Tässä tiiviisti mikä tilanne tässä:
Opiskelin yliopistossa 2003-2008, sen jälkeen olen ollut työttömänä ja jossain välissä myös sairauspäivärahalla. Työvoimatoimisto laittoi n. vuosi sitten kuntoutuspuolelle jossa virkailija totesi heti että tilanteeni on sellainen että he eivät vaivaa sitten sen enempää, että ilmottaudu 6kk välein jos tarviit vielä tukea. No, nyt kun menin käymään työkkärissä, he huomasivat että eivät ole pyytäneet viime syksystä alkaen keskeytystodistusta yliopisto-opinnoista. No, enpä arvannut mikä soppa siitä syntyisi, kävin vain hakemassa lapun opintotoimistosta, jonka sai siitä päivästä alkaen, (22.2.2012) ja lisäksi antoivat läsnäolotodistuksen josta näkyi että en ole 2009-2012 ilmoittautunut, enkä opiskellut ja opintooikeuteni on "jäädytetty".
Nyt työkkäri sitten tutki paperit ja selostukseni tilanteesta jossa kuvasin asiallisesti tilanteen, ja oli tehnyt lausunnon, "Hakija on ollut päätoiminen opiskelija 1.8.2011 alkaen ei ole ollut oikeutta työttömyysturvaan"
Selvitin sitten lisää, ja kerrottiin että tukeni maksatus keskeytetty tuolta ajalta ja jo maksetut tuet 7 kk ajalta peritään takaisin kelan toimesta.
Järjetöntä, missään mielessä en ole ollut opiskelija, saatika päätoiminen, ja millä minä maksan mitään takaisin kun nytkin sossun luukullakin joutunut lisäksi käymään!
otin samantien yhteyttä Kelaan, ja he totesivat että eivät voi asialle mitään, että joutuvat noudattamaan työvoimapoliittista lausuntoa, ja että siellä puolella voidaan korjata päätöstä.
Soitin työvoimapuolen neuvontaan, ja todettiin että päätöksiä ei muuteta, että olen selvästi päätoiminen opiskelija, ja ei ole ollut oikeutta tukeen, ja jos 5 vuotta olisi täyttynyt viimeisimmästä opintosuorituksesta, niin sitten asiaa voitaisiin harkita. No, mulla olis n. 4v ja 11kk, ja kuulemma sitten olen päätoiminen opiskelija ollu viime elokuusta!
Kysyin että mitä ihmettä se lähes 5v vanha suoritus vaikuttaa siihen että olen ollut keskeyttäneenä vuosia elokuuhun asti ja nyt vain lappua ei ole haettu mutta toinen yliopiston lappu osoittaa etten ole siellä voinut opiskella! Ja sanottiin vain että tästä ei neuvotella, päätoimisen opiskelijuuden määritelmät täyttyvät nyt ja asia on selkeä! Ja että voin käydä vakuutusoikeutta asiasta jos koen että minulla on jotain oleellista lisäinformaatiota annettavana!
Missä on järki tässä systeemissä!? Olin juuri luullut että asiat on kunnossa ja hain starttirahaakin yrityksen perustamiseen, ja sain samana päivänä siihen myöntävän päätöksen! Mutta kun kysyin voiko sitä alkamispäivää muuttaa koska tuli tällainen juttu joka vaarantaa välittömän toimeentuloni ja vaatii järjestelyitä, todettiin vaan että ei voi, koko starttiraha perutaan sitten. Että kenelläkään ei ole tässä systeemissä valtuuksia käyttää järkeä!?
Haluavat työttömyystuet takaisin, järjetöntä!
31
2011
Vastaukset
- jo on kumma
Ota puhelu oikeusasia mieheen ja sos.toimistoon!
Sos.toimiston palveluita joudut tod.näk. käyttämään.
Oikeusasia miehelle kantelu HETI.......ÄLÄ JÄÄ TULEEN MAKAAMAAN!!!- Palmroos
Ei näissä asioissa auta oikeusasiamies, kokeiltu on.
Aihetta sivuava laulu:
http://www.youtube.com/watch?v=Lb9qROo0dMU&feature=g-upl
- 21
eduskunnan oikeusasiamies on väärä taho tässä tapauksessa.
EOA ei pysty muuttamaan tehtyä päätöstä- - 26
Sinulla on työvoimapoliittinen lausunto jossa sanotaan, että olet työtön.
(Tässä viimeisessä sanotaan jotain muuta.)
Sinähän olet myös tallentananut kaikki viranomaisissa käymäsi keskustelut, olethan? - tyokkarinuhriko
Eipä minulla mitään tallennuksia ole toistaiseksi, katsoin nyt mitä tietoja sieltä MOL-sivujen omista tiedoista löytyy, niin viimeisin lausunto siellä on ennen näitä vasta tulleita 17.11.2010 jossa todetaan ettei ole estettä maksamiselle tuosta päivästä eteenpäin.
