alkoholiongelmani

7

on vakava,yritän sinnitellä etten menisi oluen ostoon. Tätä on jatkunut pitkään olen kuitenkin työelämässä

41

1129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7

onnistuin eilen sama edessä tänään

• Tukipaikka.

Esimerkiksi Esterinkatu NKY;n toimitila tänään la klo 19.00 vertaisryhmän palaveri.
        Samoin huomenna su.

• 1222245447

3ensimmäistä kk ovat helvetin vaikeaa aikaa mutta sen jälkeen alkaa helpottaa,se on taistelua,20v raittiina.

• uuttrrea

Alkoholista irtipääseminen vaatii lujan päätöksen. Ei pidä edes leikitellä ajatuksella oluen ostosta. Sano itsellesi, että nyt se on loppu - ja pysy päätöksessäsi. Ei se muuta vaadi.
      Sitten sinun pitää vielä ymmärtää, että alkoholi on muuttanut aivotoimintaasi siten, että et pysty ymmärtämään läheistesi tai muiden huolta tai huomioita käyttäytymisestäsi. Siinä on se sairauden ydin.
      Kun olet tehnyt päätöksen lopettamisesta, huomaat ärsyyntyväsi helposti, Pinna on koko ajan kireällä, mutta kun et sorru, tilanne helpottuu ajan kanssa.
      Rupea ajattelemann positiivisia asioita, ulkoile ja tee muuta mieluisaa silloin, kun oluen himo iskee. Pääasia on , että voitat mieliteon.

• 7

kiitos kannustuksesta.

• Viinamäki:
        7 kirjoitti:

kiitos kannustuksesta.

Yksin on vaikea taistella viinan himoa vastaan,kannattaa mennä vertaistukiryhmään jossa on samanlaisia elämäntarinoita kuin sinulla.
        Ryhmät kokoontuvat joka ilta eri puolilla kaupunkia joten se on helppoa jos vain itse haluaa.
        Kynnys saattaa olla korkea niinkuin itselläni oli aikoinaan mutta jo ensi kerta helpotti ja jäin koukkuuun jota raittiudeksi kutsutaan.
        Päihteetön elämä on suonut monenlaisia hyviä asioita jotka juoma-aikana olivat täysi mahdottomuus.
        Oma halu on avainasemassa ja loppu hoituu tukiryhmän kautta.

• 013_
        Viinamäki: kirjoitti:

Yksin on vaikea taistella viinan himoa vastaan,kannattaa mennä vertaistukiryhmään jossa on samanlaisia elämäntarinoita kuin sinulla.
        Ryhmät kokoontuvat joka ilta eri puolilla kaupunkia joten se on helppoa jos vain itse haluaa.
        Kynnys saattaa olla korkea niinkuin itselläni oli aikoinaan mutta jo ensi kerta helpotti ja jäin koukkuuun jota raittiudeksi kutsutaan.
        Päihteetön elämä on suonut monenlaisia hyviä asioita jotka juoma-aikana olivat täysi mahdottomuus.
        Oma halu on avainasemassa ja loppu hoituu tukiryhmän kautta.

Raittius onnistuu sitä helpommin jos sillä pääsee pätemään vaikkapa kerhossa. Ihminen joka on aloittanut juomalla ja vetässyt sen itselleen ominaiseen tapaan sinne toiseen äärilaitaan, muttei aivan pohjalle taikkapa sen läpi, saaden kuitenkin siitä kaltaisiltaan kannuksia on otollinen "selviytyjä".

Tämmöiset ihmiset ovat ns. on/off tyyppejä jotka päättäessään jonkin asian tekemisen menevät aina äärilaitoihin oli se sitten juominen taikkapa raittius.

Sitten juomisen loputtua täytyy tämä tyhjiö jollain täyttää, kun on tullut ylettömästi vapaa-aikaa entisten kapakka notkumisten tilalle. Valitaan jokin harrastus oli se sitten postimerkkeily tai golf, mutta se tuttuun tapaan taas vedetään tappiin. Pitää näissäkin olla sitten se maailman paras ja kivahan näistä uusista saavutuksista on kertoa vaikkapa AA-kerhossa. Näin ego kasvaa ja oma erinomaisuus saa taas lisää pönkitystä.

