Hei, olen tänä vuonna 58-vuotta täyttävä nainen. Olen sairaalassa työssä. Olen ollut koko ikäni sairas. Eläkkeelle en ole päässyt, vaan ollut koko ajan työssä. Nyt vointini on huonontunut kovin. Olen ollut kohta 2 kk sairauslomalla. Ensimmäisen sairausloman kirjoitti terveyskeskuslääkäri ja nykyisen kuukauden mittaisen sairauslomani työterveyslääkäri. Samalla minulta pantiin vireille sairaseläkehakemus. Lääkäri oli hyvin vaisu eläkkeellepääsymahdollisuuksieni suhteen, mutta lupasi tutkia asiaa ja pyytää lisäselvityksiä hoitopaikoistani. Sieltä löytyy useita paksuja sairauskertomuskansioita.
Minun pitäisi mennä 19.3. sairaalan poliklinikalle keskustelemaan avanneleikkauksesta. Tutkiva lääkäri on suositellut sitä minulle. Leikkaus pelottaa minua kovin, mutta nykyinen tilanne on niin paha, että leikkaus on pakko tehdä. Nyt pelkään,että joudun välillä töihin ennen leikkausta ja minut irtisanotaan, . Työnantaja olisi niin niin iloinen ,kun pääsisi minusta helpolla eroon. En tiedä,miten työtekoni sujuu sitten leikkauksen jälkeen. itse haluaisin kovasti sairaseläkkeelle. Miten jos en pääse ja minut irtisanotaan jollain syyllä? Pääsenkö ansiosidonniaselle päivärahalla ilman karenssia. ? Ei ole ketään, kenen kanssa keskustella asiasta. Tuntuu, että on pakko jaksaa, kun aikuisikäinen poika opiskelee ulkomailla, mutta tarvitsee minun tukeani.
Ihan yksin ja pelottaa
5
284
Vastaukset
- Näin...
Tärkeintä nyt tietysti on, että hoidat itsesi niin hyvään kuntoon kuin mahdollista. Kaikki muu järjestyy varmasti.
Sairaus ei kelpaa irtisanomisen syyksi, ellei kyse ole niin pitkäaikaisesta, ettei kohtuudella voida työnantajaa velvoittaa pitämään työsuhdetta voimassa. Tuolloin puhutaan noin vuoden työkyvyttömyydestä. Jos työnantajalle syntyy oikeus irtisanoa sairauden vuoksi, niin ei tuolloin karenssia voida määrätä. Itse älä irtisanoudu, sillä silloin karenssia paukkuu.
Pidä huolta siitä, että haet sairauslomaa, myös siinä tilanteessa, jossa mahdollisesti tulisit irtisanotuksi. Ja laita eläkehakemus vireille, jos lääkärilausunnon saat.
Jos työsuhteesi päättyy, niin ilmoittaudu työkkärissä, vaikka sairauslomasi jatkuisikin työttömänä.
Jaksamista sinulle! - kalapieni
Älä mene avanneleikkaukseen! Olen tavannut henkilöitä, joille sellainen on tehty ja se on paljon aiempaa kurjempi tilanne. Sinnittele ilman. Voimia ja hyvää kevättä.
- A. Rokka
Älä anna periksi!
http://www.youtube.com/watch?v=0ljW0Huj-Fs
Ei noita avanneleikkauksia tehdä ilman syytä. Et kertonut miksi se pitää tehdä. - cu-pot.vm-52
minä olen colitis ulcerosa-potilas ja kerron omasta sairaudestani nyt sinulle, jos sinulla on sama niin toivon sinun apua siitä saavan.Sairastuin jo yli 20v. sitten ja se paheni koko ajan, lääkäri väitti ettei hoitoa ole, se tulisi kokoajan pahenemaan.... kunnes 12v.sitten vaihtui lääkäri ja sanoi suoralta kädeltä että minut hoidetaan kuntoon.... sitä ennen oli se entinen lääkäri ehdottanut sitä avannetta, mutta kieltäydyin, onneksi.Olin 3viikkoa sairalassa tiputuksessa ja sen jälkeen pääsin kotin lääkkeitä tosin joudun syömään lopun ikäni mutta se on pieni hinta verrattuna siihen avanteeseen. Nyt olen ollut oireeton sen 12v. ja vaikka se tauti ei koskaan parane pois kokonaan niin koen olevani terve.Vain jokapäiväinen lääke on muistona siitä.Se entinen lääkäri määräsi kaikenlaisia kalliita lääkkeitä joista ei mitään apua ollut mutta kun tuli uusi lääkäri niin hän määräsi sellaisen ikivanhan kauan markkinoilla olleen lääkkeen joka auttoi lähes samantien kunhan se viive oli ensin kulunut. Ja ei maksa kuin muutaman kympin/3kk kunne entiset turhat lääkkeet maksoi silloin markka aikana useita tuhansia ja mitään ei apua ollut.Mutta yksi auttaa yhdelle ja toinen toiselle.Enhän edes tiedä mikä sinua vaivaa mutta näin minulle kävi, onnellisesti, vaikka oli lähellä tulla se avanne.
- Maanantaina lääkäri
Kiitos vastauksistanne. Minulle pitäisi asentaa virtsatieavanne hyvin tieheän vessassakäyntitarpeen ja yöllisen virtsankarkailun vuoksi. Saan jatkuvasti virstatietulehduksia. Oireet aktivoituvat raskaassa kolmivuorotyössä jatkuvassa esimiesten ja työtovereiden ollessa työpaikkakiusaajina. Nyt olen kuitenkin päättänyt, että avannetta ei laiteta vaan on keksittävä vaikka mitä muuta. Kipuja minulla on vain satunnaisesti.
Ei kai minua voi noin vain irtisanoa, eläkehakemuskin on voimassa.
Jos irtisanovat, niin mietin asiaa sitten.
Tuntuu vain niin masentavalta täällä kotona yksin, että tuntuu, että "paukut" alkavat loppua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh811973Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1001695- 1801286
- 225707
- 59698
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6666- 56600
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako199566- 46508
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337472