Tuolloin, 2011 vuoden alussa, ohjattiin käymään helmikuuhun mennessä kuntouttavan puolen neuvontaan, jossa virkailija totesi minulle heti että tilanteeni on selkeä että hän merkitsee että heiltä ei osoiteta minulle töitä tai koulutusta, ja riittää että käyn 6kk kuluttua ilmoittautumassa pitääkseni työttömyysturvan.
Seuraavalla kerralla kun tulin, eli elokuun 2011 tienoilla, josta tässä nytkin tuntuu olevan kyse että olisin aloittanut opiskelut, minulle ei annettu edes toimistotapaamista, vaan neuvonnassa kun esitin passini, kaivettiin tiedot ulos, ja sanottiin suunnilleen että: "ai, sä oletkin etuusasiakas, onko tilanne ennallaan" johon totesin myöntävästi, ja hän sanoi että asia on sillä selvä, ja kirjoitti että seuraava ilmoittautuminen helmikuun 2012 loppuun mennessä, ja silloinhan ne ongelmat alkoivat nyt kun vihdoin pääsin virkailijan toimistoon istahtamaan ja tuo opiskelu kaivettiin esiin! Ja sen takia tässä olisi nyt sitten näin hirmuinen lasku kertynyt maksettavaksi kun tässä välissä ei varsinaista tapaamista ollut jossa tuosta varmaan olisi sitten aikaisemmin mainittu ja pyydetty keskeytystodistus kuten joskus aiemmin oli tapahtunut.
Hämmästyttää se että systeemissä ei ole mukamas yhtäkään osapuolta joka osaisi käyttää järkeä tai voisi korjata selvästi järjetöntä päätöstä, ei, oikein korostetaan että päätökseen ei voi hakea muutosta eikä valittaa. Liitin vielä selvitykseen vapaamuotoisen selostuksen tapahtuneista jossa myös viittasin yliopistolta saamaani paperiin jonka myös liitin mukaan, jossa selkeästi todettiin että opiskelut ovat olleet jäissä 2008 jälkeen ja opinto-oikeuttakaan ei ole ollut enää, mutta silti vain tuli tällainen päätös:
www.finestpromotions.com/tturva.pdf
"Lausunto: 02/0M6
Hakijalla ei ole oikeutta työttömyysetuuteen, koska hän on päätoiminen opiskelija 01.08.2011 alkaen. (TTL 2 luku 6 §).
Perustelut
Hakija ei ole esittänyt yliopiston keskeytystod. 1.8.2011 lukien. Eikä ole esittänyt ettei ole opintosuorituksia viiteen vuoteen.
Ja sen verran ilmoittivat että sitten kun saan kelalta virallisen päätöksen etuuksien menettämisestä ja takaisinmaksusta, voin valittaa siitä työttömyysturvan muutoksenhakutoimikuntaan, jos oikein muistan, ja siinä voi mennä vuosi ja siellä sitten katsotaan onko toimittu sääntöjen mukaan, jota nyt tässäkin mulle korostettu että näin ne säännöt vaan menee vaikkei se "arkijärjellä välttämättä aukea, kun nämä ovat näitä työttömyysturvalain erikoisuuksia"
Lienee tosiaan viisainta ottaa soitto sosiaalitoimeen ensitöikseen toimeentulon turvaamiseksi.- tyokkarinuhriko
Se mikä tässä systeemissä nyt tuntuu olevan pielessä, että tämä työkkärin "tt-tiimiksi" kutsuma porukka tekee sen lausunnon, mutta heillä ei ole mitään vastuuta tai korjausvelvollisuutta näiden suhteen eikä asiasta voi edes keskustella, ja vedotaan vain siihen että voi valittaa maksajan, KELAn päätöksestä.
Toisaalta KELA maksajana joutuu sääntöjensä mukaan noudattamaan yksinomaan työvoimapoliittista lausuntoa työttömyysturvan myöntämisen suhteen, koska te-toimisto nyt vain on se taho joka määrittää onko henkilö työtön vai ei, enkä muutenkaan ymmärrä miksi maksajan päätöksestä pitäisi valittaa jos he kerran tekevät päätöksen lain mukaan tuon työvoimapoliittisen lausunnon mukaan.