Tästä sitten seuraava vaihe on uskoon naksahtaminen taikka sitten työpaikalla esiintyvä itseään täynnä oleva narsisti.

Alkoholismi on yksi addiktio muiden joukossa usealle ihmiselle, eli jos et juo niin sitten olet ongelma pelaaja, himo urheilija, himo golffari etc. Ei sen kummempaa sillä aivan samalla tavalla nuo kaikki aiheuttaa riippuvuuden.

• irti päässyt

Pitkästä aikaan järkevä ja asiallinen keskusteluketju !! Toivotan voimia sinulle aloittaja, päivä kerrallaan. Onhan Imatralla monta AA pistettä kait joka ilta jos alkaa käydä tiukalle? Sinne voi mennä ja sieltä saa vertais tukea. Voimia sinulle.

• sniiif

Miultakin elämä romahtanut,en kehtaa mennä apua hakemaan,ärsyttää kun ainut tuki olut!

• 7

Viikon lomastani olen ollut 4 pv ilman viiniä tai olutta. Ne ovat kuitenkin koko ajan mielessä. Lasinen lapsuus, aikuisuus takana. Minun käy huonosti jos en saa tähän muutosta ennen muutaman vuoden kuluttua koittavia eläkepäiviä.

• Viinamäki:

Tule tänään Palaveriin Esterinkadulle klo 19.00,niin minäkin teen.

• 7
        Viinamäki: kirjoitti:

Tule tänään Palaveriin Esterinkadulle klo 19.00,niin minäkin teen.

en pysty olisiko mahdollista perustaa nettipalaveri

• Tuonne vaan..

• 7

• Ei elämälle vieras

Mitä muuta voisit tehdä kuin ajatella sitä olutta ja viiniä? Olisiko sinulla joku jonka seurassa et niitä ajattelisi? Jos on niin puhu hänelle,älä salaa mitään. Jo se että saa asiasta puhuttua auttaa. Etsi luotettava ihminen joka todella välittää ja puhu!

• ouh jeeee

Jos olisit puhunut 4-viikon lomasta et 4 pvä ilman juomaa olisi ollut aika normii mut ny puolet ajasta ..

Onko tuo ongelma ?

Itse teen 12 pvä töitä/kk eli kännit vedän 10krt/kk vähintään ja 5-7pvä tissuttelen eli eikös toi ole normii ei työputken aikana oteta ja muut ajat ollaan kännissä .. ;)

• tahtoo tahdon

Itse jätin viinan pois oman itsepäisyyteni vuoksi jo reilu 30 vuotta sitten. Yks kaks päätin vain kokeilla, pärjääkö ilman. Ja meneehän tuo.
      Olutta kyllä otan, mutta siitäkin voin tarvittaessa irrottautua. Kerran vaimoni kanssa tuli puhe, ja hän sanoi, ettet voi olla kuukautta juomatta yhtään olutta. Totesin vain, että voin olla, ja olin kokonaisen vuoden juomatta yhtään olutta.
      En tosin nytkään sitä litkitä juopumustarkoituksessa, vaan saunan jälkeen, tai kesällä muuten vaan janojuomana, ja seurassa.
      Ehkä se on joko itsepäisyydestäni, tai sitten minulla on luja tahto. On toki monta muutakin asiaa, joista olen luopunut. Päätän vain, että tuota ilman tulee toimeen, ja se on siinä. Ei se hermoja rassaa yhtään.

• asädlösapåä

Nii sul o naine...

• ölkxgnmlisdncvljkd

Sinulla on töitä! Itse olen jo 35-v mies (DI) ja minulla ei ole vakiduunia, eikä koskaan ole ollut naista (suhteessa) ! Sen lisäksi, en juo liikaa, mutta suunta on huono...kaipaan kuitenkin hyväksyntää/hellyyttä ja sitä nainen saisi tuplaten takaisin!

• lykkyä!!!!

ensimmäinen 3-5 viikkoa on kaikista hankalimmat. sen KUN kestät ni myrkyt poistuu elimistöstä ja elämä alkaa selkiytymään. usko pois se kannattaa. tiedän, että pystyt!!!!!!!

