+17

      Koiraa ei KOSKAAN kehuta eikä yllytetä agresiiviseen käytökseen . Itse olisin ihan asiallisesti sanonut omistajalle ja puolustanut ITSE omaa koiraani tai poistunut paikalta .

      Itse kutsun omani välittömästi luokseni jos tilanne alkaa mennä liian hurjaksi ja rauhoitan tilanteen . Silloin kun omat koirat ovat luonani en myöskään päästä siihen vieraita koiria uhittelemaan vaan komennan ne pois . Minä olen koirieni turva ja siihen ne luottavat .

      Puistoissa käy koiria ja ihmisiä joiden ei todellakaan siellä pitäisi käydä . Itse täytyy vaan seurailla tilanteita kokoajan ja osata lähteä poiskin jos homma ei vaan toimi . Riitaa ei pidä jäädä odottamaan .

    • koiraomistaja123

      > Lapsi härnää koiraasi ja koira muistaa kuinka sitä on kannustettu vihaiseksi ja ei välttämättä jää pelkäksi hampaiden näyttämiseksi. Ne hampaat voi olla sekunnissa kiinni lapsen kurkussa..
      miksi juuri lapsi, sithän siitä pitäs tulla niin hullu koira et ei kävis pelkästää lapsen vaan kaikkien koirien ja ihmisten kimppuun.... en usko ihan tohon koska tosiasia on et koirapuistossa noi tappelut on ihan yleisiä ja jos sitä noin aletaa sanoo et se alkaa tekee et käy kaikkien kimppuu ni meillä JOKAISELLA olis sit niit aggressiivisia koiria ja aloittajan koirasta ei ainaka saanu sellasta kuvaa et olis kovin aggressiivinen, sil näyttäs olevan aikamoiset hermot jos jaksaa 45 minuttia katella toisen koiran kiusaamista, mun koira ei jaksa noin kauaa. se valehtelee joka sanoo et ei ikinä oo tullu mitää kärhämää ees pientä puistossa. ja mä ainaki kehuisin mun koiraa myös tossa tilanteessa, koska koiriahan ei saa sääliä ja mulla arempi koira ja myös pidän että osaa ite puolustautuu, ettei mun tarvi mennä välii ja niin et itel on käsi sen jälkee pois, pelkkä sanominen ku ei aina auta. ei kaikkien koirat tottele vaik oma totteliski ku huutaa et tuus tänne pois sielt riitelemästä. ja noille pässeille koirapuistossa on turha mitää ees mitää huonoa sanoakka niitten fifeistä ku niis ei mitää vikaa, aina oma koira on paras eikä tee pahaa, varmaa tota on sen berhandilaisenki omistaja. pitää kehua. eikai teidän lapsetkaa koulussa voi mennä mamman helmoihin ku kiusataa, ei siel pärjätää yksin ja mennää opelle kertoo siit.

    • olipaswww

      ja se on väärin jos sinä poistut pois puistosta hyvin käyttäytyvän koirasi kanssa...ei ei ei, se lähtee kuka siellä räyhää, ite en moiseen suostu...kiusaaajat pois

    • 11+4

      Minä en puistoon jää oman koirani kustannuksella jos rähinöitsijän omistaja ei puhetta usko. Meille puistoilu ei muutenkaan ole niin tärkeää että eipä juuri haittaa vaikkei siellä voitaisikaan olla .

      Enkä anna koirieni tapella ja niiden ei tarvitse puolustautua kun seuraan tilanteita ja puutun niihin ajoissa . Riidat ja rähinät voi välttää kun seuraa sitä koiraansa kokoajan ja ne äkkipikaiset koirat kyllä tunnistaa hyvin nopeasti .

      Agresiivinen käytös on ei suotavaa ja siitä ei kehuta . Kun oma koira uskoo luoksetulon ei pitäisi tulla ongelmaa kun saat AINA oman koiran luoksesi ja voit häätää sen kimpusta häiritsijän .

      Poistun puistosta enkä jää katsomaan " josko ne selvittää välinsä" meillä ei sellaista harrasteta .