Kun sokea reettakin ymmärtäisi että mitään opiskelua ei ole tapahtunut yliopistossa vuosiin, eikä hammaslääketiedettä voisi edes opiskella mitenkään muuten kuin täysipäiväisesti läsnäolevana johtuen sen luonteesta (klinikkatyöskentely tarkan valvonnan alla), on hämmästyttävää että kuten päätöksessäni lukee selvällä suomenkielellä, " hän on päätoiminen opiskelija 01.08.2011 alkaen", ja tällaiseen suoranaiseen valehteluun ei voi hakea korjausta millään tavalla eikä edes keskustella asiasta.
- Sama tarina
Noin se menee työkkäri katsoo päätoimiseksi opiskelijaksi siihen päivään asti kunnes sinne on erotodistus toimitettu.
Olen itsekin Kelan ulosotossa ja minulta karhutaan 4000€ edestä jo maksettuja työttömyysturvia takaisin vaikka minulla ei ole omaisuutta eikä vuosiin ole ollut muita tuloja kuin se pienin mahdollinen työvoimapoliittinen tuki ja asumistuki. Ne on menneet vuokraan, ruokaan ja lääkkeisiin.
Tilanteessani kävi niin, että sain työvoimatoimistolta luvan opiskella työvoimapoliittisella tuella, koska pääsin yliopistoon. Hulluna menin suostumaan vaikka minulla on vuosia ollut ongelmia mielenterveyteni kanssa. Vuoden opiskelin ihan hyvin, mutta tosena opiskeluvuotena mielenterveysongelmani alkoivat pahentua ja opintopisteitä ei tullut tarpeeksi tämän jälkeen sain työkkäristä lapun, että työvoimapoliittinen tukeni on katkaistu, koska olen päätoiminen opiskelija, koska minulle ei ole kertynyt tarpeeksi opintopisteitä. Sen jälkeen KELA pisti työvoimapoliittisen jo maksetun tukeni ulostottoon.
Pahinta on se, että olen antanut työvoimatoimistolle selvityksen opintojen viivästymisestä ja lääkärin todistuksen jo ennen kuin tukeni katkaistiin ja sitä alettiin periä takaisin, mutta siitä huolimatta minulle tehtiin näin.
Kelassa taas sanottiin, että lääkärin todistukseni ei kelpaa edes sairaspäivärahaan, koska siinä ei ole määritelty päivämääriä millä ajalla mielenterveyteni on ollut heikentynyt. Ihan kuin minun pitäisi tietää minkälainen todistus noille kelpaa lääkäri sen on kirjottanut kuitenkin ja siinä kerrotaan selkeällä Suomenkielellä terveystilani.
Että sellainen maa tämä Suomi. Olen jo harkinnut itsemurhaa, koska en jaksa noita perkeleitä vastaan tapella ruoka ja lääkerahastani. Taitaisi olla parasta kun kävisi vetämässä itsensä kiikkuun eduskuntatalon portaille. Oikeasti mun ei kuuluis edes olla työkkärin listoilla noiden perkeleiden kiusattavana, mutta ei sieltä tässä kiusaajien maassa pääse poiskaan näköjään ennen kun tappaa ittensä.- tyokkarinuhriko
Jep, tuo on myös hämmentävää, aikanaan minullekin kerrottiin että 2010 uudistuksen jälkeen on mahdollista opiskellakin työttömyysturvan varassa, se nyt ei minun tilanteeseeni sopinut, enkä siihen lähtenyt, kun tiedän etten voi sitä alaa koskaan jatkaa yliherkkyyden vuoksi (hammaslääketiede),
. Jos olisin hakenut opiskelijana tukea samasta laitoksesta, sitä tuskin olisi myöskään hyväksytty, enhän ollut edes ilmoittautunut yliopistolle ja opinto-oikeuskin on ollut jäädytettynä eikä opintosuorituksia yli 4 vuoteen. Tää systeemi on kyllä nyt aivan käsittämätön, ja ristiriidassa jo työkkärin omien systeemien kanssa, saatika kelan tai logiikan tai maalaisjärjen suhteen.