• ex-ex-ex

Toisilla se pahin aika ei todellakaan lopu 3-5 viikkoon. Se kesti miullakin monta kuukautta.

• tyyyyyyyyyytt

Monta vuotta!!!!!

• kuntoutukseen

Mene työnvuokseen kuntouttavaan työhön. Parantaa ongelmasi täysin 12kk tai 24kk sopimuksella. Sen jälkeet olet kuin uudesti syntynyt täynnä tarmoa sekä ilman alkoholi ongelmaa. Saata ihania pomoja sekä työkavereita kaupan päälle.

• Pennuille Jaffaa

Minulla ei ole alkoholiongelmaa.
      Aina on riittänyt.

• -

"Minulla ei ole alkoholiongelmaa.
      Aina on riittänyt."

Yllättävän kauan meni....

• lapsivielä

Kaikkia ei tuo työnvuoksi auta, ei minua ainakaan. täyttä tuherrusta tyhjän parissa. Ala harrastaa jotain mielekästä, oli se mitä hyvänsä, urheilua, lukemista, entisöintiä? Päätä mielessäsi että ei alkoholia. Niin yksinkertaiselta kun se kuulostaakin, sitä se on. Älä manipuloi itseäsi siihen että jos nyt yhden, tai että ei se kerta nyt mitään, tai kauhea masennus/tylsyys tämä auttaa. Ne on kaikki itsensä manipuloimista! Pysy päätöksessä ja elä hetki kerrallaan :) Tsemppiä koitokseen! ps. Miten ylpeä olet silloin, kun huomaat, että pystyit siihen.

• ????

Moix vaan.

Tiijjän ongelmas ite kokenut saman, juomiseni alotin noin 15 vuotiaana, aluks omppupomppuu sit kossuu,vodkaa.

20 vuotta kestänyt ns.suhde päätty avoliitos, tapasin sit uuden naisen,johon rakastuin täydellisesti, ni hokasin yhen asian ett onx siint mittää hyötyy ku oon ain kännis,no otin itteeni niskast kiinne ja lopetin juomisen, alku oli yhtä helvettii, mut silti olin juomatta 1640vrk, hää jätti miut vuonna 2006, ja ja siint lähtien oon juont,tissutellut joka hitin päivä,tunnustan ett oon alkoholisti,välil pähkään mietin liikaa asioita.

Syy on vaan ja ainuastaan miussa, mut mix?
      Yöt valvon,kuuntelen radioo,soitan mei yhteisii musiikkii ja itken,häpeen itteeni.

Moni kyl miut tunnistaa ett kuka oon, mut tämmöstä tää ALKOHOLISTIN elämä on?

• ????

Viestini kyl piti männä tän ketjun alottajalle,mokasin.

• kohtijotain

Meikä just ja just 20 täyttäny ja viina alkaa viemää elämää, pitkän aikaa masentanut monenlaiset pikkuasiat ja arki on pelkkää tylsyyttä.. Oon menettäny kaikki sellaiset ystävät kenen kanssa puhua selvinpäi, kyllä ystäviä löytyy mutta niitäkin tapaa vain viikonloppusin kännäilyn merkeissä. Minusta ei päällepäin näy että kärsin mistään päihdeongelmasta, kaikki varmaa luuleekin että mulla kulkee kaikki asiat lujaa.. Toki lähimmät ystävät on joskus huomautellu ku jatkuvasti kännissä, toisin paskat niitäkään kiinnosta sen enempää loppujenlopuksi. Joskus koittanu jotain jollekki puhuu, mutta ei mua olla otettu vakavasti.. Pitäis va keksii se oma juttu, päästä toteuttamaa sellasii asioita mistä oot unelmoinu ja nauttimaa arjen askareista ni hyvä tulee. Tsemppii kaikille ketkä koittaa päästä pahestaan eroon! :]

• Tukea tulee kauempaa

Koita kestää vaan ilman kaljaa. Jätä ostamatta, mene vaikka kävelylle.
      Kerrankin asiallinen viestiketju.