      • Kyllä naurattaa =)))

        Etkö enään muista mitä aikasempaa kirjoitit =))))))))))))))))))))))))))))))))

        ¨¨ kunnonkoiraihminen vie koiraansa puistoon kun koira kerran siitä niin paljon tykkää.¨¨

        Ja nyt;

        ¨¨ Meille puistoilu ei muutenkaan ole niin tärkeää että eipä juuri haittaa vaikkei siellä voitaisikaan olla¨¨

        Täys pentu olet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! =)))))))))))))))))))))))))))))))))


    • karkkipussukka

      joskus voi eteen tulla tilanne jossa et olekkaan läsnä ja koirasi on pakko osata puolustautua itse, mutta entäs sit ku koiras ei osaakkaa ku ei oo ikinä tarvinnu sit siinä ollaan hätää kärsimässä ku ei mamma olekka lähellä. pätee koiraan ku myös lapseeni etten joka asiaa pysty näkee, silloin pitää ite puolustautua, mitäs jos lapsesltani vie joku toinen lapsi karkkipussin, ei siinä sillo vaan ihmetellä ja itketä et oho toi vei mun pussin, siinä puolustaudutaan. muuten kiusaajat tietää siitä lähtien et hei toi on se lapsi jolta saa varastaa karkkipussin ja sitä saa kiusaa ku ei se uskalla puolustautuu, helppo nakki! sama pätee koiramaailmassa, siellä dominointi niin kovaa

    • 1+12

      No eipä tule mieleen tilannetta että koirani olisivat vieraiden koirien kanssa ilman valvontaa :P

      Ei minun mielipiteeni muutu . Ja kierrän kaukaa sellaiset koirakot joiden omistaja antaa koiransa rähistä .

    • loppupoppu

      no se on hyvä eikä tarvitsekkaan, sä ootki sit kyl varmaa aika urheilullinen jos jaksat juosta koko ajan puistossaki koirasi perässä niin että se ei jää ilman valvontaa, meilläpäin se on hyvinkin vaikeaa koska puolet puistosta on kyl aukeeta mut sit puolet on metsää ja siellä kadottaa koiran helpolla. mutta teillä on näköjään pienemmät puistot ku meillä ja mä annan koirani juosta puistossa miten tykkää, sinnehän tullaa juuri sen takia et saa poistaa kaiken energiansa, ei sillai et koiran täytyy kulkea koko ajan mun rinnallani niku jossai armeijassa. minä juoksen koirani perässä siellä, koska se on sen temmeltämis aluetta, ja kuuluu saada juosta miten tykkää. mut sillo tullaa lue ku huudan. ja lopetan nyt tähän. on muuta tekemistä ku väitellä.

    • 5+17

      Juu ei ole tapana ede puistossa päästää niitä valvonnasta . Juuri niiden ihmisten takia ne rähäkät syntyy kun ei katsota koiransa perään ..kuten aloittajan tapauksessakin .

    • Bernhardinkoiran omistaja ei tainnut tietää että omistajan pitää katsoa koiransa perään.
      Tuo että sinä et puolustanut koiraasi vaan sen piti itse näyttää hampaita on huono juttu, vahva laumanjohtaja (ihminen siis) puolustaa aina laumaansa. Minä en olisi antanut toisen koiran kiusata koiraani vaan olisin ensin sanonut bernhardinkoiran omistajalle ja jos ei olisi auttanut olisin vienyt koirani pois.

    • pusjuspoik

      tuolla puistoissa käy niin pellejä ihmisiä et välil tuntuu et puhuis kuuroille korville, päähän ku ei mee mikää, meidän fifi on paras, ei ikinä tee pahaa, kukkahattu tädit

    • Jaahass..

      Luulis että ihmisiä nolottais viedä tottelematon ja huonokäytöksinen koira puistoon?? minua ainakin : DD

    • niinku

      Onpa hauskaa porukkaa täällä.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      81
      1680
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      72
      1329
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      106
      1258
    4. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      183
      1112
    5. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      64
      1033
    6. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      158
      1033
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      32
      892
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      62
      866
    9. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      826
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      94
      784
    Aihe