Sun tilanne tosiaan summien osalta näyttää vastaavalta, periaatteessahan kelakin kyllä tekee ihan samaa opintotuen takaisinperinnän suhteen jos opinnot eivät ole edistyneet, silloin pitäisi aina huomata siirtyä sairauspäivärahalle jos terveyden takia asiat eivät edisty, mutta tiedän omastakin kokemuksesta että silloin tuollainen asia ei aina tule mieleen, eikä kuten sanoit, lääkärien kirjoittamat laput edes mene läpi, ja tässäkin on taas jätetty kokonaiskuvan arviointi tekemättä, kuten viestistäsi näkyy niin tapauskohtainen harkinta olisi ollut paikallaan mutta sellaista ei vain ole, kun jokainen asia on eriytetty irralleen toisista ja niistä tehdään päätöksiä joita eri tahoilla katsotaan ja ei ole ketään joka katsoisi että onko tässä järkeä ja edustaako tehty päätös oikeudenmukaisuutta, ihmisoikeuksia, yksilön tai edes yhteiskunnan etua. - Sama tarina
tyokkarinuhriko kirjoitti:
Jep, tuo on myös hämmentävää, aikanaan minullekin kerrottiin että 2010 uudistuksen jälkeen on mahdollista opiskellakin työttömyysturvan varassa, se nyt ei minun tilanteeseeni sopinut, enkä siihen lähtenyt, kun tiedän etten voi sitä alaa koskaan jatkaa yliherkkyyden vuoksi (hammaslääketiede),
. Jos olisin hakenut opiskelijana tukea samasta laitoksesta, sitä tuskin olisi myöskään hyväksytty, enhän ollut edes ilmoittautunut yliopistolle ja opinto-oikeuskin on ollut jäädytettynä eikä opintosuorituksia yli 4 vuoteen. Tää systeemi on kyllä nyt aivan käsittämätön, ja ristiriidassa jo työkkärin omien systeemien kanssa, saatika kelan tai logiikan tai maalaisjärjen suhteen.
Sun tilanne tosiaan summien osalta näyttää vastaavalta, periaatteessahan kelakin kyllä tekee ihan samaa opintotuen takaisinperinnän suhteen jos opinnot eivät ole edistyneet, silloin pitäisi aina huomata siirtyä sairauspäivärahalle jos terveyden takia asiat eivät edisty, mutta tiedän omastakin kokemuksesta että silloin tuollainen asia ei aina tule mieleen, eikä kuten sanoit, lääkärien kirjoittamat laput edes mene läpi, ja tässäkin on taas jätetty kokonaiskuvan arviointi tekemättä, kuten viestistäsi näkyy niin tapauskohtainen harkinta olisi ollut paikallaan mutta sellaista ei vain ole, kun jokainen asia on eriytetty irralleen toisista ja niistä tehdään päätöksiä joita eri tahoilla katsotaan ja ei ole ketään joka katsoisi että onko tässä järkeä ja edustaako tehty päätös oikeudenmukaisuutta, ihmisoikeuksia, yksilön tai edes yhteiskunnan etua.Mielenterveyshoito on tässä maassa käytännössä sitä, että sinulle lyödään käteen todella vahvat lääkkeet. Näillä lääkkeillä on usein todella kovia sivuvaikutuksia ja sen jälkeen jäät täysin oman onnesi nojaan selviämään miten satut selviämään. Jos käy niin kuin minulle kävi jäät työkkärin jonoihin karenssi kyykytettäväksi vaikka sanoisit lääkärissä olevasi ihan hemmetin sekaisin ja masentunut ei ikinä tehdä muuta kuin lyödään lääkkeet kouraan ja yritetään päästä susta eroon mahdollisimman nopeasti. Aina et saa edes lääkärin todistusta kuin vasta usean lääkärikäynnin jälkeen.
Mihinkään oikeeseen hoitoon ei tässä maassa pääse mielenterveyssyistä ennenkuin alkaa uhkailla muita tai tekee jonkun todella vakavaksi luokitellun rikoksen. Itse esimerkiksi kerran odotin hoitoonpääsyä kolmekuukautta ja sen jälkeen minulle tuli laput kotiin, jossa minua koskaan tapamatta todettiin pelkästään lääkärin kirjoittaman lähetteen perusteella, että ongelmani eivät ole tarpeeksi vakavia, että minulle ei tarvitse mitään hoitoja järjestellä.
Olen todella rajun koulukiusaamisen uhri, en oikeastaan edes haluaisi olla koko muun ihmiskunnan kanssa missään tekemisissä jos ei olisi pakko. Jos olisi joku paikka jossa pärjäisin ikinä ketään muuta ihmistä tapaamatta eläisin mieluusti siellä koko loppu elämäni oli se sitten pitkä tai lyhyt.
Totuus on se, että minä olen vain taakka tälle yhteiskunnalle ja sukulaisilleni ollut jo vuosia. Jos pitää säästöä saada aikaan niin järjestäisivät edes teloitusryhmän jonka eteen voisi mennä. Kokoaisin kaikki henkiset voimavarani ja menisin mielelläni ja vapaaehtoisesti, koska se olisi humaanimpi ja nopeampi tapa päästä täältä pois kuin nykyinen hidas riutuminen köyhyydessä ja karensseissa viranomaisten kiusanteon kohteena.
Oikeasti viranomaiset rikkovat tapauksessani kokoajan Suomen perustuslakia. He rikkovat sen 6 pykälää tasavertaisesta kohtelusta, joka kieltää terveydentilan perusteella tapahtuvan syrjinnän. Lisäksi he rikkovat 19 pykälää sosiaaliturvan järjestämisestä
"Jokaisella, joka ei kykene hankkimaan ihmisarvoisen elämän edellyttämää turvaa, on oikeus välttämättömään toimeentuloon ja huolenpitoon.