• Viinaan menevä

Alkoholi tai mikään päihde ei ole varmasti hyvä ystävä, kun se ottaa otteen ihmisestä. Olen tavannut ihmisiä kenellä on ollut maksakirroosi. Silmävalkuaiset täysin keltaiset. Iho kellertävä. Elinodote lyhyt ellei saa maksasiirrännäistä. Olen nähnyt, kun viina vienyt jalatalta ja ihminen maannut omassa ulosteessaan reilunviikon ennenkuin saanut apua. Onko se alkoholi sen arvoista, että tappaa sillä itsensä? Siihen se johtaa jos tulee alkoholistiksi. Elinikä lyhenee.

Jokainen voi sitä ajatella vaikka se ryyppy maistuisi. Myös itselle. Kannattaa kuitenkin jaksaa sillä se on sen arvoista ja senkin rahan voi käyttää sitten muuhun!

• 7

. Nyt on 9 vk päihteetöntä aikaa takana. Muistan kun kun kirjoitin ensimmäiset lauseet tänne palstalle.Olin lähdössä kauppaan ja olut oli mielessä. Katsoin epätodellisena kirjoitettua totuutta . Siinä se oli julkituotuna.
      Teidän kannustavilla kommenteilla oli valtava merkitys , ja peukut antoivat tunteen ,että minua kannatellaan.
      Päihdelinkin sivut ovat tulleet tutuiksi,suosittelen ,jos ongelma on sinulle tuttu.
      Olen kiitollinen jokaisesta selvästä päivästä.
      Aurinkoista kesää kaikille!

• onneksi olkoon

Onneksi olkoon hienosta saavutuksesta, tuo antaa muillekin samojen ongelmien kanssa painiville esimerkin, että kyllä se onnistuu, kun oikein yrittää.

Tsemppiä edelleen. Pidä tuo linja!

• Ei kaljakaan

3 ensimmäistä kk on vaikeinta aikaa sit alkaa helpotta,pitää välttää sellasia paikkoja joissa viina on esillä,20v raittinaa pohjalla käynnyt.

• onnea

Tsemppiä aloittajalle! Hieno homma!

• Tasan näin!!

Kuningas alkoholi,

Yksikin ihminen joka käsi sydämmellä sanoo tarviavansa viinaa Koska
      -en näe kavereita ku baarissa?
      No voi ei hanki elämä!
      -olen vain kännissä sosiaalinen ja hauska?
      No voi äiti opettele elämään!
      -noko kaikki muutki juo?
      Ei siun tarvitse ole tyytyväine ilman,tapaa kavereita,harrasta, elä ilman viinaa,ilman rapulaa ilman niitä vain baareissa tapaamiasi muka kavereita!! Herää vittu eletää
      vain kerran täällä ja vain itsellemme! Kaikki muu tulee mukana.
      Miulla on hauskaa,ystäviä,harrastuksia ja kas ELÄMÄ!!

• 7

Nostin päivän ajankohtaisen uutisen vuoksi aloittamani ketjun esille. Tilasto näyttää runsasta kulutusta,mutta se ei kerro yksittäisen ihmisen tuntemuksista mitään. Suuri osa kuluttajista kuitenkin tajuaa olevansa ongelmissa. Eniten olen huolissani perheistä joissa on lapsia.
      Vitsailuun ei ole ihetta. Auta miestä mäessä älä mäen alla, mutta mitkä ovat keinot? 3 kk selviä päiviä 7-olen onnellinen-

• Tukea tulee kauempaa

Hieno homma!! Et todellakaan ole ollut ongelmasi kanssa yksin. Onneksi on kannustajia ottaa irti juomisesta. Päätös on vain Sinun ja Sinä sen myös teet.
        Ole ylpeä itsestäsi!

• Kohtalotoveri

Kannattaa myös mennä Imatran päihde huollon asiakkaksi (honkaharjuun)
      aivan loistavia päihdetyöntekiöitä ja saa joka viikoista keskustelu tukea!

• tqqt2

korjaushoitona piri ja subutex toimii aina!

• Näitä riittää

Tunge ne hanuriis vitun peelo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1930
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe