En tiedä mitä tehdä kun mihinkään ei voi pysty tähän aikaan soittaa ja minua ei todellakaan nukuta kun tuntuu että minua nyt on jotenkin huijattu...
Menin siis todella tunnetun Topshop vaateketjun internetsivuille, valitsin tuotteet jotka halusin ostaa, ja siirryin kassalle.
Ikkunan yläkulmassahan näkyy tuo internet osoite ja sen edessä vihreä varmennin https:// ja ennen sitä vielä topshopin oma "arcadia group limited GB" vihreällä, internetselaimeni tunnisti siis tämän oikeaksi ja turvalliseksi sivuksi. NOH
Kun olin antanut korttini tiedot ja varmistanut nettipankista ostoksen, Topshop ilmoittaa "ettei ostoa voitu suorittaa, kokeile myöhemmin uudestaan, ostoksesi ovat talletettu koriin". Kokeilin myöhemmin uudestaan, sama homma.
Huomaan jonkun kolmannen yrityksen jälkeen ettei sivun ylkulmassa ole enään sitä vihreää tunnusta vaan https:// yli menee punainen viiva, eli nyt sivu ei olisi suojatussa tilassa? Päätin kokeilla silti vielä kerran ostaa tuotteet, mutta taas sama homma korttitedot ja verkkopankin hyväksynnän jälkeen "ostoa ei voitu suorittaa..jne".
Kun menin käymään verkkopankissani on sieltä kumminkin veloitettu se summa!!? katevarauksena.
Kävin vielä Topshopin sivuilla jossa ostokseni ovat vielä ostoskorissa "odottamassa" ja katson oma käyttäjä tilini sivuilta , niin siellä ei ole mitään tietoa ostoksesta, eikä sähköpostiin ole myöskään tullut ostoksen varmistuksesta viestiä(niinkuin automaattisesti AINA tulee).
Seuraavaksi huomaan että Topshopin sivut ovat kaatuneet! Siinä lukee vain että "An error has occurred."
Onko minun syytä pelätä että tässä on väärälle osapuolelle menneet rahat? Joku hakkeri iskenyt? Käytän suojattua WLANia.
MItä tehdä nyt? Lähetin 2 sähköpostia jo Topshopille johon pyysin mahdollisimman nopeata vastauspyyntöä.
Nettihuijaus (?) Tunnetun verkkokaupan ihmeellinen toiminta!?
APUAAAAAAAAjj
3
399
Vastaukset
- riippuu ruuhkasta
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=201202121045
Kaippa sieltä vastaus tulee. Yleensä kestää jonkun päivän. - hennahaha
hei miten tän jutun kanssa kävi?? itelleni kävi meinaan ihan samalla tavalla! :o
- Huijaus??
Miten kyseisessä tapauksessa kävi? Minulle kävi myös samoin :O
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882088Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361756- 1801316
- 237766
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
- 65699
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49556
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337492