Lailla taataan jokaiselle oikeus perustoimeentulon turvaan työttömyyden, sairauden, työkyvyttömyyden ja vanhuuden aikana sekä lapsen syntymän ja huoltajan menetyksen perusteella."
ja sen heille sinne kirjalliseen vastineeseen kirjoitin pykälä kerrallaan, mutta ei niille voi mitään, koska ne saavat Stasi tyyliin itse tutkia ja tulkita omat rikkeensä, niin tottakai ovat ITSE sitä mieltä, että eivät ole tehneet mitään väärää tai laitonta. Suomi on ainoa länsimaa, jossa ei ole perustuslakituomioistuinta. Suomi on ainoa länsimaa, jossa viranomaiset saavat itse päättää ovatko itse rikkoneet perustuslakia. Poliisi ei tälläisiä juttuja tutki.
Mitä pitäisi tehdä kun yhteiskunta näin toimii, mutta ei edes suostu järjestämään mitään humaania tapaa päästä täältä pois inhimillisesti? Itsemurha on varmasti väärä vaihtoehto. Velat vahenevat nykyään, joten jos velallinen on vakaasti sitä mieltä, että häneltä peritään etuuksia takaisin väärin perustein, niin hän voi järjestellä tulonsa niin vähäisiksi, ettei ulosoton suojaosuus ylity. Toimeentulotuesta ei voida ulosmitata mitään.
En tosin tiedä, miten aktiivisesti toimeentulotukiasiasta päättävä sosiaalityöntekijä yrittää saada työttömän asiakkaansa työelämään tai eläkkeelle - siis säännölisten tulojen saajaksi ja riippumatta siitä, että asiakas näin joutuu ulosoton kohteeksi ja kenties juuri siksi hakemaan toimeentulotukea ...
Lakia ja käytäntöä pitäisi muuttaa niin, että esimerkiksi työkyvystään epävarmat ihmiset voisivat kokeilla työelämässä ilman pelkoa siitä, että heidän perustoimeentulonsa vaarantuu karenssipäätösten tai käsittelyviiveitten takia.
- käräjille vaaan
"tämä työkkärin "tt-tiimiksi" kutsuma porukka tekee sen lausunnon, mutta heillä ei ole mitään vastuuta tai korjausvelvollisuutta näiden suhteen eikä asiasta voi edes keskustella"
Vastuuta ainakin on teoriassa. Käräjille vaan virkavirheestä. Käräjille vaan tollanen "pellekerho".
Tekisin tuosta takaisinperintä normaalin valituksen. Takasinperitää ei voi aloittaa ennen kun asiasta on lainvoimainen päätös esim. vakuutusoikeudesta. Kolmisen vuotta mulla meni KELA:n kanssa riidellessä, sitten maksoin sen jota olin esittänyt, voitin siis juutun vakuutusoikeusessa. Kysymys oli asumistuen takaisinperinnästä. - tyokkarinuhriko
Niin, saa nähdä alkavatko vielä periä yleistä asumistukeakin tuolta ajalta.
Virkavirhettä itsekin mietin nimikkeeksi, koska selvästi välittämättä toimitetuista selvityksistä ja asiakirjoista on tehty päätös joka koskee yksilön perusturvaa eikä koko laitos suostu kommentoimaan asiaa, onhan minulla tuo lausunnon allekirjoittanut tiedossa, yritän vielä saada häntä kiinni ja jos kieltäytyvät niin teen sitten rikosilmoituksen virkavirheestä, ja vaikka siitä nyt ei hyötyä olisi niin oikeuskanslerille kantelu, ja sitten tuota hidasta valitusreittiä, työttömyysturvan muutoksenhakutoimikunta ja siitä vakuutusoikeus, eipä tässä muuta tule mieleen mitä voisi kansalainen tehdä asialleen. - tyokkarinuhriko
No, sosiaalitoimihan auttaa kun järjestelmä ei muuten toiminut?
Soitto heti aamusta ja vastaus:
EI ONNISTU
"Tässä on nyt käynyt niin että maaliskuun päätökseen on otettu tuloina huomioon 8. helmikuuta maksettu työmarkkinatuki, joskus nämä menevät vähän hassusti kun katsotaan edellisen kuun aikana maksettu tuki ja tässä se on ollut vielä helmikuun alkupuolella, mutta näin tämä nyt menee, ei se päätös tästä muutu, huhtikuussa voit sitten anoa erikseen. ymmärrän ettei ole rahaa mutta näin se vain menee."
Jo on taas kumma juttu, helmikuun alussa maksettiin tosiaan työmarkkinatuki, joka siis tulee takautuvasti tammikuun päiviltä ja muutamalta helmikuun päivältä, ja sen takia toimeentulotukea voi saada lisää vasta huhtikuussa...ja fakta on se että sen perustoimeentulon verran rahaa jää puuttumaan tässä kuussa.- helvatan sossu
Ei sosiaalitoimisto voi laskea maaliskuun päätöksessä huomioon sinun helmikuussa saamaasi tuloa. Tuloina otetaan huomioon sen kuukaudet tulot milloin ne on maksettu, siis MAKSUPÄIVÄ ratkaisee, poikkeuksena suuret kertaluonteiset tulot voidaan vyöryttää pari kuukautta eteenpäin. Valita ihmeessä.
- sossulle "pataan"
Joo, selvä virkarikos tuossakin. Valita ihmeessä ja vaadi myös vahingonkorvausta.
Tuossa yksi tuore esimerkkitapausettei sossu saa tehdä niin kun haluaa.
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10342971 - tsemmppiä sulle
Tyypillistä viranomaisten "yhteistyötä", kyykyttämistä ja alistamista. Noilla tempuilla yrittävät nujertaa asiakkaita ja vaikuttaa siihen että et valittaisi heidän päätöksestään.
- Historian toisto
Voivat virkamiehet vaikuttaa budjettineuvotteluissa siihen, että oma työpaikka varmasti säilyy eläkeikään saakka kun keräävät valituksia vuosien jonon ja esittävät asiakkaansa auttajaa ja sitä, että kyykytetty asiakas joutuu vielä huonompaan asemaan jos juuri hänen virastostaan vähennetään työpaikkoja ja kun tätä jonoakin kokoajan kertyy lisää eikä sitä ikinä saada purettua.
Tämä taktiikka oman toimeentulon turvaamiseksi byrokraattina ei ole uusi jo Byzantinin valtakunnan virkamiehet käyttivät samaa taktiikkaa 1000 vuotta aikaisemmin kunnes koko valtakunta meni konkurssiin ja sen valloittivat Muslimit ja siitä tuli Ottomaanien valtakunta. Tämä ei ole mikään vitsi vaan ihan oikeaa historiaa. Joidenkin mielestä historialla on tapana toistaa itseään.
Tämä on vähän tätä samaa kun huostaanotetun lapsen hoito laitoksessa maksaa 80 000€ vuodessa per lapsi, mutta kukaan ei edes yritä etsiä normaalia perhettä joka adoptoisi lapsen vaikkapa 40 000€ vuosimaksua vastaan vaikka se tulisi veronmaksajille puolet halvemmaksi väkisin vain ostetaan lisää laitospaikkoja tähän erikoistuneilta yrityksiltä kun järjestelmä on kerran saatu pystyyn.
- ärtymys
Onnea vaan taisteluun paperinpyörittäjiä vastaan! Harvoin onnistuu kukaan, mutta toivottavasti aloittaja tyrmää ne ;)
- Harmaa pate
Ihan miten vaan ei noi paperin pyörittäjät mullekaan voi mitään, koska teen hommia vain harmaana tai alle suojaosuuksien ja en halua omistaa mitään. Vaikka jään kiinnikin ei ne mitenkään voi ulosmitata minulta maksamattomia veroja tai muita maksuja ,koska omaisuutta ei ole ja tuloja ei ikinä tule kuukaudessa enempää kuin suojaosuuden verran.
Teen sen viikon hommia kuukaudessa ja laiskottelen loput kolmeviikkoa.
Perintä ja ulosottolappuja käytän ilmasena takansytykkeenä ja hyvin palaa (en omista taloa, jossa asun). Mitä enemmän tulostavat lappujaan parempi minulle, koska sitä enemmän saan sytykettä pöllien väliin.
Jos yrittävät pakottaa tekemään hommia verokirjalla enemmän kuin viikon kuukaudessa en tee sitä viikkoakaan.
Hankkikoon suojapaikkarahansa ja eläkerahansa paperin pyörittäjät jonkun muun niskasta kuin minun olen tajunnut jo aikoja sitten totuuden kusetuksesta.
- potkua...
"Opiskelin yliopistossa 2003-2008, sen jälkeen olen ollut työttömänä"
HÄH!!! Kyllä olet tullut kalliiksi yhteiskunnalle! Menit sitten lukemaan yliopistoon jotain josta pidit, etkä ottanut selville saako huubaduuba opinnoillasi töitä. Nyt eletään vuotta 2012 ja olet työtön työnhakija. Herää ja hanki töitä!- Et osaa laskea
Halvemmaksi hän tuli kuin saman ajan KELASSA täydellä palkalla papereita pyöritellyt virkamies. Yhden virkamiehen palkalla maksaa minimisosiaaliturvan 4-5 ihmiselle. Virkamiehet ne vasta kalliiksi tulee niille pitää maksaa valtion varoista elinikäinen työpaikka ja vielä eläke päälle, molemmat tulevat samasta rahakasasta kuin opiskelijan tuetkin.
Yliopistossa opiskellut voi saada elämässään vielä aikaiseksi jotain tärkeää, mutta turhia papereita ja teknisiä virheitä asiakkaiden hakemuksista Kelassa koko elämänsä etsinyt virkamies ei saa ikinä mitään järkevää aikaiseksi. - Palmroos
Et osaa laskea kirjoitti:
Halvemmaksi hän tuli kuin saman ajan KELASSA täydellä palkalla papereita pyöritellyt virkamies. Yhden virkamiehen palkalla maksaa minimisosiaaliturvan 4-5 ihmiselle. Virkamiehet ne vasta kalliiksi tulee niille pitää maksaa valtion varoista elinikäinen työpaikka ja vielä eläke päälle, molemmat tulevat samasta rahakasasta kuin opiskelijan tuetkin.
Yliopistossa opiskellut voi saada elämässään vielä aikaiseksi jotain tärkeää, mutta turhia papereita ja teknisiä virheitä asiakkaiden hakemuksista Kelassa koko elämänsä etsinyt virkamies ei saa ikinä mitään järkevää aikaiseksi.Tässä teille Työvoimapoliittinen lausunto:
http://www.youtube.com/watch?v=Lb9qROo0dMU&feature=g-upl
- video
hienoa nimet julki vain. saako noita nimiä julkaista ja saako videoida aktivointihaastattelun, niin että naamat peitossa???. itse aattelin videoida ja nauhoittaa. ajattelin laittaa ihan johonkin nurkkaan kameranjalustaan kamerani.
- lisäänäitä
Hyvä Hyvä !!!
- Höpön pöpön
Onko sana "tappolista" jonkun hölmöläisen mielestä uhkaus? Jos nämä virkarikolliset ovat todella OIKEUSMURHAA tehneet, niin sitten on todella tappolista!
- Suomi tuhoutuu?
Eräitä esimerkkejä Veikko Huuskan virkarikoksista
Virkarikollinen työvoimavirkailija Veikko Huuska kirjoitti koneeseen "työnhakijan suunnitelma" otsikon alle solvauksia,tulosti työttömälle virnuillen/naureskellen, ja kehotti panemaan nimen alle.
Työtön oli arvostellut "työnhaun uusimispäivää" koska ei mielestään sellaista tarvinnut: työttömyys jatkui toistaiseksi, niin kauan kuin mitään kunnollista ei ollut tarjolla. Huuskan tarjoukset lähinnä kaksi hänen sopimattomiksi/laittomiksi tietämäänsä haistavittua, ja uhkailu että näistä on nyt pakko valita jompikumpi.
Tietorekistereihin valehdeltiin että työttömän kanssa on "sovittu" tälllainen ja tällainen käyntiväli. Edessäpäin kahden kesken Huuska esitti, että hän nyt määrää tällaisen päivän - aiemmasta muka "sovitusta" poikkeavan päiväyksen, aikaisemman.
Vaikka näitä päiväysmääräyksiä työtön huomioi, hänelle räpsähti ilmoitus, että työnhaku katkaistu, koska työnhaku ei ole uusittu. Huuska oli työttömän tietämättä omine lupinensa kirjoittanut tietojärjestelmään päiväyksen, jota ei työttömälle kerrottu - aikaisemman päivän kuin mitä itse oli määräilemässä ja valehtelemassa, että sovittu.
Työtön kun näytti KELA:ssa työnhaun uusimispäivien korttinsa, ettei siellä ollut kyseisen katkaisun aiheuttanutta päiväystä lainkaan, KELA:n virkailija naureskeli, että heh heh nyt kannattaa käydä siellä työvoimatoimistossa. Siis saman virkarikollisen luona uudestaan. - Suomiko tuhoutuu?
Hei hölmöläinen, joka rupesit marisemaan "uhkailusta".
Jos jollain on poliittinen mielipide, että tähän maahan pitää saada sellainen laki ja järjestys, että virkarikolliset kuolemanrangaistuksilla laillisesti tapetaan, niin ei tämä mielipide ole mikään laiton uhkailu, vaan poliittinen mielipide, ihmisen perustuslaillisia oikeuksia.
Olet hölmöläinen marissut perustuslaillisia oikeuksia vastaan. Oletko joku virkarikollinen kusipää, jolle ei sopisi sellainen lakiuudistus, että virkarikoksista tulisi kuolemanrangaistus? Olisiko vaan kivempaa tehdä virkarikoksia, marisija? - Höpö höpö
Eihän tuollainen ole edes hölmöläinen. Koska hölmöläinenkin jo tajuaa, ettei ketään uhkailtu eikä kellekään kukaan luvannut tehdä mitään. Tuollainen oman paskaisen mielikuvituksen mukaan väärin syyttely on rikos. Oletko tullut ajatelleeksi, että sinut voidaan haastaa oikeuteen, jos valehtelet toisen uhkailleen siinä, missä ei uhkailtu? Menisit riesapelle murehtimaan omaa paskaista mielikuvitustasi, ennemmin kuin heitellä herjoja tuntemattomista oman paskaisen mielikuvituksesi mukaan. Psykologiassa tuollaista paskaisen mielikuvituksen herjaa nimitetään projisoinniksi ja psykoosiksi. Mutta en minä siihen hölynpölyyn usko.
Oliko tarkoituksena vain kääntää huomio tärkeämmistä aiheista, kuten virkarikoksista pois? Oletko virkarikollisten auttaja virkarikollinen kusipää sinäkin? - Raportti Suomesta
Virkarikolliset muka kaupungin taloutta pelastamassa
Miettikää vähän, millainen kusipää täytyy byrokraatin/ihmisen olla, että haluaa kieroilla ns. perusturvan/työttömyyskorvausta pois toiselta. Valheilla, virkarikoksilla, rehentelyllä, uhkailulla ja kiusanteolla.
Veikko Huuskalla ja Jouko Salosella on ollut tapana valehdella työttömille edessäpäin, että tähän ja tähän pajatouhuun on nyt pakko mennä. Laissa on ollut kielto, että tällaista pakottamista nimenomaan ei saa tehdä - lähettää nuorten työpajalle työelämävalmennukseen vanhoja äijiä, joilla on jo ammattitutkinto.
Jouko Salonen ei ole ollut tietävinään, että jos työläisellä teetetään talonmiehen tai puutarhurin työtä, hänelle pitäisi antaa oikea työsuhde ja oikea palkka. Vaikka Salonen on ay-miehiä ollut (JHL !), niin hän ei ole muka tiennyt, ettei työläisille saa tällaista hävytöntä haistavittua pakottaa, että tehkää ammattilaisten työt ilman palkkaa ja ilman työsuhdetta. Onko pantu pukki kaalimaan vartijaksi tai susi lampaiden paimeneksi?
Siis edessäpäin Huuska ja Salonen ovat valehdelleet työttömille, että pakko mennä. Ja muualle päin ovat valehdelleet, että työttömät itse ovat tätä vittuilua pyytäneet, tai että heidän kanssaan on sovittu.
Tuskin Huuska ja Salonen tätä haistavittua ovat yksinään suunnitelleet. Ovat olleet muka pelastamassa kaupungin taloutta virkarikoksilla, kun tuli lakimuutos, että osa työttömyyskorvauksista meni kuntien maksettavaksi.
Käytännössä kun kunnat ovat maksaneet kulujaan ja hakeneet valtionapuja, heille on valtion tukiaisia maksettu. Mutta kuntien valtionosuuksista haluttiin tehdä harkinnanvaraisia /tarveharkintaisia sen takia, että kaikki (rikkaimmat) kunnat eivät niitä tarvitse. Tämä ei tunnut Huuskan ja Salosen ja heidän rikostoveriensa järkeen mahtuvan. Että valtion tukiaisia on kunnille kyllä maksettu sitä mukaan kun lakisääteisiä tehtäviään hoitivat ja raportoivat kuluista valtiolle päin.
Psykologian alalla nimitetään psykoosiksi, jos joku rötöstelee alhaisia temppuja riesaksi muille, selitellen niitä muka hyväntekemiseksi. Ällyllistäminen tai sublimaatio. Mutta eivät nämä Huuska ja Salonen mitään hulluja ole. Työttömiä kiusaamalla ja petkuttamalla ovat itselleen kahmineet yllin kyllin. - ei yllättynyt
Mullakin ollut samaa ongelmaa.
- sieluton kapitalisti
Jos julkasee naaman ja rikoksen mitä on tehny ja on nauhottanu sen ni se vois olla aika tehokas keino. Vielä ku semmonen saitti kun "paljastettu" niin johan lähtis.
Varmasti hyökättäis saitti alas välittömästi ja alkais vainot perustajia kohtaan. Näi varmaan käynyt ainakin oikeusturva sivustolle, eli ainaskin hyökkäyksen kohteena sivut ollu. Taitaa olla jo alaskin ajettu aikoja sitten.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731930Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471217
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462